Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnebloem18 schreef:Dat verhaal van Oprah heb je een beetje verkeerd omschreven.
De vader begon ze eerst te misbruiken en daarna de broers die toen rond de 11 waren de meisje waren rond de 6.
Ik neem het de broers niet kwalijk, hun vader deed het, hun dachten dat het normaal was.
Dat wij dat niet zien is logisch maar als je zo opgroeit weet je niet beter.
Het is natuurlijk erg vervelend dat het gebeurt is en het had niet gemogen maar hoe je opgroeit bepaald heel veel van hoe je de wereld ziet en wat je normen en waarden zijn.
Dat de moeder er wel van had mogen zeggen of iets aan had moeten doen zeker weten maar als buitenstaander is het heel makkelijk om dingen te roepen als je er middenin zit zie je soms geen uitweg en deze man was ook naar zijn vrouw niet erg netjes.
Citaat:Kellie Henderson was just a child when she was forced to do the unthinkable: stand guard for her oldest brother Andrew while he raped her twin sister Kathie in the basement of their family's Wichita, Kansas, home.
Kellie knew all about the horror Kathie was going through—because it was happening to her too.
According to the twins, Andrew started molesting them when they were 5 years old and he was 10. At a time when most kindergartners are having play dates and living carefree lives, Kellie and Kathie were being fondled and molested in their own home—at the hands of a sibling. Soon, the twins' other older brother Matthew also began abusing them, and Kellie and Kathie say there came a time when they were being raped almost every day.
After years of living in fear, Kellie and Kathie worked up the courage to tell their mother what was happening. She told the twins' father...and he raped them too.
Read more: http://www.oprah.com/oprahshow/Behind-C ... z1g28jqhUZ
Sky_As schreef:zonnebloem18 schreef:Dat verhaal van Oprah heb je een beetje verkeerd omschreven.
De vader begon ze eerst te misbruiken en daarna de broers die toen rond de 11 waren de meisje waren rond de 6.
Ik neem het de broers niet kwalijk, hun vader deed het, hun dachten dat het normaal was.
Dat wij dat niet zien is logisch maar als je zo opgroeit weet je niet beter.
Het is natuurlijk erg vervelend dat het gebeurt is en het had niet gemogen maar hoe je opgroeit bepaald heel veel van hoe je de wereld ziet en wat je normen en waarden zijn.
Dat de moeder er wel van had mogen zeggen of iets aan had moeten doen zeker weten maar als buitenstaander is het heel makkelijk om dingen te roepen als je er middenin zit zie je soms geen uitweg en deze man was ook naar zijn vrouw niet erg netjes.
Nee hoor, de ene broer was begonnen, daarna de andere broer......en later na een " familiegesprek" (zo is het letterlijk gezegd tijdens de show) vroeg de vader aan 1 van de dochters wat ze dan bij de broers moesten doen. Dus dit weet ik echt zeker. Volgens mij was deze aflevering ong. 2 weken geleden op donderdagmiddag op tv.
blokje schreef:Op de wereld zijn er altijd al zieke mensen geweest. In de bijbel (ik geloof zelf) staan ook zieke verhalen
Mensen sporen nou eenmaal niet.
Ersina schreef:blokje schreef:Op de wereld zijn er altijd al zieke mensen geweest. In de bijbel (ik geloof zelf) staan ook zieke verhalen
Mensen sporen nou eenmaal niet.
Mensen sporen eenmaal niet? Niet te algemeen worden, hè. Ik wel hoor.
En verbeter de wereld begin bij jezelf zou ik tegen alle mensen willen zeggen.