Discussie: Gay-ouders Waarom ben je voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Discussie: Gay-ouders Waarom ben je voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 15:37

Ik zou eigenlijk geen reden kunnen bedenken waarom het slecht voor een kind zou zijn om gay ouders te hebben..
Toch word het nog steeds niet echt geaccepteert door veel mensen ...
Waarom dan niet ? Vaak hebben ze niet echt een verklaring voor maar houden ze zoiezo niet echt van mensen die met hetzelfde geslacht gaan.
Waarom ben je dan alleen als hetero stel geschikt om kinderen te krijgen en opvoeden?

Ik ben zelf voor omdat ik vind dat gay mensen ook recht hebben op een gezinnetje :j
Het kan net zo gezellig en leuk zijn voor een kind en hun doen ook hun best om het kindje te geven wat ze kunnen en goed op te voeden .

Ben heel erg benieuwt of er bokkers zijn die ertegen zijn en of hun een goede verklaring of antwoord hebben waarom een kind niet goed af zou zijn bij gay ouders?
Dus wie durft !?
En voor de mensen die voor gay ouders zijn waarom vinden jullie dat het moet kunnen?

LecyTinker

Re: Discussie: Gay-ouders Waarom ben je voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:40

ik denk dat erg veel mensen die er tegen zijn een bepaalde religieuze motivatie hebben.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:42

ik snap wel dat er mensen tegen zijn. Ik ben nu zelf 15, en weet zeker dat als er een leeftijdsgenootje op mijn school zou zitten met homofiele ouders, hij/zij gepest zou worden. Klinkt hard, maar zo gaat het wel..

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:44

Wat ik denk is dat kinderen erg hard zijn voor elkaar. Gay ouders kan alweer een extra reden geven om juist dat kind te pesten. Ook vind ik dat als je geen kinderen kan krijgen op de natuurlijk manier, dat het misschien ook niet de bedoeling is dat je kinderen krijgt (bijv. bij in vitro). Natuurlijk slaat dat niet op adopteren.
Ik zeg niet dat ik tegen ben, maar ik kan ook niet zeggen dat ik voor ben.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:44

Ik denk dat als je het kind bent van Paul de Leeuw en zijn partner dat je niet heel hard gepest wordt maar dat iedereen vriendjes van je wil zijn. Verder vind ik dat iedereen die dat wil een kind zou moeten mogen verzorgen en liefhebben, er zitten nu teveel kinderen bij ouders die er niet liefdevol mee omgaan, ik gun elk kind een liefdevolle jeugd en of dat nu bij Gay-ouders zijn of hetero ouders, dat zou niet uit moeten mogen maken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:45

Hey Daan, ik lees net je toppic.
Ik snap niet waar mensen zich druk om maken.
Gay ouders zijn vaak hele leuke en goede ouders, er zijn zat hetero ouders die er veel meer een potje van maken.
Mensen moeten niet zo bekrompen denken en alles in hokjes plaatsen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:50

Zie net als TS geen bezwaren. Om bezwaar te opperen omdat het kind anders gepest zou worden...Ik weet heel zeker dat pesten door allerlei dingen kan komen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:09

LecyTinker schreef:
ik denk dat erg veel mensen die er tegen zijn een bepaalde religieuze motivatie hebben.

Misschien - maar er zijn er ook erg veel die denken aan pesten, aan het missen van een vader- of juist moederfiguur, of die vinden dat kinderen in een normaal gezin moeten opgroeien. Deze uitspraak is dus al erg kort door de bocht.

Zelf ben ik wel religieus, maar niet tegen. Mijn buurvrouwen hebben samen inmiddels twee kindjes en dat gaat prima hoor :) Het was alleen even praktisch zoeken hoe ze genoemd moesten worden en hoe er dus onderscheid gemaakt moest worden. Maar ook dat is opgelost.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 27-11-11 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:10

Ik ben absoluut niet tegen. Met al die scheidingen trouwens, die gezinnen zijn toch ook niet 'normaal'

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 16:13

Ja inderdaad mensen zonder gay ouders worden ook gepest honderden!

En daarnaast ik zie liever dat kindjes worden geadopteert door een leuk gay stel die heel graag kids willen
dan dat ze in een aftands kindertehuis zitten in het buitenland..
Laatst bijgewerkt door shilady op 27-11-11 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:15

Ik ben er niet tegen, maar vind wel dat de kinderen in kwestie dingen missen die misschien belangrijk kunnen zijn.. Dochter zonder moeder en zoon zonder vader? Ik denk dat je soms gewoon een moeder en een vader nodig hebt, 2 vaders of moeders is niet hetzelfde.. Een dochter/zoon kan daar haar/zijn persoonlijke verhalen en vragen eigenlijk niet aan kwijt.. Zelfs al zouden de 2 vaders/moeders zich inlezen. :=
Verder zie ik geen probleem, ben zelf alleen wel blij dat ik een moeder en vader heb.
Dat religieuze gezanik vind ik belachelijk, maar ieder zijn mening.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:21

Ik heb een klasgenootje gehad (op het HBO) die is opgevoed door 2 moeders. Haar biologische vader was de ex van haar moeder. Daar heeft ze ook altijd contact mee gehouden, maar ze had thuis gewoon 2 moeders.
Niks mis mee in mijn ogen.

Hele leuke gezellige meid :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:22

Nomanji: Ik denk dat dus niks met man/vrouw te maken heeft maar hoe de ouders er mee omgaan. Zat hetero ouders waarbij het kind dingen niet kwijt kan/wil hoor.. dat ligt dan niet aan geslacht.

Kan geen reden bedenken waarom je tegen zou kunnen zijn.

Pesten? Bullshit.. Het enige wat kinderen nodig hebben om te pesten is een iets onzekerder kind... en er wordt om alles gepest. Bril, rood haar, etc. Maar dat heeft nog niet specifiek te maken met de bril of het rode haar, maar dat het kind een makkelijker pispaaltje is door de manier van opstellen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:25

shilady schreef:
Ja inderdaad mensen zonder gay ouders worden ook gepest honderden!

En daarnaast ik zie liever dat kindjes worden geadopteert door een leuk gay stel die heel graag kids willen
dan dat ze in een aftands kindertehuis zitten in het buitenland..

Helemaal mee eens! bovendien over dat pesten is het maar net hoe er door dat kind mee om word gegaan!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:27

LecyTinker schreef:

Ja, die religie met die misdienaartjes en die priesters, waar nu al die schandalen over naar boven komen........
(niet op jou persoonlijk bedoeld LecyTinker)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:32

Ik heb een aantal gay stellen in mijn omgeving en dat zijn allemaal ontzettend liefdevolle mensen die veel van elkaar houden. Dat lijkt me heel belangrijk als je een kind op wilt voeden. Dat je dat met een partner van hetzelfde geslacht doet maakt imo geen verschil.
Dat kinderen met homoseksuele ouders gepest worden vind ik heel erg en geeft ook weer aan dat we in dit land lang niet zo tolerant zijn als we soms denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:36

Het is niet zo dat men er iets tegen heeft, het is zo dat het anders is en mensen zijn dit niet gewend. Je moet denken dat homofilie nog niet zo lang openbaar wordt gemaakt, en dat men er nog aan moet wennen. Klinkt misschien stom, maar ik denk dat dit wel een beetje de oorzaak is.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:10

Air schreef:
Nomanji: Ik denk dat dus niks met man/vrouw te maken heeft maar hoe de ouders er mee omgaan. Zat hetero ouders waarbij het kind dingen niet kwijt kan/wil hoor.. dat ligt dan niet aan geslacht.

Ja, ja, ik zie meisjes al naar hun vaders lopen met vragen over hun lichaam. Dan doen de meiden in hetero stellen niet eens, laat staan in een homo familie. Maar ja, die hebben dan ook een moeder die daar alles over weet. :/
Nee hoor, denk dat ze wel degelijk wat missen!
Dat er hetero ouders zijn waar kinderen niet tegen praten heeft er niks mee te maken, dat kun je niet vergelijken.
Zo zijn er ook ouders die hun kinderen mishandelen en wat al niet meer, als we zo gaan beginnen.. Dat ligt zeker ook aan het hetero zijn?

Ik blijf bij mijn mening. Een gay stel voor ouders is gegarandeerd een andere opvoeding, en daar kunnen kinderen de dupe van zijn.

Nogmaals ik ben er niet tegen, laat ze lekker, maar als ik mijn kind moest herplaatsen zou ik sneller voor een hetero stel kiezen, ik wil mijn kind de volle 100% gunnen. Een vader en een moeder.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:11

Ik heb op een ander forum ook zoiets gelezen en daar waren mensen die als reden gaven dat ze vonden dat een kind een vader en een moeder nodig had omdat man en vrouw toch heel verschillend zijn

Maar goed, ik vind het reinste onzin want alleenstaande ouders kunnen ook prima een kind opvoeden
Mits de relatie stabiel is maakt het niet uit welk geslacht de opvoeders zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:11

Waarom wil je het hun dat gunnen? Omdat we dat gewend zijn. We weten niet beter dat kinderen worden opgevoed door een vader en een moeder maar wat is er mis met 2 vaders of 2 moeders. Ik ken kinderen die opgevoed zijn door homostellen en die zijn allemaal heel vrij opgevoed, zie er niks verkeerds aan.

Maar het is gewoon dat we het niet gewend zijn.

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:12

Ik ken persoonlijk geen gay-ouders, maar ik denk dat veel kinderen er geen probleem mij hebben, aangezien ze zo eenmaal zijn opgevoed. Wel zullen ze veel vragen stellen later, maar zolang de ouders hier open en eerlijk over zijn lijkt mij dit geen probleem.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:13

Ik denk wel: waarom zou je het doen? Er zijn al heel erg veel kinderen. Waarom wil je het je kindje dan extra moeilijk maken (wat zo is, ook al is dat niet terecht). Maar dat geldt niet alleen voor homofiele ouders maar ook voor andere afwijkende situaties.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:15

(heel) Vroeger vond ik het nogal raar en niet kunnen.
Maar ik heb mijn mening bijgesteld, vooral omdat er ontzettend veel kinderen in een slechte thuissituatie zitten tegenwoordig.
Dan zie ik eigenlijk liever een kind bij een homostel in een goede en liefdevolle thuissituatie.

Misschien oordelend, maar ik denk dat kinderen bij gay-stellen ook méér dan welkom zijn dus die gaan er misschien minder nonchalant mee om dan mensen bij wie het als vanzelfsprekend is dat ze kinderen kunnen krijgen en er dan ook een stuk of wat rond hebben lopen

Sheran schreef:
Ik denk wel: waarom zou je het doen? Er zijn al heel erg veel kinderen. Waarom wil je het je kindje dan extra moeilijk maken (wat zo is, ook al is dat niet terecht). Maar dat geldt niet alleen voor homofiele ouders maar ook voor andere afwijkende situaties.

Ik denk zelf ook aan bijv. adoptie. Er zijn al veel kinderen. Elke 'idioot' kan er een krijgen.
Waarom moet je dan om te mogen adopteren zo verschrikkelijk veel betalen en precies in het plaatje passen?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:16

Afwijkend van wat? Van wat de maatschappij verwacht?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:17

Ik ben er niet op tegen. Wel is het zo dat jonge kinderen een rolmodel/identificatiemodel nodig hebben om zich te ontwikkelen. Jongens willen op hun vader lijken, meisjes op hun moeder en hierdoor gaan ze normen en waarden etc. overnemen (het zgn. oedipusconflict). Maar hiervoor zou je misschien ook ooms/tantes ofzo kunnen gebruiken.
Laatst bijgewerkt door antje_vip op 27-11-11 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt