TS kan zeggen dat ze er zelf ook een is. Niet zo ernstig dat ik stad en land afreis voor een ongeluk of brand of wat dan ook, maar gebeurt er iets in de buurt, dan sta ik met de neus vooraan. Of dat nu een auto ongeluk is, de grote brand afgelopen zomer in 't Aamsveen of een ambulance die met gillende sirenes iemand op komt halen. Ik sta vooraan.
Het is dat mijn vader me uitdrukkelijk verbood naar het rampgebied van de vuurwerkramp te gaan ten tijde dat het vuur en de ontploffingen nog gaande waren, anders had ik daar ook gestaan, ik was toen wel heel wat jonger, maar het zat er al vroeg in, kennelijk

Waarom? Ik vind het rete fascinerend te zien hoe hulpdiensten gestructureerd te werk gaan om iemand/iets te redden of om een ongeluk af te handelen. Ik zeg er wel meteen bij dat ik hulpinstanties NOOIT in de weg zou staan of ze in hun werk zou belemmeren op wat voor manier dan ook. Ik blijf, ondanks het met de neus vooraan staan, wel op gepaste afstand. Ook blaat ik er niet over op Twitter (ik heb niet eens twitter) of andere social media, ik kijk alleen.
Zijn er meer mensen die zich hierin herkennen? Waar komt bij jullie die fascinatie vandaan?