Vrouw plaatst foto's van zelfmoord op Facebook.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Vrouw plaatst foto's van zelfmoord op Facebook.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 17:27

Citaat:
AMSTERDAM – Een Taiwanese vrouw heeft zelfmoord gepleegd en daarvan foto’s geplaatst op Facebook. Bovendien was ze tijdens haar zelfmoordpoging aan het chatten met negen vrienden.

Dat heeft de politie in Taiwan dinsdag gezegd, zo meldt the Washington Post. De politie baseert zich op chatberichten van de vrouw.

De 31-jarige vrouw pleegde zelfmoord door een barbecue aan te steken in haar kamer waardoor de ruimte gevuld werd met giftige gassen. Geen van haar vrienden waarschuwde de politie. Mogelijk omdat ze haar adres niet kenden.

Op een foto die de vrouw op Facebook zette, is de barbecue in de kamer te zien. Een andere foto toont de kamer terwijl deze gevuld is met rook.

Eén van de vrienden heeft de vrouw nog gevraagd het raam te openen, maar ze weigerde. Haar laatste bericht was: “Het is te laat. Mijn kamer is al gevuld met rook. Ik heb net nog een foto op Facebook gezet. Zelfs terwijl ik aan het sterven ben, wil ik nog steeds facebooken. Het zal wel het Facebookvergif zijn, haha.”

De vrouw pleegde waarschijnlijk zelfmoord omdat ze vond dat haar vriend haar niet genoeg aandacht gaf en niet op haar verjaardag bij haar kon zijn. Hij vond de vrouw uiteindelijk op haar kamer. In totaal had ze 67 minuten op Facebook gechat tijdens haar zelfmoord.

http://www.nu.nl/internet/2773451/vrouw ... ebook.html

Als je zo ziek bent om dat te doen dan (.....) :x :x

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:30

pfff vreselijk zeg.. Apart dat niemand van haar 'vrienden' iets ondernomen heeft' je zou toch denken dat vrienden wel het adres van de vrouw wisten..

XLeandrosX

Re: Vrouw plaatst foto's van zelfmoord op Facebook.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:32

Ik dacht: hoe kan dat nou als je dood bent kun je geen foto's meer op facebook plaatsen. Wel een heel leguber idee. Maar ik zou toch gelijk de politie gebeld hebben als ik één van die vrienden was....raar verhaal.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:32

Inderdaad vreemd, je kunt iig de politie inlichten en die kunnen dan op de een of andere manier echt wel aan het adres komen.. Wel sneu.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:35

We hebben het hier over facebook vrienden hè..
Raar verhaal. Zelfmoord met een barbecue, daar heb ik ook nog nooit van gehoord.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 17:36

NiKip schreef:
We hebben het hier over facebook vrienden hè..
Raar verhaal. Zelfmoord met een barbecue, daar heb ik ook nog nooit van gehoord.

Hetzelfde als uitlaatgassen.

Onvolledige verbranding.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:37

Bizar verhaal zeg... :\
Heb er verder eigenlijk niet veel over te zeggen, wel triest.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:39

Ja ik snap dat het kan, maar dat je dat verzint joh.

Lijkt me ook niet echt een fijne dood :n

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:40

Wel een raar verhaal zeg.. Aparte manier om van de aarde te stappen vind ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:43

Geloof me, adres vinden is echt niet zo makkelijk :)

Als je het adres niet weet en die persoon heeft het niet op haar facebook staan dan is het onmogelijk om binnen 30 minuten een adres te hebben. Politie waar je woont kan sowieso niks doen, het moet doorgeschakeld worden naar de politie waar zij woont. Zelfs dat is vaak al onduidelijk, 'ergens in taiwan' is niet specifiek genoeg. Zelfs al zou je op magische wijze weten welk politiekorps je moet bellen, dan zijn die nog nergens, ze hebben geen adres waar ze heen moeten. Je kan Facebook vragen om het IP te tracen, maar A vaak weet je dan nog niet het preciese adres B lang niet altijd klopt het wbt de woonplaats C dit kan makkelijk een maand duren ivm privacy.

Verder is het een niet vaak voorkomende manier, maar gezien je in je slaap sterft relatief gezien nog vrij vredig.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:45

Wat'n leip wijf. := Bizar.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:48

Lijkt me wel iets waar ze al langer over nagedacht heeft. Anders kom je toch niet zo snel aan het idee van een barbecue. Daarnaast geloof ik niet dat ze het alleen heeft gedaan omdat ze te weinig aandacht van haar vriend zou krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:12

Heel, heel bizar.......

Vraag me echt af wat je dan bezielt.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:17

Ik zat is een keer met een vriendin op zo'n ( achteraf ) rare chatroulet site en kwam ik ineens met een cam gericht op iemand die opgehangen in zijn kamer hing? Ik weet nog steeds niet of het echt was, na lang kijken viel de slechte verbinding van die site weg.

Vroeg me nog lang af of het echt was, was een wereldwijde chatsite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:15

Zipporah schreef:
Ik zat is een keer met een vriendin op zo'n ( achteraf ) rare chatroulet site en kwam ik ineens met een cam gericht op iemand die opgehangen in zijn kamer hing? Ik weet nog steeds niet of het echt was, na lang kijken viel de slechte verbinding van die site weg.

Vroeg me nog lang af of het echt was, was een wereldwijde chatsite.

Die was nep, hebben wij ook vaak gezien :+

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:08

Afbeelding

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:31

Hahahaahahaha Storrum :')

Vind t wel zwaar debiel dat je zoiets met de wereld wilt delen..
Lijkt me nou niet echt iets waar mensen blij van worden :\

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:32

ik denk eigenlijk dat die vrouw erg eenzaam was... triest..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 17:24

Urielle schreef:
ik denk eigenlijk dat die vrouw erg eenzaam was... triest..

Triest dat zeker :n maar ik ben van mening dat de wereld beter zulke mensen kijwt dan rijk ik.

Hoe in hemelsnaam kun je zo gek zijn! Wat bezielt je als je zoiets doet?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:28

Wat een aparte manier zeg.. ik vind het wel triest voor de vrouw dat ze zelfmoord heeft gepleegd, alleen op deze manier is het wel heel cru :j.

Hopelijk heeft ze niet veel pijn geleden, en hebben de 'vrienden' geen trauma's overgehouden....

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:35

Woow, dan spoor je écht niet i.m.o.! Hopelijk hebben geen van haar 'vrienden' er een trauma aan over gehouden, lijkt me niet echt leuk als je met iemand aan het chatten bent die zichzelf aan het vergassen is.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:26

Het eerste wat ik dacht: Hoe kan je foto's van je zelfmoord op FB plaatsten :') ?!

Maar ze heeft het ''tussendoor'' gedaan dus... Lekkere vriendinnen :n . En wat een raar mens.. Ook al was ze de weg kwijt, dan ga je niet via FB foto's van je zelfmoord plaatsen := .. Spring dan van de brug af oid.. :=

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:30

IP adres van de computer waar ze achter zat is zo door de politie te achterhalen net als een mobiel waar je mee belt, snap ook niet dat die vrienden dit zo ver hebben laten komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:33

Asyaa schreef:
Geloof me, adres vinden is echt niet zo makkelijk :)

Als je het adres niet weet en die persoon heeft het niet op haar facebook staan dan is het onmogelijk om binnen 30 minuten een adres te hebben. Politie waar je woont kan sowieso niks doen, het moet doorgeschakeld worden naar de politie waar zij woont. Zelfs dat is vaak al onduidelijk, 'ergens in taiwan' is niet specifiek genoeg. Zelfs al zou je op magische wijze weten welk politiekorps je moet bellen, dan zijn die nog nergens, ze hebben geen adres waar ze heen moeten. Je kan Facebook vragen om het IP te tracen, maar A vaak weet je dan nog niet het preciese adres B lang niet altijd klopt het wbt de woonplaats C dit kan makkelijk een maand duren ivm privacy.

Meer heb ik hier niet aan toe te voegen......

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:37

Jeetje, dit is echt te ziek voor woorden :n