Oud directeur vestia, prutst, krijgt bonus en huurders .....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Oud directeur vestia, prutst, krijgt bonus en huurders .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 00:18

............betalen de rekening.

Donderdag bleek dat Erik Staal, de oud-bestuurder van Vestia, bij zijn vertrek maar liefst 3.528.000 euro heeft meegekregen. Eerder bleek al dat zijn salaris bijna drie keer zo hoog was als toegstaan eerst lekkermet andermans geld beleggen, en vervolgens met grote fouten met 3.5 miljoenvertrekken 8)7

Vestia beweerde natuurlijk dat de huurders hier niets van zouden merken, maar nu ineens was op het nieuws dat de huren met 9% gaan stijgen en meer woningen verkocht gaan worden.

Ik denk dat dit een aardig voorbeeldje is van wat er gaande is in de wereld; topmanagers met topinkomens verknallen de boel, vertrekken met een bonus (richting een nieuw topbaantje) en laten het gewone volk voor de rotzooi opdraaien.

Je ziet het overal, in het groot en in het klein. Die 9 miljard die 'wij' nu weer even met z'n allen bij elkaar moeten gaan werken, zijn de gevolgen van slecht beleid van topmanagers bij banken en overheid. De politiek is niets meer dan een wassen neus. Hoeveel politici krijgen niet heel toevallig een baantje bij een bank of bedrijf als ze uit de politiek stappen? Zalm, Wouter Bos??

Icesave in IJsland knoeit met geld, gaat failliet en wie draaien er voor op? De IJslandse bevolking, die moesten stukken land en grondstoffen verkopen aan buitenlandse bedrijven om het kapitaal op te hoesten. Terwijl ze alles zo netjes voor elkaar hadden. In één keer kapot gemaakt door een bank!

Een paar ratingbureau's in de VS kunnen naar believen landen opwaarderen of afwaarderen, AAA status bla bla bla. Maar toen ze beleggingsfondsen hadden waarin onze pensioenen belegd werden was het zogenaamd ook AAA, maar achteraf bleken het rotte hypotheken uit amerika te zijn. Toen verschuilden ze zich achter 'ach ja het is onze méning, geen feit'. Maar half Europa danst achter ze aan als er een A'tje afgepakt dreigt te worden??

Den Haag is gereduceerd tot een poppenkast met marionetten waarvan de bedrijven aan de touwtjes trekken. De salarissen van ministers moeten 30% omhoog en wij moeten loonmatigen??? Het gegraai aan de top gaat door, hoe lang gaan we dit nog pikken???

Electra63

Re: Oud directeur vestia, prutst, krijgt bonus en huurders .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:20

Vestia is nog maar het begin, er gaan er nog meer volgen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:21

:o Is op zich is die Erik Staal verder wel een heel aardige man hoor. :)

Arabesk, je hebt gelijk hoor, het is natuurlijk van de zotte! :j

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:23

3,5 miljoen voor de oude dag tsssssssss niet normaal meer zeg.
Voor die man is het leuk meegenomen maar het slaat helemaal nergens op. Blunderen en dan nog beloond worden ook.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:24

Kafue schreef:
Voor die man is het leuk meegenomen maar het slaat helemaal nergens op. Blunderen en dan nog beloond worden ook.

Dit zal gebaseerd zijn op zijn salaris x aantal dienstjaren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:25

Dat heet graaien. En daar zijn sommigen erruugg goed in helaas.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:29

MamboBeach schreef:

Vertel, ken je Erik? :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:31

Electra63 schreef:
MamboBeach schreef:

Vertel, ken je Erik? :D

Ken jij hem? :') :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 00:33

Kafue schreef:

ja moet jij eens doen op je werk :') wij gewone stervelingen krijgen dan zoiets als 'op staande voet'

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:36

Arabesk schreef:
Kafue schreef:

ja moet jij eens doen op je werk :') wij gewone stervelingen krijgen dan zoiets als 'op staande voet'

Staande voet is wat overdreven, maar waarschijnlijk door onoverkomenlijke bezwaren (dan moet je wel een goed dossier hebben opgebouwd als werkgever) :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:39

Heb je vaststaand bewijs dat de huren zijn gestegen en er meer huizen verkocht gaan worden omdat deze man uitbetaald dient te worden?
Zonee, trek dan geen conclusie's en laten we als-je-blieft eens ophouden met dat onmogelijke geklaag en die ''kijk nou hoe zielig ik ben terwijl hij wel wat heeft''....als je ontvreden met je leven bent of als je denkt dat zaken niet eerlijk verlopen(in jouw nadeel) dan moet je er iets aan DOEN!
Niet te pas en te onpas op een anoniem forum gaan zitten afgeven op jan en alleman.

Sorry maar dit moest er even uit, erger me dood aan al die topics de laatste dagen waarbij jij, maar ook vele anderen, continu lopen af te geven op politiek,staat,overheid en nu weer op deze man en jezelf daarmee in het '''zielig'' hoekje plaatst! :o

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 00:41

Wildgirl schreef:
Heb je vaststaand bewijs dat de huren zijn gestegen en er meer huizen verkocht gaan worden omdat deze man uitbetaald dient te worden?
Zonee, trek dan geen conclusie's en laten we als-je-blieft eens ophouden met dat onmogelijke geklaag en die ''kijk nou hoe zielig ik ben terwijl hij wel wat heeft''....als je ontvreden met je leven bent of als je denkt dat zaken niet eerlijk verlopen(in jouw nadeel) dan moet je er iets aan DOEN!
Niet te pas en te onpas op een anoniem forum gaan zitten afgeven op jan en alleman.

Sorry maar dit moest er even uit, erger me dood aan al die topics de laatste dagen waarbij jij, maar ook vele anderen, continu lopen af te geven op politiek,staat,overheid en nu weer op deze man en jezelf daarmee in het '''zielig'' hoekje plaatst! :o

Ik denk dat er hele goede managers zijn die prima werk doen voor minder geld.

Het was vanavond notabene in het NOS journaal dat de huren 9% gaan stijgen, toevallig ineens.... en dat Vestia huizen gaat verkopen (om aan geld te komen om de krater op te vullen die er geslagen is)

Het begon jaren geleden al met dat liefdadigheidsinstellingen ook managers hadden die idiote bedragen verdienden.

Ik dóe er wat aan; schud mensen wakker op fora en ben lid van politieke partijen die hier iets aan willen doen en stem daar ook op.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:50

Arabesk, je schud mensen niet wakker op fora, je krijgt sympathisanten die met je mee praten omdat het veilig vanachter hun computertje is....ze gaan echt geen week vakantie opnemen om samen met jou op het malieveld te gaan kamperen.
Dat even daar gelaten, er IS geen bewezen,onderschreven bericht dat deze woningbouwvereniging deze maatregelingen neemt om het financiele gat van 3,5 milj te dichten, dat is de conclusie die JIJ er aan verbind en tegelijk is het olie op jouw vuur van ''ongerechtigheid''.
Mijn huur is het afgelopen jaar ook gestegen met 5% omdat mijn woningbouwvereniging wil investeren in de nieuwbouw van meer huurwoningen.
Kan het mij interesseren dat ik meer moet betalen?
Nee, en als dat het wél deed dan ging ik op zoek naar een ander huis.
De Nederlandse politiek staat aan de rand van de afgrond, Rutte gaat straks (helaas want ik ben een VVD'er) keihard op zijn bek als de échte bezuinigingen door moeten komen.
De rest van de partijen zijn niet groot/eensgezind/sterk/slim genoeg om deze crisis op te vangen dus bereid je maar vast voor op nog meer ''misére voor het volk'' waar jij jezelf onder schaart.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:59

Ach, ik ben niet zielig, maar ik ben tegen bonussen bij wanprestaties. Een bonus krijgen bij behaalde resultaten, vind ik prima

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 01:03

Ik denk dat als je alle bonussen écht gaat ontleden(dus niet zoals RTL4 dat doet) er maar weinig bonussen worden gegeven die niet ''verdiend'' zijn

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 01:05

Ik heb er toch wel eens wat voorbij zien komen: rijkman groenink o.a.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:22

Als je het echt zo slecht hebt gaat je huurtoeslag ook wel omhoog.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:05

Vestia = dat een woningbouwvereniging?!?

Zoja, lekker dan mijn lief werkt ook bij een wbv en hij weet dat het bij hun niet zoiets gebeurd laat staan voorkomt, de directeuren rijden wel in vette auto's maar goed als directeur zijnde verdien je er ook wel naar dat is logisch. Mijn lief mag ook absoluut niet klagen over zijn salaris.

En een wbv moet tegenwoordig ook zoveel percentage aan woningen doen verkopen (dat is sinds dit jaar nieuw en is dus verplicht).

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:28

Citaat:
Je ziet het overal, in het groot en in het klein. Die 9 miljard die 'wij' nu weer even met z'n allen bij elkaar moeten gaan werken, zijn de gevolgen van slecht beleid van topmanagers bij banken en overheid. De politiek is niets meer dan een wassen neus. Hoeveel politici krijgen niet heel toevallig een baantje bij een bank of bedrijf als ze uit de politiek stappen? Zalm, Wouter Bos??

Probleem 1: ten eerste is het voor het overgrote deel van Nederland ver boven de pet om inzicht te hebben in de financieen van de overheid. Ik vrees dat dat ook geldt voor politici, voor zover zij natuurlijk niet economisch onderlegd zijn.
Sterker, hoeveel mensen snappen hun eigen hypotheek?

Daarom zijn er ook controlemechanismen, om te voorkomen dat ondeugdelijke financiele producten levens verwoesten en eeehhh.... wereldeconomieen ontwrichten. In de VS waren die al heel oud, na de grote recessie in de jaren 30 is er meer regulatie op de financiele markt gekomen.

Onder invloed van neoliberale tendenzen de laatste decennia zijn veel van die controlemechanismen wel losgelaten, de markt moest zijn werk doen.
Dat is alleen een beetje eeeeeh.... misgelopen. De markt bleek toch ietsje minder vooruitziend en integer dan voorgespiegeld. :+
Het is overigens niet zo dat er geen waarschuwingssignalen uit 'het veld' kwamen, die waren er wel maar die zijn genegeerd.

Dat is allemaal nog niet zo erg, maar niet alleen eindafnemers kwamen hierdoor in de problemen, maar ook de banken zélf.

Het schijnt overigen dat zon 40% van de niet deugdelijke financiele producten rond hypotheken vanuit de VS naar Europa verkocht zijn, jammer, maar ik zou zeggen: helaas.

Het behoort ook tot de helaasheid der dingen, dat tot de dag van vandaag er nauwelijk regulatie in het leven is gekomen om te voorkomen dat dit wéér gebeurt.
En dat reken ik de politiek dan wel degelijk aan, maar ik stem dan ook nadrukkelijk op een partij die hier iets in wil betekenen, al het andere is peanuts.

Over Vestia heb ik geen mening. Ik vraag me wel af hoeveel salaris nou eigenlijk redelijk is voor het leiden van een woningbouwstichting?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:23

Randalin,
Het is niet zijn salaris, maar "oprot-premie", die is meestal gebaseerd op jaarloon x dienstjaren.
Vestia zit diep in de problemen, dus dan vind ik zo'n premie buiten proporties, immers hij heeft geen goed werk geleverd, anders zat Vestia niet in de problemen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 17:39

Wildgirl schreef:
Ik denk dat als je alle bonussen écht gaat ontleden(dus niet zoals RTL4 dat doet) er maar weinig bonussen worden gegeven die niet ''verdiend'' zijn

De timmerman die gewoon goede kasten maakt, krijg nooit in z'n leven zo'n enorme bonus. Terwijl hij z'n werk ook gewoon GOED doet, en misschien nog wel beter dan meneer manager....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 17:41

XFiemoX schreef:
Vestia = dat een woningbouwvereniging?!?

Zoja, lekker dan mijn lief werkt ook bij een wbv en hij weet dat het bij hun niet zoiets gebeurd laat staan voorkomt, de directeuren rijden wel in vette auto's maar goed als directeur zijnde verdien je er ook wel naar dat is logisch. Mijn lief mag ook absoluut niet klagen over zijn salaris.

En een wbv moet tegenwoordig ook zoveel percentage aan woningen doen verkopen (dat is sinds dit jaar nieuw en is dus verplicht).

'vroegah' had de directeur van een wbv een 'gewoon' salaris, waarvan je een leuke twee onder één kap kon kopen, meer niet...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:00

Tja, stijgen de prijzen van alle huurwoningen niet? Bij deze woningbouwvereniging gaat iedereen ook meer betalen, nieuwe huurders moeten sowieso al een hogere huur betalen dan huurders die er al een tijdje zitten doen en renoveringen zorgen ook voor een stijging van de huur.

Over het salaris van 'vroegah' is makkelijk oordelen maar een beetje nutteloos, iedereen verdiende vroeger minder en vroeger was niet alles beter, hoe graag sommige mensen dat ook willen ;)

Overigens zijn rijke mensen met buitensporige salarissen niks nieuws, zelfs onder het communisme dat het oh zo geweldige alternatief voor deze puinzooi had moeten zijn, kregen de partijleden de hoogste lonen. Niks 'moderne wereld', dit is nu eenmaal de survival of the fittest.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:30

mayniac_val schreef:
Tja, stijgen de prijzen van alle huurwoningen niet? Bij deze woningbouwvereniging gaat iedereen ook meer betalen, nieuwe huurders moeten sowieso al een hogere huur betalen dan huurders die er al een tijdje zitten doen en renoveringen zorgen ook voor een stijging van de huur.

Over het salaris van 'vroegah' is makkelijk oordelen maar een beetje nutteloos, iedereen verdiende vroeger minder en vroeger was niet alles beter, hoe graag sommige mensen dat ook willen ;)

Overigens zijn rijke mensen met buitensporige salarissen niks nieuws, zelfs onder het communisme dat het oh zo geweldige alternatief voor deze puinzooi had moeten zijn, kregen de partijleden de hoogste lonen. Niks 'moderne wereld', dit is nu eenmaal de survival of the fittest.

Ik vind het prima als een directeur of werknemer een bonus krijgt, maar alleen bij uitzonderlijk goede prestaties, immers voor zijn werk, heeft hij al een goed salaris. Een bonus van 3,5 miljoen in dit geval en een paar jaar terug van 25 miljoen voor een bankdirecteur die vertrekt bij een slecht presterende bank, is not-done, zeker niet in tijden van bezuinigingen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:33

Ieder jaar weer stijgen de huurwoningen dat vind ik ook wel meer dan logisch men gaat ook ieder jaar méér verdienen (iig bij mijn lief is dat wel zo).
En het is meer dan logisch dat een ''nieuwe huurder'' meer huur gaat betalen dan iemand die bijv al 10 jaar een huurwoning bewoond.

Mijn broer bijv die woont ook in een huurhuisje maar betaald maar zo'n 90euro huur dit is wel excl gas en licht, hij woont er al vanaf zijn 18e en hij is nu een jaartje of 34.

mayniac_val schreef:

Mijn lief krijgt enkel een bonus bij prestatie, wel krijgt ie ieder jaar een 13e maand (wat vele bedrijven doen) en een sinterklaas vergoeding.. Alleen denk maar niet dat ie er veel daarvan over houd het meeste is allemaal voor die stomme belastingdienst, en dan nog moet mijn lief bij betalen omdat de belasting vind dat ie nog te weinig belasting betaald :+ , het is maar 77euro maar toch dat vinden we krom.. Al het extra wat ie verdiend in loondienst en gaat het meeste naar de BD..