Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niezel schreef:Maar twee jaar langer werken? Beetje kortzichtig vind je niet?
Je hebt het wel over de mensen die ervoor hebben gezorgd dat jij het nu goed hebt, zwaar werk hebben verricht zodat jij kan leven in de welvaart die je nu hebt.
Waar haal jij het recht vandaan die mensen te bekritiseren? Heb jij meer gepresteerd in je leven? Heb jij er uberhaupt al veertig jaar werk er op zitten?
Veertig jaar gespaard voor je pensioen en dan te horen krijgen dat je nog langer moet werken?
Knap hoor, als twintigjarige afgeven op de mensen die ervoor hebben gezorgd dat jij kan leven zoals jij nu doet.
vuurneon schreef:Vervelend voor jullie zeg! Ik ben altijd blij dat ik niet afhankelijk ben van het OV.
Ik snap die drukte om die 2 jaar ook nooit zo, maar goed mijn ouders werken ook gewoon door ruim na hun pensioen dus dan kijk ik er al wat anders tegenaan omdat ik zo ben opgevoed
purny schreef:Hier in NL word er ook gestaakt hoor, het stadsvervoer in Den haag, Rotterdam en Amsterdam gaat binnenkort denk ik ook weer plat. Dan kan ik niet naar school hoor. Tja mensen moeten nou eenmaal langer doorwerken, maar deze mensen hebben wel 40 a 50 jaar gewerkt dan. En dan krijg je te horen als je in de 60 bent en er bijna met pensioen gaat, dat je nog even een paar jaar moet werken!
love_western schreef:Mijn opa heeft net 65 gered. Is toen ik 9 was overleven. Alweer 7 jaar geleden.
Daarbij heeft hij de laatste 9 jaar niet meer gewerkt door een ziekte wat de laatste 3 weken omgeslagen is in acute leukemie. Dus lang niet iedereen haalt de 67
love_western schreef:Mijn opa heeft net 65 gered. Is toen ik 9 was overleven. Alweer 7 jaar geleden.
Daarbij heeft hij de laatste 9 jaar niet meer gewerkt door een ziekte wat de laatste 3 weken omgeslagen is in acute leukemie. Dus lang niet iedereen haalt de 67
Asyaa schreef:love_western schreef:Mijn opa heeft net 65 gered. Is toen ik 9 was overleven. Alweer 7 jaar geleden.
Gemiddeld.
Gemiddeld worden we 80. Sommige zien helaas nooit het daglicht, andere maken 2 keer een eeuw-wisseling mee.
love_western schreef:Dan is dat gemiddelde vast aan andere kant van nederland.
Dus betekent dat we eeste 2 jaar geen school hebben. En dat het daarna leren,leren, leren is. En dan werken totdat je doodgaat
Want dat gaat zeker weten gebeuren in de toekomst.
X__Trees schreef:purny schreef:Hier in NL word er ook gestaakt hoor, het stadsvervoer in Den haag, Rotterdam en Amsterdam gaat binnenkort denk ik ook weer plat. Dan kan ik niet naar school hoor. Tja mensen moeten nou eenmaal langer doorwerken, maar deze mensen hebben wel 40 a 50 jaar gewerkt dan. En dan krijg je te horen als je in de 60 bent en er bijna met pensioen gaat, dat je nog even een paar jaar moet werken!
Dit geldt voor ons toch ook? gemiddeld een 45 jaar werken..
Waarom zou deze generatie dit niet kunnen doen?
purny schreef:X__Trees schreef:Ok. Hoe zou jij het vinden als je bijna met pensioen kan er iemand aankomt met de mededeling dat je langer moet werken? AOW leeftijdsverhoging word rustig ingevoerd. Ik ben het er ook niet mee eens maar goed. Mensen die tegenwoordig HBO op HBO studie doen en dus eigenlijk geen 45 jaar moet werken maar misschien 35. Wees blij dat deze mensen in actie komen. Hoeveel Nederlanders en Belgen zijn het er niet mee eens, hebben een grote scheur van hier tot Tokio, maar iets ondernemen en demonsteren? Ho, nee hoor. Daar zijn ze gewoon te lui voor, ze blijven liever op hun krent zitten.