Stier doodt 2 broers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Stier doodt 2 broers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 15:37

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... iddags.ece

HENGELO - Twee mensen zijn maandagavond op een boerenbedrijf aan de Beunksteeg in het Gelderse Hengelo om het leven gekomen nadat ze in een stal waren aangevallen door een stier.

De mannen van een jaar of 60 wilden de dieren voeren voor het eten. Dit gebeurde altijd op een tijd dat ze precies op tijd klaar waren voor het eten.
Maar rond etenstijd kwam er niemand en dus is er iemand gaan kijken, stier was los, woest en de mannen lagen dood op de grond..
De ene broer heeft net kunnen zien hoe de andere is platgestampt en is geplet door de stier.
De ander overleed enkele minuten daarna.

Vreselijk! Mijn vader kende een van de broers persoonlijk, omdat hij wel eens bij een collega kwam die er naast woonden.
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 03-01-12 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cchanny

Re: Stier vermoordt 2 broers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:38

wouden = wilden. :)

Maar wel ene vreselijk verhaal zeg.
Bah sterkte voor de familie.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:47

Dit is echt vreselijk! Op het bedrijf van mijn tante mag er ook niemand in de zelfde stal/ruimte bij de stier komen zonder dat er een muur tussen staat, omdat het gewoon levensgevaarlijke beesten zijn.

Sterkte voor de familie!

Ilsemarie

Re: Stier doodt 2 broers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:49

he bah wat naar! Vreselijk!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:57

xMathilde schreef:
Dit is echt vreselijk! Op het bedrijf van mijn tante mag er ook niemand in de zelfde stal/ruimte bij de stier komen zonder dat er een muur tussen staat, omdat het gewoon levensgevaarlijke beesten zijn.

Volgens mij hangt dat er ook vanaf hoe je een stier houdt. Zo'n beest raakt uiteraard zwaar seksueel gefrustreerd als hij afgezonderd gehouden wordt. Ik gok dat een stier die 'mag wanneer hij wil' al een stuk minder gevaarlijk is...

Wel een afschuwelijk verhaal, je zal je man of zoon maar zo aantreffen... ;(

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:03

Ik hoorde het gister ja, is hier vlakbij.
Echt vreselijk wat er gebeurd is en wil de familie heel veel sterkte wensen!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:08

familie van mij werkte ook op een KI station met stieren, ik mocht NOOIT mee in de stal omdat deze dieren zo donders sterk en onbetrouwbaar zijn. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) vreselijk voor de familie.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:09

Triest gebeuren... Het zal je maar overkomen zeg..
Wat moeten die mannen zich machteloos hebben gevoeld terwijl hun broer werd aangevallen door een dolle stier. Afschuwelijk gewoon!

Veel sterkte gewenst aan de nabestaanden, vrienden en kennissen Y;(

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:11

Isegrim schreef:
xMathilde schreef:

Volgens mij hangt dat er ook vanaf hoe je een stier houdt. Zo'n beest raakt uiteraard zwaar seksueel gefrustreerd als hij afgezonderd gehouden wordt. Ik gok dat een stier die 'mag wanneer hij wil' al een stuk minder gevaarlijk is...

Wel een afschuwelijk verhaal, je zal je man of zoon maar zo aantreffen... ;(

Dat klopt toch niet helemaal denk ik, want deze stier loopt gewoon tussen 'zijn' koeien en wordt zeker niet afgezonderd gehouden, aan zijn seksuele behoefte komt hij wel. Ze hebben hem al van kleins af aan maar het is een beest jonge zo groot. De ene stier is minder gevaarlijk dan de andere, maar veilig om er bij te lopen is het nooit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:12

Wat er blijkt te zijn gebeurt is dat de 2 mannen een pasgeboren kalfje hebben willen weghalen?controleren?dat is niet helemaal duidelijk. De stier heeft op de een of andere manier kunnen uitbreken en bij de mannen kunnen komen. Met deze gevolgen dus.

Heel triest voor iedereen.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:13

ik las ook al ergens dat er een kalf was geboren en dat ze die bij de koe hadden weggehaald en daardoor de stier zo gek werd dat hij door het hek brak

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:16

och jee wat vreselijk zeg, twee doden en ook nog zo gruwelijk en met getuige, bah...
Vreselijk naar, sterkte aan de nabestaanden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:19

Zijn er nu drie mensen in dit verhaal, dus de 2 doden en een getuigen of heeft 1 van de 2 doden lang genoeg geleefd om de andere te zien sterven?
Ik dacht dat de vlamingen er een handje van aan hadden om vreemde artikels te schrijven :=

Desalniettemin vreselijk dat dit gebeurt is...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:21

Zulke dingen gebeuren nog regelmatig. Zelfs een koe kan je dodelijk te grazen nemen. Een stier is helemaal gevaarlijk, hoe lief ook. Wij hebben vroeger een stier thuis gehad, maar mochten echt nooit bij dat beest in de buurt komen. Hij had de toen al toepasselijke naam "Hulkje". Beest was echt super lief en aanhankelijk als je buiten zijn hok stond. Stond je erin, dan had je een probleem.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:25

Echt verschrikkelijk, heel veel sterkte voor de nabestaanden..

Wat ik hoorde (via radio 538) vanochtend dat de broers een pasgeboren kalfje wouden helpen en dat de stier toen is losgebroken en toen bij de broers stond.

sorry lees de openingspost nog een keer en het kan natuurlijk ook gebeurd zijn tijden de voerronde dat ze het kalfje gingen helpen. :o

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:27

Toen ik gisterenavond rond 23.20 uur aan mijn nachtdienst begon kwam een collega binnenlopen samen met haar ega. Ik vond het vreemd dat ik zomaar even "visite" kreeg, maar ik zag direct aan haar rood omrande ogen dat er iets vreselijks moest zijn gebeurd.

De boers die bij dit ongeval het leven lieten waren haar broer en zwager, ze kwam direct van de rampplek om dit toch zo vroeg mogelijk te melden. Haar diensten moeten deze week worden opgevangen.

Ik heb dit trieste bericht vanmorgen aan dienstdoende collega's mee moeten delen en de sfeer was... niet te omschrijven.

Ik wens mijn collega, verdere familieleden en allen die er bij betrokken zijn heel veel sterkte in de tijd die komen gaat.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:30

Wat een verschrikkelijk ongeluk zeg! Wat vreselijk voor de vrouw om zo haar man en schoonbroer te moeten vinden.

Het bericht is trouwens geupdate (zie link). Het blijkt dat ze hoogstwaarschijnlijk al 's middags om het leven gekomen zijn. En dat ze NIET bezig waren een kalf van de moeder te scheiden. Het zou gebeurt zijn toe ze de stier in de stal wilden afscheiden. De stier liep tussen het jongvee om ze te dekken. Juist doordat zo'n stier mag dekken wordt hij wilder en ongeduldiger. Er staat ook in dat zo'n stier na een jaar vervangen wordt door een nieuwe omdat een oudere stier die langer dekt vaak nog onstuimiger en heter is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:36

Ik zie nu ook op tv gelderland dat het bericht idd is aangepast. Dan snap ik ook beter hoe het heeft kunnen gebeuren. Maar waar ze ook mee bezig waren het blijft een triest verhaal. En 2 gezinnen zonder man nu. ;( .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 19:08

_flo_ schreef:
Toen ik gisterenavond rond 23.20 uur aan mijn nachtdienst begon kwam een collega binnenlopen samen met haar ega. Ik vond het vreemd dat ik zomaar even "visite" kreeg, maar ik zag direct aan haar rood omrande ogen dat er iets vreselijks moest zijn gebeurd.

De boers die bij dit ongeval het leven lieten waren haar broer en zwager, ze kwam direct van de rampplek om dit toch zo vroeg mogelijk te melden. Haar diensten moeten deze week worden opgevangen.

Ik heb dit trieste bericht vanmorgen aan dienstdoende collega's mee moeten delen en de sfeer was... niet te omschrijven.

Ik wens mijn collega, verdere familieleden en allen die er bij betrokken zijn heel veel sterkte in de tijd die komen gaat.

Heel veel sterkte ermee!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 19:09

@Delphi
Ja klopt, volgens de buurvrouw van de slachtoffers moest de stier van de koetjes weer terug.
En de stier was helemaal in zn hum tussen alle knappe koeien, dus die is aardig aggresief geworden.
Dat was wat ik hoorde van mijn papa..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:14

Wat moet dat vreselijk zijn geweest ;( Sterkte voor de nabestaande :(:)
Maar die vrouw had ook maarzo dood kunnen zijn als die stier ook haar aanvalt |(

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:26

Wat afschuwelijk!! Heel veel sterkte voor de nabestaanden

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:55

Het verhaal zoals ik van mijn collega hoorde ligt toch anders dan hier geschreven wordt.

De stier zou vanmorgen richting slachthuis gaan, om het opladen wat makkelijker te laten verlopen hebben ze het beest de middag ervoor willen verplaatsen naar een ander, wat makkelijker op te laden plekje.
Uit respect voor mijn collega die haar broer en zwager verloor hou ik het hierbij !

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:57

sterkte aan de nabestaanden..
wat vreselijk, moet er niet aan denken, zeg...!

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:57

Maaike_Ma schreef:
ik las ook al ergens dat er een kalf was geboren en dat ze die bij de koe hadden weggehaald en daardoor de stier zo gek werd dat hij door het hek brak

Zo iets stond ook in de krant! :j