Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 01:45

Zoals de titel al zegt wat vinden jullie van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?
Vandaag was het dan zover, Joran van der Sloot kreeg zijn straf te horen.
28 jaar de gavangenis en een bedrag van € 59,000 euro voor de nabestaande van flores,

Ik vind de straf eigenlijk gewoon te laag.
de duur nog niet zo zeer, maar hij heeft daar een eigen cel, afgezondert van de anderen gevangenen.
Enkel de directeur en hoofdbewaarder die de sleutel van zijn gevangenis hebben.

Nu snap ik best dat ze een moord in de gevangenis willen voor komen.
Maar vind eigenijk dat hij wel wat meer mag afzien dan maar een paar jaar goed in het nauw gedreven worden en zeepjes moeten rapen.
En ook betwijfel ik zijn spijt.
want hoewel hij dit wel zei te hebben stond hij later met zijn advocaat te lachen.

Een discusie mag en ieder mag zijn mening hebben maar houd het netjes tegen over elkaar. ;)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:48

Als hij echt 28 jaar zou zitten, zou ik het prima vinden, maar er is gerede kans dat hij na 14 jaar al vrijkomt en dat hij overgeplaatst kan worden naar Nederland, zodra het uitleveringsverdrag rond is. Dat zou niet mogen, naar mijn mening.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 01:51

nynke55 schreef:
Als hij echt 28 jaar zou zitten, zou ik het prima vinden, maar er is gerede kans dat hij na 14 jaar al vrijkomt en dat hij overgeplaatst kan worden naar Nederland, zodra het uitleveringsverdrag rond is. Dat zou niet mogen, naar mijn mening.

Ook nog zo iets ja die 28 jaar maakt hij niet eens vol.

Malakay

Re: Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:59

Ik vind het ook te laag. Ook vind ik niet dat hij aan nederland uitgeleverd hoort te worden. Waarom zouden wij moeten betalen voor zijn onderhoud. Laat hem maar lekker daar zitten waar de gevangenis terminste nog echt een straf is.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:00

Precies. Die gevangenissen hier in NL zijn tegenwoordig net hotels.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:01

Hij komt zo 1,2,3 niet terug naar NL, de USA wil hem eerst nog ff spreken. Dus maak je voorlopig maar geen zorgen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:01

ach hij gaat nog in hoger beroep, ik vind het erg voor zn moeder maar hij , ging hij niet naar een spartaanse gevangenis waarbij hij zn luxe kwijtraakt en het erg koud is.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 02:04

Thirty schreef:
Hij komt zo 1,2,3 niet terug naar NL, de USA wil hem eerst nog ff spreken. Dus maak je voorlopig maar geen zorgen.

er is geen bewijs dat hij natalie holoway ook heeft vermoord (voor mij is het duidelijk dat hij daar schuld aan heeeft hoor)
dus die krijgen hem niet.
maar echt een straf heeft hij nu nog niet hij word 24/7 beschermd

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:04

Het is hier toch echt op het nieuws.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:05

Alsof het leuk is om elke dag in je eentje in een cel te moeten zitten en geen contact te hebben met iemand behalve de directeur en de hoofdbewaarder (althans dat begrijp ik)

Dat is echt naar hoor :') En ik mag hopen dat ie niet claustrofobisch is..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:06

De kans dat is naar Nederland komt is voorlopig vrij klein, Amerika wilt 'm ook nog hebben.

28 jaar is best lang hoor. Gezien de straffen die je hier in NL krijgt voor doodslag is 28 jaar relatief gezien lang. Ik weet niet hoe de straffen gemiddeld in Peru zijn en kans op vrijlating geen idee. 28 jaar is een generatie lang. Je kan opa/oma worden in die periode. :=

Niettemin denk ik dat v/d Sloot niet in de maatschappij past of ooit zal passen, dus wat mij betreft mag het ook levenslang zijn.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:07

Tsja Thirty, dan heb je het over misschien 2/3 jaar, daarna komt ie vast wel hierheen.

Ik hoop dat ie wel claustrofobisch is :')

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 02:08

Magrathea schreef:
Alsof het leuk is om elke dag in je eentje in een cel te moeten zitten en geen contact te hebben met iemand behalve de directeur en de hoofdbewaarder (althans dat begrijp ik)

Dat is echt naar hoor :') En ik mag hopen dat ie niet claustrofobisch is..

:j dat klopt maar lang niet zo zwaar als elke dag zeepjes moeten rapen.
en hoe hard het ook klinkt dat verdiend hij gewoon in mij ogen

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:08

Ik vind de straf ook véél te laag! :j
28 jaar? Maak daar maar levenslang van!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:09

Miracle_ schreef:
Tsja Thirty, dan heb je het over misschien 2/3 jaar, daarna komt ie vast wel hierheen.

Nou nee. Er is nog iets van een oplichtingszaak dus daar kan hij nog wel even voor vastzitten ook.

Als hij het al overleeft in Peru. Vond hem er erg slecht uitzien, plus dat iedereen hem graag een kopje kleiner wil maken.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 02:11

Thirty schreef:
Miracle_ schreef:

Nou nee. Er is nog iets van een oplichtingszaak dus daar kan hij nog wel even voor vastzitten ook.

Als hij het al overleeft in Peru. Vond hem er erg slecht uitzien, plus dat iedereen hem graag een kopje kleiner wil maken.

laat maar doen zijn wij er ook vanaf :o

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:12

Opgeruimd staat netjes.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:13

Nou, het is en blijft wel een mens natuurlijk.
Sommige dingen zoals een Peruaanse gevangenis wens ik zelfs hem niet toe.

Hoe erg je hem ook straft, de meisjes krijg je er niet mee terug.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:16

Die gozer is echt zo ziek... Als je dat weirdo glimlachje van hem ziet.. Totaal geen realiteitsbesef. Waanzinnig. Laat die maar lekker levenslang in zn celletje in Peru zitten, van mij hoeft die niet meer op straat te lopen :n

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 02:18

Thirty schreef:

van buiten is het een mens maar van binnen een monster
hij kent geen spijt en lijkt het allemaal maar een lachertje te vinden.
zo iemand hoord niet op straat thuis :n

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:20

Dat zeg ik ook niet. Maar op water en brood in een kerkertje is ook weer het andere uiterste.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:21

Niet om 't een of 't ander, maar er wordt hier gedaan alsof 't een luxe is om helemaal afgezonder alleen in een cel te zitten? Dat lijkt me dus écht afschuwelijk! gewoon totáál geïsoleeerd... daar word je écht helemaal gestoord van (nouja, dat is hij al.... maar dat terzijde)....

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 02:23

Maartje1990 schreef:
Niet om 't een of 't ander, maar er wordt hier gedaan alsof 't een luxe is om helemaal afgezonder alleen in een cel te zitten? Dat lijkt me dus écht afschuwelijk! gewoon totáál geïsoleeerd... daar word je écht helemaal gestoord van (nouja, dat is hij al.... maar dat terzijde)....

volgeens mij kan hij niet veel gekker worden.
maar hij heeft het voor daar nog erg luxe hoor anders had hij zijn cel met iets te veel moeten delen

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:24

Ach tuurlijk niet. Die overleeft het dan nog geen 10 minuten.

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:25

Sammie schreef:
De kans dat is naar Nederland komt is voorlopig vrij klein, Amerika wilt 'm ook nog hebben.

28 jaar is best lang hoor. Gezien de straffen die je hier in NL krijgt voor doodslag is 28 jaar relatief gezien lang. Ik weet niet hoe de straffen gemiddeld in Peru zijn en kans op vrijlating geen idee. 28 jaar is een generatie lang. Je kan opa/oma worden in die periode. :=

Niettemin denk ik dat v/d Sloot niet in de maatschappij past of ooit zal passen, dus wat mij betreft mag het ook levenslang zijn.

Maar wil amerika hem niet hebben wegens afpersing van de moeder van natalee holloway ipv voor haar dood?

Daarnaast veranderd volgens mij (zeg het gerust alsik het fout heb) zijn straf als hij overgeplaatst wordt naar nederland en zal die 28 jaar niks meer zijn. Ik dacht namelijk dat zijn straf dan wordt aangepast volgens het nederlandse rechtssysteem.

Helaas zijn we in nederland best wel laks in het straffen naar mijn mening. Soms lijkt het alsof je harder gestraft wordt voor een diefstal of inbraak dan voor een moord. Hier krijg je 3 keer per dag een goede maaltijd, je kan een studie volgens, je kan sporten, bezoek ontvangen, medische hulp wanneer nodig, tandarts wordt geregelt, je hebt een cel met een tv, radio ect. Menige mensen in de buitenwereld moeten het met veel minder doen terwijl zij niks hebben uitgevreten. In nederland vastzitten is allang niet zo'n hel als het soms lijkt.
Thirty schreef:

edit: schrijf foutje

De echte mensen die levenslang hebben gekregen zijn de nabestaanden toen v/d sloot besloot een leven te nemen.
v/d sloot zal nog jong genoeg zijn om weer de fout in te gaan wanneer hij vrij komt, zo amerika mag hem van mij hebben ik vraag me alleen af in hoevere zij hem ook echt kunnen veroordelen.