illegaal vuurwerk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

illegaal vuurwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 19:10

Waarom zijn mensen zo stom om het te kopen? Waarom jezelf en anderen in gevaar brengen?
Waarom ook spullen van een ander vernielen met vuurwerk?
Ik begrijp er niets van. (van mij mag vuurwerk verboden worden)
En wat dacht je van al het geweld tegen hulpverleners met oud en nieuw?
Waarom zou je iemand die hulp bied aanvallen?
Een hoop waarom maar ik kan geen antwoord bedenken.

eenitraM

Re: illegaal vuurwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:13

Tjah, waarom zijn bananen krom, en wat was er eerder? Het kip of het ei?

Welkom op deze wereld :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:59

Vuurwerk is gevaarlijk als je er verkeerd mee omgaat.
Spullen vernielen van anderen snap ik ook niet.
Geweld tegen hun hulpverlener snap ik ook niet, bovendien niet slim als je nog geholpen moet worden.
Illegaal vuurwerk is niet veel anders als het vuurwerk hier, nederland heeft gewoon een grens getrokken zo zwaar mag het zijn en niet zwaarder. Vuurwerk is pas gevaarlijk als je er neit verantwoordelijk mee omgaat.

GypsyJarig
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:06

Van mij mag het idd ook helemaal afgeschaft worden.
Je doet toch ook je gordel om?

Maar goed ik heb er dan ook een onwijze hekel aan eerlijk gezegd. :o

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:07

Gypsy schreef:
Van mij mag het idd ook helemaal afgeschaft worden.
Je doet toch ook je gordel om?

Maar goed ik heb er dan ook een onwijze hekel aan eerlijk gezegd. :o

Hier nog een!
Vind vuurwerk zulke rotzooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:09

Ik vind vuurwerk leuk: totaan de rotjes en niet verder.
Ik kan er echt niet tegen hoe trots er mensen over praten: 'Ja, ik heb vorige week illegale Cobra zes'en gekocht' *kijkt heel erg stoer* En dat van Cobra zes, hoe ik dat weet? Ik zat afgelopen week naast zo'n persoon die mij van alles over ging uitleggen :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:10

Ik vind vuurwerk geweldig, leven en laten leven zou ik zeggen :=

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:12

Ik vind vuurwerk ook geweldig, in handen van mensen die er verantwoord mee om kunnen gaan :7

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 20:18

MarcoBorsato schreef:

Niet helemaal waar natuurlijk, je houd het niet alleen voor jezelf.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:21

Cyntje schreef:
Ik vind vuurwerk ook geweldig, in handen van mensen die er verantwoord mee om kunnen gaan :7

Nou ja, er wordt gesproken over vrouwen die slecht zijn in het verkeer? Ook niet meer laten rijden?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:33

Scheelt dat ik zelf een vrouw ben en die vooroordelen over vrouwen in het verkeer niet serieus neem :D
Mannen kunnen ook niet recht in de pot pissen om het net als jou maar even compleet uit z'n verband te rukken :+

Ik vind vuurwerk ook geweldig in handen van mensen die er niet verantwoord me om kunnen gaan :Y)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:48

Cyntje schreef:
Ik vind vuurwerk ook geweldig in handen van mensen die er niet verantwoord me om kunnen gaan :Y)

Ik niet.
De meeste slachtoffers van zulke lui zijn helaas niet de lui zelf maar de omstanders.
Kinderen, dieren... -O-

Nee bedankt :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:55

kohtje schreef:
MarcoBorsato schreef:

Niet helemaal waar natuurlijk, je houd het niet alleen voor jezelf.

Stel je niet zo aan, we doen het hier met de hele straat en met een half uurtje is het klaar

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 20:57

Half uurtje?hier is het al een maand elke avond raak. En ik heb het over illegaal vuurwerk dat klinkt als bommen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:00

kohtje schreef:
Half uurtje?hier is het al een maand elke avond raak. En ik heb het over illegaal vuurwerk dat klinkt als bommen.

Stel je aan! Wat een onzin zeg :\

Dat is echt niet allemaal illegaal.. Gewoon restjes van vorig jaar.

Alsof je der dood aan gaat

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:01

Ik heb echt een hekel aan vuurwerk, ik reageer heftig op die kruitdampen dus met oud en nieuw blijf ik wel binnen maar als ik fiets naar mijn werk en t stelletje jeugd is fanatiek aan het knallen dan baal ik stevig...
Kan mijn baas moeilijk bellen dat ik niet kan komen :=

Maar goed, illegaal vuurwerk is zoals het woord illegaal al aangeeft verboden. Gelukkig.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:04

Jij bedoelt enkel illegaal knalvuurwerk?

Bij ons vroeger 2 straten verderop hadden ze ook illegaal vuurwerk, maar dat waren de allermooiste luchteffecten die je voor kon stellen. Maar met veel te veel kruid om legaal te zijn.

Dat knalvuurwerk heb ik zelf ook niet echt begrepen.
Zal wel iets te maken te hebben met een kick, adrenaline, haantjesgedrag enzo.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:06

:D Wij hebben met de jaarwisseling allemaal machtig veel lol met een stuk carbid. Allemaal, dieren inclusief. De hond vind het geweldig om de deksel te halen, de paarden kijken met belangstelling toe vanuit het naastgelegen weiland. De eerste klap geeft wat commotie maar daarna staan ze gewoon toe te kijken.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 21:06

eenitraM gelukkig snap jij alles al in dit leven! Volgens mij ben jij heel slim.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:07

kohtje schreef:

Ik heb het toch over mezelf, weet ik in wat voor wijk jij woont.. En je hebt je bericht veranderd, er stond dat ik het niet voor mezelf houd. Doe normaal :')

Er zijn altijd mensen die illegaal vuurwerk kopen maar daar heb ik geen boodschap aan. Je zegt dat vuurwerk van jou verboden mag worden en dat vind ik onzin, gelukkig zal het voorlopig niet zo ver komen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:09

kohtje schreef:
eenitraM gelukkig snap jij alles al in dit leven! Volgens mij ben jij heel slim.

Je slaat te plank totaal mis.

Ik hoorde vandaag op de radio dat 80% van de hulpverleners wordt belaagd tijdens hun acties. Maar wat kun je daar aan doen? Je weet dat het niet mag, maar toch gebeurd het! Net zo als op de stoep fietsen. Totaal verboden, maar toch wordt het gedaan. Oorlog. Imo verschrikkelijk. Maar het gebeurd!

Illigaliteiten e.d. blijven bestaan omdat het geld opleverd. Kun je ook niet verbieden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:10

Anne_GTI schreef:
:D Wij hebben met de jaarwisseling allemaal machtig veel lol met een stuk carbid. Allemaal, dieren inclusief. De hond vind het geweldig om de deksel te halen, de paarden kijken met belangstelling toe vanuit het naastgelegen weiland. De eerste klap geeft wat commotie maar daarna staan ze gewoon toe te kijken.

Ja mooi is dat hé _O- De paarden ook! Eerst schrikken ze en bateren ze de kleine wei door, en daarna gaan ze bij het hek staan kijken naar de vliegende dekkels en ballen :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:17

Illegaal vuurwerk of hersenloze eikels die legaal vuurwerk gevaarlijk maken door het aan elkaar te knopen of ergens in te stoppen. Dat spul hoort eigenlijk maar op een plek thuis, in een opening van degene die het wil afsteken. Hard en grof gezegd ja, heb ik daar een reden voor ook ja. Een oude hond van ons heeft een keer een strijker op haar billen gehad. Leuk gegooid door een paar snotjochies. Het beestje was schotvast maar heeft de rest van haar leven een trauma opgelopen voor alles wat harde geluiden maakte.

Zelf heb ik weken met een gehoorbeschadiging rondgelopen omdat er een strijker in mijn auto werd gegooid. 2 jaar geleden hebben ze hier een lawinepijl door de brievenbus geduwt met vrij veel schade en schrik. En hier zijn ze ook al weken aan het kloten met heel zwaar vuurwerk in de wijk. Veel schade erdoor bij mensen, dieren en goederen van anderen. Maar helaas zelden bij de idioten die het afsteken. Lawinepijlen of mortiergranaten, waarom zou je het willen bezitten. Nog los van het feit dat de opslag ervan in een woonwijk levensgevaarlijk is. Wat mij betreft mag het bezit daarvan gelijk staan aan poging tot doodslag of zware mishandeling.

Carbidschieten is leuk en daar zijn dieren vaak gek genoeg niet bang voor. En vuurwerk afgestoken door professionals is ook mooi.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:25

OMG! Karuna en dan zeg jij nog wel bij je woonplaats 'Ergens waar het rustig is'. Nou niet als je t mij vraagt!! :oo Ik woon in een enorm kinderrijke wijk *Vinex* en gelukkig valt het bij ons nog erg mee. Enkel de laatste dagen dat ik af en toe een knal(letje) hoor.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:33

In verschillende woonplaatsen geweest helaas. Een paar in een zwaar christelijke woonplaats, de daders waren ook zelf erg christelijk. En de lawinepijl is idd hier geweest helaas. Het is normaal ook rustig maar er zijn 2 groepen klootjes ( een van ongeveer 10 16 tot 18 jarigen en 1 van tussen de 5 en 15 12 tot 15 jarigen) die het hele plaatsje nogal opstoken. Soms ook letterlijk en zijn een paar straten die wat minder fris volk huisvesten die het voor veel mensen niet prettiger op maken helaas. :n het zijn misschien alles bij elkaar 20 gezinnen die het voor de overige 14000 inwoners verpesten.En we hebben de pech dat die een paar straten verderop wonen en we een fiets/voetpad naast het huis hebben lopen van wijk naar wijk.