Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Vooral nu de bladeren gaan vallen gebeurt het meer en meer.
Als de bladeren gaan vallen en als de bladeren gaan opkomen gebeurt het veel meer.
Waarom is eigenlijk niet bekend.
blazelover schreef:Ik hoor van mijn vader dat het toch best vaak voorkomt, alleen betekend dit niet dat er altijd iemand dood wordt gereden door de trein! het gebeurd ook gewoon vaker dat de trein moet stoppen omdat er iemand 'verdacht' staat of gevaarlijk doet (op het laatste moment oversteken)
hierbij stopt de trein ook 9 van de 10 keer om de persoon hierop flink aan te spreken en eventueel een PV te geven.
Liseleen_ schreef:Heb er vorige week veel vertraging door opgelopen. Vroeg mij toen inderdaad ook af of "aanrijding met een persoon" direct staat voor zelfmoord of dat daar ook andere dingen onder vallen. Krijg altijd de kriebels als ik bedenk dat er misschien wel iemand geduwd is.
Vorige week was het in ieder geval zowel op maandag als op woensdag op hetzelfde traject. Denk dat ik het helaas nog vaak zal horen.
Chaos schreef:Pfoe. 4 jaar lang met het openbaar vervoer gereisd naar studie. Zat gem. 5uur per dag in de trein. Ik heb het idd heeeeeeel vaak meegemaakt. Zeker in aanloop naar de winter idd.Ik vind het egoistisch, hoeveel uren ik en anderen wel niet hebben moeten wachten door zo iemand. Om nog maar niet te beginnen van de slachtofferhulp die de machinisten ed. nodig hebben.
Liseleen_ schreef:Heb er vorige week veel vertraging door opgelopen. Vroeg mij toen inderdaad ook af of "aanrijding met een persoon" direct staat voor zelfmoord of dat daar ook andere dingen onder vallen. Krijg altijd de kriebels als ik bedenk dat er misschien wel iemand geduwd is.
Vorige week was het in ieder geval zowel op maandag als op woensdag op hetzelfde traject. Denk dat ik het helaas nog vaak zal horen.
Kaula schreef:Chaos schreef:Pfoe. 4 jaar lang met het openbaar vervoer gereisd naar studie. Zat gem. 5uur per dag in de trein. Ik heb het idd heeeeeeel vaak meegemaakt. Zeker in aanloop naar de winter idd.Ik vind het egoistisch, hoeveel uren ik en anderen wel niet hebben moeten wachten door zo iemand. Om nog maar niet te beginnen van de slachtofferhulp die de machinisten ed. nodig hebben.
Alsof je daar nog over nadenkt als je dood wilt, want je hebt nog geen druk en ellende genoeg....
Ik heb het gelukkig in die 5 jaar dat ik nu iedere dag met de trein reis gelukkig nog nooit meegemaakt,
wel vaak gehoord inderdaad op het station.
_Nicky schreef:Liseleen_ schreef:Heb er vorige week veel vertraging door opgelopen. Vroeg mij toen inderdaad ook af of "aanrijding met een persoon" direct staat voor zelfmoord of dat daar ook andere dingen onder vallen. Krijg altijd de kriebels als ik bedenk dat er misschien wel iemand geduwd is.
Inderdaad, vorige week maandag was het raak op Blaak en woensdag tussen Den Haag - Breda reed er niks. Ik kon dus ook niet naar Tilburg komen. Volgens mij is het echt zelfmoord, meestal komen de 'echte' ongelukken wel in het nieuws. Ook richting Roosendaal/Breda/Lage Zwaluwe is het vaak raak, met name vorig jaar reed er op die trajecten regelmatig niks. Vorige week ging mijn trein ook opeens vol in de ankers, wordt daar altijd wel een beetje bang van, stel dat... Ik vind het altijd zo sneu voor de betrokkenen en met name dan voor de machinst die het ziet gebeuren. Ik vind het persoonlijk wel fijn om te weten waarom er niks meer rijdt of met veel vertraging, het is toch echt iets waar de NS zelf niks aan kan doen. Ik kan er dan veel meer begrip voor opbrengen ipv sein -en wisselstoringen en gestrande treinen.