Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Wij kunnen en mogen het niet laten gebeuren dat het Kabinet Rutte de tegenstellingen tussen arm en rijk, ziek en gezond, jong en oud, zo op scherp zetten met haar schaamteloze bezuinigingsdrift.
Citaat:The walk of shame tour 2011
bezuinigen mark rutte the walk of shame tour 2011 walkofshametour.nl
Een actieve groep mensen die ervan overtuigd is dat deze regering een halt toegeroepen moet worden, is gestart met “The walk of shame tour 2011”. De stapeling van bezuinigingen die onevenredig hard onze samenleving gaat treffen en in tweeën zal delen. Arm en rijk, gezond en chronisch ziek/gehandicapt wordt steeds meer zichtbaar en voelbaar.
Daar waar iedereen het recht had mee te doen in onze maatschappij, recht had op een zo goed en zelfstandig mogelijk leven, zien we nu het tegenovergestelde gebeuren. Chronisch zieken en gehandicapten verdwijnen achter de geraniums, kinderen met bijv. ADHD, of ASS krijgen niet meer de kans zich goed en verantwoord te ontwikkelen thuis en op school, de sociale werkvoorzieningen worden grotendeels afgeschaft, re-integratie gaat er aan en daarnaast knikkeren we vroeg gehandicapten ook gewoon uit de wajong de bijstand in. Daarnaast verliezen velen loon, werk en het recht en de kans op goede zorg, is cultuur straks alleen nog voor de rijkeren te betalen en gaat ons onderwijsstelsel ten onder aan regels en bezuinigingen.
Kortom, tijd om in actie te komen tegen dit kabinet Rutte! Het kan en mag niet zo zijn dat dit kabinet zoveel mensen kansen en rechten ontneemt. Wij als gewone burger beginnen ons meer en meer te schamen voor dit kabinet. Doe mee en kom ook in actie!
19 September 2011, Het Plein Den Haag, aanvang: 11.58 uur! Walk of shame tour 2011, Het startsein van ons protest!
Hou ons in de gaten en meld je aan! Doen, we rekenen op een bomvol plein!
Voor meer info, zie de website.
randalinpony schreef:Gaat dus vooral om de regelingen rond chronisch zieke mensen voor zover ik kan zien.
En om cultuur al vind ik dat zelf ook iets andere koek.
verootjoo schreef:randalinpony schreef:Gaat dus vooral om de regelingen rond chronisch zieke mensen voor zover ik kan zien.
die regelingen mogen wat mij betreft ook wel even goed bekeken worden. Als je ziet welke mensen er soms volledig in de ziektewet/ WAO zitten en die vrij weinig mankeren, of iets mankeren zodat ze niet hun eigen leuke werk kunnen doen, of wel kunnen bijklussen en ondertussen een volledige WAO uitkering krijgen, of kinderbijslag krijgen voor kinderen die in marokko wonen, denk ik tsja... Daar valt nog heel wat op te bezuinigen.
verootjoo schreef:randalinpony schreef:Gaat dus vooral om de regelingen rond chronisch zieke mensen voor zover ik kan zien.
die regelingen mogen wat mij betreft ook wel even goed bekeken worden. Als je ziet welke mensen er soms volledig in de ziektewet/ WAO zitten en die vrij weinig mankeren, of iets mankeren zodat ze niet hun eigen leuke werk kunnen doen, of wel kunnen bijklussen en ondertussen een volledige WAO uitkering krijgen, of kinderbijslag krijgen voor kinderen die in marokko wonen, denk ik tsja... Daar valt nog heel wat op te bezuinigen.
Nagini schreef:verootjoo schreef:die regelingen mogen wat mij betreft ook wel even goed bekeken worden. Als je ziet welke mensen er soms volledig in de ziektewet/ WAO zitten en die vrij weinig mankeren, of iets mankeren zodat ze niet hun eigen leuke werk kunnen doen, of wel kunnen bijklussen en ondertussen een volledige WAO uitkering krijgen, of kinderbijslag krijgen voor kinderen die in marokko wonen, denk ik tsja... Daar valt nog heel wat op te bezuinigen.
Ben ik zeker met je eens.. Al vind ik sommige bezuinigingen ook wel weer heel tegendraads (zoals bijv. het onderwijs.. het onderwijs moet beduidend beter maar ondertussen wordt er zoveel op bezuinigd dat dit nooit mogelijk is.)
linnie050 schreef:Ze pakken het verkeerd aan.
Laat de rijken maar wat meer afdragen
verootjoo schreef:linnie050 schreef:Ze pakken het verkeerd aan.
ben ik het ook weer niet mee eens... waarom moeten de 'rijken' nóg meer afdragen, dus meer dan 50% van hun loon? Die mensen verdienen niet veel geld met niksen en wachten tot het geld binnenkomt hoor. Hier is en wordt keihard voor gewerkt. Dat mag imo beloond worden.
verootjoo schreef:linnie050 schreef:Ze pakken het verkeerd aan.
ben ik het ook weer niet mee eens... waarom moeten de 'rijken' nóg meer afdragen, dus meer dan 50% van hun loon? Die mensen verdienen niet veel geld met niksen en wachten tot het geld binnenkomt hoor. Hier is en wordt keihard voor gewerkt. Dat mag imo beloond worden.
vuurneon schreef:Ik vind het maar een onzinprotest: er moet gewoon bezuinigd worden; klaar. En ook in de gezondheidszorg moet bezuinigd worden, dat loopt al jaren de spuigaten uit. Een vader zei tegen mij: ik wou een fiets kopen voor mijn gehandicapte zoon; was een aangepaste fiets. Blijkt dat de overheid dat gewoon vergoed, waarop hij zei: maar als mijn kind gezond was, had ik ook zelf een fiets gekocht. T is toch belachelijk dat de overheid daaraan moet bijdragen aan iets wat je anders ook had gekocht?
Zie het ook met huishoudelijke zorg: ik zie mensen die HH uren krijgen, terwijl er nog gezonde huisgenoten zijn die zelf ook kunnen stofzuigenDat klopt toch niet meer? Verzorgingsstaat is geweldig, maar moet geen pamperingsstaat worden.