Politieruiter gewond bij rellen FC Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

piecon

Politieruiter gewond bij rellen FC Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 22:54

www.telegraaf.nl

UTRECHT - Tijdens de supportersrellen zondag bij het stadion van FC Utrecht is een politieruiter gewond geraakt. De ruiter werd geraakt door stenen, zo meldde een woordvoerder van de politie.

Na de nederlaag van 2-6 door FC Twente wachtten supporters van FC Utrecht hun tegenstanders voor het stadion op. De situatie liep uit de hand, waarop twee agenten waarschuwingschoten losten. Twee verdachten zijn aangehouden, meldde de politie.

Tijdens de wedstrijd was het al onrustig in het stadion. Aanhangers van FC Twente gooiden met vuurwerk naar de fans van FC Utrecht, die hierop de confrontatie aangingen. De scheidsrechter legde de wedstrijd een kwartier stil.

De politie gaat de ongeregeldheden onderzoeken. Met behulp van onder meer camerabeelden wordt geprobeerd de geweldplegers te pakken, aldus de woordvoerder.

flooooo

Re: Politieruiter gewond bij rellen FC Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:04

Wat een gedoe allemaal zeg! Verschrikkelijk dat er dan een agent bij gewond moet raken.
Je zou toch denken dat voetbal om het spel ging...

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:05

Mocht de ruiter ook een Bokker zijn en dit lezen: beterschap. Hoop dat het schorem gauw opgepakt wordt.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:07

Was dit vandaag? Ben ik even blij dat ik daar op dat moment niet in de buurt was!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:08

Ik snap ook niet dat mensen stenen richting dieren gaan gooien!

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:08

Ik woon bijna naast het stadion, vroeg me al af waarom er 5 helikopters boven het huis hingen en er een zoeklicht over de wijk ging. Maar dit was dus de reden.. heel erg veel sterkte voor de agent in kwestie!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:09

allemaal gezellig naar de voetbal wedstrijd! *\o/* _-:( #) -O-

Emma: Denk je dat zulke relschoppers enig respect voor wat dan ook hebben?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:10

Kleuters :n . Dan ben je echt stoer zeg, NOT.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:22

Hoe komt er in godesnaam vuurwerk in dat stadion dan? Worden die mensen niet gefouileerd als ze naar binnen gaan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:45

Jasmijn159 schreef:
Hoe komt er in godesnaam vuurwerk in dat stadion dan? Worden die mensen niet gefouileerd als ze naar binnen gaan?

Ja dat vroeg ik me ook al af.
En daarnaast vraag ik me altijd af waarom er nou altijd gevochten moet worden bij die voetbalwedstrijden. Waarom is dat nou? Ik zie het al voor dat het bij dressuurwedstrijden gebeurt, combinatie krijgt lage punten dus we verbouwen de kantine even...

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:47

Mijn vader en broertje zijn normaal bij alle wedstrijden, maar wat ben ik blij zeg dat ze er nu niet konden izjn!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:49

nog een reden om lekker alle subsidies te stoppen :+

Het is toch van de zotte dat er ongeveer ME nodig is voor elke voetbal wedstrijd??
vanmij mogen ze die voetbalhufters veel strenger aanpakken en de clubs aansprakelijk stellen voor de kosten van politie/me

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:54

Ik ben Ajacied maar heb via internet en tv alles gevolgd. Het bleef heel rustig, ook toen Utrecht al 3-0 achterstond. Tot de Twente aanhang vuurwerk in het JEUGDvak gooide! Toen was het hek van de dam en werd ook de wedstrijd stilgelegd.

Het praat de rellen niet goed natuurlijk, welke mafkees doet nu zoiets? En dan met stenen naar dieren gooien? Van mij mogen ze allemaal gearresteerd worden.

Mri
Dat wordt al gedaan, Utrecht krijgt de kosten en clubs krijgen ook altijd boetes van de KNVB bij rellen.
Twente zal een boete krijgen voor het vuurwerk gooien. Zal wel hoog zijn aangezien die het jeugdvak inging (<18jr)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:57

Afschaffen dat voetbal. Is alleen maar gedoe mee. Hoeveel geld kost het wel niet dat er altijd politie aanwezig moet zijn. En de meeste voetballers krijgen ook nog eens veel te veel geld.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:39

ON --> NM

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:04

FriesWytske schreef:
Afschaffen dat voetbal. Is alleen maar gedoe mee. Hoeveel geld kost het wel niet dat er altijd politie aanwezig moet zijn. En de meeste voetballers krijgen ook nog eens veel te veel geld.

De laatste tijd ging het eigenlijk heel goed...
Jammer dat het nu weer mis moet gaan :\

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:38

FriesWytske schreef:

Like !!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:39

Er was 1 kloothommel die vuurwerk gooide. Ik vind de reactie van die relschoppende Utrecht supporters zwaar overdreven.
Gaat toch helemaal nergens meer over. Ik hoop dat ze ze allemaal oppakken.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 07:43

Er waren vorig seizoen meerdere kloothommels uit Twente die spelers van Utrecht aanvielen.
Dit seizoen waren er idioten uit Amsterdam die vuurwerk het familievak in gooiden waar, gezien de schade aan de stoeltjes, met heel veel geluk geen (zwaar)gewonden zijn gevallen.
Vervolgens gaan idioten uit Twente hetzelfde doen, wederom een familievak in, en komen daar uiteraard opnieuw ongestraft mee weg, net als de aanklacht van mishandeling.

Er is onvoldoende mankracht om dat vak leeg te ruimen en de veiligheid van overige supporters te garanderen, maar vervolgens wel voldoende mankracht om de reactie die daar op volgt aan te pakken??? Niet alleen bij de relschoppers ging iets mis zondag. Ook politie heeft vooraf wel heel bijzonder grote inschattingsfouten gemaakt, waardoor eea ut de hand is gelopen.

Praat ik daarmee het gedrag van 100 idioten uit Utrecht goed? Nee, zeker niet. Ik was kwaad over het feit dat er opnieuw 'gasten' in ons stadion komen die daar met wangedrag weer weg gaan lijken te komen. Ik ben na de wedstrijd direct naar huis gegaan, niet met politie gaan vechten. Is het feit dat het uitvak niet werd leeggeruimd een reden om je eigen stad te gaan slopen? Natuurlijk niet :\ Ik keur dat ook absoluut af en vind het vervelend dat er agenten gewond zijn geraakt. De uitvoerenden agenten zijn in feite dubbel de dupe van de fouten die van hogerhand gemaakt zijn.

Wat me wel stoort is dat alle vingers nu wéér naar de supporters van FCU gaan, en 020 eerder en nu Twente supporters wéér weg lijken te komen met nog veel gevaarlijker acties.

Pak alle idioten op, Utrecht, Twente, en de eikel die met oud en nieuw denkt dat het grappig is een rotje (of erger) naar een ander te gooien. Dan kan ik, en met mij nog zo'n 18.000 anderen die wél voetbal willen kijken weer veilig naar mijn eigen stadion.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:07

Ik ben zelf één van de mensen geweest die tijdens deze wedstrijd aan het werk was.

Jasmijn 159 : iedereen word wel gefouilleerd , hoe het kan dat het nog mee naar binnen is gesmokkeld simpel antwoord. hebben ze het niet goed genoeg gedaan.

Door wat er verleden als is gebeurd , utrecht spelers mishandeld door twente supporters zat er wel een risico aan deze wedstrijd. maar ze hebben het een gemiddelde risico schatting gedaan waardoor er geen ME aanwezig was.

Twente supporters hebben divers vuurwerk afgestoken... Waarvoor ik ze nog hartelijk wil bedanken , levensgevaarlijk. Wat niet alleen in het familievak is gegooid , ook naar ander vak.

Hierdoor logisch brak paniek uit onder de Utrecht supporters en is ook de wedstrijd 15 minuten gestaakt.

Na de wedstrijd is het buiten het stadion uit de hand gelopen en zijn zowel politie , als beveiliging ect. aangevallen met stenen door woedende supporters.
Ik kan me goed voorstellen i.v.m dat dit mede door het vuurwerk komt. Helaas zijn zulke reacties , evenals bushokjes en auto's vernielen die te ver gaan.
Eerste uitlokking is hiervan vanuit de twente supporters gekomen , waarop de utrecht supporters hebben gereageerd.

Hierheen wil ik geen van beide partijen goedpraten. Want wat er gebeurd is kan niet :n
Het is erg jammer dat het zo is gelopen en dat ze van te voren verkeerd in hebben geschat hoeveel risico deze wedstrijd met zich mee bracht.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:11

@Toushie: Maar het ligt toch niet per se aan de politie omdat ze het verkeerd hebben ingeschat?
Het ligt aan die idioten bij voetbalwedstrijden die iedere keer maar weer bedenken dat ze van die debiele acties moeten uithalen en alles moeten gaan slopen. Die mensen kiezen ervoor om te gaan lopen klooien, als ze dat niet zouden doen zou er niet eens politie nodig zijn.
En ja, het is erg dat er met vuurwerk gegooid wordt, maar dat is nog geen reden om van alles te gaan slopen. Geef die gast gewoon aan bij de politie dan kunnen zij m prima aanpakken. (Maar dan moet er ook wel een goede straf aanzitten!) Als je gaat lopen rellen omdat zoiets je overkomt zorg je er alleen maar voor dat het effect dat zo'n vuurwerkmafketel in totaal heeft vele malen groter wordt en er dus nog meer mensen indirect last van m hebben..

Alle voetbalsupporters die kloten zouden ze gewoon een goede boete moeten geven of een week in de cel moeten stoppen. En dan nog eens kijken wie het nog een keer doet, dan mag die een hogere boete en een maand de cel in. Zo'n figuur die met vuurwerk gooit zouden ze mogen aanklagen; mishandeling inderdaad, maar wel maal het aantal mensen dat er last van heeft en dan kan je er verstoring van de openbare orde en vast nog wat dingen bij optellen. Als ze dat soort mensen goed zouden straffen hebben ze tenminste ook een goede reden om de mensen die als reactie erop alsnog willen gaan rellen aan te pakken.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:18

@ Tessa , maar dat zeg ik ook ;)
Ik keur het gedrag zeker niet goed. Vind ook niet dat het moet kunnen.
Maar hadden ze de situatie anders ingeschat , Was het zeker niet zo uit de hand gelopen.
Dat het nodig is , is van de zotte inderdaad. Maar zo is het momenteel helaas.

Zeker mogen deze mensen die veel beter aangepakt worden.. Want dit kan absoluut niet door de beugel.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:23

ik vind het belachelijk dat er überhaupt zoveel politie bij een voetbalwedstrijdje moet zijn. Waar gaat het over, zeg? Gewoon een partijtje voetbal.
Van mij mogen de relschoppers hard gestraft worden; 5 jaar stadion ontzegging. Mafkezen
Al dat gezeur over risico wedstrijden; het is toch belachelijk. Gewoon een partijtje voetbal en dat moet benaderd worden als een complete veldslag.
Als je je als "supporter" niet kan gedragen, blijf dan lekker thuis.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:17

Tessa_1 schreef:
Zo'n figuur die met vuurwerk gooit zouden ze mogen aanklagen; mishandeling inderdaad, maar wel maal het aantal mensen dat er last van heeft en dan kan je er verstoring van de openbare orde en vast nog wat dingen bij optellen. Als ze dat soort mensen goed zouden straffen hebben ze tenminste ook een goede reden om de mensen die als reactie erop alsnog willen gaan rellen aan te pakken.

En als dat was gebeurd, waren die rellen niet uitgebroken. Maar de vuurwerk gooiers komen er keer op keer mee weg, gek, dat mensen een keer wel kwaad worden.

Toevallig is het een vriend van mij die vorig jaar door die Twente supporters is aangevallen. Kan je zeggen, dan heb je sowieso nog maar heel weinig gevoel bij die mensen. Gaan ze ook nog ff vuurwerk gooien... Maat erg snel vol.

Stel je voor, los van het hele voetbal. Iemand valt met een groep een vriend van je aan, die godzijdank weg kan komen voor er echt letsel ontstaat. Vervolgens zie jij diezelfde groep vuurwerk gooien, op straat, naar een moeder die met haar kids boodschappen aan het doen is. Straffen volgen er niet.
Wat doet dat met je?

Geeft dat een vrijbrief om dan maar op de stad en politie in te beuken. Nee. Maar wat hier gebeurde, had niets, echt niets met voetbal te maken.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:20

Ik vraag me altijd een beetje af hoe dat vuurwerk het stadion in komt..

Of snap ik er nu helemaal niks van?