Ov chipkaart, ergenis!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen ov-chipkaart

Ik ben voor
72 (28%)
Ik ben tegen
165 (66%)
Geen mening
13 (5%)

Totaal aantal stemmen: 250

Nayomie

Ov chipkaart, ergenis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 21:35

Hallo mensen,

Il hoop dat meer bokkers hier in mee gaan.
Het is me nu een ergernis, die ov chipkaart.
Alles op een rijtje.
-Alle reizen zijn ruim 2x zo duur
-Sommige mensen zijn 40 euro kwijt voor een reis die normaal 5/6 euro kost.
-Een kind kan je er niet mee op pad sturen
-Demente mensen hebben problemen met in en uit checken
-Je kunt niet goed zien of je in of uit gecheckt bent
-Als je per ongeluk in en uit checkt tegelijkertijd dan heb je een fikse boete
-De kaart is alleen voor hun administratie
-Het is niet altijd sneller.
-Die palen doen het vaak niet.

Dit zijn zomaar wat argumenten die NIET gelogen zijn.

U mening?

Mvg biggers
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 11-11-11 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Re: Ov chipkaart, ergenis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:38

Ik vroeg me eens af hoe het kwam dat ik goed voorschut stond in de bus, omdat ik geen saldo op dat ding had... Bleek ik dus de dag ervoor tegelijk in en uitgecheckt te hebben.... weg saldo...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:40

Op schiphol kun je ze nergens kopen of opladen: lekker toerist vriendelijk.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:41

Vanwege studenten OV ondervind ik zelf niet heel veel last, maar inderdaad ergernis nummer 1 is dat die paaltjes het heel vaak niet doen. Laatst stapte ik een dubbele harmonica bus in. 6 paaltjes, waarvan er eentje het deed. Dat schiet niet op.

En inderdaad, ik zie zo vaak ouderen die in- en uitchecken tegelijk, of vergeten uit te checken, of weglopen zodra ze een piep horen terwijl dat ding rood licht aangeeft.. Ben nooit voorstander geweest van de verplichte OV kaart.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 21:45

-Anonieme chipkaart is TOTAAL niet anoniem.
-Slechthorende of doven weten niet of ze in of uitgecheckt zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:46

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:48

Soms reageren die in/uitcheck punten bijna niet maar laatst stond ik in een hele drukke bus er bijna tegenaan met mijn portemonnee dicht in mijn jaszak en dat ding bleef maar in en uit checken.. Echt superirritant. Gelukkig heb ik nog een studenten-ov...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:49

Citaat:
-Alle reizen zijn ruim 2x zo duur

Dan doe je écht iets verkeerds hoor...

Ik ben ook geen fan, maar dit geloof ik niet...

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:50

Uit interesse ben ik wel benieuwd naar wat onderbouwing bij je punten.
Ik heb een anonieme OV chipkaart en ben er heel tevreden over, nooit problemen gehad dat het tegelijk in en uit gecheckt is, sneller vind ik het wel, als er een defecte paal is staan er nog een aantal. En het lijkt me toch duidelijk zichtbaar en hoorbaar dat je in of uitgecheckt bent?
En voor de toeristen, die kunnen gewoon een dagkaart nemen?
Nee ik zie het probleem niet zo. En ik reis er toch wel dagelijks mee.
En het prijzen verschil wat jij aangeeft dan zou ik toch graag een voorbeeld daarvan zien die na te kijken is ofzo want dat vind ik ook erg sterk.

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:51

Een leraar bij ons in 't dorp had laatst ook geen saldo meer, en te weinig geld bij zich. Pinautomaat deed 't niet, winkel om op te laden was nog niet open, dus uiteindelijk is hij in 40 minuten naar school gefietst, en viel bijna flauw voor zijn lokaal omdat hij ook niks had gegeten... :(:) Met een strippenkaart was dit niet gebeurd...
Oh, en ik krijg altijd hoofdpijn van die piepjes, dan gaat iedereen al uitchecken, zó irritant! :Y)

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:51

Nog meer minpunten:
- Oplaadpunten in winkels die pas om half 10 's ochtends open gaan, terwijl je je OV-chipkaart om half 8 's ochtends al nodig hebt om naar school te reizen;
- Als de 'computer' van de bus uitvalt (dus ook de schermen, omroepinstalatie en het in- en uitcheck apparaat, kun je fluiten naar je geld (wel zo'n kaartje ingestuurd met m'n gegevens + stempel van de buschauffeur, maar heb m'n 5 euro nooit teruggekregen)

Heb nu wel een studenten-reisproduct op m'n chipkaart (dus ik reis gratis), maar dat 'betaald reizen' is en blijft dikke drama.

TurdusMerula schreef:
Citaat:

Dan doe je écht iets verkeerds hoor...

Ik ben ook geen fan, maar dit geloof ik niet...

Ik heb overigens wel eens 20 euro betaald voor een retourtje school (kostte normaal gesproken 4 euro in totaal). Was in een van de eerste weken dat je met een chipkaart kon reizen, dus waarschijnlijk een kinderziekte. Heb toen m'n gegevens ingestuurd, en na heel wat zeuren heb ik uiteindelijk wel m'n 16 euro teruggekregen. Dus 't gebeurd echt. (Sta je toch raar te kijken in de bus, als je net je OV heb opgewaardeerd, en je hebt een halve dag later geen saldo meer.. Gelukkig had ik nog een strippenkaart met genoeg strippen in m'n portemonnee.)

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:53

Donkerblauw schreef:
Ik heb overigens wel eens 20 euro betaald voor een retourtje school (kostte normaal gesproken 4 euro in totaal). Was in een van de eerste weken dat je met een chipkaart kon reizen, dus waarschijnlijk een kinderziekte. Heb toen m'n gegevens ingestuurd, en na heel wat zeuren heb ik uiteindelijk wel m'n 16 euro teruggekregen

Was je toen niet vergeten uit te checken?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:54

Pernill, waar moet je in godsnaam een kaart kopen dan als ze ze zelfs op schiphol niet eens hebben?
Ook is een dagkaart voor 1 enkel ritje zo duur dat je haast met de taxi kan.
Als je niet via steden reist dan kun je hem bijna nergens opladen en als de paal in de bus een paar keer niet werkt wordt je kaart geblokkeerd heb ik ervaren.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:56

Biggers schreef:
-Slechthorende of doven weten niet of ze in of uitgecheckt zijn.

Hoezo kunnen die niet weten of ze in of uitgecheckt zijn.
Ding geeft niet alleen een piepje maar ook een rood of groen lampje en op het display kan je zien welkom of tot ziens (iets in die richting) daaraan kan je ook zien of je bent ingecheckt of uitgecheckt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:58

Surprise_Boy schreef:
Een leraar bij ons in 't dorp had laatst ook geen saldo meer, en te weinig geld bij zich. Pinautomaat deed 't niet, winkel om op te laden was nog niet open, dus uiteindelijk is hij in 40 minuten naar school gefietst, en viel bijna flauw voor zijn lokaal omdat hij ook niks had gegeten... :(:) Met een strippenkaart was dit niet gebeurd...
Oh, en ik krijg altijd hoofdpijn van die piepjes, dan gaat iedereen al uitchecken, zó irritant! :Y)

Waarom was dat met een strippenkaart niet gebeurd? Dan had hij misschien nog te weinig strippen over enz. En dat hij niet ontbijt kan de ov chipkaart niks aan doen toch? :P

Veel dingen ben ik 't wel mee eens hoor. Makkelijker is 't er ook niet op geworden, vooral niet voor oude mensen inderdaad. Mijn studenten ov chip is nu stuk en nu mag ik dus op eigen kosten reizen... Nou hoef ik gelukkig nergens heen de komende tijd verder maar je zult maar op een uur reizen van je studie wonen. Ben je mooi de lúl.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 21:58

Mensen uit het dorp hebben dit gehad.
En hier zijn de reizen echt heel duur geworden.
Dus zijn zeker geen nonsens.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:59

Het is één groot drama, en het is inderdaad veel duurder.

Eerder betaalde ik 8 strippen enkele reis. Strippenkaart van 45 strippen was 22,80 euro = 0,5066 per strip. Enkele rit was dus 8 x 0,5066= 4,05 cent.

Met OV-chip is die exact zelfde reis opeens 4,68. Dat scheelt 0,63 per enkele reis! Dus 1,26 per dag. 6,30 per week. Theoretisch 327,60 euro per jaar! Belachelijk!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:59

pernill schreef:
Donkerblauw schreef:
Ik heb overigens wel eens 20 euro betaald voor een retourtje school (kostte normaal gesproken 4 euro in totaal). Was in een van de eerste weken dat je met een chipkaart kon reizen, dus waarschijnlijk een kinderziekte. Heb toen m'n gegevens ingestuurd, en na heel wat zeuren heb ik uiteindelijk wel m'n 16 euro teruggekregen

Was je toen niet vergeten uit te checken?

Nee, heb echt overal netjes in- en uit-gecheckt. Daar let ik altijd extra op.
Het was een 'kinderziekte' volgens de klantenservice van die OV-chipkaart-organisatie. :)

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:02

@ _Tara_: met een strippenkaart kan je precies zien hoeveel strippen je nog hebt... bij de OV krijg je amper de kans om te zien hoeveel saldo er nog op staat, je wordt gewoon verder geduwd door andere mensen ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 22:04

Surprise_Boy schreef:
@ _Tara_: met een strippenkaart kan je precies zien hoeveel strippen je nog hebt... bij de OV krijg je amper de kans om te zien hoeveel saldo er nog op staat, je wordt gewoon verder geduwd door andere mensen ;)

Weer een minpunt

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:05

_Tara_ schreef:
Mijn studenten ov chip is nu stuk en nu mag ik dus op eigen kosten reizen... Nou hoef ik gelukkig nergens heen de komende tijd verder maar je zult maar op een uur reizen van je studie wonen. Ben je mooi de lúl.

:= Nou, daar ben je dan mooi klaar mee.. Al met al is het met dat hele OV-chipkaart gebeuren al snel "zoek het zelf maar lekker uit".

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:06

Héérlijk makkelijk die ov chipkaart :D Nee voor mij echt ideaal :j
(vooral als ik mn gratis week ov gebruik dan :P )

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 22:09

Ja dat is wel leuk maar zal vanzelf denk ik een ergernis komen.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:09

Nou de prijzen zijn inderdaad echt omhoog gegaan ik betaal nu 4.- om naar school te gaan per week dus 40euro, de strippenkaart was 22.50 daar kon ik bijna een hele week mee reizen.

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:14

Dat lichtje op het paaltje, is vaak slecht te zien door de lichtval. Hierdoor kan je het moeilijk zijn als je er snel langs moet lopen!

Het opladen van ov is ook moeilijk. Doordat de oplaadpunten vaak in winkels staan die vroeg dicht zijn, en het opladen alleen kan met een pinpas!