Cohen treedt af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Cohen treedt af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 15:39

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:48

Eindelijk, het werd tijd..

Oehlala

Re: Cohen treedt af

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:49

heeft ie het toch nog lang volgehouden, jammer voor hem dat het niet geworden is, wat hij ervan verwacht had.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:00

Zo zo de bedrijfspoedel gaat weg? :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:01

Jammer dat hij dit besluit heeft moeten nemen, maar ik vind het wel een erg dapper en wijs besluit!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 16:12

Heino schreef:
Jammer dat hij dit besluit heeft moeten nemen, maar ik vind het wel een erg dapper en wijs besluit!

Ik vind het niet jammer en wijsheid is ook ver te zoeken die komt veel te laat

Bij het allereerste interview op de TV dat hij als nieuwe lijsttrekker gaf viel hij al volledig door de mand, vervolgens liet hij zich in 2 verkiezing periodes afbekken door Wilders, zonder daar weerwoord op te hebben.

Cohen is ontegenzeggelijk een fatsoenlijke man, maar daar kom je er in deze politieke arena niet mee, door zijn koppigheid om steeds maar te blijven zitten heeft hij de PVDA geen goed gedaan.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:15

Het is inderdaad een wijs besluit. Het is best sneu maar hij heeft "het" gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:16

sarabande schreef:
Cohen is ontegenzeggelijk een fatsoenlijke man, maar daar kom je er in deze politieke arena niet mee, door zijn koppigheid om steeds maar te blijven zitten heeft hij de PVDA geen goed gedaan.

Mee eens, prima man maar totaal op de verkeerde plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:17

Op NED 1 is nu een extra nieuws uitzending.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:23

sarabande schreef:

Ik denk dat het erg veel moed vergt om af te treden, wéér een nieuw gezicht in relatief korte tijd maakt het voor de gemiddelde partij niet makkelijk om weer enigszins gunstig in de peilingen te komen :) Dan kan tegen beter weten in hopen op een kentering soms aantrekkelijker zijn.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:26

Laat de PvdA dan ook voorál niet gunstiger in de peilingen komen, zijn we daar ook direct vanaf!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:27

Wildgirl schreef:
Laat de PvdA dan ook voorál niet gunstiger in de peilingen komen, zijn we daar ook direct vanaf!

In dat geval vond ik het dus gunstig dat Cohen fractieleider werd. :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:32

Langcara schreef:
Wildgirl schreef:

In dat geval vond ik het dus gunstig dat Cohen fractieleider werd. :D

:j Ik heb dit aan zien komen, en met mij denk ik vele Nederlanders die een béétje verstand hebben van politiek.
De PvdA is de laatste jaren steeds irritanter geworden, evenals hun lijsttrekkers!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 16:42

Heino schreef:
Ik denk dat het erg veel moed vergt om af te treden, wéér een nieuw gezicht in relatief korte tijd maakt het voor de gemiddelde partij niet makkelijk om weer enigszins gunstig in de peilingen te komen :) Dan kan tegen beter weten in hopen op een kentering soms aantrekkelijker zijn.

Als ze verstandig zijn kiezen ze een nieuwe fractieleider en nog geen partijleider en hopelijk een fractieleider die verbaal in staat is om zich te verdedigen tegen de ordinaire scheldpartijen die tegenwoordig gewoon zijn in de 2e kamer

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:50

Wildgirl schreef:
De PvdA is de laatste jaren steeds irritanter geworden, evenals hun lijsttrekkers!

Gelukkig gaat het om de inhoud, maar daar schijnen steeds minder politici mee bezig te zijn tegenwoordig. Ten koste van het niveau.

Nu ben ik ook van mening dat Cohen tekort geschoten is, maar hij heeft wel een paar kwaliteiten (waaronder fatsoen) waarin het bij anderen in het politiek debat aan ontbeert. In die zin had ik de hoop dat hij sympathie kon winnen, maar uiteindelijk heeft het de PvdA teveel gekost.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:26

SanderD schreef:
Wildgirl schreef:

Gelukkig gaat het om de inhoud, maar daar schijnen steeds minder politici mee bezig te zijn tegenwoordig. Ten koste van het niveau.

Nu ben ik ook van mening dat Cohen tekort geschoten is, maar hij heeft wel een paar kwaliteiten (waaronder fatsoen) waarin het bij anderen in het politiek debat aan ontbeert. In die zin had ik de hoop dat hij sympathie kon winnen, maar uiteindelijk heeft het de PvdA teveel gekost.

Hier sluit ik mij helemaal bij aan.
Tegenwoordig wordt je beoordeeld op je one-liners en anderen onderuit halen. Ik vind iemand uitschelden als bedrijfspoedel not-done in de politiek, evenals uitdrukkingen als kopvoddentaks e.d. Ik moet mij op mijn werk aan de normale fatsoensnormen houden en ik mag/kan een collega/klant/concurrent (in het openbaar) ook niet uitschelden of belachelijk maken, dus ik verwacht dat van de politiek ook niet.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:05

Ik vind het heel jammer dat hij aftreed!! Ik vond hem juist heel erg goed. Ik ben geen PvdA-er, maar ik vond Cohen een heel goede bestuurder. Dat hij geen oneliners had vond ik juist een onwijs pluspunt van hem. Het gaat mij er niet om hoe goed een fractieleider is bij een debat van de RTL, maar hoe goed hij is in zijn daadwerkelijke positie en ik zag hem als een zeer ervaren leider en het dan ook heel jammer dat juist diegene die zich niet laat verleiden door het populisme opstapt.. Erg jammer..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:08

sarabande schreef:
Heino schreef:

Bij het allereerste interview op de TV dat hij als nieuwe lijsttrekker gaf viel hij al volledig door de mand, vervolgens liet hij zich in 2 verkiezing periodes afbekken door Wilders, zonder daar weerwoord op te hebben.

Omdat Cohen niet mee gaat met het populisme is hij geen goede lijsttrekker? Ik vond dat nou juist het goede van Cohen. Het populisme en de media hebben hem geen enkele kans gegeven.. Maar waar gaat het nou uiteindelijk om? Om hoe goed je mee doet met het gescheld e.d. of dat je je daadwerkelijk voor het algemeen belang?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 18:19

Krips schreef:
Omdat Cohen niet mee gaat met het populisme is hij geen goede lijsttrekker? Ik vond dat nou juist het goede van Cohen. Het populisme en de media hebben hem geen enkele kans gegeven.. Maar waar gaat het nou uiteindelijk om? Om hoe goed je mee doet met het gescheld e.d. of dat je je daadwerkelijk voor het algemeen belang?

Nee omdat hij bijna nooit ergens een antwoord op had, niet toen in dat interview (ik heb die gegevens niet bij de hand, ik ben daar niet van op de hoogte) en ook de volgende 2 jaar niet. Als politiek leider moet je alert zijn en kunnen improviseren, dat is niet iets van alleen deze tijd, maar wel meer dan ooit omdat er zoveel media zijn. Hij was al heel lang niet meer mijn politiek leider en ik vond het indertijd jammer dat Wouter opstapte maar begreep dat wel na dat jarenlange getreiter van Verhagen, daar moet je ook maar tegen kunnen.

Zelfs vorige week op bezoek bij die sociale werkplaats liet hij zich niet zien en het was bijna genant hoe hij daar dan mee omgaat.

De boodschap die de PVDA heeft moet duidelijk naar buiten komen, en dat gebeurde de laatste jaren niet meer.

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:58

Ik vind het jammer. :)
Hij deed niet mee aan het niveau van ' Doe ff normaal ' :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 19:23

Paardenvd schreef:
Ik vind het jammer. :)
Hij deed niet mee aan het niveau van ' Doe ff normaal ' :D

Eigenlijk wel, want hij verzette zich er niet tegen
Zoals Emile Roemer die de kamer uit protest verliet om de manier waarop Cohen werd bejegend.
Dat had hij zelf moeten doen, dat was indrukwekkend geweest, alhoewel Wilders het vast laf genoemd had. En ook dat had met de persoon te maken.

Het wordt tijd dat er iemand komt die niet zo gemakkelijk geslachtofferd en uitgelachen kan worden

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:28

Ik ben het met jou eens, dat Cohen het niet goed heeft gedaan. Hij was niet slim en adrem en niet "vals" genoeg, maar ik heb wel respect voor de mens Cohen. Ik zie hem veel liever als die gladjanussen als Verhagen en Blok of zo'n idioot als Geert. Cohen had het goed gedaan in de politiek van 15-20 jaar geleden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:33

Zo hehe gaat het eindelijk gebeuren... dat werd inderdaad tijd.

Inderdaad lijkt het me ook een beste man maar helemaal op de verkeerde plek.

Nu scheelt het ook dat de hele PvdA al jaren een waardeloze partij is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 19:38

Electra63 schreef:
Ik ben het met jou eens, dat Cohen het niet goed heeft gedaan. Hij was niet slim en adrem en niet "vals" genoeg, maar ik heb wel respect voor de mens Cohen. Ik zie hem veel liever als die gladjanussen als Verhagen en Blok of zo'n idioot als Geert. Cohen had het goed gedaan in de politiek van 15-20 jaar geleden.

Dat weet ik niet, lees het boek Dagboek van een onderhandelaar, van Van Thijn over een formatie in die tijd eens. Den Uijl en Van Thijn hadden maanden onderhandeld met Van Agt en die ging op een middag even eten met Wiegel van de VVD en hopla ze hadden een akkoord terwijl de PVDA de grootste partij was
Gekonkel en valsheid in de politiek is van alle tijden, maar de pers en je tegenstanders niet adequaat te woord kunnen staan is een doodzonde.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:38