Sacha de Boer brandt NS-directeur af..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Sacha de Boer brandt NS-directeur af..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:20

http://www.telegraaf.nl/s/11443627

Wat vinden jullie hier nu van? Vind het echt een onbeschofte vertoning dat je iemand op zo'n manier steeds weer in de rede valt.. Volgens mag zij journalistiek gezien nog wel wat bijgeschoold worden.. Even ongeacht het onderwerp.

Anoniem

Re: Sacha de Boer brandt NS-directeur af..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:23

Die heeft haar diploma Journalistiek op het Windesheim gehaald.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:24

Jeetje wat irritant, daar had ik wat van gezegd of geen antwoorden meer gegeven..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:25

Ach ik geef haar wel gelijk. De NS komt iedere keer weer met een andere smoes aanzetten en wijst met een vingertje richting ProRail. Een buitje sneeuw en ze kunnen het niet meer aan... Ik vind dat de directie van ProRail en NS moet worden ontslagen. 3 Winters lang hetzelfde gedoe, geen informatie helemaal niks!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:26

Ze sprak iets teveel uit emotie ipv ratio, ik vond het geen professionele manier van interviewen eerlijk gezegd. Het stoorde mij.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:27

purny schreef:
Ach ik geef haar wel gelijk. De NS komt iedere keer weer met een andere smoes aanzetten en wijst met een vingertje richting ProRail. Een buitje sneeuw en ze kunnen het niet meer aan... Ik vind dat de directie van ProRail en NS moet worden ontslagen. 3 Winters lang hetzelfde gedoe, geen informatie helemaal niks!

Amen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:30

purny schreef:

De NS directie kan imo compleet vervangen worden, ProRail kan worden afgeschaft en dat hele ministerie van infrastructuur en milieu kan worden gereorganiseerd, maar mensen zo in de reden te vallen is puur sensatiejournalistiek.
Als je toch al besloten hebt dat je alles al weet, waarom bel je ze dan op? Meld dan gewoon dat het 1 grote paasei is in heel Nederland, een half gaar interview waarin iemand op geen 1 moment kan uitpraten heeft geen toegevoegde waarde.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:31

Zit hier echt met open mond te kijken :oo Los van dat de NS heel wat verbeterpunten heeft vind ik dit echt geen manier van doen... Vooral die laatste opmerking, nog even een steek onder water dat er maar 5-15 cm sneeuw ligt.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:52

Natuurlijk is iedereen tevreden over de gang van treinzaken de afgelopen twee dagen en natuurlijk moppert iedere treinreiziger daarover. Maar ik vraag me af of vervang van directie daar wat aan zal doen en vraag me al helemaal af welke debiel Sacha de Boer heeft opgeleid tot journalist. Wat een wanvertoning, heb direct last van plaatsvervangende schaamte..

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:55

In dit filmpje zijn de stukjes dat De Boer hem onderbreekt achter elkaar geplakt, waardoor het erop lijkt dat ze hem voortdurend onderbreekt. Eigenlijk zou je het hele filmpje moeten zien om te bepalen of ze hem nou te vaak onderbrak of niet.

Blue_Eyes

Ik heb Sacha weleens beter zien werken... := Vermoedelijk heeft ze net 3 uur over de reis Utrecht-Hilversum gedaan :+

Prrrr

Is het ook opgevallen dat hij geen antwoord gaf op de vragen en begon met vertellen dat het eigenlijk allemaal best meeviel? Ik vond het niet heel beleefd wat ze deed en ze had best nog even kunnen wachten met de agressievere toon, maar journalistiek gezien kan ik hier niet over vallen.

Mind you: zonder een bijzonder vriendelijke actie van een collega was ik gisteren dankzij NS niet voor half twaalf 's avonds aangekomen. Terwijl ik best naar huis had gekund voordat ze het treinverkeer stil hebben gelegd... maar dat kondigden ze dan weer niet aan.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:06

haha, ze is inderdaad niet bepaald beleefd, wat niet kan in zo'n geval.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:39

Maar aan de andere kant, als de 2 partijen beloftes afleggen dat het allemaal mee gaat vallen en het is de derde keer dat dit voorkomt, beloftes worden niet nagekomen, dan vind ik het wel normaal dat iemand zo uitvalt. Wie zijn werk niet goed doet moet de consequenties verwachten.

Enige bokkers die wel eens kassa kijken? Daar was de eerdere presentator Felix Meurders een ster om iedereen in de rede te vallen en te onderbreken en de nieuwe presentatrice doet het ook. Dus zo bijzonder is het niet hoor :+

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:18

purny schreef:
Enige bokkers die wel eens kassa kijken? Daar was de eerdere presentator Felix Meurders een ster om iedereen in de rede te vallen en te onderbreken en de nieuwe presentatrice doet het ook. Dus zo bijzonder is het niet hoor :+

Dat vond ik altijd zo vervelend... Maar bij dit filmpje van Sacha dacht ik "volgens mij zegt zij wat half Nederland denkt!".

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:29

Ik vind haar niet hard, ze brandt die man ook niet af.
Ik vind het wel prettig als er kritische vragen worden gesteld. De tijd van smoesje is nu zo langzamerhand voorbij voor de NS (grappig trouwens dat juist De Telegraaf met een dergelijke beschuldiging komt :+ ).

Haar interviewtechniek is beroerd. Ze laat die man niet uitpraten, zijn antwoord is niet helemaal te volgen. En ze vult het antwoord een keer zelf in, is daar suggestief in haar vraagstelling. Daarnaast zou je bijna denken dat ze persoonlijk getroffen wordt door storingen en daardoor haar objectiviteit verliest. Ze komt erg gepikeerd en geïiriteerd over.
Maar dat ze de ns een flink aan de tand voelt, prima, want dat wil het publiek. Ik vind haar in dat opzicht niet haar boekje te buiten gaan. Het had wel beter gekund.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:20

Tja, de treinen rijden 36 uur slecht en heel nederland staat op zijn kop. Alleen dat al is typisch. Ik heb zaterdag van wageningen naar hellevoet gereisd, normaal 3½ uur, nu 4½ uur. Waarbij ik om 1 uur op utrecht was en ik daar een half uurtje op de trein naar Rotterdam heb moeten wachten. En vandaag weer terug zonder uberhaupt vertraging. Waarom ns volledig afgebrand wordt terwijl de rest van nederland ook plat ligt snap ik eigenlijk meer niet dan waarom de ns zijn zaken niet volledig op orde heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:37

Tja, tegenwoordig valt iedereen elkaar in de rede in NL, dus moet je óf het probleem algemeen maken, óf hier niet een probleem van maken. Maar het is niet echt uniek wat ze doet.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:39

niet profesioneel..

maar ik vind het wel raar hoor een dag een beetje sneeuw bam alle sweer plat!

toen ik nog met de trein ging... was het ook al als er blaadjes op de rail lagen.. in de herfst dat de helft niet reed of vertraging had..

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:41

Volgens mij moest ze nog een trein pakken die avond.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:42

Als ik die man was? ik had me middelvinger opgestoken en was uit het beeld v.d. camera gelopen.
Zou zeggen: kom maar terug als je wat beleefder bent,en dan zie ik wel óf ik je nog te woord wil staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:49

Je middelvinger opsteken is ook niet netjes >;) vind ik net zo grof eigenlijk.

Ik had het gesprek wel op een beleefde manier afgebroken.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 01:19

Ik heb inmiddels de verklaring van Sacha de Boer gelezen, en het blijkt dat een deel van het probleem komt door de verbinding - via satelliet, dus met anderhalve seconde vertraging. Daar krijg je hele rare gesprekken van, met mensen die dus nog best even door elkaar heen praten voordat ze door hebben dat de ander met een vraag of antwoord begonnen is... Werkt dus wel met voorafgesproken vragen - lees: gesprekken met correspondenten, maar niet met een kritisch interview.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 01:46

Het is niet erg netjes dat ze hem in de rede valt maar hij verteld niet de waarheid.

Ik heb op Utrecht Centraal gestaan. Ben drie keer naar een perron gelopen waar mijn trein zou vertrekken, pas de 4e x stond er echt een trein. Maar tot 3x toe geen trein gezien. Terwijl ik op de perrons stond zag ik overal om mij heen buitenlandse treinen komen en gaan ZONDER problemen. Waarom kunnen onze nederlandse treinen dit niet?

Vertel gewoon wat er echt aan de hand is, geen smoesjes en ga vooral niet lopen liegen...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 08:11

Omdat ze vaak de buitenlandse treinen voor laten gaan. Er kunnen maar een beperkt aantal treinen over het spoor als de wissels niet goed functioneren.