Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tita schreef:en
ik heb overwogen een koe te kopen en op laten groeien bij een boer voorzien van genoeg buitenleven en biologisch voer ik stond er helemaal achter. Zou ong 3 jaar duren
Maar mijn vriezer is te klein
Dier zou ik niet zelf slachten maar laten ophalen door bedrijf en laten slachten het vlees verpakken zodat er niks zichtbaar is van jouw koe...
Shaggysophie schreef:Nee dat vind ik zoo zielig dat kan ik echt niet ik heb een keer op tv gezien hoe ze dat doen en dat kun je dat een dier gewoon niet aandoen
Vertel me wat heeft het dier misdaan?niks waarom zou je ze leven dan verpesten
Shaggysophie schreef:Nee dat vind ik zoo zielig dat kan ik echt niet ik heb een keer op tv gezien hoe ze dat doen en dat kun je dat een dier gewoon niet aandoen
Polly schreef:Shaggysophie schreef:Nee dat vind ik zoo zielig dat kan ik echt niet ik heb een keer op tv gezien hoe ze dat doen en dat kun je dat een dier gewoon niet aandoen
Ik denk dat ik met een gerust hart kan zeggen dat de beestjes die bij ons geslacht worden een wereldleven hebben gehad en eerder diep ongelukkig zouden worden als ze verkocht zouden worden naar een plekje waar ze de rest van hun leven in een kooitje moeten zitten.
KasparovX schreef:Mensen die zelf slachten: ik vind het knap van jullie.tita schreef:en
ik heb overwogen een koe te kopen en op laten groeien bij een boer voorzien van genoeg buitenleven en biologisch voer ik stond er helemaal achter. Zou ong 3 jaar duren
Maar mijn vriezer is te klein
Dier zou ik niet zelf slachten maar laten ophalen door bedrijf en laten slachten het vlees verpakken zodat er niks zichtbaar is van jouw koe...
Heb je ook een berekening gemaakt wat dat zou kosten, drie jaar bij een boer laten opgroeien en hoeveel kilo vlees je ervan overhoudt? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Mag je kippen wel eigenhandig slachten? Hoe zit dat, welke dieren wel en welke niet?