Meisje (15) neergestoken door ex-vriendje (en overleden)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ikwashier

Meisje (15) neergestoken door ex-vriendje (en overleden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 20:43

Citaat:
Arnhem - In de Stadhoudersstraat in Arnhem heeft zaterdagmiddag rond 16.10 uur een steekpartij plaatsgevonden. Hierbij zijn twee gewonden gevallen. Dit heeft de politie bekendgemaakt.

Het gaat om een 15-jarig meisje, dat zware verwondingen opliep en met een traumahelikopter naar het Radboud Ziekenhuis is overgebracht. Haar vader is met verwondingen overgebracht naar het Rijnstate Ziekenhuis in Arnhem.

Het slachtoffer was het ex-vriendinnetje van de verdachte; kennelijk hebben deze ruzie gekregen. De verdachte is na de steekpartij te voet ervandoor gegaan.
Hij werd aangetroffen in struiken aan de Johan de Wittlaan in Arnhem.

Toen de politie hem daar aantrof en de jongen niet wilde voldoen aan de vordering om tevoorschijn te komen, heeft een politie-ambtenaar een waarschuwingschot gelost. Daarop kwam de jongen naar voren, waarop hij kon worden aangehouden.

De politie kon de jongen overigens vinden dankzij meldingen van getuigen.
Zo is er een Burgernetmelding uitgegaan, waarin werd opgeroepen om uit te kijken naar een jongeman met bebloede kleren. 331 Burgernetters werden bereikt.

De politie is een onderzoek gestart naar de toedracht van de zaak.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/139511/Meisje_15_neergestoken_door_ex-vriendje.html

Niet te geloven, waar gaat dit over? :\

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:46

Het lijkt wel of tegenwoordig alle relaties eindigen in steekpartijen :n
Arm meisje! En vader, natuurlijk.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:47

wauw, het wordt steeds gekker.. niet te geloven dit.. :n

Hopelijk knappen vader en meisje snel op!

xsenny

Re: Meisje (15) neergestoken door ex-vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:50

helaas is dit allemaal al heel lang aan de orde .
en het vreemde is nederrland geef amper straf aan de daders .
ze staan zo weer lekker buiten .

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:09

xsenny schreef:
helaas is dit allemaal al heel lang aan de orde .
en het vreemde is nederrland geef amper straf aan de daders .
ze staan zo weer lekker buiten .

Dat ligt ook aan de omgeving en de cultuur onder bepaalde groepen in de samenleving hoor.. bij mij in de buurt is er nog nooit iemand neergestoken namelijk.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:59

Was gisteren op het nieuws dat die jongen die het gedaan heeft maar 14!! jaar is.
Moet niet gekker worden hier in Nederland, als 14 jarige kinders al met messen op zak lopen %)

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:00

Jezus, hier heb ik echt geen woorden voor.. verschrikkelijk _-:(

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:11

Echt super erg dat dit is gebeurd, wat beweegt zo iemand? Nog maar 14 jaar. Die moet echt gehandeld hebben in een vlaag van woede ofzo?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:12

Judith94 schreef:
Was gisteren op het nieuws dat die jongen die het gedaan heeft maar 14!! jaar is.
Moet niet gekker worden hier in Nederland, als 14 jarige kinders al met messen op zak lopen %)

Ze zijn er ook telkens eerdere bij! Tegenwoordig bij winkeldiefstallen niet te geloven hoe jong ze ook kunnen zijn. Van die 12 jarige bruggers die heel stoer staan te roken op het schoolplein. Al aan de alcohol van hun twaalfde. Ik zeg net dat iedereen zo is en dat iedereen zo doet maar dan nog! Het gebeurd en dat is erg genoeg!

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:15

de mensen waar ik mee omga heeft er niets mee te maken .
niet iedereen groeit het zelfde op ,
het gaat om de straffen die in ned gegeven worden .
die zijn veel en veel te laag

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:16

xsenny schreef:
de mensen waar ik mee omga heeft er niets mee te maken .
niet iedereen groeit het zelfde op ,
het gaat om de straffen die in ned gegeven worden .
die zijn veel en veel te laag

Ben het helemaal met je eens! straffen zijn ook véél te laag in nederland.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:24

Zieke mensen heb je tegenwoordig, die denken allemaal wel even het heft in eigen handen te nemen :n

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:37

Iemand die op zó'n jonge leeftijd al iemand neer steekt moet flink gestraft worden.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:47

wow, ik denk dat ik een hele andere insteek heb dan iedereen hiero...
Iedereen maar praten dat het eraan ligt dat de straffen te laag liggen.
Sorry hoor, maar als je dingen niet doet omdat je bang bent voor de straf, dan ben je al fout bezig.
Dit heeft in mijn ogen gewoon te maken met het verleggen van morale drempels.
Iemand een klap verkopen wordt tegenwoordig steeds gewoner.
Happy slapping is een sport geworden. Dit soort dingen vervagen de grenzen enorm.
Buiten dat leven we in een maatschappij waarin nog maar een klein percentage mensen oprecht gelukkig zijn. Een overgroot deel staat zo onder druk om ergens bij te passen, of aan bepaalde dingen te moeten voldoen. We zijn gestrest, of depressief en als je ziet dat geweld in het algemeen alleen maar toeneemt. Dit is een duidelijk beeld dat er iets mis is met de maatschappij en aangezien wij mensen de uitwerkingen hiervan op ons brood krijgen, is het meer dan aannemelijk dat de groep die extreem gevoelig is voor druk van leeftijdsgenoten of de maatschappij in het algemeen gaat uithalen.
Het probleem met al het geweld dat we nu zien, is groter dan het aanpassen van straffen.
Daarmee los je de problemen niet op.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:53

ik heb btw zat criminele vrienden.
maar dat betekend nog niet dat ik achter mn rug moet kijken of ze me niet neer willen steken.
want dat is wat jullie nu een beetje associëren imo

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:56

Aprils_joke schreef:
ik heb btw zat criminele vrienden.
maar dat betekend nog niet dat ik achter mn rug moet kijken of ze me niet neer willen steken.
want dat is wat jullie nu een beetje associëren imo

Alleen al het feit dat je dit neerzet alsof het een prestatie is, geeft voor mij maar weer aan dat de moraal van de doorsnee mens echt ontzettend verlaagd is.
Dit bedoel ik niet als een aanval naar jou toe, maar gewoon als voorbeeld.
Kijk, als ik criminele vrienden zou hebben, dan zou dat toch echt het laatste zijn waar ik het over zou hebben. In mijn ogen geeft dit gewoon een beeld dat je niet zo een enorm gevoel van rechtvaardigheid hebt.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:59

het is ook niet zo raar om hier mensen om je heen te hebben die wel eens wat gejat hebben bij de v&d
of die net iets te fanatiek waren bij een vecht partij.
dat bedoel ik met crimineel :')

het is geen prestatie hoor.
ik ben er niet trots op maar ik vind niet dat het over een kant geschoren moet worden.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:01

Aprils_joke schreef:
het is ook niet zo raar om hier mensen om je heen te hebben die wel eens wat gejat hebben bij de v&d

ik ben er niet trots op maar ik vind niet dat het over een kant geschoren moet worden.

Niet raar? Ik vind het anders behoorlijk vreemd!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:02

Aprils_joke schreef:

Tja, in mijn boekje is stelen en iemand slaan nog steeds geen klein vergrijp. Maar dat is wat ik bedoel met morele waarde. Ik denk dat ik gewoon hogere eisen stel aan mensen dan jij dat doet.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:06

ik woon op de hambaken en heb op de kruiskamp gewoond in denbosch
dan zul je wel begrijpen dat het boor mij niet zo raar is
dat ik het goed keur is een ander verhaal

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:08

En nu zijn we trots dat we criminele vrienden hebben? Criminelen zijn misdadigers, die anderen ervoor over hebben ten gunste van hun eigen leven. Die anderen oplichten of geweld aandoen. Overvallen plegen of geld witwassen, waar anderen krom voor moeten liggen.
Ik zou deze mensen nooit maar dan ook nooit in mijn vriendenkring opnemen. Wat ik lees bij Aprils_joke en Xsenny is dat ze het al vergoelijken. Ze steken me niet neer, en het zijn lieve leuke vrienden.
Lees nog even de betekenis van een crimineel. En ondertussen schrijven dat de straffen te laag zijn?

Toch geloof ik dat geweld van alle tijden is. Denk maar aan het extreme geweld van de romeinen, of in de Middeleeuwen, dat ging er ook niet gezellig aan toe. Kennelijk zit het in de mens. Door beschaving (oa scholing, opvoeding, regels, handhaving en een bepaalde staat van welvaart) hebben mensen steeds minder aanleiding tot geweld. Toch zie je een groep die geweld blijft gebruiken. De oplossing? Dat vind ik ook moeilijk. Ik denk dat een combinatie van beter opleiden en deze gezinnen goed begeleiden, jongeren al snel op het goede spoor zetten, preventief werkt. Maar ook ben ik een voorstander van stevig straffen, zodat je het wel uit je hoofd laat.
Maar ook dat is moeilijk; een kale kip kun je niet plukken, en dwingt mensen juist het criminele circuit weer in, en in de gevangenis wordt je meestal niet beter. Kijk maar naar Amerika, waar de straffen veel hoger zijn, en de criminaliteit niet minder..

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:12

ik vind het nogal een groot verschil tussen of iemand een pen jat bij de v&d
of dat iemand een overval pleegt.

waar ik het over heb ik mensen die toevallig een keer zo met justitie in aanraking zijn gekomen.
niet mensen die dit doen als dagelijkse kost.
en het vergoeilijken nee.
maar ik ga niet mn rug keren naar iemand
omdat hij een pen heeft gejat bij de v&d
of iemand hij tijdens een avondje stappen iemand een klap heeft verkocht.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:20

Aprils_joke schreef:
ik vind het nogal een groot verschil tussen of iemand een pen jat bij de v&d
of dat iemand een overval pleegt.

waar ik het over heb ik mensen die toevallig een keer zo met justitie in aanraking zijn gekomen.
niet mensen die dit doen als dagelijkse kost.
en het vergoeilijken nee.
maar ik ga niet mn rug keren naar iemand
omdat hij een pen heeft gejat bij de v&d
of iemand hij tijdens een avondje stappen iemand een klap heeft verkocht
.

je zegt dat jouw zienswijze op dit soort dingen wordt goedgesproken door de plek waar je bent opgegroeit. Dus dat houd in dat we dus ook minder hard moeten oordelen over bepaalde criminelen door waar ze zijn opgegroeit.
Iedereen heeft een moraal compas en voor sommige werkt deze nou eenmaal sterker dan bij andere.
Ik blijf erbij dat zodra je opzettelijk iets doet wat een ander kwaad doet, je bij jezelf eens serieus moet afvragen waar je grenzen liggen. Want als jij het stelen van een penbij de v&d al geaccepteerd vind, dan vind je straks een tientje stelen bij iemand eigenlijk ook al net zo erg. Dit is hoe dingen escaleren. Steeds je grenzen verleggen.
Zo vind ik iemand een klap verkopen echt een serieus vergrijp. Wat als die ene klap net verkeerd aankomt en je er iemand mee dood? Dan is het nog steeds maar 1 klapje?
Tja, jij zal vast je eigen kijk hierop hebben en het voor jezelf goed kunnen praten. Ik kan dit helaas niet.
Hoe ik opgegroeit ben, heeft hier niets mee te maken. Ik weet duidelijk de scheidingslijn tussen goed en kwaad en mijn verleden verschaft mij geen enkel excuus voor mijn wandaden.
Mocht jij dat wel vinden, dan zijn er heel wat pedofielen die een vrijbrief krijgen, omdat zij zelf hun leven lang misbruikt zijn.
Sorry hoor. In dit zie ik het leven heel erg zwart en wit. Wij zijn verantwoordelijk voor onze eigen daden, ongeacht onze vriendenkring, ons verleden of onze woonomstandigheden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:21

Het is gewoon heel erg dat dit gebeurd is.
Straffen zijn inderdaad te laag (vooral voor dierenmishandeling imo veeeeeeeeul te lage straffen!!) en dat zo'n 14 jarige snotaap een volwassen man en zijn dochter neersteekt is van de zotten.. :n

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:21

Doet me weer denken aan het meisje in Almelo, 200 meter bij mij vandaan. Verdorie nog geen 6 weken later gebeurt (bijna) hetzelfde! Waar gaat dit heen..