PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inge_83

PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 19:59

Hoofddoek Beatrix 'wanvertoning'
Citaat:
DEN HAAG - Met het dragen van een hoofddoek tijdens een bezoek aan een moskee in de Verenigde Arabische Emiraten legitimeert koningin Beatrix de onderdrukking en discriminatie van vrouwen. Dat stelt de PVV.

De partij van Wilders gaat Kamervragen stellen over het bezoek. Ze wil van premier Rutte weten of de 'trieste wanvertoning' niet had kunnen worden voorkomen.

Citaat:
Bij het bezoek aan de moskee in Abu Dhabi droeg de koningin een abaya, een lang zwart alles verhullend gewaad, en een blauwe hoofddoek. Ook prinses Máxima was volgens moslimgebruik van top tot teen bedekt.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1126 ... oek__.html

Op nu.nl staat dat de PVV vindt dat de koningin de 'onderdrukking van de vrouw legitimeert' en dat 'deze trieste wanvertoning' voorkomen had moeten worden. (http://www.nu.nl/binnenland/2710019/kon ... zoek-.html)

Wat vinden jullie?

Persoonlijk vind ik het goed dat de koningin en Maxima zich aanpassen aan de cultuur van daar.
Zo hoort het als je ergens te gast bent, koningin of niet.
Wij willen ook graag dat onze cultuur en gebruiken gerespecteerd worden door mensen die in ons land te gast zijn.
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 08-01-12 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Openingspost aangepast conform eisen NM

Prrrr

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:00

Het tekent de PVV dat ze geen geen begrip op kunnen brengen voor normaal fatsoen :roll:

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:01

Inderdaad :) Hun zijn daar te gast.. ik vind het eerbiedig en ben er trots op dat onze koningin zich zo aanpast ;)

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:02

Ze zijn daar idd te gast, dan vind ik dat ze zich ook moeten aanpassen aan hoe men daar leeft.
Ik vond het nog best wel grappig staan eigenlijk :P

Prrrr

En toch: een koninklijk blauwe doek, he ;)

Knakker

is ook echt overal een probleem achter zoeken zeg, wat maak je het voor jezelf toch moeilijk zo....

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:03

PVV mag wel zeggen dat allochtonen zich moeten aanpassen hier in NL aan onze normen, waarden, regeltjes etc. Maar als onze Koningin dat in een ander land doet is het weer not done... Kom op zeg!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:04

Macchiato schreef:
PVV mag wel zeggen dat allochtonen zich moeten aanpassen hier in NL aan onze normen, waarden, regeltjes etc. Maar als onze Koningin dat in een ander land doet is het weer not done... Kom op zeg!

Inderdaad..

Koningin 1
PVV 0

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:05

Ach, deze reactie van de PVV was te verwachten hè :z

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 20:07

Maartentje schreef:
Ze zijn daar idd te gast, dan vind ik dat ze zich ook moeten aanpassen aan hoe men daar leeft.
Ik vond het nog best wel grappig staan eigenlijk :P

Ik vond het wel grappig dat ze onder het gewaad ook gewoon haar eigen hoedje op hield.
Dat vind ik ook wel een teken dat ze zich aanpast, zonder haar eigen "ding" daarbij los te laten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:08

Prrrr schreef:
Het tekent de PVV dat ze geen geen begrip op kunnen brengen voor normaal fatsoen :roll:

Exact!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 20:09

Knakker schreef:
is ook echt overal een probleem achter zoeken zeg, wat maak je het voor jezelf toch moeilijk zo....

Ik neem aan dat je dit "aan de PVV" schrijft?

Macchiato, helemaal mee eens!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:11

Ze beginnen gewoon saai en voorspelbaar te worden, die oprispingen van de pvv.
Ik kan me er niet meer druk om maken. Het is wachten op de volgende oprisping.
Negeren die handel.

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:13

De PVV moet niet zo zeuren. Ze willen wel dat mensen zich hier aanpassen en respect tonen maar ergens anders mag dat dan weer niet. Beetje raar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:15

Tja, 'hullie moeteh zich aanpassuh' is toch zo'n beetje Geerke z'n lijfspreuk.
Geeft Trix als keurige Nederlander het goede voorbeeld, is het weer niet goed. *zucht*

*rolt verder van lachen over bank*

Echt en deze man wil nog serieus genomen worden?
(nou ja, het enge is dat Henk en Ingrid het natuurlijk met hem eens zijn)

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 20:18

Eigenlijk vind ik die hele PVV een "wanvertoning die voorkomen had moet worden".
Ik ben de hetse tegen alles wat (mogelijk) met moslims en/of de islam te maken zou kunnen hebben, een beetje beu aan het raken.
Ik vind dat hij daarin echt veel te ver gaat.
Maar dat is weer een andere discussie.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:27

Dit is inderdaad een voorspelbare vertoning van de PVV, en ik vind het eigenlijk beschamend worden dat hij dergelijke onzinnige kritiek op ons staatshoofd blijft houden. Kersttoespraak was ook al niet in orde. Gaat dat ieder jaar zo?

In dit topic zijn de meningen tot nu toe vrij eensgezind, maar ik heb wat op andere nieuwssites zitten meelezen, en je komt de gekste reacties tegen. Er zijn toch genoeg mensen te vinden die vinden dat je als staatshoofd op je strepen moet staan en een rondleiding van je gastheer moet weigeren. Aan economische gevolgen wanneer door dergelijke beledigingen handelscontracten worden misgelopen, wordt voorbij gegaan. Gelukkig is HM wijzer geweest en toont ze respect. Stond haar goed, dat blauw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:32

Het ergste vind ik nog dat de RVD met een officiële reactie moet komen, met uitleg waarom Beatrix en Maximá dit deden.
Dat dát nodig is zegt volgens mij wel weer over hoe dom Nederlanders inmiddels zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:44

Inge_83 schreef:
Persoonlijk vind ik het goed dat de koningin en Maxima zich aanpassen aan de cultuur van daar.
Zo hoort het als je ergens te gast bent, koningin of niet.
Wij willen ook graag dat onze cultuur en gebruiken gerespecteerd worden door mensen die in ons land te gast zijn.

Oh doen de buitenlanders dan hier ook hun hoofddoek af als ze hier in Nederland rondlopen??
Nee ze komen openlijk uit voor hun geloof en cultuur. Prima hoor maar dan vind ik dat Beatrix en Maxima daar ook voor hun geloof en cultuur moeten staan en dus zonder hoofddoek daar mogen lopen.

Ik ben het dus wel eens met Wilders. Ik vind het ook rare bedoening om ineens een hoofddoek te gaan dragen daar.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:48

Dat is niet aan de orde, want in Nederlandse gebedshuizen mogen vrouwen de hoofddoek ophouden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:49

Moet Beatrix zich voor zoiets dergelijks eigenlijk wel verantwoorden?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:50

Nee - als iemand zich moet verantwoorden voor Trix dan is dat Rutte :D

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:51

De delegatie droeg alleen een hoofddoek IN de moskee, hè, ze liepen er buiten niet mee rond. Die vergelijking klopt dus niet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:53

:roll: PVV wil gewoon graag steeds in de belangstelling staan, daarom "schreeuwen" ze zo hard. Het gaat er bij hun niet eens meer om of ze nu wel of niet een punt hebben, zolang ze maar gehoord worden.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:54

Boras schreef:
Moet Beatrix zich voor zoiets dergelijks eigenlijk wel verantwoorden?

De koningin is onschendbaar. Mark Rutte moet zich verantwoorden voor Beatrix' daden.