Amerikaanse soldaten slaan schaap dood in Afghanistan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatassJa

Amerikaanse soldaten slaan schaap dood in Afghanistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 00:25

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... ail/307380

De reputatie van het Amerikaanse leger in het Midden Oosten was na video's van soldaten die vredelievende burgers neerschoten, puppy's van rotsen gooiden of uitgehongerde kinderen pestten al niet al te best en na het zien van deze weerzinwekkende video zal dat er niet beter op worden.
'Voor dierenrechtenactivisten het verschrikkelijkste wat ze ooit al gezien hebben', wordt er in Amerikaanse media gesteld.

Op 24 november werd de video zowel op YouTube als Live Leaks gepost. We zien een groepje Amerikaanse soldaten een schaap in een zaaltje met daarin ook vele Afghaanse kinderen sleuren, om het vervolgens op genadeloze wijze met een basebalknuppel af te maken. Terwijl het schaap zware slagen op de kop krijgt, springen de kinderen op en neer van opwinding terwijl de volwassen mannen lachen en in de handen klappen. Niet veel later wordt het levenloze schaap weggesleurd.

Het Amerikaanse leger heeft slechts één mededeling de wereld ingestuurd waarin gesteld wordt dat ze de zaak zullen onderzoeken. Verontruste Amerikaanse burgers en dierenrechtenactivisten zijn echter weer bang dat dit een stille dood zal sterven, zoals dat in het verleden al enkele keren het geval was. Daarom is een petitie in het leven geroepen, rechtstreeks gericht aan president Obama, die ervoor moet zorgen dat de zaak helemaal uitgezocht wordt en er de juiste sancties zullen getroffen worden. De petitie beoogde bij aanvang 10.000 handtekeningen, maar dat zijn er vandaag al bijna 11.000.

Volgens de website van Live Leaks speelde het incident zich af op 6 november, de dag waarop het heilige festival Eid plaatsvindt en waarop een schaap geofferd wordt. De soldaten zullen dit ongetwijfeld als excuus indienen, maar in het artikel op Live Leaks staat ook dat de manier waarop nooit goedgekeurd kan worden.

Petitie:

http://www.thepetitionsite.com/1/demand ... eball-bat/

(Ik raad jullie aan het filmpje NIET te kijken!!!)

-----------------------------------------------------------------------------

Ik weet even niet hoe ik moet/wil reageren...... :r

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:29

Dat is idd het zoveelste bericht..... -:(-
Ik heb stiekem het gevoel dat er toch niks aan gedaan word...
Vreselijk ;(

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:29

Ik had 'm ook gezien op het AD.

Kan er echt niks op zeggen, tranen liepen over m'n wangen en complete verbazing dat mensen dit serieus kunnen..

Creatas

Re: Amerikaanse soldaten slaan schaap dood in Afghanistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:31

Ik ga niet eens de vid kijken. Heb wel de petitie getekend en een leuk lappie tekst geschreven.. Dit is gewoon beyond sick..

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 00:31

Idd. Hetzelfde als met de pup. Echt walgelijk!!
Ben ook bang dat er WEER niks aan gedaan wordt....

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:32

Dacht toch echt dat mensen psychisch gescreend werden voordat ze bij het leger mochten? ;)

En rot voor ze maar dit is lekker niet op PTSS te gooien..... :)

Walgelijk....

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:37

Goh.. Voor vaderland he.. Moge er een dikke bom op hun kamp neerknallen. Want ze hebben een voorbeeldfunctie en als dit het beeld is van wat wij van ze moeten herinneren, dan walg ik van ze en zijn ze geen haar beter dan de Taliban en zijn wanpraktijken. Moreel besef.. Normen en waarden.. Ik walg hiervan. Die petitie wordt dubbel en dwars getekent!!!!

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:48

Filmpje maar niet gekeken... Had van de week op facebook al een foto van een hond waar een rotje in de bek was gestopt, en heb de hele avond dat beeld weer voor me gezien ;(
Arm, arm schaap Y;( Heb ook de petitie getekend.
Ze hebben hier bij de WSPA zo'n 'mooie' uitspraak voor : bescherm de dieren tegen de beesten.....

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 02:28

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 02:33

Vergeet niet dat deze mannen en vrouwen ook getraind worden om te kunnen doden, dat ze maanden achter elkaar nagenoeg zonder vermaak op een kamp in een godvergeten plek zitten. Het Amerikaanse leger wordt geronseld, daar schrijf je je lang niet altijd voor in, maar zitten ook veel jongens die nergens anders terecht kunnen, zoals er hier vroeger jongens de VOC schepen op gingen. Natuurlijk zitten daar gevallen tussen die doordraaien onder de omstandigheden...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 03:07

Briljant, je bij alles wat daar is gebeurt gaan opwinden over een dood schaap...
"verontruste amerikaanse burgers" 8)7

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 03:29

Hm, ik vind het dubbel.
Ik ga mee met Vjestagirl hierin...
Het is natuurlijk niet goed te praten, maar ik weet ook niet hoe ik me zou gedragen in zo'n situatie (alhoewel ik waarschijnlijk dieren niets aan zou kunnen doen, eerder mensen).

En om niet alle amerikaanse soldaten over een kam te scheren <3:

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:06

Moet je Das Experiment eens gaan kijken. Hele normale mensen kunnen binnen enkele dagen al doordraaien onder bepaalde omstandigheden. En dat is dan nog zónder training om te doden en leven in een omgeving waar je zelf baas bent en waar geweld doodnormaal is..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:08

Dat dit de wereld moet beschermen.....

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:11

hoe kan je dat doen.. heb echt tranen in mijn ogen en me maag draait gewoon om.. Ziek is dit... meer woorden heb ik er gewoon niet voor

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:12

Vjestagirl schreef:
Vergeet niet dat deze mannen en vrouwen ook getraind worden om te kunnen doden, dat ze maanden achter elkaar nagenoeg zonder vermaak op een kamp in een godvergeten plek zitten. Het Amerikaanse leger wordt geronseld, daar schrijf je je lang niet altijd voor in, maar zitten ook veel jongens die nergens anders terecht kunnen, zoals er hier vroeger jongens de VOC schepen op gingen. Natuurlijk zitten daar gevallen tussen die doordraaien onder de omstandigheden...

En daarom moeten we het maar goedkeuren?
Dit is toch niet goed te praten!
Een straf moeten ze hebben en een zware!!! Wie denken ze wel niet dat ze zijn?

Ze kunnen ook tegen een dode boom of een muurtje slaan, wat niet meer gebruikt wordt.
Net zo lang tot die omvalt.
Dit dier heeft gevoel!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:16

Ik zeg altijd maar zo, deze mensen horen niet thuis tussen normale mensen.
Als ze al tot zoiets in staat zijn met dieren dan zal hun ook weinig tegenhouden dit met mensen te doen.
Ze zijn gewoon ziek in hun kop.
Wat een debielen, durf het filmpje niet te kijken ik word daar alleen maar heel boos van. :(

Puckenires

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:34

ik heb getekend.. wat een mensen.. echte helden

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:34

Tendance schreef:
Vjestagirl schreef:

En daarom moeten we het maar goedkeuren?
Dit is toch niet goed te praten!
Een straf moeten ze hebben en een zware!!! Wie denken ze wel niet dat ze zijn?

Ze kunnen ook tegen een dode boom of een muurtje slaan, wat niet meer gebruikt wordt.
Net zo lang tot die omvalt.
Dit dier heeft gevoel!

Nee dit moet je niet goedpraten.

Vergeet alleen niet dat er veel meer gebeurd dan de media naar verteld. Er komen er heel veel terug die voor de rest van hun leven getekend zijn.

De selectie zou alleen veel strenger moeten zijn (ook in NL).
Er is ooit een dvd gemaakt van NL soldaten in Uruzgan waarin filmpjes en ervaringen zitten van de NL soldaten.
http://www.fokkinghell.nl/
http://www.youtube.com/watch?v=mzLQErXkK2Y

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:37

WolinLotte schreef:
Goh.. Voor vaderland he.. Moge er een dikke bom op hun kamp neerknallen.

Dat gaat me veel te ver.
Niet alle Amerikaanse soldaten hebben hier wat mee te maken :n

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:43

jesito schreef:
Als ze al tot zoiets in staat zijn met dieren dan zal hun ook weinig tegenhouden dit met mensen te doen.
Wat een debielen, durf het filmpje niet te kijken ik word daar alleen maar heel boos van. :(

Verdiep je eens iets meer in de situatie.

Deze mensen zijn iid ziek. Ziek in hun hoofd door alles wat ze daar meemaken en te zien krijgen.
Wat er ontbreekt is goede begeleiding, ik gok dat het grootste gedeelte PTSS heeft en geloof me dat is niet fijn.

Het is als buitenstaander heel gemakkelijk om een mening te geven, maar mss even tijd nemen om je er iets meer in te verdiepen.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:43

Bij deze soldaten mogen ze ook met en knuppel op hun kop slaan..
Menen ze goed te zijn voor het land.. Maar dit is triest.. Deze mensen krijgen geen greintje respect van me!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:45

laat ze elkaar dan lekker afslachten

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:45

Als zulke types op een bermbom rijden heb ik er geen moeite mee.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:52

hotchocolat schreef:
jesito schreef:

Verdiep je eens iets meer in de situatie.

Deze mensen zijn iid ziek. Ziek in hun hoofd door alles wat ze daar meemaken en te zien krijgen.
Wat er ontbreekt is goede begeleiding, ik gok dat het grootste gedeelte PTSS heeft en geloof me dat is niet fijn.

Het is als buitenstaander heel gemakkelijk om een mening te geven, maar mss even tijd nemen om je er iets meer in te verdiepen.

Dan nog heb je niet zo om te gaan met een ander levend wezen! Koop/ maak een pinata!