Internet terreur met auteursrechtsmoes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Internet terreur met auteursrechtsmoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 10:44

Het spijt me voor wie denkt dat ik de VS uitpik maar ze doén het gewoon écht. Hebzucht slaat wéér toe;

´On January 18, Boing Boing will join Reddit and other sites around the Internet in "going dark" to oppose SOPA and PIPA, the pending US legislation that creates a punishing Internet censorship regime and exports it to the rest of the world.´

http://boingboing.net/2012/01/14/boing- ... on-ja.html

Dit gaat iedereeen wereldwijd raken. Zeker in Europa waar de tamme overheden grootdeels uit de hand van de VS eten.

Toch eens kijken of er geen russische providers/servers zijn....

Anoniem

Re: Internet terreur met auteursrechtsmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:49

Iets meer voorzet zou leuk zijn... Ik begrijp dat je vóór de wet bent? Maar waaróm dan precies? Een leuke discussie start met een goede voorzet ;)

Persoonlijk snap ik de keuze van deze websites (en ook Wikipedia) wel. Dergelijke wetten (en ook de blokkering van bijvoorbeeld The Pirate Bay) staan gelijk aan censuur en zijn een bedreiging voor een vrij internet. We hebben allemaal onze mond vol van dergelijk beleid in landen als bijvoorbeeld China, maar ondertussen doen we er zelf aan mee.

Nee, wat mij betreft een vrij internet, waarin iedereen zélf de verantwoordelijkheid heeft geen illegale praktijken te ondernemen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 10:58

Nouks schreef:
Ik begrijp dat je vóór de wet bent?

Dat begrijp je diametraal verkeerd.

De wet is defacto groot corporate censuur - én overheidscensuur op internet.

Die eigen verantwoordelijkheid die jij noemt is het punt niet.
Het cruciale probleem is de omgekeerde bewijslast mbt een evident onmogelijke taak/verantwoordelijkheid.
Met deze wet kunnen in feite geen links meer op een forum en is het internet geen communicatienetwerk meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:06

Ah gelukkig, dan zitten we toch op één lijn ;) Zie nu ook dat je bij de OP toch nog een paar zinnen had toegevoegd. :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 11:20

Voor wie het niet begrijpt wat de consequenties zijn: Bokt kan platgegooid worden vanwege bv een link naar de over lijken urinerende mariniers of naar om het even welke site ook want er is altíjd wel een auteursrechtschending. Als die er niet is/was, dan is die wel te fabriceren.

Het komt neer op [NM] Ziggo en XS4ALL moeten toegang TPB blokkeren in extrema met omgekeerde bewijslast en automatische drakonische maatregelen.
Dit heet terreur. Het is staatsterrorisme van het internet.

Ron Paul is de enige VS politicus die enige kans heeft dit tij de keren doch steun aan hem door de internetgemeenschap wordt door deze wet effectief geheel verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-01-12 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:25

Huertecilla schreef:
Voor wie het niet begrijpt wat de consequenties zijn: Bokt kan platgegooid worden vanwege bv een link naar de over lijken urinerende mariniers of naar om het even welke site ook want er is altíjd wel een auteursrechtschending. Als die er niet is/was, dan is die wel te fabriceren.

Het komt neer op [NM] Ziggo en XS4ALL moeten toegang TPB blokkeren in extrema met omgekeerde bewijslast en automatische drakonische maatregelen.

+ Byebye facebook, youtube, google...
Ben me er sinds een paar weken in aan het inlezen, en ik hoop toch écht dat ze dit er niet door krijgen hoor. Zou écht te absurt zijn...

Edit: en het jammere is dat er zo weinig mensen vanaf weten..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 11:28

LauEef schreef:
Huertecilla schreef:

+ Byebye facebook, youtube, google...
Ben me er sinds een paar weken in aan het inlezen, en ik hoop toch écht dat ze dit er niet door krijgen hoor. Zou écht te absurt zijn...

Heb je gevolgd wat Obama tussen kerst en nieuwjaar voor wetten getekend heeft?
Dan is dit niet bij benadering extreme rechtenschending. Het is alleen iets wat de hele wereld diréct gaat raken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:31

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, de VS doet het idd ook écht.

Dit is dan nog niet zo erg vergeleken met het nullificeren van 1 van de amendments. Ze mogen je nu zonder proceduren in de cel gooien, levenslang, als ze ook maar een vermoeden hebben dat je een terrorist bent.
Ja, dit gaat nog leuk worden allemaal...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 11:34

LauEef schreef:

En dát gaat nog veel erger worden |(

De kernramp in Japan is maar een voorbeeldje. De kernfusies daar zijn nog steeds aan de gang, er staat nog steeds geen sarcofaag en er stroomt nog steeds hoog radioactief water de oceaan in.
Waarom is dit niet in het nieuws en was Tjernobyl in detail zowat live op de buis?

Het zijn allemaal stappen naar een westersewereld-dictatuur door groot corporate. Eisenhower had zó gelijk; http://www.youtube.com/watch?v=Gg-jvHynP9Y

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 11:41

phormicola schreef:
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, de VS doet het idd ook écht.

Dit is dan nog niet zo erg vergeleken met het nullificeren van 1 van de amendments. Ze mogen je nu zonder proceduren in de cel gooien, levenslang, als ze ook maar een vermoeden hebben dat je een terrorist bent.

Op verdenking van associatie met een organisatie op hún lijst van verdacht zelfs.

Verder is inmiddels helder dat ze zonder enig respect voor welk mensenrecht of internationaal recht ook, overal ter wereld ´arrestaties´ en ´neergeschoten bij verzet tegen arrestatie´ uit te voeren.

Inmiddels is het al door Obama ondertekende wet dat VS burgers overal ter wereld kunnen worden opgepakt voor het van plán zijn om een in de vs strafbaar feit te gáán plegen.
In het licht van het vermoeden van associatie met... vul maar in, is dat dus naar eigen goeddunken van de VS.
Het is voor menig vrijdenkend, dus ´dissident´ VS burger dringende zaak zich te laten denaturaliseren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 11:47

Als dit niet zo George Orwell/HG Wells realistisch erg zou zijn, zou ik kunnen lachen om het denkbeeld van de vuurwerk-agent bij het openen van Bokt;

´Beheerder, u heeft uw forum niet voldoende op verboden links gecontroleerd; DIT STAAN WIJ NIET TOE!´

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:33

Ik heb 2 jaar terug een college gehad over 1984, waarbij ons werd gevraagd eens kritisch na te denken over hoeveel hiervan al waarheid was en hoe gemakkelijk het door zou kunnen slaan. Heeft mijn ogen behoorlijk geopend toen. Eng om te zien dat we nu 2 jaar verder zijn, en het inderdáád meer en meer op zijn boek gaat lijken.

Zo extreem als 1984 zal het niet snel worden, maar ik vind het geen fijne gedachte dat steeds meer kan en mag, dat privacy en vrijheid van meningsuiting steeds meer worden ingeperkt, en dat de grote kudde daar als makke lammeren achteraan hobbelt en de beslissingen bij voorkeur nog verdedigt ook want 'ik heb toch niks te verbergen?'

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 14:17

DaniBanani schreef:
Zo extreem als 1984 zal het niet snel worden,

Nee?
Kijk dan nog eens naar wat het afgelopen decennium gebeurt is.
Begin eens bij élke ramp.
Of dat nu 911, Katrina, de tsunami in de Indische Oceaan of de hypotheekcrisis is.
Structureel en georganiseerd is bezit van de burger naar groot corporate verhuisd.
Wat zijn 15M en Occupy eigenlijk en waarom verzand dit?
Vergelijk eens het aantal en de macht van stakingen/betogingen in de jaren zestig en van dit decennium. Is er minder reden? Minder motivatie?

De veiligheidsindustrie in de VS zet daar inmiddels meer om dan Hollywood en de muziekindustrie opgeteld.
Inmiddels regeert daar de angst voor de eígen overheid als goede tweede na de door de overheid groot boeman gemaakte ´terrorist´.
Let wel; op de plaats 1. en 2. staat dus de overheid die er grondwet annulerende macht door heeft.
1984 ís al werkelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:24

VWB stakingen en betogingen denk ik dat "de huidige generatie" (of die nu 20 is of 50) misschien minder strijdbaar is, simpelweg omdat we het altijd "goed" hebben gehad. Zo lang je dan niet direct en persoonlijk in aanraking komt met de gevolgen van wanbeleid (bijvoorbeeld omdat die pas op de lange termijn écht duidelijk worden) denk ik dat men daarom te lui is geworden nu al en masse in opstand te komen.

VWB initiatieven als Occupy: ik waardeer het wel dat er mensen zijn die hun stem willen laten horen. Ik zie dit als het begin. Denk dat als de wereldleiding en onze regering zo verder gaan dat het slechts een kwestie van tijd is voor zulke initiatieven wél massaal gesteund worden. Dit is slechts een eerste hint van wat er nog gaat komen, denk ik.

Specifiek in het geval van Occupy denk ik ook dat de weinig concrete doelstellingen ook niet zullen hebben bijgedragen aan een potentieel succes. Leuk kamperen, maar niemand weet of je buurman in zijn tentje daar überhaupt om dezelfde reden staat als jijzelf....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 14:40

Nouks schreef:
Denk dat als de wereldleiding en onze regering zo verder gaan dat het slechts een kwestie van tijd is voor zulke initiatieven wél massaal gesteund worden.

Niet als het internet ´lam´gelegd wordt :)*

Dan blijven de initiatieven regionaal en de beheersing van de pers is vrijwel absoluut, dus ´beheersing´ door de politie zoals in NY, Barcelona en Amsterdam afdoende voor nóg effectievere castratie van de beweging dan nu al.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:42

In bepaalde opzichten is het al werkelijkheid. Maar ik doelde op de controle tot in de huiskamer, elke seconde, of het extreme verschil tussen de Proles en de Party Members. Of doublethink. Het bestaat wel in onze wereld, maar niet in de mate zoals in dat boek, en dát zie ik ook niet snel gebeuren in ons land. In sommige andere landen wel, daar is het volledige waarheid geworden. Ik geloof alleen -nog?- niet dat het wereldwijd zo ver zal komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 14:59

DaniBanani schreef:
In bepaalde opzichten is het al werkelijkheid. Maar ik doelde op de controle tot in de huiskamer, elke seconde, of het extreme verschil tussen de Proles en de Party Members. Of doublethink. Het bestaat wel in onze wereld, maar niet in de mate zoals in dat boek, en dát zie ik ook niet snel gebeuren in ons land. In sommige andere landen wel, daar is het volledige waarheid geworden. Ik geloof alleen -nog?- niet dat het wereldwijd zo ver zal komen.

Wederom; verdiep je eens in de werkelijke situatie.
De BVD is zelfs relatief vér doorgedrongen in het NL leven. Vooral door de vroege, hoge mate van geïntegreerde automatisering in NL.
Geheel compatibele, via netwerken allemaal koppelbare, gegevensregistratie van zowat álles tot en met elke electronische camera op een pc met internetaansluiting.
Dat de rechterlijke macht ontweken wordt is ook niets nieuws. Al héél OUD nieuws zelfs.
Idem dat er gebruik en misbruik van wordt gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:08

Huertecilla schreef:
Niet als het internet ´lam´gelegd wordt :)*

Dan blijven de initiatieven regionaal en de beheersing van de pers is vrijwel absoluut, dus ´beheersing´ door de politie zoals in NY, Barcelona en Amsterdam afdoende voor nóg effectievere castratie van de beweging dan nu al.

Goed punt HC. Daar had ik idd in mijn mening nog geen rekening mee gehouden.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:10

Maar ik heb geen camera in mijn huis hangen en mijn televisie praat niet tegen me als ik niet meedoe met de rek-en-strek-oefeningen. Ik geloof het niet klakkeloos als de regering eerst verhaal A en dan verhaal B ophangt en dan weer verhaal A. Ik hoef niet bang te zijn dat mijn buren me verraden als ik iets negatiefs zeg over het kabinet. Ik word niet afgevoerd naar een duistere martelkamer als ik tegen de wet inga.

De werkelijke situatie is NIET hetzelfde als die in 1984. In bepaalde opzichten wel, maar niet in élk opzicht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 17:18

DaniBanani schreef:
De werkelijke situatie is NIET hetzelfde als die in 1984. In bepaalde opzichten wel, maar niet in élk opzicht.

Nee, we zijn geen paarden of varkens. Niet letterlijk.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:01

Dat is Animal Farm, die heb ik niet gelezen. Dus over dat boek kan ik sowieso niks inhoudelijks zeggen. :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:08

Huertecilla schreef:
DaniBanani schreef:

Nee, we zijn geen paarden of varkens. Niet letterlijk.

Dat was dan ook een ander boek :)* (maar wel van dezelfde schrijver, dus ik snap de verwarring).

DaniBanani schreef:
Maar ik heb geen camera in mijn huis hangen en mijn televisie praat niet tegen me als ik niet meedoe met de rek-en-strek-oefeningen. Ik geloof het niet klakkeloos als de regering eerst verhaal A en dan verhaal B ophangt en dan weer verhaal A. Ik hoef niet bang te zijn dat mijn buren me verraden als ik iets negatiefs zeg over het kabinet. Ik word niet afgevoerd naar een duistere martelkamer als ik tegen de wet inga.

Gelukkig niet in élk opzicht, maar ongemerkt wel in steeds meer.

Omdat een steeds groter deel van ons leven zich op internet afspeelt (nieuws lezen en verspreiden, tv kijken, boodschappen doen, relaties en dates zoeken, etc.) en o.a. Google netjes alles van ons bewaart, ligt er al énorm veel van je vast.
Die hoeveelheid informatie is gelukkig niet voor iedereen toegankelijk, maar als burger heb je geen inzicht in wíe er nu bij welke informatie kan en wélke bedoelingen diegene daarbij heeft.
Dat kan namelijk de eigenaar van de Boerenbond zijn die jou graag zijn reclamefolder digitaal opstuurt, maar ook de streng-kijkende-anti-vuurwerk-youtube-agent' die wil weten waarom je zojuist zocht op 'spijkers', 'kunstmest' en 'benzine'.

Als je daarnaast ook een webcam hebt, dan is deze al langer op afstand aan te zetten (weten 'we' sinds de Duitse 'Bundestrojaner' ineens nieuws werd) en heb je op die manier een echte Orwelliaanse spionagetv in huis. Net als in het boek.
Maar dan wel een die niet alleen in je huiskamer kijkt, maar ook in je hoofd en in je hart!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 19:44

oomens schreef:
Als je daarnaast ook een webcam hebt, dan is deze al langer op afstand aan te zetten

Je kan heel eenvoudig software kopen welke je op afstand toegang geeft tot elke camera op een pc met netwerkverbinding.
Ja, een beveiligingsprogramma werkt, maar niet voor een hacker.
In Spanje heeft een groep inbrekers die op deze manier huizen verkende en in de gaten hield op het journaal geweest. Niet in actualiteitenrubrieken want ´beveiliging´ is big business :)*

Als je een camera in je laptop met batterij en draadloze verbinding hebt, is een plakkertje erover de makkelijkste beveiliging.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 19:50

DaniBanani schreef:
Ik word niet afgevoerd naar een duistere martelkamer als ik tegen de wet inga.

In de VS is dat zonder enige bewijs mogeljk.
Zonder beschuldiging, zonder recht op advocaat of telefoontje, voor onbepaalde tijd en met ´enhanced interrogation´ technieken door het congress toegestaan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:26

De VS wel, ik weet het. Hier niet. (waarmee ik natuurlijk bedoel dat ik niet onder de Amerikaanse wet val..)
Ik probeer echt niet te zeggen dat het wel meevalt, hoor. Dat er niks gaande is, dat ze niet te ver gaan. Alleen zou het nog veel erger kunnen dan hoe het nu is -getuige 1984- en ik heb nog wel de hoop dat het niet zó ver zal komen. Zeggen dat het nu al volledig waar is zou impliceren dat het niet erger kán; en dat lijkt me niet bepaald aan de orde, helaas - getuige ook de wet waar dit topic om draait.