Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Ik begrijp dat je vóór de wet bent?
Huertecilla schreef:Voor wie het niet begrijpt wat de consequenties zijn: Bokt kan platgegooid worden vanwege bv een link naar de over lijken urinerende mariniers of naar om het even welke site ook want er is altíjd wel een auteursrechtschending. Als die er niet is/was, dan is die wel te fabriceren.
Het komt neer op [NM] Ziggo en XS4ALL moeten toegang TPB blokkeren in extrema met omgekeerde bewijslast en automatische drakonische maatregelen.
Dit heet terreur. Het is staatsterrorisme van het internet.
LauEef schreef:Huertecilla schreef:Voor wie het niet begrijpt wat de consequenties zijn: Bokt kan platgegooid worden vanwege bv een link naar de over lijken urinerende mariniers of naar om het even welke site ook want er is altíjd wel een auteursrechtschending. Als die er niet is/was, dan is die wel te fabriceren.
Het komt neer op [NM] Ziggo en XS4ALL moeten toegang TPB blokkeren in extrema met omgekeerde bewijslast en automatische drakonische maatregelen.
Dit heet terreur. Het is staatsterrorisme van het internet.
+ Byebye facebook, youtube, google...
Ben me er sinds een paar weken in aan het inlezen, en ik hoop toch écht dat ze dit er niet door krijgen hoor. Zou écht te absurt zijn...
Edit: en het jammere is dat er zo weinig mensen vanaf weten..
LauEef schreef:Edit: en het jammere is dat er zo weinig mensen vanaf weten..
phormicola schreef:Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, de VS doet het idd ook écht.
Dit is dan nog niet zo erg vergeleken met het nullificeren van 1 van de amendments. Ze mogen je nu zonder proceduren in de cel gooien, levenslang, als ze ook maar een vermoeden hebben dat je een terrorist bent.
DaniBanani schreef:Zo extreem als 1984 zal het niet snel worden,
Nouks schreef:Denk dat als de wereldleiding en onze regering zo verder gaan dat het slechts een kwestie van tijd is voor zulke initiatieven wél massaal gesteund worden.
DaniBanani schreef:In bepaalde opzichten is het al werkelijkheid. Maar ik doelde op de controle tot in de huiskamer, elke seconde, of het extreme verschil tussen de Proles en de Party Members. Of doublethink. Het bestaat wel in onze wereld, maar niet in de mate zoals in dat boek, en dát zie ik ook niet snel gebeuren in ons land. In sommige andere landen wel, daar is het volledige waarheid geworden. Ik geloof alleen -nog?- niet dat het wereldwijd zo ver zal komen.
Huertecilla schreef:Niet als het internet ´lam´gelegd wordt![]()
Dan blijven de initiatieven regionaal en de beheersing van de pers is vrijwel absoluut, dus ´beheersing´ door de politie zoals in NY, Barcelona en Amsterdam afdoende voor nóg effectievere castratie van de beweging dan nu al.
Huertecilla schreef:DaniBanani schreef:De werkelijke situatie is NIET hetzelfde als die in 1984. In bepaalde opzichten wel, maar niet in élk opzicht.
Nee, we zijn geen paarden of varkens. Niet letterlijk.
DaniBanani schreef:Maar ik heb geen camera in mijn huis hangen en mijn televisie praat niet tegen me als ik niet meedoe met de rek-en-strek-oefeningen. Ik geloof het niet klakkeloos als de regering eerst verhaal A en dan verhaal B ophangt en dan weer verhaal A. Ik hoef niet bang te zijn dat mijn buren me verraden als ik iets negatiefs zeg over het kabinet. Ik word niet afgevoerd naar een duistere martelkamer als ik tegen de wet inga.
De werkelijke situatie is NIET hetzelfde als die in 1984. In bepaalde opzichten wel, maar niet in élk opzicht.
oomens schreef:Als je daarnaast ook een webcam hebt, dan is deze al langer op afstand aan te zetten