Heb hier wel om moeten lachen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Heb hier wel om moeten lachen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 12:54

Amusant bericht.
Wel weer uit de telegraaf. Dus in hoeverre het uit de context is getrokken, geen idee.
Wel is het een leuke stelling. Wat vinden jullie ervan?

Moslimpartij pleit voor hondenverbod
door Alexander Bakker
DEN HAAG - Het in huis hebben van een hond moet verboden worden, omdat dat pure dierenmishandeling is. Dat stelt het Haagse raadslid Hasan Küçük van de Islam Democraten.

„Honden horen in de natuur, maar niet in een huis”, aldus Küçük. Hondenbezit zou volgens hem daarom strafbaar moeten worden in de hofstad. „Een hond in een flat is dierenmishandeling.”

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:59

Dan ook gelijk maar alle katten, hamsters, vogels enz. verbieden ? die horen dan ook niet in een huis :P

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:00

Zit ergens wel een kern van waarheid in, maar onze hondjes zijn zo gedomesticeerd dat ze in de natuur niet lang zouden overleven.

MiReRe

Re: Heb hier wel om moeten lachen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:01

Hmmm hoe tegennatuurlijk is het om een paard in een hokje te stoppen of in het gunstigste geval in een afgebakend stukje wei. Wij zijn sleeeeecht!!!!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:02

Te gek voor woorden in mijn ogen. Bovendien, alsof ze in de vrije natuur zo'n fijn leven hebben. Ons Spaans ex-zwervertje bevalt het meer dan prima om in een huis te leven.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:02

:') _O-

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:06

Zucht...is het 1 april ofzow? _/-\o_
Laten we dan maar alle huisdieren op straat zetten, wordt het buiten een gezellige boel :D
Werk voor Ceasar Millan zeg ik dan!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:07

Ik las het ook al :') Wat moeten al die honden dan? Moeten we alle miljoen huishonden dan maar massaal loslaten in de duinen? :D Zullen ze leuk vinden _O- Als je honden gaat verbieden dan sterft de hond uit, want op zichzelf leven kunnen ze niet.

Heerlijk altijd, iedereen roept maar wat zonder erover na te denken. En dat is dan politiek.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:11

Een volledig hondenverbod, neuh. Maar mijn bovenbuurman mag er best wel eens op gewezen worden dat het houden van een grote Cane Corso-achtige hond op een klein appartement geen slim idee is...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:12

Islam hoort ook niet in de Nederlandse politiek, evemin als het Christendom in mijn ogen. Geloof is iets persoonlijks en hoeft wat mij betreft niet in de politiek.
Rare stelling ook trouwens, moeten we onze honden allemaal maar loslaten op straat, pfff.
Daarom hebben ze dus zo'n zwerfhonden overlast in veel moslimlanden; ze vinden het zielig om ze in huis ze houden! :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 13:16

Heino schreef:
Een volledig hondenverbod, neuh. Maar mijn bovenbuurman mag er best wel eens op gewezen worden dat het houden van een grote Cane Corso-achtige hond op een klein appartement geen slim idee is...

Die kern van waarheid zit er wel in. Maar de rest is om te gillen :D :D :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:19

Ja, een grote hond die veel bewegingsruimte nodig heeft, houden op een flatje zou in mijn ogen ook niet ideaal zijn. Maar er zijn ook genoeg honden die het prima vinden om op een flatje te wonen als er genoeg met hen gewandeld wordt. Een algemeen 'flatverbod' is daarom niet mijn ding.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 15:40

Vraag me af wat er gebeurt als al die honden ineens buitenlopen. _O- _O-
Betalen wij nu echt ons belastinggeld aan zulke kneuzen in de gemeenteraad?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:41

Babootje schreef:
„Een hond in een flat is dierenmishandeling.”

Hier valt wel iets voor te zeggen... wanneer mensen de gehele dag werken en die dieren dus maar weinig de flat uit komen....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:41

De meeste Moslims hebben niets met huisdieren. Maar een hond geen huisdier? Menig ras gaat het niet redden in een kennel!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:43

Nou, het heeft zeker wel een kern van waarheid. Een hond hoort ook gewoon zijn bewegingsvrijheid te hebben, als ik naar de hond van mijn buurman kijk, die 2 keer per dag uit zijn hok word gelaten, vind ik dat inderdaad wel weg hebben van dierenmishandeling.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:44

[quote="Babootje"]Vraag me af wat er gebeurt als al die honden ineens buitenlopen. _O- _O-
Betalen wij nu echt ons belastinggeld aan zulke kneuzen in de gemeenteraad?[/quote]
blijkbaar wel,de honden van nu kunnen gewoon weg niet overleven in het wild,kijk eens naar de zwerfhonden in het buitenland die zijn er zeer slecht aan toe.

ze zijn te ver gedomesticeerd.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:47

Zou mijn hond goofy toch eens vragen wat ze liever wil : Lekker in weer en wind buiten of verplicht binnen op de bank bij de kachel. Ik weet het antwoord wel :j De bank.

Voor de meeste moslims zijn honden onrein en horen niet in huis, maar de honden vandaag de dag zijn zo anders dan 1000 jaar terug. Zie een chinees naakthondje met dit weer lekker buiten lopen :brr: :brr:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:49

En dat alles is zeker niet omdat honden volgens de Islam onrein zijn :')?

Dikke vinger, meneer Küçük. Ga maar lekker ergens anders wonen als je er niet tegen kan dat mensen een hond als huisdier hebben :wave:.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:51

Toen ik het vanmorgen dacht ik wat een onzinnig en niet volledig bericht. 'Gelukkig' krijgt de schrijver er ook de 'gewenste' reacties op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:52

Jeah right :')
Dan laat ik mijn konijnen ook de 'natuur' in :=

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:54

Volgens mij doen ze zoiets, om te laten zien hoe belachelijk het boerkaverbod is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:55

Die van mij hebben het ook heel erg slecht inderdaad.
Echt, arme beesten... Iedereen woont natuurlijk in een flat ook...

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:05

Heino schreef:

Pff, herkenbaar! Zit hier een stel in een studiootje van 40m², waarmee ze al risico lopen op een fikse boete van de woningbouw (om nog maar niet te spreken over de (gemeentelijke) belasting e.d
Maar ze hebben ook een Cane Corso vanaf dat hij pup was, en we zitten in hartje centrum. De bus moeten nemen om naar een park te kunnen, en dat gebeurt echt niet dagelijks. Dat vind ik dus ook echt niet slim. Als het een kleine hond was geweest was het al een stuk beter.
Maar om het nou te gaan verbieden een hond in huis te hebben gaat echt te ver. Ik zie het al voor me, alle honden op straat die moeten vechten voor eten. Chihuahua vs. Pitbull... :roll:
Buiten dat, dan krijgen we in Nederland echt wel een probleem met valse honden. En wat dan? Afschieten dan maar?
Vraag me toch af hoe de staatsleden met deze uitspraken denken serieus genomen te worden... Dat is toch ook een doodvonnis voor je partij..

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:45

Ze zijn toch altijd bang voor honden?
Altijd als ik een moslim/moslima tegen kom en ik loop met de hond dan beginnen ze zo achterlijk te gillen.. En onze hond is nou niet echt groot :')