China syndrome

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

China syndrome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 20:28

Het niveau van de straling welke door scheuren in de grond buíten de plant !! komt is van de schaal :x

Minstens één van de drie melt-throughs is nu door het beton.

Luister en huiver;

http://www.youtube.com/watch?v=baya8-agPs4
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 21-08-11 20:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Caira

Re: China syndrome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:30

Wat heb je gezopen huerta? Niet te begrijpen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:33

Caira schreef:
Wat heb je gezopen huerta? Niet te begrijpen

Nuchter begrijp ik HC ook meestal niet hoor ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 20:38

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:47

Huertecilla schreef:
Bekijk het video fragment en doe er je voordeel mee. Of niet.

China syndrome: http://en.wikipedia.org/wiki/China_Syndrome

Is nu werkelijkheid.

Ik snap niet zo goed, hoe ik er mijn voordeel mee kan doen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:49

Normaal vind ik je al onbegrijpbaar hc, maar dit slaat alles.
Ooit van toegankelijk gehoord? :?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:52

ok... een grote ramp dus omdat de nuc. zooi nu in het water terrecht gaat komen en zich zo snel zal verspreiden?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 21:55

Hier een stukje uit de Daily Planet 11 maart:

What happens in this scenario could cause catastrophe as the core starts to superheat and eventually melts its way through its steel housing. The collapse of a superheated core eventually could potentially reach the water table where explosions of steam would start to spread radioactive material over a large area, causing a disaster in the immediate vicinity almost instantaneously. The resultant radioactive clouds could then spread to affect other parts of the world, depending on meteorological conditions.

In maart heeft de Franse overheid al een persbericht doen uitgaan over mbt zwangere vrouwen en zuigelingen. Dat was blijkbaar onder de dekel van de doofpot doorgeglipt...

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:56

c_alsemgeest schreef:
ok... een grote ramp dus omdat de nuc. zooi nu in het water terrecht gaat komen en zich zo snel zal verspreiden?

Bij het "china syndrome" zakte de nuc. zooi door de kern van de aarde naar de andere kant van de wereld.
Wat gebeurt er als die nuc. zooi het binnenste van de aarde bereikt?
Ontploffingen?
Wat nog meer?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 21:58

secricible schreef:

Maak je eígen huiswerk, of niet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:01

cherie78 schreef:
c_alsemgeest schreef:

Bij het "china syndrome" zakte de nuc. zooi door de kern van de aarde naar de andere kant van de wereld.
Ontploffingen?
Wat nog meer?

had duidelijk te snel door het filmpje heen gescrolled :')

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:08

Huertecilla schreef:
secricible schreef:

Maak je eígen huiswerk, of niet.

Ik wil niet rot doen, maar als je ergens een topic over opent is het toch alleen maar handig om duidelijk te maken waarover je dat topic opent als je een zinnige discussie/een zinnig gesprek erover wil voeren? :) (Even ervan uitgaande dat dat is wat je op 't oog hebt met dit topic..)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 22:21

TE5 schreef:
Ik wil niet rot doen, maar als je ergens een topic over opent is het toch alleen maar handig om duidelijk te maken waarover je dat topic opent als je een zinnige discussie/een zinnig gesprek erover wil voeren? :) (Even ervan uitgaande dat dat is wat je op 't oog hebt met dit topic..)

Ok;

Poll:
Wat heb je sinds half maart, toen duidelijk werd wat er aan de hand was, gedaan?

1. dat is aan me voorbij gegaan
2. niets
3. me geïnformeerd en besloten niets te doen
4. me geïnformeerd en gelijk begonnen met wat opportuun was
5. me geïnformeerd, gelijk begonnen met wat opportuun ws en alle mogelijke in huis op voorraad genomen
6. als 5. en zelfs gelijk een geigerteller gekocht om ons voedsel tzt zelf te kunnen testen
7. ik nie begrijp nie

Poll 2.

Het China Syndrome is werkelijkheid. Wat ga je doen?

1. niets
2. me informeren
3. ik nie begrijp nie

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:24

cherie78 schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ontploffingen?
Wat nog meer?

Hij hoeft het binnenste niet te bereiken voor ellende. Men is bang dat combi hitte en grondwater voor een ondergrondse explosie zal zorgen (als dat al niet aan de gang is gezien de stoom die rondom de reactoren uit de grond komt). Als die klap radioactief materiaal de lucht in brengt (mogelijk verbinding met buiten is er al) kan die wel eens heel ernstige gevolgen hebben. Radioactiviteit loopt richitng 29x hiroshima (bom WOII). Tussen de radioactiviteit die dan de wereld rondgaat en de lokale grote ellende met heel veel doden, zieken en schade kan de wereldeconomie wel eens goed inelkaar klappen (en dat liep al niet lekker). Tel daar schade aan planten en dieren bij op en de mensheid krijgt het echt zwaar.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:29

Tamary, ik weet het.

Maar wat ik schreef, daar staat het "China Syndrome" voor.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:30

hmmmm.... 2012?
Tsja, voorbereiden... ik heb mijn tv-actie-noodpakket gereed en we hebben een mooie kelder en veel lood in het pakuis liggen :') Maar verder niet veel eigenlijk... op wat blikjes en flesjas na :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 22:32

tamary schreef:
Tel daar schade aan planten en dieren bij op en de mensheid krijgt het echt zwaar.

Er zijn al enige tijd verschillende analisten die hun cliënten aanraden nu investering in goud in investering in corporate voedselbronnen om te zetten.
Dat is voor normale stervelingen geen punt, maar wel een vingerwijzing.

Die vinger wijst voor die normale stervelingen naar het belang van zich te informeren over het hoe/wat en op basis van gedegen informatie zelf een keuze te maken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:39

cherie78 schreef:
Tamary, ik weet het.

En het hoeft dus niet verder dan de 1e grondwaterlaag voor die ontploffingen, etc. 1e grondwaterlaag hier is op 12 meter diepte ...

Of het restant na die explosie nog verder zakt en weer ellende geeft vraag ik me af, energie is er dan grotendeels wel uit.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:43

Ach het was toch allang bekend dat mensen uiteindelijk voor hun eigen uitsterven zouden zorgen.
Als straks alles radioactief is; wat heb je dan aan voorraden en een geigerteller???

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:43

tamary schreef:
cherie78 schreef:
Tamary, ik weet het.

En het hoeft dus niet verder dan de 1e grondwaterlaag voor die ontploffingen, etc. 1e grondwaterlaag hier is op 12 meter diepte ...

Of het restant na die explosie nog verder zakt en weer ellende geeft vraag ik me af, energie is er dan grotendeels wel uit.

Dit zou al erg genoeg zijn!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 22:47

tamary schreef:

De explosie kan de kern als stof de atmosfeer inslingeren.

Bedenk verder dat het hier om 1 tot 3 omlaag smeltende kernen gaat en dat zelfs bij explosie van ´maar´ 1, waarschijnlijk alle drie als stof de lucht in gaan.

Maar goed, dat is het escalatieniveau van het worst case scenario wat nu aan de gang is.
Je kan er verder niet meer mee dan overdenken of je wat wil doen of niet en je eventueel te informeren/ te doen wat jou als zijnde opportuun voorkomt.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 00:19

Dat dit ruimschoots jouw interesse heeft is hartstikke leuk (echt), maar je mag er best wat begrip voor hebben dat er mensen zijn die net ietsje minder geïnteresseerd zijn. Daarom is een duidelijke intro wel zo netjes.... Wat je nu doet is met jargon en zinnen die onbegrijpbaar zijn zonder voorkennis je mening verkondingen, helemaal prima maar dan moet je niet sarcastisch worden als anderen het niet snappen. Zeker niet aangezien dit toch een subforum is waar veel discussie plaats vindt: is nog maar weinig ruimte voor op zo'n manier.

Door dit topic ga ik me toch weer afvragen of jij nou echt in staat bent om een discussie te voeren of alleen maar je mening door te drammen, bij voorkeur door jargon te gebruiken zodat een ander al geen kans meer heeft... Begrijp je dat je die indruk wekt? ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 09:01

Honi soit qui mal y pense.
Klik gewoon op de links :)*

Interesseert het je niet, dan niet. Negeer het dan gewoon en verwacht niet van mij dat ik wat al 5 maanden speelt uitleg.
Zoals ík dat zie is de kudde de reden waarom dit, het gebuik van deze gevaarlijke energiebron, er ís.
Ik schrijf dit niet voor hen want waar geen wil is, is geen weg.

Voor de rest:
Naast de ´oude´ Bella en Quartex, de Pripyat en Radex, is er ook de nieuwe Soeks. De laatste versie; de 01M, is van juli 2011 en het is hufterbestendige apparaatje is bedoéld voor dagelijks gebruik. Je hoeft geen kennis te hebben van wát welk apparaat nu eigenlijk meet, want de software rekent deze al om.
Het is deze:
http://www.youtube.com/watch?v=lzQ9Ybbx ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=J9FOYVrk0RI&NR=1

Stukje perspectief; vóór de overheid ivm Fukushima de normen vehoogd heeft en verwarring over de eenheden heeft gezaaid, was de standaard voor het alarmniveau van meters 0.30 microSievert/uur. Meer dan 0,15 is nl niet normaal, dan is er bv radon uit gesteente.
Zie; http://www.vintagewatchstraps.com/luminous.htm
Gaat over horloges en heeft geen enkel verstrengeld belang; gewoon objectieve info over de waardes.
Lees ook dat de oude veilighiedsnorm was, dat bij 1,20 microSievert ontruimt moest worden. Zie nu de videos uit Japan weer.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:11

Nu volg ik al een tijdje, tot op bepaalde hoogte, de ontwikkelingen omtrent Fukushima en vind dat er maar weinig duidelijke informatie naar buiten komt. Of ik moet wat gemist hebben?

Wat mij wel opvalt is dat men er zo luchtig over doet. "Oh en nog wat, er stroomt wel wat radioactief koelwater in zee. Maar daar zijn we mee bezig ". En zo nog meer van die berichten.

Dit zijn dan van die momenten waarvan je weet dat je niks kunt doen als afwachten en hopen dat het allemaal mee gaat vallen. Ik hoop wel dat de grote mannen hun kop niet in het zand steken en eens goed gaan nadenken of kernenergie nog wel zo rendabel gaat zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 09:45

pres schreef:
Nu volg ik al een tijdje, tot op bepaalde hoogte, de ontwikkelingen omtrent Fukushima en vind dat er maar weinig duidelijke informatie naar buiten komt. Of ik moet wat gemist hebben?

Je hebt dan inderdaad aardig wat gemist maar dat is het resultaat van een wereldwijde informatiestop door corporate belangen.

Het probleem echter is er wel |(
Je moet helaas zélf en góed zoeken naar informatie.

Er zijn drie melt throughs en minimaal één is nu door de betonnen veiligheidscontainer in/bij het grondwater.
Het worst case scenario is nu aan de hand.

Er staan verschillende links op het langlopende topic over ´tsunami treft fukushima´. Door de escalatie treft het inmiddels de hele wereld.
Die weet er echter vrijwel niets van omdat ze door censuur niet geïnformeerd is of wordt.
Zo is in maart de veilige norm voor voedsel in de EG door de europese commissie zonder ruchtbaarheid verhoogd als noodmaatregel ivm de voedselvoorziening :)*
Staat ook op het genoemde topic. Zoekt en gij zult vinden.

De verschillende waarschuwende meetsystemen geven geen waarschuwingen want... die zij uitgezet. Die sloegen/slaan namelijk al in/sinds april alarm.
Staat ook op het genoemde topic.

Iedereen zou moeten weten dat er zich in Fukushima een nucleaire ramp van niveau 7 afspeelt maal drie.
Bepaal zelf verder maar wat je doet.