Automobiliste belaagd na aanrijden kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Automobiliste belaagd na aanrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 12:08

nu.nl schreef:
VALKENBURG - Een 37-jarige automobiliste is zaterdagmiddag in Valkenburg belaagd door meerdere omstanders nadat zij een 4-jarig kind had aangereden op de Daalhemerweg, vlakbij een drukke kerstmarkt.

Omringd door tientallen mensen schold een aantal omstanders haar uit en ook probeerde iemand haar uit de auto te trekken, maakte de politie zondag bekend.
De vrouw raakte behoorlijk overstuur. Het uit Geldrop afkomstige jongetje was pardoes de weg over gestoken vlak voor haar auto. Zij kon het kind niet meer ontwijken.
Het kind raakte lichtgewond.

Wat vindt Bokt hiervan? (Afgezien van de taalfouten in het artikel, het is een letterlijke quote).

Ik was er niet bij natuurlijk, kan me voorstellen dat mensen schrikken van een ongeluk waar een kind bij betrokken is, maar soms kun je er gewoon niets aan doen en lopen ze zo onder je auto, zonder dat je zelfs nog aan ontwijken kunt denken.
De reactie van de mensen om de auto heen vind ik dan ook zwaar overtrokken en fout - en wat zal dat arme mens zich ellendig voelen....

fjordjes

Re: Automobiliste belaagd na aanrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:10

Ik vind het niet kunnen, meestal is dat de schrikreactie van die mensen maar de bestuurder kon er imo niks aan doen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:11

Wat de hell?
Zollang de automobilist direct is gestopt en de kind probeert te helpen dan zie ik niet in waarom omstanders op deze manier ermee moeten bemoeien.
Je kan helaas niet altijd alles en iederéén ontwijken.
Als automobilist stopt en uit de auto stapt om naar de kind te gaan kijken hoe het gaat dan moet de omstanders eerst juist 112 bellen voor een ambulance.

Foute actie van de omstanders.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:13

als het kindje zo de straat op is gerend dan kan je daar als automobilist weinig aan doen. denk eerder dat ze eens boos moeten worden op de ouders. die hebben dus blijkbaar niet op hun kind gelet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:15

Ik vind het zo sneu voor de automobiliste! Zij is ook niet opgestaan met het idee; goh, laat ik een kind aanrijden. Je kan er zo weinig aan doen als een kind ineens tussen de auto's door over de straat steekt.
Vreselijk, je rijdt een kind per ongeluk aan en dan word je ook nog belaagd... Heel erg naar.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:18

We weten niks van de situatie en hoe het plaatje eruit zag maar stel dat het artikel klopt.

Wat ik wel weet is dat een kind aanrijden de nachtmerrie is van velen automobilisten, kan me dus niet voorstellen dat zoiets opzettelijk is gebeurd.
De reacties van de omstanders vind ik dan ook te ver gaan, de automobiliste is vast zelf heel erg geschrokken.

Misschien hebben de ouders zelf wel niet goed opgelet (aangezien het kind "plots" de weg overstak volgens het artikel).
Het valt me tegenwoordig maar al te vaak op dat ouders de schuld makkelijk op anderen afschuiven terwijl ze het eigenlijk zelf hadden kunnen voorkomen door beter op te letten.
Maarja... kritisch naar jezelf kijken is eng...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:20

Ach, er lopen altijd wel een paar mensen rond die zich niet in kunnen houden of waar de emoties te hoog van oplopen.

Ik ben vorige week nog in Valkenburg geweest en een ongeval kon gewoon niet uitblijven, wát een drukte daar. Stoepen zijn echt te smal (in deze tijd van de kerstmarkten): mensen moeten wel de straat meepakken om op te lopen. En kinderen zijn in een fractie van een seconde ergens waar je ze niet wil hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:35

Dat is één van de redenen waarom ik tegen eigen rechter spelen ben.

Alle proporties zijn zoek, er is niemand meer die de rest er even aan herinnert dat mevrouw het ook niet expres heeft gedaan, en het gebeurde niet kon helpen....... :n

Schandalig, zulke dingen.......

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:43

Natuurlijk mag je niet voor eigen rechter spelen.
Maar ik vind de reactie zo overdreven van de omstanders, dat ik eigenlijk het gevoel krijg dat de omstanders vonden dat de automobiliste er wél wat aan kon doen . Hoe vaak gebeurt het dat omstanders zo boos worden, dat ze iemand uit de auto proberen te trekken? Waarom hebben de omstanders het wél gezien dat het kind overstak en de automobiliste niet? En roep je heel veel woede op ,als je iemand aanrijdt en gelijk uit je auto stapt om die persoon te helpen, troosten? Waarom kon zij uit de auto getrokken worden en was ze niet al uit de auto?
Het is een onduidelijk verhaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:18

Tja, er hoeven maar 1 of 2 licht ontvlambare mensen te lopen en die kunnen vrij vlot de rest overtuigen helaas... Mensen schrikken en kunnen enorm boos worden en moeten dat afreageren (alleen komt het gelukkig zelden voor dat ze het zo letterlijk doen! Meestal blijft het bij zichzelf) En dan zie je dat mensen best wel kuddedieren kunnen zijn.
Alhoewel... Je ziet het misschien steeds wat meer. Familieleden die ambulance personeel belagen bijvoorbeeld terwijl die alleen willen helpen. Maar dan kunnen mensen de emotie niet aan en dat in combi met hun karakter.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:14

Ik vind het een erg summier berichtje. Eigenlijk staat er niets in.
Een kind aanrijden of uberhaupt iemand (ook een dier in mijn geval) is een van de ergste nachtmerries. Dat doe je echt neit voor je lol. Als iemand vervolgens zoiets doet en doorrijdt, snap ik absoluut agressie van mensen. MAar dat lees ik niet uit dit bericht. Waar komt die agressie dan vandaan????? Je zou eerder medeleven verwachten als je zoiets vreselijks overkomt.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:17

Net alsof zij express het kind heeft aangereden. Zo'n dingen gebeuren jammer genoeg. Als ze was doorgereden dan was het een ander verhaal.
Had vandaag met rijles ook bijna een kind onder de lesauto. Gelukkig kon ik een mooie noodstop maken.. Ze kijken ook gewoon weg niet uit die kleintjes.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:57

nee dat dienen de ouders ook voor ze te doen...........

het is doodeng en schrikken als je dat gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:08

Een 4 jarig kind... dan vraag ik me ook af waar de ouders op dat moment waren. Een 4 jarig kind vliegt nog alle kanten op en heeft een lengte die tussen geparkeerde auto's niet opvalt. Zo'n kind zie je in veel gevallen echt niet aankomen. Vreselijk voor het kind maar ook voor de automobiliste. Gebeurt er zoiets vreselijks wat voor de automobiliste net zo'n trauma is als voor het kind, wordt ze ook nog eens zo behandeld :(:)
Het kind raakte licht gewond.. dan heeft de automobiliste ook niet hard gereden anders was het kind er wel anders aan toe geweest.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:59

Yamcha schreef:
Dat is één van de redenen waarom ik tegen eigen rechter spelen ben.

Alle proporties zijn zoek, er is niemand meer die de rest er even aan herinnert dat mevrouw het ook niet expres heeft gedaan, en het gebeurde niet kon helpen....... :n

Schandalig, zulke dingen.......

Euh, je doet het in milde vorm hier nu zelf ook :)*

Je velt met ´schandalig´een oordeel zonder volledige informatie.

Lynchen is niet de bedoeling, ook niet als iemand zich niet voldoende aanpast en dus ´schuldig´ is.
Doch, zonder het te willen verzachten, is een auto wél een ´wapen´ onder sommige omstandigheden en dan kan je ook zien als iemand ontwapenen. Bijvoorbeeld (want ik ken de omstandigheden evenmin).

Los van de omstadigheden van dít incident is het in míjn optiek een goede zaak wanneer de samenleving kritischer zou zijn naar de risicos van de auto in de openbare ruimte.
Met een airsoft speeldgoed pistool mag je in NL niet over straat maar met een auto, die al heel snel vernietigender is dan een Kalashnikov mag elke nét-niet debiel rondrijden door de openbare ruimte.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 20-12-11 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 01:02

Juist omdat een auto een 'wapen' is, moeten de ouders een kind van 4 aan de hand houden.
Misschien is hij wel even ontsnapt, dan kan niemand er wat aan doen.
Een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 01:05

mika11 schreef:
Juist omdat een auto een 'wapen' is, moeten de ouders een kind van 4 aan de hand houden.
Misschien is hij wel even ontsnapt, dan kan niemand er wat aan doen.
Een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

´Misschien´ is de crux :)*

Het blijft :? dat je een Kalashnikov niet eens mag hébben doch bij een auto de oúders maar moeten oppassen?

Waarom is het drukke voetgangerspubliek niet beter gescheiden van gemotoriseerd verkeer?
Dat kan je ook vragen.
Vind ík meer voor de hand liggen dan wat anders.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 01:13

Ja, vooral in drukke steden zijn voetgangers en auto's niet echt een goede combinatie.

De ouders moeten natuurlijk oppassen voor auto's met een kind bij zich.
Zelfs al rijdt iemand maar 30 km per uur, dan nog kun je niet op tijd stoppen als er zomaar iemand voor staat.
Ik kan me trouwens voorstellen dat de omstanders de bestuurder van de auto beschuldigden.
Ik denk als een 1e reactie, van de schrik/angst.
Moet je je gevoel natuurlijk op iemand kwijt kunnen. }>
Niet dat ze gelijk zouden hebben, maar zo doen veel mensen nu eenmaal.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 01:28

mika11 schreef:
Ja, vooral in drukke steden zijn voetgangers en auto's niet echt een goede combinatie.

De ouders moeten natuurlijk oppassen voor auto's met een kind bij zich.
Zelfs al rijdt iemand maar 30 km per uur, dan nog kun je niet op tijd stoppen als er zomaar iemand voor staat.

Poep gebeurt. Zowel achter het stuur van een auto als met een kind aan de hand.
Voetgangers en rijdende autos dichtbij elkaar = een geprogrammeerd ongeval en 30 km/u is VEEL te veel dan.

Dus?

1. Aanpassen bij de omstandigheden houdt dan stapvoets in :)*
2. De overheid behoort dit zoveel mogelijk te voorkomen buiten situaties zoals een woonerf.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 01:39

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 01:40

Ik vraag me dan altijd af hoe de situatie is geweest, omstanders reageren ook niet voor niets zo.
Zeker wanneer meerdere mensen zo verontwaardigd waren over de situatie en dat ze zelfs geweldadig werden zal er vast wel iets aan de hand geweest zijn.

Misschien zat de vrouw te bellen, reed ze naar omstandigheden te hard enz.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 01:40

Nog wat feiten over de aanrijding:

Bestuurster auto uitgescholden na aanrijding.
Categorie: TV Valkenburg nieuws, Valkenburg-C
Door: Fons Winteraeken, Tv Valkenburg

Het jongetje werd geraakt, licht letsel aan kin.

Een vrouw die zaterdagmiddag op de Daalhemmerweg in Valkenburg met haar auto een vier jarig kind had aangereden, werd door omstanders uitgescholden en bijna uit haar auto getrokken. De 37-jarige vrouw was behoorlijk aangedaan door het verbale geweld.

Het uit Geldrop afkomstige jongetje was op een gegeven moment plotseling de weg opgerend, omdat hij naar zijn vader wilde die al was overgestoken. Hij rende vlak voor de auto van de vrouw die op de Daalhemmerweg reed. Zij kon hem niet meer kon ontwijken. Het jongetje werd geraakt, maar hield aan de aanrijding alleen licht letsel aan zijn kin over.

Bron politie limburg zuid

nieuwslijst

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 01:42

Huertecilla schreef:
Anoniem schreef:

Bedankt.

Inderdaad; unsafe at ány speed :)*

Met oude mensen achter het stuur is het vaak onveilig.
Komt er pas na 6 meter achter dat er wat aan de hand is en gaat vervolgens weer doodleuk vooruit.
Tijdje terug bij ons in de buurt ook een dergelijk ongeluk gebeurd, oude mensen weten gewoon niet wat ze doen soms.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 01:49

anneliesdj schreef:
Huertecilla schreef:

Inderdaad; unsafe at ány speed :)*

Met oude mensen achter het stuur is het vaak onveilig.

Jonge mensen aan het stuur is onveiliger. Dat is ook niet volledig echter.

Het is heel simpel:
Met álle mensen
Álle mensen maken fouten :)*
Zowel achter het stuur als in de directe omgeving van het rijdende voertuig.
De rest is een economische keuze welke vooral door de overheid en het bedrijfsleven wordt gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 20-12-11 01:52, in het totaal 1 keer bewerkt