'Roze' wooncomplex in Den Haag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

'Roze' wooncomplex in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 12:44

Wat vinden jullie hier nou van? Laten we even voorop stellen: ik heb helemaal NIETS tegen homo's. Voor we dat weer krijgen. Maar ik snap het niet meer - aan de ene kant normaal gevonden willen worden, helemaal hetzelfde behandeld als hetero's, want dat moet toch kunnen? Maar dan wel dit soort wooncomplexen willen krijgen, toegelaten willen worden tot voetbalwedstrijden waar alleen vrouwen en kinderen naar binnen mogen (is dat dezelfde categorie dan? :')) etc. Ik vind het een beetje vreemd.
Wat willen de mensen van het COC nou? Zijn homo's nou gewoon net als ieder ander en moeten ze ook zo behandeld worden, of wil het COC toch graag een uitzonderinspositie behouden?

nu.nl schreef:
DEN HAAG - Den Haag krijgt eindelijk een homovriendelijk wooncomplex. Het COC Haaglanden heeft dinsdag een bericht daarover van de Gay Krant bevestigd.

De homo-organisatie heeft de handen ineengeslagen met twee woonorganisaties en corporatie Staedion.
Het is de bedoeling dat de partijen op korte termijn een 'roze' wooncomplex aan het Buitenom in Den Haag gaan realiseren.
Het zou voor zover het COC bekend het eerste homovriendelijke wooncomplex van Nederland worden. Het is de bedoeling dat homo's en lesbiennes in het gebouw woningen kunnen kopen of huren.
De initiatiefnemers mikken vooral op roze vijftig-plussers. Behalve homo's, lesbiennes en transgenders zijn er ook mensen welkom die homo's een warm hart toedragen.

Inschrijven
De realisering van het project gaat overigens pas door als er zich genoeg mensen inschrijven. Deze fase van het project gaat binnenkort van start.
Een eerder initiatief voor het verwezenlijken van een roze woongroep in de hofstad liep een paar jaar geleden op de klippen.

Lindaonline

Re: 'Roze' wooncomplex in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:45

Ik vind het erger dat het nodig is, helaas is dat wel de realiteit.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:48

Eerste wat ik dacht was: schietschijf :+

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:42

Mij lijkt het eerder dat ze alle homo's en lesbiennes ergens samen wilen wegsteken, zodat ze niet op een andere plaats zitten, en het daar "zuiver" is. Allemaal lekker samen op een hoop duwen, als je dan niet in contact wil komen met homo's, moet je niet in de buurt van dat wooncomplex komen.
Zo lijkt mij eerder de bedoeling...

(uiteraard niet dat ik van die mening ben)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:44

vindt het ook bijzonder idd ;J
zo zet je jezelf alsnog in een uitzonderingspositie...
En reken maar op graffiti van de buren uit de aangrenzende wijk...

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:45

ik denk dat het ook wel fijn is voor homo,s als ze ergens kunnen wonen waar ze niet verrot gescholden worden om hun geaardheid

want mensen dit gebeurt nog steeds meer dan jullie denken

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:48

ik vind het ook heel erg dom, homo's zijn toch gewone mensen met een andere sexuele voorkeur, waarom apart willen wonen.
zelf roepen 'ze het hardst dat ze niet anders zijn maar wel een gayparade en dan ook nog een aparte woonwijk.
te zot voor worden, als homo's echt geaccepteerd willen worden in de maatschappij, moeten ze zich zelf er niet telkens buiten plaatsen!

ik heb niks tegen homo's, mogen gewoon naast me komen wonen hoor, wat ze in de slaapkamer doen zal mij een zorg wezen.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:51

ja daar heb je ook wel weer gelijk in nuka.
ikzelf zou er absoluut niet willen wonen ik wordt niet graag als apart of de lesbo gezien.

maar ik snap het gedachttepunt wel.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:52

Wordt gezellig met al die relnichten op een hoopje dan :D :))

Ik snap het idee, maar hell no dat ik daar ooit zou willen wonen!
Het is in Den Haag (bleh), hele hoop homo's en lesbo's op een kluitje (drama) en iedereen weet als je daar met je roze mini cooper uit de wijk komt rijden dat je gay bent (jeeeej zinloos geweld etc etc)..

Is het uberhaupt gepeild of hier wel behoefte aan is?

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:57

Ik denk dat dit niet goed is voor de samenleving eerlijk gezegd... mensen die iets tegen homo`s hebben kunnen dit zien als terreur object (wat een woord :') ) wat alleen maar meer spanning met zich oplevert.
sowieso vind ik het een slechte zaak om een groep mensen met dezelfde achtergrond in een gebouw of buurt te plaatsen. dit roept alleen maar onbegrip op bij sommige en mensen leren elkaar niet kennen en begrijpen.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:02

En ze verwachten niet dat dit een doelwit wordt van alle 'lollige' personen in de samenleving? }:0
Zie hier totaal geen positief punt in.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:05

Belachelijk.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:10

Wat achterlijk. :n Is toch vragen juist om homogeweld, omdat de 'homohaters' precies weten waar ze ze nu kunnen vinden.
En inderdaad, er wordt zo gestreden voor homo-emancipatie, gelijkheid etc. en dan gan je zo onderscheid maken..

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:40

Ben ik de enige die dit leuk vind? Lijkt me juist super gezellig met allemaal potten en nichten bij elkaar. Een plek waar iedereen lekker zichzelf kan zijn en zich niet hoeft te gedragen naar de geldende hetro-norm. Ik zie het wel zitten, dolle pret!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:50

Positieve discriminatie is in mijn ogen ook discriminatie, en daar ben ik tegen. :)

Wel kan ik me voorstellen dat de gemeente met dit idee op de proppen komt, gezien het toenemende geweld tegen homo's en wegpesten.. Zonde, zonde, zonde dat het zo ver gaat dat we dit zelfs moeten overwegen. Waar is het open Nederland naartoe, waar je kan zijn zoals je bent? Maar dat is weer off-topic ;)

Ben benieuwd of hier op bokt homo's/lesbiennes zijn die hier wel zouden willen wonen, of wat vinden 'jullie' ervan? :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:35

Ik denk dat dit een deel van de achtergrond is: http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=ouder ... el_id=4392

Het zou misschien normaal moeten zijn, maar... dat is het blijkbaar nog niet altijd. En het is best heel wat om aan de mensen die woonruimte + zorg zoeken te vragen om <i>weer</i> de barricaden op te gaan, weer de lans te breken voor, etc. En juist bij wonen is het zo ingrijpend. Wat mij betreft is dat een keuze die mensen zelf mogen maken, in wat voor omgeving wil je wonen en leven?

Het starten van zo'n wooncomplex betekent NIET dat elke homo dit moet willen, of dat het terecht is dat homoseksuelen in andere woonomgevingen gepest worden, of wat dan ook. Keuzevrijheid... wat mij betreft de vrijheid om je te integreren, maar ook om je af te zonderen. (En ja, dat geldt wat mij betreft ook voor culturele/religieuze verschillen, voor onderscheid op basis van sexe en bv ook voor mensen met beperking die voor vergelijkbare dilemma's staan. Dat zijn keuzes die mensen voor zichzelf moeten kunnen maken wat mij betreft. En ja, dat levert een boel tegenstrijdigheden op, maar rigiditeit is niet de oplossing.)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:37

Knus ! :j

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:45

Niks bijzonders, we hadden hier in Emmen ook een staan. Totdat hij de nickname "de pik van Emmen' kreeg (het is een buisvormig gebouw.. emm) Het was een hotel, nu een kantoor complex (en grijs gemaakt, omdat niemand erin wou) maar is nog steeds een half leegstaand foeilelijk ding. En nog heet het 'de pik van Emmen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:57

En uiteindelijk mogen ze ook allemaal een roze homo-ster aan hun kleding naaien zodat ook iedereen op straat kan zien dat ze homo zijn?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:55

Ania schreef:
En uiteindelijk mogen ze ook allemaal een roze homo-ster aan hun kleding naaien zodat ook iedereen op straat kan zien dat ze homo zijn?

Het was een roze driehoek, geen ster. Maar daartegenover staat het (nu gelukkig eindelijk afgeschafte) 'don't-ask-don't-tell'-beleid van het Amerikaanse leger: je mag homo zijn zolang niemand het maar weet. Dat is net zo verwerpelijk.

Uiteindelijk gaat het volgens mij vooral om keuzevrijheid. En een deel zal dan opvallend (gay pride) homo zijn, een deel zal zich prettiger voelen in een omgeving met meer homoseksuelen, een deel zal vooral heel 'normaal' (huisjeboompjebeestje) terechtkomen. Van mij mag het allemaal - eigen individuele keuze.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 17:18

Oh, maar van mij mag het ook, hoor Shadow. Ik snap het alleen niet zo goed. Aan de ene kant roepen mensen als Henk Krol om het hardst dat homo's exact hetzelfde behandeld willen worden als hetero's, maar aan de andere kant plaatsen ze zichzelf steeds weer buiten de samenleving. Die tegenstelling vind ik vreemd, te meer daar die vaak van dezelfde mensen komt. Ik kan het me nog voorstellen als de een zegt dat hij wil 'integreren' (hetgeen niet voor niets tussen aanhalingstekens staat), en een ander zich apart wil zetten door roze wooncomplexen, de gaypride en het bijwonen van die voetbalwedstrijd bijvoorbeeld. Maar deze evenementen en uitspraken komen wel allemaal van dezelfde organisatie en dan ga ik me toch afvragen wat nou het doel is - integratie of juist niet?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:28

wat is er mis mee als mensen niet tot hun dood willen vechten tegen vooroordelen en discriminatie?
in de reguriere ouderenzorg zijn de bewoners net zo intolerant als de gemiddelde nederlander....... ik snap heel goed dat er mensen zijn die liever hun oudedag tussen gelijk gestemden doorbrengen.
ik ga ook liever naar de pride dan naar het carnaval

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 20:30

Ik ga liever naar geen van beiden :D

Het is alleen niet bedoeld als ouderenzorg. Het is een appartementencomplex en 'ze mikken vooral op 50-plussers', maar het is geen bejaardenhuis ofzo.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:13

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:16

Mooie chaps trouwens op de foto in de tweede link :D