Tiener meisje gooit zich voor trein na pesterijen op FB

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Tiener meisje gooit zich voor trein na pesterijen op FB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 01:11

De Australische staat Victoria is diep geschokt na het overlijden van Sheniz Erkan. Het tienermeisje wierp zich een week voor haar 15e verjaardag voor een trein in Melbourne nadat ze werd gepest op school en via Facebook.

Vrijdag wordt het meisje begraven. Haar dood heeft heel Australië in rep en roer gezet, zozeer zelfs dat de sociaalnetwerksites onder vuur komen te liggen.

Meer dan 16.000 mensen hebben intussen hun medeleven betuigd op een nieuwe Facebookpagina, die hulde moet brengen aan het overleden meisje. Ook op YouTube werden er heel wat aangrijpende filmpjes gepost. Helaas wordt Sheniz ook na haar dood nog bestookt met haatmails en dreigberichten.

Voetbaltalent
Sheniz was een groot voetbaltalent. Van haar werd voorspeld dat ze binnen afzienbare tijd zou doorbreken in de Women's Premier League, de hoogste klasse van het Australische vrouwenvoetbal.

'Sheniz zat boordevol leven en plannen. Ze keek uit naar haar verjaardag en naar de cadeautjes die ze zou krijgen. De pesterijen werden haar echter te veel, waarna ze besloot uit het leven te stappen', aldus haar broer Aykut in de Herald Sun.

'Het constante stoken was al een tijdje aan de gang. Ze trok het zich erg aan. Ze wou voor iedereen goed doen, maar dat kon niet. Dit is dramatisch. Hoe kunnen mensen zo diep vallen om een tienermeisje zo richting de afgrond te duwen', vraagt haar broer zich af. Haar school, Taylors Lakes Secondary College, probeert het pestgedrag binnen de perken te houden, maar staat naar eigen zeggen machteloos.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/buitenland/ ... p-FB.dhtml

Ik weet niet of het al gepost is, de zoekfunctie leverde niets op.
Aan de ene kant denk ik het meisje is niet heel sterk geweest maar aan de andere kant denk ik mensen kunnen het echt heel erg bont maken, waarom zakken mensen in hemels naam zo laag en waarom is er geen straf voor die kinderen? De enige die gestraft worden zijn haar vriendinnen en familie, vooral het diep gedrukte stukje is echt diep en diep triest..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 01:14

Heel triest... Geen woorden voor.

Echter vraag ik me af of de "daders" weten hoe hard het pesten aankwam bij dit meisje.
Wat voor de een een lolletje is slaat bij de ander in als een bom...

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 01:17

Vreselijk..
Sommige mensen zijn gewoon kansloos genoeg om mensen niet op een normale manier te kunnen behandelen.. en als dat toevallig iemand treft die heel perfectionistisch is in het mensen naar de zin willen maken dan kan het dus dit soort gevolgen hebben.. (of als het lang genoeg doorgaat)
Mensen die trouwens weten dat ze dood is en nog steeds dreig/hatemails sturen mogen ze wel een soort straf opleggen van mij, dat laat toch zien dat je geen enkel beetje spijt hebt van iets waar je mogelijk aan hebt bijgedragen..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 01:17

HijadelaLuna schreef:
Heel triest... Geen woorden voor.

Echter vraag ik me af of de "daders" weten hoe hard het pesten aankwam bij dit meisje.
Wat voor de een een lolletje is slaat bij de ander in als een bom...

Ze zijn na haar dood nog steeds doorgegaan, in mijn ogen ben je dan geen mens meer, dat ben je sowieso al niet als je pest maar dán... er zijn gewoon geen woorden voor.

Miracle_

Re: Tiener meisje gooit zich voor trein na pesterijen op FB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 01:21

Wat triest, arme ouders ook :(:) Jeetje wat een schoften om na haar dood ook nog door te gaan zeg. Wat bezielt zulke 'mensen' in godsnaam??

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 01:30

Jeetje wat heftig.
vreselijk... Zo jong... en door pesten.
Hoop dat pesters eens nadenken wat voor schade ze kunnen aanrichten bij mensen..
Gewoon mensen zoals zij zelf ook zijn..

En dan naar haar dood nog doorgaan... Triest :\

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 02:33

Meisje niet heel sterk geweest? Come on, pesten kan zoveel met mensen doen hoe sterk je ook in je schoenen staat. Sommige hebben daar geen weet van wat het kan doen met mensen,ik hoop dan ook dat deze mensen zich dan ook goed achter de oren krabben.
En voor de ouders, wat een verlies..Wat een leegte!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 07:21

Wat verschrikkelijk !
Heb er geen woorden voor, als iemand die zelf ook enorm gepest is in haar tienerjaren, ik denk dat het weinig te maken heeft gehad met dat het meisje niet sterk genoeg is geweest. Het houdt een keer op met wat een mens emotioneel aankan.
Zelfs doorgaan na haar dood, verschrikkelijk. Die mogen ze voor mijn part oppakken...

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 07:29

Echt geen woorden voor..
Hier is iedereen inderdaad echt in rep en roer erover, komt om de zoveel tijd op het nieuws.
Het is inderdaad echt zo sneu dat het zo loopt ;(

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:04

Afschuwelijk. Daarom ben ik zo blij met het boktbeleid. Hoewel cyberpesten imo best een permanente ban mag betekenen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:09

Vreselijk dat je op die leeftijd al dat als enige uitweg ziet...

Wat ik alleen niet begrijp, waarom dan niet gewoon jezelf afmelden van Facebook? Ik verwacht dat pesterijen op facebook niet de enige reden was. Ze zal in het dagelijks leven ook genoeg voor de kiezen hebben moeten krijgen....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:10

vuurneon schreef:
Vreselijk dat je op die leeftijd al dat als enige uitweg ziet...

Wat ik alleen niet begrijp, waarom dan niet gewoon jezelf afmelden van Facebook? Ik verwacht dat pesterijen op facebook niet de enige reden was. Ze zal in het dagelijks leven ook genoeg voor de kiezen hebben moeten krijgen....

Zij werd ook op school gepest.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:13

Ah vandaar, t is jammer dat vooral naar voren komt dat het door Facebook komt door de titel. Maar het probleem bestond al...
Triest. Dat de school niets heeft kunnen betekenen voor haar. Vreselijk voor de familie ook, met je rug tegen de muur.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:37

Ik vind het nog al wat om direkt de conlusie te trekken dat cyberpesten de oorzaak is. Zelmoord is al jaren één van de grootste doodsoorzaken onder de jeugd. Vaak spelen psychologische factoren een rol, of is er een combinatie van factoren. Neemt niet weg, dat het vreselijk is voor het meisje en haar nabestaanden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:42

Vreselijk dat dat meisje maar 1 uitweg zag..

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:43

Triest dat ze zelfs na haar dood nog doorgaan met het sturen van doodsbedreigingen etc....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:57

slimmerik schreef:
Afschuwelijk. Daarom ben ik zo blij met het boktbeleid. Hoewel cyberpesten imo best een permanente ban mag betekenen.

het boktbeleid?

ja die is beter natuurlijk }:0 want die laten sommige mensen het tussen neus en lippen door doen... :\
overigens is het kul ,want ze kunnen alleen aanpakken wat openbaar gebeurd....niet wat er achter de schermen afspeelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:02

slimmerik schreef:

Welk beleid? Dat beleid dat bokkers een ban oplevert als ze dubbelendwars in de zeik worden genomen door een TS met teveel vrije tijd?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:23

Pesten is van alle tijden. Maar zeggen dat je het niet kunt tegengaan, is een zwaktebod van vele onderwijsinstellingen.

Betekent eigenlijk naar de gepesten toe: wij vinden jou niet voldoende waard om ons druk over te maken. Pesten is stelselmatig fysiek of psychisch geweld tegen een slachtoffer binnen een situatie waaraan het slachtoffer zich meestal niet kan onttrekken.

Ook in Nederland zitten vele kinderen zwaar beschadigd thuis omdat scholen het pesten niet kunnen, of willen tegengaan (of maar wat aanhobbyen met projectjes)

Dit is wél een oplossing:
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... sten.dhtml

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:29

Wat erg voor de nabestaanden en dit meisje
Ik snap niet dat mensen zo laag kunnen zinken.
Pesten kan zoo verschrikkelijk veel met je doen, laat mensen gewoon lekker in hun waarde.

Y;(

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:35

Dit is toch verschrikkelijk! Ik denk dat al die mensen die haar zo gepest hebben ontzettend jaloers op haar waren omdat ze zo goed kan voetballen. Want als je met je hoofd boven het maaiveld uitsteekt wordt je hoofd 'eraf gehakt'. (om het zo maar even te zeggen) Dit meisje is vast heel sterk geweest maar als je al zó lang gepest wordt en door zoveel mensen gehaat wordt, kan je nog zo sterk zijn maar het breekt je op een gegeven moment gewoon op.

Ik hoop dat die mensen zich verschrikkelijk schuldig voelen, want dit is echt onbegrijpelijk! En dat ze na haar dood nog haatmails gestuurd hebben.. Ik kan dr met mn gedachten niet bij :( En ik hoop ook dat het de school wakkerschud, want heel veel scholen hebben een pestbeleid maar dat helpt helemaal niets. Uit eigen ervaring gesproken. Natuurlijk zijn hier ook uitzonderingen bij!

Sterkte voor de nabestaanden! Y;(

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:50

Waar komt die intense haat vandaan richting haar, vraag ik me dan af?
Vreselijk, in en in triest.. ;(

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:52

randalinpony schreef:
Pesten is van alle tijden. Maar zeggen dat je het niet kunt tegengaan, is een zwaktebod van vele onderwijsinstellingen.

Betekent eigenlijk naar de gepesten toe: wij vinden jou niet voldoende waard om ons druk over te maken. Pesten is stelselmatig fysiek of psychisch geweld tegen een slachtoffer binnen een situatie waaraan het slachtoffer zich meestal niet kan onttrekken.

Ook in Nederland zitten vele kinderen zwaar beschadigd thuis omdat scholen het pesten niet kunnen, of willen tegengaan (of maar wat aanhobbyen met projectjes)

Dit is wél een oplossing:
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... sten.dhtml

Verschrikkelijk dat het zo gelopen is.

Randalinpony: Je hebt gelijk.
Ik ben zelf enorm gepest en weet je wat we terug kregen op school: Wat zeur je nou, er moet toch iemand gepest worden, jij bent er blijkbaar perfect voor.

En daar kun je het dan mee doen........
Krijg weer tranen in mijn ogen ervan, hoor het ze zo nog zeggen.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:58

Ik denk dat het meisje juist heel sterk is geweest.
Ze maakte alleen een verkeerde beslissing.

Wat ontzettend triest, krijg het er gewoon koud van. :\
Ik blijf hopen dat pesters na gaan denken wat ze de ander aan doen, laat alsjeblieft dit alle ogen openen.

Ik heb hier geen woorden voor..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:01

Carien87 schreef:
Meisje niet heel sterk geweest? Come on, pesten kan zoveel met mensen doen hoe sterk je ook in je schoenen staat. Sommige hebben daar geen weet van wat het kan doen met mensen,ik hoop dan ook dat deze mensen zich dan ook goed achter de oren krabben.
En voor de ouders, wat een verlies..Wat een leegte!

Ik ben zelf gepest, ik was een makkelijk doelwit met een lengte van slechts 1.49, ik werd vaak tussen de muren klem geduwd gewoon voor de grap, echter ben ik van mezelf gaan afbijten en gaan boksen, anders werd er nu nog over mij heen gelopen, dus ik weet wel degelijk wat pesten met je kan doen..

Maar mijn zusje is ook gepest, gewoon om géén reden, in haar zij getrapt in haar rug etc als ze bij haar kluisjes stond, mijn zusje heeft ook heel dicht op dat randje gezeten..