Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSiep schreef:Maar als op een filmpje te zien is hoe een schaap wordt doodgeknuppeld, dan kan het mij echt niet schelen in welke contest dat door wie gebeurdeDat is gewoon niet goed te praten.
xSiep schreef:Ik ben het gedeeltelijk met je eens, mensen oordelen vaak veel te snel.
Maar als op een filmpje te zien is hoe een schaap wordt doodgeknuppeld, dan kan het mij echt niet schelen in welke contest dat door wie gebeurdeDat is gewoon niet goed te praten.
Vjestagirl schreef:xSiep schreef:Ik ben het gedeeltelijk met je eens, mensen oordelen vaak veel te snel.
Maar als op een filmpje te zien is hoe een schaap wordt doodgeknuppeld, dan kan het mij echt niet schelen in welke contest dat door wie gebeurdeDat is gewoon niet goed te praten.
Maar wel te begrijpen als je kijkt naar de context.
xSiep schreef:Vjestagirl schreef:Maar wel te begrijpen als je kijkt naar de context.
Hoe dan?
Citaat:Deze jongens hebben vaak helemaal niets meer als ze het leger in gaan. Uiteraard stapt een deel erin omdat ze het leuk vinden, net als hier, maar het leger in de USA heeft ronselaars, mannen die in foute barren rondhangen, die bij scholen in slechte wijken rondhangen etc. en die gouden bergen beloven aan iedereen die zich inschrijft. Lang niet iedereen die zich inschrijft is 100%, er zitten zát zwakbegaafde jongens tussen, mensen met psychische problemen.
Vervolgens krijgen ze een loodzware training, worden ze opgeleid tot niet-nadenkende moordmachine. Wat de commandant zegt doe je ook, no questions asked. Ze krijgen de 'eer' uitgezonden te worden, ze zijn helden.
En vervolgens worden ze in the middle of nowhere gedropt voor maanden en maanden, waar hun werk bestaat uit patrouilles, en als ze geluk hebben mogen ze een keertje schieten. Er is geen zak te doen, het grootste gedeelte van de dag hangen ze een beetje rond, slapen wat, lopen weer een rondje en slapen weer verder. Maar al die tijd moeten ze wel bang zijn, bang dat het kamp gebombardeerd wordt, bang dat ze over een bermbom rijden, bang dat ze afgezonderd raken van hun groep en vermoord worden. Dat doet wat met je, 24/7 bang zijn.
Combineer die angst met de achtergrond en de opleiding van deze jongens, en met de maandenlange totale verveling en ik snap best dat het dan af en toe mis gaat. Ik keur het niet goed, en ik denk dat deze jongens absoluut hulp moeten krijgen.
Goof schreef:xSiep schreef:Maar als op een filmpje te zien is hoe een schaap wordt doodgeknuppeld, dan kan het mij echt niet schelen in welke contest dat door wie gebeurdeDat is gewoon niet goed te praten.
Eens!
En dan Japan die het geld bedoelt voor wederopbouw steekt in iets waar de hele wereld fanatiek tegen is.... sorry hoor,foute keuze. Ook niet goed te praten.
gummie schreef:Bijvoorbeeld in een topic roepen dat een moordenaar zijn keel moet worden doorgesneden, en niet inzien dat dat moord is, of het wel inzien maar het goedkeuren, is niet alleen tegenstrijdig maar ook agressie ten top.
Langcara schreef:mensen lezen of zien berichtgevingen en zijn geshockt tot in het diepste van hun ziel, geven daar uiting aan en dan JA, dan verliezen ze even nuance uit het oog. Als jij dat niet begrijpt, dan heb je gebrek aan empathie.
Sommige gebeurtenissen zijn nu eenmaal niet zo vatbaar voor nuances.
spicegirl schreef:wat is er onvolledig of incorrect aan het filmpje ? in welke context zou jij dat plaatsen, om het goed te praten ?
net als geld besteden, wat voor iets anders bedoeld was, i.p.v. aan iets , wat wereldwijd verboden is...
waarom moet je tegenwoordig maar overal begrip voor hebben ? een slechte jeugd, of wat dan ook als excuus voor de gruwelijkste misdrijven.
sorry, als buitenstaander is het makkelijk om zo een topic te plaatsen. voor de slachtoffers ? die zijn nog op zoek naar de juiste context...