Dochter belt moeder tijdens aanval beer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 23:10

Bron: telegraaf

18 aug. 2011, 13:15

Een Russische moeder is er over de telefoon getuige van geweest hoe haar 19-jarige dochter levend werd verscheurd door een beer.
Olga Moskalyova was samen met haar stiefvader Igor op kampeervakantie in Oost-Siberië toen ze werden aangevallen door de beer. Het beest doodde eerst Igor door zijn nek te breken en zijn schedel te verbrijzelen. Daarna stortte hij zich op de vluchtende Olga.

Tijdens de aanval belde de jonge vrouw met haar mobieltje met haar moeder. “Mama, ik word opgegeten door een beer! Het doet zo'n pijn! Mama, help!”, schreeuwde ze. Eerst dacht de moeder nog dat het een grap was, maar toen ze de angst en de pijn in de stem van haar dochter hoorde, besefte ze dat het menens was. Ze belde tevergeefs haar man en waarschuwde de politie.

"Ze...eten me op"

Later belde Olga een tweede keer. “Mama, de beer is terug. En ze heeft haar drie welpjes meegebracht. Ze zijn me… aan het opeten!” Een derde belletje eindigde met de hartverscheurende woorden: “Mama, het doet geen pijn meer. Ik voel niks meer. Vergeef me voor alles. Ik hou zo ontzettend veel van je.”

Een half uur na het laatste telefoongesprek arriveerde de politie op de plek van de aanval. Olga was overleden en de moederbeer was nog steeds van haar lichaam aan het eten. Jagers hebben het beest en haar drie jongen doodgeschoten.

Bron: telegraaf

Jeetje hartverscheurend. Maar ben ik de enige die het wreed vindt dat de moederbeer en jongen zijn afgemaakt? Wij komen toch in hun terretorium?

Jolliegirl

Re: Dochter belt moeder tijdens aanval beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:12

Grapje mag ik hopen???? :oo :oo :oo

Zilfstar

Eenmaal bloed geproefd blijven dat soort beren op de mens jagen. Dus heb je gewoon 4 menseneters daar rondlopen. Dat is nooit handig.... (blijf het wreed vinden hoor, maar een stel mensenjagers in je achtertuin is niet fijn en ze schijnen mensen echt op te zoeken. Ook in bewoonde gebieden)

Stoof

ja snap wat je bedoelt, maar dat is denk ik de standaard manier om beesten te behandelen als ze mensen aanvallen. Om de slachtoffers gerust te stellen.

Xjosee

Afschuwelijk verhaal zeg. Maar ook ik zie niet in waarom ze die beesten allemaal vermoorden... Heeft geen toegevoegde waarde, ze hebben nu toch al genoeg gegeten..

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:13

Jeetje, heftig zeg :oo

Aan de ene kant vind ik het ook wreed, maar aan de andere kant, wordt er volgens mij vaak aangegeven bij reizen waar beren kunnen zijn, dat je altijd een wapen bij moet hebben voor het geval dat, dus zou het beest dan ook vermoord zijn..
Laatst bijgewerkt door Lauraennala op 18-08-11 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Bloed geproefd?

Beren eten vlees.... dus dat zal er weinig mee te maken hebben?

josewoos

Wow...... Ik zit echt met grote ogen te lezen.... Hoe onwerkelijk.... Wat een leed voor dat meidje en haar vader en ook haar moeder.... Verschrikkelijk..

S_Evelyne

Wat een verschrikkelijk naar verhaal zeg ;(
Word er helemaal misselijk van.

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:14

Omg, wat heftig zeg!! Krijg er de rillingen van :=

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:14

Klinkt afschuwelijk. Vind het wel enigszins vreemd dat dat grietje haar moeder gewoon drie keer belt terwijl ze dus levend opgegeten wordt... En dat als die beren zo'n honger hadden, ze niet aan die Igor begonnen ipv hem enkel te killen en dan achter haar aan te gaan. Ik twijfel eerlijk gezegd een beetje aan de geloofwaardigheid van dit artikel (zie ook bron) :o

Dat de beren zijn afgemaakt vind ik niet meer dan logisch eerlijk gezegd. Je hoopt haar nog te kunnen redden, maar als die beren in de weg staan en ze gewoon twee mensen aan flarden hebben gescheurd, dan zou ik ze ook overhoop knallen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:15

Andere versie van het verhaal :

o.a :
''Een uur na het eerste telefoongesprek met haar moeder belde Olga voor de derde en laatste keer.''

''De 19-jarige Olga Moskalyova is door een beer en haar 3 baby’s opgegeten. Het meisje was met haar stiefvader Igor Tsyganenkov aan het vissen in het dorpje Termalniy in Siberië toen de beer hun aanviel. De beer vloog eerst Igor aan en brak zijn nek en sloeg zijn schedel in. Olga zag dit gebeuren en rende weg, maar de beer kreeg haar als nog te pakken.

Mama, de beer eet me op!
Tijdens de berenaanval wist Olga 3 maal haar moeder te bellen. Haar moeder Tatiana dacht bij het eerste telefoontje dat haar dochter een grap uithaalde, maar toen zij de angst en pijn in Olga’s stem hoorde begreep ze dat haar dochter echt werd opgegeten door beren.

Olga gilde: “Mama, de beer eet me op! Mama het doet zo’n pijn. Mama help!” Tatiana die hoorde hoe de beer gromde en op haar dochter kauwde, was in shock en belde haar man, niet wetende dat de beer hem al gedood had. Ze belde vervolgens de politie en smeekte hen om te gaan kijken bij de rivier waar haar man en dochter waren gaan vissen.

Mama het doet zo’n pijn
Toen Olga voor de tweede keer belde was ze veel zwakker. Ze zei: “Mama, de beren zijn terug. Ze is terug en heeft haar 3 baby’s meegebracht. Ze eten me op!” Een uur na het eerste telefoongesprek met haar moeder belde Olga voor de derde en laatste keer. Het meisje verkeerde op het randje van de dood en vertelde haar moeder: “Mama, het doet geen pijn meer. Ik voel geen pijn meer. Vergeef me voor alles, ik houd zoveel van je.”

Na deze woorden viel de lijn weg en hoorde Tatiana niets meer van haar dochter. Een half uur later arriveerden Igors broer en de politie op de plaats des onheil. Zij zagen hoe de beer nog steeds zat te kauwen op het lichaam van Igor en vonden een dode en zwaar toegetakelde Olga. Hierna werden 6 jagers gestuurd om de beer en haar 3 kinderen te doden.

Overigens komen berenaanvallen in Rusland regelmatig voor. Omdat de dieren erge honger hebben zoeken zij steeds vaker voedsel op plekken waar mensen zijn.''

http://www.meidenblog.nl/beer-eet-meisje-op/0818/
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 18-08-11 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:15

Jolliegirl schreef:
Bloed geproefd?

Euh.... als jij in je vlees snijdt komt er echt wel bloed uit hoor.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:16

Voor zowel voor de dieren als voor de mensen vind ik het hartverscheurend. Ik vind het dan ook heel erg moeilijk om een standpunt in te nemen. Misschien wisten ze wel niet dat daar beren zaten... wisten ze dat wel dan geef ik je gelijk dan moet je het niet opzoeken, helemaal niet als er jongen bij zijn... Blijkt maar weer dat dat levensgevaarlijk is...

MalaQ

Ik word hier helemaal naar van.... Wat ongelofelijk afschuwelijk... ;(

Jolliegirl

Zilfstar schreef:
Jolliegirl schreef:
Bloed geproefd?

Euh.... als jij in je vlees snijdt komt er echt wel bloed uit hoor.

Lees even goed wat ik zeg.. ;)

Beren eten vlees... daar zit bloed in...
Beren eten ALTIJD al vlees.... Dus de uitspraak : Eenmaal bloed geproefd. komt niet overeen ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:17

Oh bedoel je hem zo...

Ik heb op discovery geloof ik gezien dat beren als ze eenmaal MENSEN bloed/vlees geproefd hebben dat blijven opzoeken. Zo bedoelde ik het. Was het woordje "mensen" voor bloed vergeten ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:17

Ohh oke.. geeft niet! ;)

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:18

Wat erg zeg!

Dat verhaal over "eenmaal bloed geproefd" is wel een heeeel oud fabeltje.
(als je diezelfde bedoeld als ze bij honden noemen)

_00_0

1x bellen kan ik mij nog voorstellen, maar vermoord de beer niet voordat hij gaat vreten?

Michelle_

woow heftig zeg!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:19

Het verhaal is volgens mij niet helemaal correct? In de telegraaf stond toch anders.

Maar het is horror en afschuwelijk.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 18-08-11 23:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:20

jeetje..... wat een vreselijk moment moet dat voor die moeder zijn geweest, niets meer voor je bloedeigen dochter kunnen doen ;(

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:21

Wat in en in triest.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:22

Wat vreselijk! :oo Dat meisje zal zoveel pijn hebben gehad en de moeder heeft alles meegekregen!
Ik heb hier geen woorden voor.......