De reputatie van het Amerikaanse leger in het Midden Oosten was na video's van soldaten die vredelievende burgers neerschoten, puppy's van rotsen gooiden of uitgehongerde kinderen pestten al niet al te best en na het zien van deze weerzinwekkende video zal dat er niet beter op worden.
'Voor dierenrechtenactivisten het verschrikkelijkste wat ze ooit al gezien hebben', wordt er in Amerikaanse media gesteld.
Op 24 november werd de video zowel op YouTube als Live Leaks gepost. We zien een groepje Amerikaanse soldaten een schaap in een zaaltje met daarin ook vele Afghaanse kinderen sleuren, om het vervolgens op genadeloze wijze met een basebalknuppel af te maken. Terwijl het schaap zware slagen op de kop krijgt, springen de kinderen op en neer van opwinding terwijl de volwassen mannen lachen en in de handen klappen. Niet veel later wordt het levenloze schaap weggesleurd.
Het Amerikaanse leger heeft slechts één mededeling de wereld ingestuurd waarin gesteld wordt dat ze de zaak zullen onderzoeken. Verontruste Amerikaanse burgers en dierenrechtenactivisten zijn echter weer bang dat dit een stille dood zal sterven, zoals dat in het verleden al enkele keren het geval was. Daarom is een petitie in het leven geroepen, rechtstreeks gericht aan president Obama, die ervoor moet zorgen dat de zaak helemaal uitgezocht wordt en er de juiste sancties zullen getroffen worden. De petitie beoogde bij aanvang 10.000 handtekeningen, maar dat zijn er vandaag al bijna 11.000.
Volgens de website van Live Leaks speelde het incident zich af op 6 november, de dag waarop het heilige festival Eid plaatsvindt en waarop een schaap geofferd wordt. De soldaten zullen dit ongetwijfeld als excuus indienen, maar in het artikel op Live Leaks staat ook dat de manier waarop nooit goedgekeurd kan worden.
Petitie:
http://www.thepetitionsite.com/1/demand ... eball-bat/
(Ik raad jullie aan het filmpje NIET te kijken!!!)
-----------------------------------------------------------------------------
Ik weet even niet hoe ik moet/wil reageren......