Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Weet je wat pas schijnheilig is?? mensen die alles doen wat god verbied en dan zondags vooraan in de kerk zitten en doen of zo ow zo heilig zijn.Dát vind ik pas schijnheilig.En hier wonen genoeg van zulke mensen.
Hebben geen t.v., radio of p.c. doen niets op de zondag,maar zitten wel stiekum in hun schuurtje aan een verstopte fles Wodka.Hoezo schijnheilig?
Nee dat mensen maar 1 of 2 keer per jaar naar de kerk gaan vind ik niet écht schijnheilig.
Trennie schreef:gohya schreef:Weet je wat pas schijnheilig is?? mensen die alles doen wat god verbied en dan zondags vooraan in de kerk zitten en doen of zo ow zo heilig zijn.Dát vind ik pas schijnheilig.En hier wonen genoeg van zulke mensen.
Hebben geen t.v., radio of p.c. doen niets op de zondag,maar zitten wel stiekum in hun schuurtje aan een verstopte fles Wodka.Hoezo schijnheilig?
Nee dat mensen maar 1 of 2 keer per jaar naar de kerk gaan vind ik niet écht schijnheilig.
Nou, die verstopte fles Vodka kan ik best begrijpen.
Als je zo moet leven en zo in een keurslijf wordt gedrukt met de meest bizarre leefregels, dan zou ik ws ook aan de drank zijn geraakt.
Het is in deze tijd ook bijna niet te doen om dit na te komen -en leven.
Dan kom je gewoon in de knel met je eigen geestelijke gesteldheid.
In dergelijke strenge gemeentes heeft het imo helemaal niets meer te maken met geloof, maar met macht en verwrongen interpretatie van waar god, het geloof en de bijbel voor staat.
Overigens moet ik denk ik wel even vermelden dat ik niet in welke god of kerk dan ook geloof.
mika11 schreef:Soms vind ik het wel apart dat mensen Christelijke liederen zingen, terwijl ze niet gelovig zijn.
Zoals Stille Nacht, etc etc.
Ik denk dat die mensen helemaal niet nadenken wat ze eigenlijk zingen