NS komt met plaszak voor in Sprinters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

NS komt met plaszak voor in Sprinters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 09:35

Citaat:
NS komt met plaszak in wc-loze Sprinter
De NS denkt de oplossing te hebben voor treinreizigers met hoge nood: een plaszak. Passagiers kunnen zich met het plastic zakje terugtrekken in een lege cabine van de machinist.
at liet de NS vrijdag weten. De plaszakken komen in de wc-loze Sprinters. Mocht een trein stranden in bar weer, dan kunnen de passagiers hun behoefte doen in de afbreekbare zakjes. Het gaat wel echt om reizigers met hoge nood, benadrukt de NS.

De NS hoopt zo de kritiek van reizigers weg te nemen die niet konden plassen als hun trein gestrand was.

Noodmaatregel

Reizigersorganisatie Rover laat aan NU.nl weten dat de plaszak als absolute noodmaatregel acceptabel is. "Maar het moet echt een noodmaatregel zijn. De toezegging dat er toch toiletten komen in de nieuwe sprinters moet snel gerealiseerd worden", aldus een woordvoerder.

"We willen dat uiterlijk volgend jaar alle treinen toiletten hebben." Rover stelt bovendien ook dat de plaszakoplossing voor mannen een goede noodmaatregel is, maar dat het voor vrouwen meer problemen oplevert.

Kritiek

Sinds de introductie van deze generatie Sprinters is er veel kritiek. Niet alleen passagiers klagen over het ontbreken van een toilet, FNV Bondgenoot stelt dat ook het treinpersoneel ernstige hinder ondervindt.

Kamerleden vroegen in maart nog aan minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastrucuur) om actie te ondernemen, maar in een brief liet ze toen weten dat het laten ombouwen van de treinen te duur is. De ingreep zou maar liefst 90 miljoen euro kosten.

Schultz kwam toen met andere voorstellen, zoals de bouw van wc's op stations. Ook wilde ze laten onderzoeken of de wc-loze treinstellen mogelijk een toiletvoorziening konden krijgen door er een wagon met wc tussen of aan te hangen.

Inmiddels heeft de Tweede Kamer een motie aangenomen dat in 2015 iedere trein een toilet moet hebben.

Zitplaatsen

De NS heeft altijd laten weten de klachten serieus te nemen, maar liet eerder al weten dat er bewust voor is gekozen om de Sprinters wc-loos te maken. "Elk toilet dat je plaatst kost vier zitplaatsen", liet een woordvoerder weten.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2635093/ns- ... inter.html

Een plaszak??? Ik vind dit echt het meest beroerde idee wat de NS ooit gelanceerd heeft. Tuurlijk, het is alleen voor in geval van nood. Maar wie controleert dat? Waar laat je de volle zakken? Hoe moeten minder validen dit gaan oplossen? En je zult als vrouw maar moeten hannessen met rok en panty :+

Het idee 'dan is er iets voor nood of barre omstandigheden' is leuk, maar de uitvoering... Volgens mij word het een enorme smeerboel als mensen aan de gang gaan met zo'n ding. En wat als er een uhm.. andere boodschap := gedaan moet worden? Je kunt er op rekenen dat mensen dat zakje daar ook voor gaan gebruiken.

Hoe denken jullie hierover?
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 07-10-11 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Openingspost aangepast zodat deze aan de eisen van NM voldoet ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:37

Gatsie, klinkt heel vies. En dan nog bij de machinist ook.... brrrrr.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:38

Getverrepiellekes.... %)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:38

Ik ga al nooit naar de wc in de trein, maar met dit idee al helemaal niet meer.
Dit is toch niet haalbaar of ligt het nou aan mij....

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:39

_O- ik zie het helemaal voor me :') nee, dat gaat echt niet goed komen :=

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:40

Belachelijk!
Ik vind persoonlijk een wc in de trein overdreven.. Sprinters rijden geen afstanden maastricht groningen. In de tram of bus kun je ook niet naar de wc.

Maar plaszakken? Come-on! Cheap!

Diaz

Re: NS komt met plaszak voor in Sprinters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:41

Daarnaast, ouderen, minder validen, mensen die de wc aan boord nodig zouden hebben, kunnen echt niet overweg met het 'piesen in een bierflesje'

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:44

Geweldig _O- Daar zal veel gebruik van gemaakt worden denk ik!!

Ik ga er maar van uit dat dit een hele late 1 april grap is :o

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:47

Ook leuk met een spastische darm! En wat doe je als je klaar bent? Geef je dan je zakje aan de conducteur ofzo?

Ik vind het echt een absurd idee en ik vraag me ook echt af hoe dat in zijn werk zou moeten gaan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:49

DarkShines schreef:
Geef je dan je zakje aan de conducteur ofzo?

_O- :')

'Hé, bedankt he!'

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:51

Had het bericht ook gelezen. Ieuw ieuw ieuw, wat een smerig idee is dat zeg. Welke idioot heeft dat bedacht?! Ik kan gewoon niet geloven dat dit een serieus idee is van de NS.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:52

En zo stoomt de NS iedereen klaar voor de katheterzak... Is toch te bespottelijk voor woorden!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:57

Ik vond het al onzin dat ze de toiletten weglieten maar anderzijds, in de bus of tram of op de fiets en in de auto kun je ook niet ieder moment naar het toilet en kom je ook echt niet altijd gelegenheden tegen waar je toch even kan gaan (benzinestation, ieuwl), het betreft sprinters dus treinen die korte afstanden afleggen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:01

Diaz schreef:
Belachelijk!
Ik vind persoonlijk een wc in de trein overdreven.. Sprinters rijden geen afstanden maastricht groningen. In de tram of bus kun je ook niet naar de wc.

Maar wel de afstand Breda-Houten bijvoorbeeld. Daar doe ik bijna 1,5 uur over (als ze niet weereens verdraging hebben). Tel daarbij op dat ik een half uur voordat de trein vertrekt al van huis moet en dat ik als k op Houten ben nog een half uur met de auto moet, maakt een wc in de trein toch wel een erg aantrekkelijke optie.

En plaszakken? Is het 1 april ofzo?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:05

WTF?? Dan kunnen ze beter met een gipswandje ergens een hoekje creeeren en een chemisch toiletje plaatsen!

Nasty :r

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:08

DarkShines schreef:
En wat doe je als je klaar bent? Geef je dan je zakje aan de conducteur ofzo?

_O- _O- _O-

As je op een reis van een uur je plas nog niet op kunt houden.....
In de bus zit toch ook geen wc?
Laatst bijgewerkt door annastasia op 07-10-11 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:08

Ik vind het van de zotte dat er überhaupt treinen zijn gemaakt zonder toilet aan boord. Als men zich nu realiseert dat dit misschien niet zo'n handige actie is geweest, ga dan de treinstellen aanpassen maar begin niet aan acties als plaszakken...:n

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:10

Dit jaar is het zeker 2x 1 april: op 1 april en op 7 oktober.
Plaszakken _/-\o_ :') :') _/-\o_
Voor je volle plaszak krijg je dan zeker je geld terug van je kaartje?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:10

Hahahahaha. Hoe komen ze er op. Ga je schamen NS!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:12

Ik heb er vanochtend ook even 2x naar zitten kijken, met grote ogen.
Plaszakken? Welke idioot verzint dat? :\

Ik reis met grote regelmaat behoorlijk lange stukken. Alleen al voor school ben ik in totaal 1 uur en drie kwartier onderweg.
Het kan wel eens voorkomen dat ik naar het toilet moet. Tja.. menselijke behoeftes enzo..
A (wo)man's gotta do what a (wo)man's gotta do, right?

Ben daarom heel blij met de toiletten in de intercity's hier.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:16

Ik vind het "je moet het maar ophouden" een beetje kortzichtig. Ik heb zelf de ziekte van Crohn en soms MOEt ik gewoon.. En daar doe je echt niks aan! Maar een plaszak? Oh mijn god!! :n

Mijn eerste gedachte was ook 1 april ..!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:18

ik dacht even dat dit een geintje was, maar niet dus.
Er zijn zooooo veel redenen te bedenken dat mensen moeten. Niet alleen nr1 maar ook nr1: stoma's, maag-darmziektes, blaasontsteking, noem maar op... Een plaszak, wie heeft dat bedacht?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:21

''Je kan je terugtrekken in de lege cabine van de machinist''

Euhm,verwachten ze nou werkelijk daar nou geen narigheid mee?
Je hebt mensen die kunnen amper richten...dus helft naast het zakje...
Mensen die denken van hè ''das mooi zo'n prive cabine,kan ik mooi wat anders doen'' Neem aan dat de conducteur toch niet als een schoolmeester bij de deur blijft staan(??)

Een ''gezond''mens zal het vast wel ff op kunnen houden maar wat voor de mensen die een zwakke blaas hebben of die net op het nippertje de trein hebben gehaald maar daardoor niet naar het toilet zijn geweest..

Zal ff duren maar dan ziet de ns hopelijk wel in dat een toilet toch echt (op sommige lijnen) een noodzaak is.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:25

Diaz schreef:
Belachelijk!
Ik vind persoonlijk een wc in de trein overdreven.. 'Sprinters rijden geen afstanden maastricht groningen. In de tram of bus kun je ook niet naar de wc.

Maar wel Zwolle-Utrecht (ruim 1,5u), waar niet elk station een toilet heeft. ;)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:25

Een plaszak... niet eens een poepzak :') ?

Op google zijn wel een aantal voorbeelden te vinden trouwens, lijkt me niks in de trein. Hij zal toch net opeens de bocht omgaan :P.