Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Jammer dat hij dit besluit heeft moeten nemen, maar ik vind het wel een erg dapper en wijs besluit!
sarabande schreef:Ik vind het niet jammer en wijsheid is ook ver te zoeken die komt veel te laat
Langcara schreef:Wildgirl schreef:Laat de PvdA dan ook voorál niet gunstiger in de peilingen komen, zijn we daar ook direct vanaf!
In dat geval vond ik het dus gunstig dat Cohen fractieleider werd.
Heino schreef:Ik denk dat het erg veel moed vergt om af te treden, wéér een nieuw gezicht in relatief korte tijd maakt het voor de gemiddelde partij niet makkelijk om weer enigszins gunstig in de peilingen te komenDan kan tegen beter weten in hopen op een kentering soms aantrekkelijker zijn.
Wildgirl schreef:De PvdA is de laatste jaren steeds irritanter geworden, evenals hun lijsttrekkers!
SanderD schreef:Wildgirl schreef:De PvdA is de laatste jaren steeds irritanter geworden, evenals hun lijsttrekkers!
Gelukkig gaat het om de inhoud, maar daar schijnen steeds minder politici mee bezig te zijn tegenwoordig. Ten koste van het niveau.
Nu ben ik ook van mening dat Cohen tekort geschoten is, maar hij heeft wel een paar kwaliteiten (waaronder fatsoen) waarin het bij anderen in het politiek debat aan ontbeert. In die zin had ik de hoop dat hij sympathie kon winnen, maar uiteindelijk heeft het de PvdA teveel gekost.
sarabande schreef:Heino schreef:Jammer dat hij dit besluit heeft moeten nemen, maar ik vind het wel een erg dapper en wijs besluit!
Ik vind het niet jammer en wijsheid is ook ver te zoeken die komt veel te laat
Bij het allereerste interview op de TV dat hij als nieuwe lijsttrekker gaf viel hij al volledig door de mand, vervolgens liet hij zich in 2 verkiezing periodes afbekken door Wilders, zonder daar weerwoord op te hebben.
Cohen is ontegenzeggelijk een fatsoenlijke man, maar daar kom je er in deze politieke arena niet mee, door zijn koppigheid om steeds maar te blijven zitten heeft hij de PVDA geen goed gedaan.
Krips schreef:Omdat Cohen niet mee gaat met het populisme is hij geen goede lijsttrekker? Ik vond dat nou juist het goede van Cohen. Het populisme en de media hebben hem geen enkele kans gegeven.. Maar waar gaat het nou uiteindelijk om? Om hoe goed je mee doet met het gescheld e.d. of dat je je daadwerkelijk voor het algemeen belang?
Paardenvd schreef:Ik vind het jammer.
Hij deed niet mee aan het niveau van ' Doe ff normaal '
Electra63 schreef:Ik ben het met jou eens, dat Cohen het niet goed heeft gedaan. Hij was niet slim en adrem en niet "vals" genoeg, maar ik heb wel respect voor de mens Cohen. Ik zie hem veel liever als die gladjanussen als Verhagen en Blok of zo'n idioot als Geert. Cohen had het goed gedaan in de politiek van 15-20 jaar geleden.