Kim Jong il overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princeps

Kim Jong il overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 18:24

Bron: http://www.nu.nl/buitenland/2696883/noo ... leden.html
Citaat:
AMSTERDAM - De leider van de streng-stalinistische republiek Noord-Korea, Kim Jong-il, is overleden.

De Noord-Koreaanse staatstelevisie heeft dat maandag bekendgemaakt. Hij leidde het land sinds 1994, toen hij zijn vader opvolgde.
Kim-Jong-il is omstreden, omdat hij de bevolking vrijwel geen vrijheid gunde. De bevolking lijdt regelmatig honger, maar de regering besteedt wel veel geld aan atoombommen en andere wapens. Het land staat al tientallen jaren op de rand van oorlog met Zuid-Korea.
De 'Grote Leider' (69) is volgens staatsmedia overleden aan een hartstilstand, toen hij in een trein onderweg was op een van zijn vele reizen door het land.

Tja, wat kan ik ervan zeggen? Ben er absoluut niet rouwig om. Ik ben benieuwd wat zijn zoon voor dingen gaat uitvreten nu zijn vader is overleden..
Laatst bijgewerkt door Princeps op 19-12-11 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

JoT

Re: Kim Jong il overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:26

Ik zat te kijken naar het nieuws en al die Koreanen die in huilen uitbarsten en half hysterisch bij dat beeld stonden. Zo nep... Hopelijk heeft zoonlief wat meer gevoel voor zijn onderdanen, maar ik vrees het ergste. En hij is nog zo jong, dus die zit er voorlopig nog wel even. Tijd voor een revolutie daar?

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 18:30

Niet nep, die mensen zijn zo vreselijk gehersenspoeld dat ze niet beter weten. Ik vind het een erg sneue situatie, maarja wat doe je eraan... Denk dat ze ook te ernstig gehersenspoeld zijn om maar te denken aan een revolutie..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:41

En sowieso, wat moeten ze doen? Leger daar is zó efficiënt en groot dat ze niks kunnen beginnen als volk.

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 18:44

Inderdaad. Not to mention half uitgehongerd..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:47

Die bevolking weet niet beter en zullen er daardoor ook niets tegen doen. Daarbij kunnen ze er inderdaad weinig aan doen... Vrees dat er niets gaat veranderen nu hun leider dood is. En misschien willen zij dat ook helemaal niet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:56

De dictator is dood. Leve de dictator! ;)

De bevolking weet inderdaad niet beter, en veranderne zal er wel niets, behalve misschien in de nog slechtere richting. Zo vader zo zoon hé :) .

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 04:03

Hm ergens is het ook wel verontrustend, als die zoon nog niet sterk genoeg in z'n schoenen staat is er ook een kans dat er wat politieke veranderingen kunnen komen. (Opstand, staatsgreep whatever) en dat vind ik toch niet zo'n lekker idee voor een land met kernwapens..
Bovendien wist je met Il nog een beetje waar je aan toe was qua gestoorde acties.. van die zoon weet je nog niet wat die aan rare kronkels kan hebben..

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 04:42

Princeps schreef:
Tja, wat kan ik ervan zeggen? Ben er absoluut niet rouwig om. Ik ben benieuwd wat zijn zoon voor dingen gaat uitvreten nu zijn vader is overleden..

Dat wil je niet weten denk ik. Een jong jochie op een powertrip met een beetje pech.
Incl kernwapens met alle gevolgen van dien.

%)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:11

Citaat:
AMSTERDAM - De leider van de streng-stalinistische republiek Noord-Korea, Kim Jong-il, is overleden.

De bevolking lijdt regelmatig honger, maar de regering besteedt wel veel geld aan atoombommen en andere wapens. Het land staat al tientallen jaren op de rand van oorlog met Zuid-Korea.

Bíjna de VS.
Ook daar is geen geld voor de sociale voorzieningen, zelfs niet voor wat in Europa eerste levensbehoeftes worden gevorden.
Alleen voéren die al >20 jaar actief oorlog en lenen miljarden van China.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:19

Tessa_1 schreef:
Hm ergens is het ook wel verontrustend, als die zoon nog niet sterk genoeg in z'n schoenen staat is er ook een kans dat er wat politieke veranderingen kunnen komen. (Opstand, staatsgreep whatever) en dat vind ik toch niet zo'n lekker idee voor een land met kernwapens..
Bovendien wist je met Il nog een beetje waar je aan toe was qua gestoorde acties.. van die zoon weet je nog niet wat die aan rare kronkels kan hebben..

Ja, laten we onszelf ´verdedigen´.

Kijk, de situatie in N-Korea is absurd. Het is echter een verwórden situatie. Heeft wel een reden en het westen heeft al 60 jaar dat beeld alleen maar bevestigd ipv met húlp te komen.
Ja, de situatie in N-Korea is triest én een reactie op {:)-:( door het westen.

Ron Paul voor president* :)*

* zie zijn visie op Iran

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:25

Gisteren op tv gezien dat iedereen collectief in rouw was.
100den mensen, mannen en vrouwen in tranen. "Ow, ik weet niet of ik ooit over dit verdriet heen kom..."
Heel apart...

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:40

Hopelijk worden die mensen een keer wakker en komen ze in opstand, ik denk dat buurland Zuid Korea graag een handje helpt. Maar ik ben bang dat zoonlief nog erger is dan zijn vader.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:46

Levita schreef:
Hopelijk worden die mensen een keer wakker en komen ze in opstand, ik denk dat buurland Zuid Korea graag een handje helpt. Maar ik ben bang dat zoonlief nog erger is dan zijn vader.....

Volgens mij is die zoon ook erger...
Het klinkt vreemd maar die mensen weten niet beter lijkt wel,gewoon niet mee bemoeien.
Als je daar een democratie van wilt maken slaat alles op hol....dat werkt niet na z'on streng regiem.
Dat moet geleidelijk gaan en een paar eeuwen duren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:56

Huertecilla schreef:
Citaat:

De bevolking lijdt regelmatig honger, maar de regering besteedt wel veel geld aan atoombommen en andere wapens. Het land staat al tientallen jaren op de rand van oorlog met Zuid-Korea.

Bíjna de VS.
Ook daar is geen geld voor de sociale voorzieningen, zelfs niet voor wat in Europa eerste levensbehoeftes worden gevorden.
Alleen voéren die al >20 jaar actief oorlog en lenen miljarden van China.

Dit is al net zo'n rare vergelijking, als auto's met wapens.
Er is veel mis met de VS, maar totaal niet te vergelijken met Zuid-Korea.
Hoe gaat dat spreekwoord ook al weer? Iets met appels en peren ;)

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:01

Huertecilla schreef:
Tessa_1 schreef:

Ja, laten we onszelf ´verdedigen´.

Kijk, de situatie in N-Korea is absurd. Het is echter een verwórden situatie. Heeft wel een reden en het westen heeft al 60 jaar dat beeld alleen maar bevestigd ipv met húlp te komen.
Ja, de situatie in N-Korea is triest én een reactie op {:)-:( door het westen.

Ron Paul voor president* :)*

* zie zijn visie op Iran

Helemaal mee eens! :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:57

Afbeelding

:=
Ben benieuwd wat z'n zoon gaat uitvreten... Ik heb zo'n vermoeden dat het niet heel veel beter gaat worden..

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:03

Zag die beelden van de rouwende Noord-Koreanen gister ook op het journaal. Vond het toch wel eng dat die mensen zó geïndoctrineerd zijn.. Maar goed, wie weet wat er met hun of hun familie gebeurd zodra 'de overheid' op tv ziet dat jij niet mee aan het rouwen bent..

Ben ook wel benieuwd wat er nu met dat land gaat gebeuren. Vermoedelijk komt zijn jongste zoon aan de macht, en gaan ze op dezelfde voet verder. En daarnaast ook nog die kernwapens die ze hebben staan..
Al met al een behoorlijke linke situatie daar.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:08

Als de mensen daar niet openlijk rouwen, lopen ze ook nog het risico dat ze voor landverrader worden gezien en hebben ze een probleem. Dat collectieve verdriet zal deels oprecht zijn, omdat ze niet beter weten en deels uit angst...

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:40

Het was net sneeuwwitje is z'n glazen kist en rode deken... :=

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:04

Mwuah, ik kan er niet echt bepaald om rouwen ofzo. Ik hoop voor het land dat er nu een hoop veranderen gaat en dat er een hele andere leider gaat opstaan maar ik ben bang dat er weer precies hetzelfde gaat gebeuren. Ik hoop toch echt voor het land dat dit het begin van iets anders is, en dat er daar een leider kan komen die gaat nadenken. ;)

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:17

Oh gosh. Er zijn nu ook mensen (hysterisch) aan het rouwen bij een roltrap waar Kim Jong Il ooit opstond. Dit is toch eng? :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:17

pony33 schreef:
Het was net sneeuwwitje is z'n glazen kist en rode deken... :=

:= := :')
Maar je hebt wel gelijk :+

Tja, is het verdriet oprecht? Ookal komt het door de indoctrinatie, dan is het imo nog niet echt oprecht. Meer gedwongen en omdat ze niet beter weten. Daarnaast komen de beelden niet van onafhankelijke journalisten. De beelden die het westen ziet zijn beelden van de Noord Koreaanse staatstelevisie en zijn hoe dan ook geregisseerd. Ik vraag me echt af hoe oprecht het massale verdriet is wat Noord Korea ons laat zien...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:08

En het is volgens sommigen uiteraard weer allemaal de schuld van het westen.... :) Ik als domme gans heb natuurlijk niet goed begrepen dat niet Noord-Korea, maar het westen aan propaganda doet, en dat N-Korea heaven on earth is :D

Wel bizar trouwens, dat we in onze geschiedenislessen wel leren over de concentratiekampen in W.O. 2, maar niet over de nog bestaande concentratiekampen in N-Korea :) Maar dat komt zeker omdat ook dat verzonnen is...

Hoe dan ook: de tranen van de N-Koreanen zijn, als ik enkele artikelen hierover moet geloven, wel echt. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/9024/Noo ... echt.dhtml

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:12