Ik snap dus niet wat er zo tegen is op vloeken. Volgens mij willen sommige mensen het liefst dat het uiten van scheldwoorden of vloeken strafbaar wordt. Maar waarom is dit zo nodig?
Goed, sommige mensen kunnen zich gekwetst voelen, ja. Maar excuses-moi, als de trein net voor mijn neus wegrijdt, of ik weer eens geen saldo blijk te hebben, lucht het echt wel op om er even een paar scheldwoorden uit te gooien.
Want als ik dat niet doe, blijf ik met dat geïrriteerde/boze gevoel zitten. En ik kan mezelf dan netjes in de hand houden, of ik trap eens wat harder op jiu jitsu training, maar niet iedereen is zo. Menig aso blijft daadwerkelijk met die boosheid zitten, en hoe ga je het dán uiten? Op iemand in meppen? Je kop tegen de muur slaan?
Vloeken is imo een manier om snel een beetje van je fustratie kwijt te raken. En zolang een ander vooral niet vergeet dat het vloeken niet naar hem/haar is gericht (denk aan gvd, kanker) wordt iedereen er beter van als we ons er maar niet zo druk om maken. Toch?