Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GamblersCup schreef:xxStitchxx schreef:vrouwen hebben toch meer gevoel voor opvoeden dan mannen.
...
Vrouwen zijn meer gemaakt om voor mensen/kinderen/dieren te zorgen en mannen om te werken.
Oeh, gewaagde uitspraak hier!
GamblersCup schreef:xxStitchxx schreef:vrouwen hebben toch meer gevoel voor opvoeden dan mannen.
...
Vrouwen zijn meer gemaakt om voor mensen/kinderen/dieren te zorgen en mannen om te werken.
Oeh, gewaagde uitspraak hier!
xxStitchxx schreef:Mannen zijn toch wat simpeler ( luiers vergeten mee te nemen, kind te laat op bed, te veel koekjes enz)
vrouwen hebben toch meer gevoel voor opvoeden dan mannen.
Maar ik dat wil niet zeggen dat mannen geen kinderen kunnen opvoeden. wil niet iedereen over 1 kam scheren!
Pauline schreef:Is ook een achterhaalde stelling, de wet is er op aangepast en juist sinds twee jaar spelen vaders een grotere rol in de opvoeding bij scheidingen.
Pauline schreef:Is ook een achterhaalde stelling, de wet is er op aangepast en juist sinds twee jaar spelen vaders een grotere rol in de opvoeding bij scheidingen.
xxStitchxx schreef:Ik heb een kindje bijna 2 jaar.
Moet eerlijk zeggen dat ik makkelijker met mijn zoontje omga dan mijn man.
Ik weet precies wanneer wat nodig is, en weet precies welke spullen ik nodig heb als we even weg gaan bijvoorbeeld.
Mannen zijn toch wat simpeler ( luiers vergeten mee te nemen, kind te laat op bed, te veel koekjes enz)
vrouwen hebben toch meer gevoel voor opvoeden dan mannen.Maar ik dat wil niet zeggen dat mannen geen kinderen kunnen opvoeden. wil niet iedereen over 1 kam scheren!
NatasjavE schreef:Iiiiiiiiieeeeeeeuuuuuwwwwhhhhh!!!!! hier krijg ik jeuk van *krabt zich demonstratief in de nek*![]()
![]()
![]()
Vrouwen hebben door het zwangerschapsverlof een voorsprong gekregen. Zijn handiger geworden in het luierverschonen, flesje geven, boertje laten doen, de bedritueeltjes dan papa. (of vul een "taakje" in)
Als papa dan ook een keer wat doet, tja dan ziet het er onwennig uit, vergeet hij dingen en doet het in de ogen van de moeder niet goed. Hij staat maar wat te "klunzen" met dat kind.
En wat doen wij (ja ik heb me er ook schuldig aangemaakt) we nemen het kind uit handen van papa en doen hetzelf. Gevolg...papa krijgt niet de kans om te oefenen(waar wij alle tijd voor hadden toen papa werken was) en blijft onhadig.
We lopen papa na als hij een keer met het kind op pad gaat met de vergeten luiers(die wij ook heus een keertje vergeten zijn, ik wel tenminste) en het sapje en het boterhammetje.
Door het steeds maar uit handen te nemen leren ze het nooit. Bij mijn tweede heb ik het dus anders gedaan. Het overkomt je man echt maar een keer dat hij de luiers vergeet als hij met een mega stinkpoepluier in de auto(heerlijk zo'n afgeslote ruimte,....hmmmm dat aroma) bus of trein zit(ik zie iedereen al naar hem kijken.
Gewoon niets uit handen nemen...laat ze maar modderen. Echt hij laat je baby niet doodgaan, tis ook zijn kind...
....en dan leert ook jouw man net zo goed voor je kind zorgen als jij.
GamblersCup schreef:Pauline schreef:Is ook een achterhaalde stelling, de wet is er op aangepast en juist sinds twee jaar spelen vaders een grotere rol in de opvoeding bij scheidingen.
Dan vind ik het raar dat bij een vriend van mij, die op het moment in scheiding ligt, de kinderen automatisch aan de moeder toegewezen zijn. Hij had geen moer in te brengen. Hoewel hij wel degene is die thuis zijn kantoor heeft en dus overdag meer tijd met de kinderen doorbrengt, het middageten altijd kookt en met de kinderen eet etc.