Citaat:AMSTERDAM – Een Taiwanese vrouw heeft zelfmoord gepleegd en daarvan foto’s geplaatst op Facebook. Bovendien was ze tijdens haar zelfmoordpoging aan het chatten met negen vrienden.
Dat heeft de politie in Taiwan dinsdag gezegd, zo meldt the Washington Post. De politie baseert zich op chatberichten van de vrouw.
De 31-jarige vrouw pleegde zelfmoord door een barbecue aan te steken in haar kamer waardoor de ruimte gevuld werd met giftige gassen. Geen van haar vrienden waarschuwde de politie. Mogelijk omdat ze haar adres niet kenden.
Op een foto die de vrouw op Facebook zette, is de barbecue in de kamer te zien. Een andere foto toont de kamer terwijl deze gevuld is met rook.
Eén van de vrienden heeft de vrouw nog gevraagd het raam te openen, maar ze weigerde. Haar laatste bericht was: “Het is te laat. Mijn kamer is al gevuld met rook. Ik heb net nog een foto op Facebook gezet. Zelfs terwijl ik aan het sterven ben, wil ik nog steeds facebooken. Het zal wel het Facebookvergif zijn, haha.”
De vrouw pleegde waarschijnlijk zelfmoord omdat ze vond dat haar vriend haar niet genoeg aandacht gaf en niet op haar verjaardag bij haar kon zijn. Hij vond de vrouw uiteindelijk op haar kamer. In totaal had ze 67 minuten op Facebook gechat tijdens haar zelfmoord.
http://www.nu.nl/internet/2773451/vrouw ... ebook.html
Als je zo ziek bent om dat te doen dan (.....)