Daarom is Griekenland failliet....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Daarom is Griekenland failliet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 22:07

Citaat:
Griekse pedo's krijgen uitkering
Athene - Pedofielen, kleptomanen en exhibitionisten worden in Griekenland voortaan gezien als gehandicapten. Dat betekent dat ze aanspraak kunnen maken op een uitkering.

Griekse gehandicaptenorganisaties hebben woedend gereageerd op de nieuwe lijst handicaps van de Griekse regering. Ook pyromanen, gokverslaafden, fetisjisten en sadomasochisten kunnen voortaan een tegemoetkoming krijgen voor (een deel van) hun behandeling.

"Dit is onbegrijpelijk. Straks krijgen pedofielen meer geld dan diabetici," zegt voorzitter Yiannis Vardakastanis van de Griekse Nationale Confederatie van Gehandicapten. "En dat in een tijd dat gehandicapten toch al getroffen worden door bezuiningen."

Pedofielen en pyromanen kunnen straks 35 procent van hun behandeling vergoed krijgen. Griekenland vecht al sinds 2009 tegen een faillissement en wordt op de been gehouden met leningen van de Europese Unie en het Internationaal Monetair Fonds.

Ik zou toch denken dat Griekenland wel iets beter te doen heeft met zijn geld...

Authentic

Re: Daarom is Griekenland failliet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:22

Nou, als pedofilie behandelbaar is lijkt het mij voor de maatschappij heel belangrijk dat dit zo veel mogelijk bestreden wordt! Nu weet ik er het fijne niet van, maar als je ook maar kan zorgen dat minder pedofielen zich aan kinderen vergrijpen...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 22:26

Dat lijkt me logisch ja, maar dat ze een uitkering krijgen OMDAT ze pedofiel zijn is toch van de gekke ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:28

pedofilie is een sexuele voorkeur, en die kan je niet veranderen.dus niet te behandelen (in het verleden hebben ze ook homosexuelen getracht te "behandelen ", ook dat werkte niet. niet dat ik homosexuelen vergelijk met pedofielen-absoluut niet !!-maar ook dat is een sexuele voorkeur, die zich niet laat veranderen..)
die mensen moeten de keuze maken, of ze sexueel actief zijn, of niet.maar goed, dat was het topic niet.

het moet niet gekker worden daar...
hoorde ook al dat ze vaak uitkeringen incasseren van mensen die allang dood zijn, en zich ziek voordoen, voor een uitkering. er had toch allang iemand daar op het idee kunnen komen, om de boel eens te controleren.. :roll:

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:29

SSsshtt misschien gaan die van hier wel lekker daarheen emigreren

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:22

Bron???

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 23:24

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:28

svdijk86 schreef:

:') dat is een hele slimme opmerking :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:30

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 23:32

Laatst bijgewerkt door Goof op 09-01-12 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:32

Goof schreef:
Dat lijkt me logisch ja, maar dat ze een uitkering krijgen OMDAT ze pedofiel zijn is toch van de gekke ;)

Voor de behandeling staat er, als het helpt om van een pedofiel geen pedoseksueel te maken, prima.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:34

Ach, het is de Telegraaf :D

Dit is een uitvloeisel van een nieuwe wet in Griekenland, dat gehandicapten zich moeten registeren. Er wordt namelijk veel fraude gepleegd met uitkeringen. Dit is dus een bezuinigingsmaatregel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 23:36

Authentic schreef:
Goof schreef:

Voor de behandeling staat er, als het helpt om van een pedofiel geen pedoseksueel te maken, prima.

Zoals ik eerder zei lijkt dat me logisch ;)
Echter staat er duidelijk dat pedofielen voortaan gezien worden als gehandicapten en dus aanspraak kunnen maken op een uitkering ;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:37

Electra63 schreef:
Ach, het is de Telegraaf :D

Dit is een uitvloeisel van een nieuwe wet in Griekenland, dat gehandicapten zich moeten registeren. Er wordt namelijk veel fraude gepleegd met uitkeringen. Dit is dus een bezuinigingsmaatregel.

Ah daar hebben we de eerste nuancering :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:39

Het ligt iets genuanceerder:
Het Griekse ministerie van werkgelegenheid verdedigde zich door te stellen dat de lijst, waar nu ook pyromanen, dwangmatige gokkers, fetisjisten en sadomasochisten onder vallen, is uitgebreid voor medische beoordelingen. De lijst wordt gebruikt als meetinstrument voor het toekennen van financiële hulp.
Dit wordt voornamelijk gebruikt om vast te stellen of men "behandelbaar" is.

Hoe denken jullie dat het hier in Nederland is geregeld?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:41

Ja, zoals ik het lees een uitkering voor een gedeelte van hun behandeling, niet een ik-kan-niet-werken-want-ik-heb-een-handicap-uitkering. De Telegraaf kan zo heerlijk subjectief schrijven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:43

Het is sowieso onzin, een behandeling is al amper te betalen in Griekenland. De gezondheidszorg is daar al jaren onbetaalbaar. En de uitkeringen daar zijn pinuts vergeleken bij hier in Nederland.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 08:10

liesjecryos schreef:
s_en_z schreef:

:') dat is een hele slimme opmerking :')

Ik heb ze liever daar dan hier hoor, stuur die kerklui er maar voor straf heen :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:30

Svdijk86,
Jij hebt toch niet de illusie dat deze mensen niet in Nederland voorkomen? :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:02

"Griekse pedo's krijgen uitkering"

" [...]kunnen voortaan een tegemoetkoming krijgen voor (een deel van) hun behandeling".

Klein nuance verschil..

Tevens denk ik dat de tegemoetkoming voor een behandeling van bijv een pyromaan minder kost dan de het oplossen/heropbouwen van de gevolgen van zijn of haar acties (brandstichting). Dan zijn de Grieken toch zo gek nog niet bezig dat zij geld stoppen in het voorkomen van kostbare problemen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:11

er staat nergens dat ze met een uitkering nix meer doen. als het geven van geld een oplossing zou zijn voor b.v. een pyromaan-of pedofiel-hadden we dat probleem allang niet meer in deze wereld.
maar ze gaan gewoon door, betaald door de overheid, opgehoest door de werkende bevolking.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:36

Er staat ook nergens dat ze gewoon door gaan wanneer ze een tegemoetkoming krijgen. De kans op recidief gedrag is groter zonder behandeling. Dus als ze door middel van een toelage een behandeling kunnen betalen die erop gericht is recidiverend gedrag zo veel mogelijk te voorkomen, is dat zo slecht nog niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:47

MacavityL schreef:
"Griekse pedo's krijgen uitkering"

" [...]kunnen voortaan een tegemoetkoming krijgen voor (een deel van) hun behandeling".

Klein nuance verschil..

Tevens denk ik dat de tegemoetkoming voor een behandeling van bijv een pyromaan minder kost dan de het oplossen/heropbouwen van de gevolgen van zijn of haar acties (brandstichting). Dan zijn de Grieken toch zo gek nog niet bezig dat zij geld stoppen in het voorkomen van kostbare problemen.

Dat gebeurt hier in Nederland ook. De vraag is natuurlijk: helpt therapie?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:17

Electra63 schreef:
s_en_z,
Jij hebt toch niet de illusie dat deze mensen niet in Nederland voorkomen? :D

Veel te veel pedos hier juist.

Als die van hier daar nu heen emigreren en daar gaan wonen mogen ze van mij daar best voor betaald worden

Ik betaal liever een pedo om ver bij mijn (heb ze nog niet) kids vandaan te blijven dan dat we er in Nederland mee opgescheept zitten :p

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:20

Misschien voor dat doel toch maar alsnog een Grieks eilandje als onderpand voor al dat geleende geld nemen :+