Rellen in Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Rellen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 22:52

Wat begon met een demostratie is nu al een halucinante vertoning geworden van rellen en vernieling.

Citaat:
Na de zware rellen in het Londense stadsdeel Tottenham, waar veel kleurlingen wonen, zijn deze nacht 42 mensen opgepakt. "Criminele elementen hebben misbruik gemaakt van een vreedzame demonstratie", zei Adrian Hanstock van Scotland Yard. Relschoppers hadden in de loop van de nacht huizen, supermarkten, een dubbeldekbus en verschillende politiewagens in brand gestoken. De oproerpolitie werd bekogeld met molotovcocktails, stenen en flessen. Winkels werden leeggeplunderd.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1301814/2011/08/07/Veertigtal-arrestaties-na-zware-rellen-in-Tottenham.dhtml

Citaat:
Het is al sinds zaterdag erg onrustig in het noorden van Londen. De politie is er massaal op de been om een derde onrustige nacht te vermijden, maar al deze namiddag braken er rellen uit in Hackney. Daarbij werden stenen gegooid naar de politie en de ramen van een winkel werden gebroken.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1302452/2011/08/08/Londen-vreest-derde-onrustige-nacht-door-nieuwe-rellen.dhtml

En het breidt zich nog steeds uit.
Vind de beelden die uit Londen echt ronduit shockerend. Heb met open mond staan kijken. Ik zag net op het nieuws dat er nu (weer) hele wijken en rijen met huizen in brand staan en dat de brandweer bij de meeste niet meer blust of kan blussen.

En dat in wereldstad zoals Londen :\ .

Urbanus

Re: Rellen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:57

Ik zou wel willen weten hoe het in mijn oude wijk is, Clapham Common, maar zowel mijn hostparents als mijn vriendinnen zijn op vakantie...

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:30

Hier in Croydon gaat het flink te keer. Ze hebben een gebouw in de fik gestoken wat stamt uit 1857. Echt zo sneu.. Van mij mogen ze van degene die ze oppakken, financieel tot de grond brengen. Laat ze maar alles betalen wat ze vernield hebben.
Vriendlief wou ze het liefst in het vuur smijten, zal ze leren...
Ben bang dat het een slapeloze nacht word := Helikopters vliegen nog steeds rond hier.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 06:29

dit heeft niets meer met het schietincident te maken. Dit is gewoonmoedwillige opstand, vernieling en diefstal en nu niet alleen meer in londen ook...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 08:28

Jeetje Esha, wat heftig! Zijn jullie de nacht een beetje goed doorgekomen?

Heeft inderdaad weinig met schietincident meer te maken. Rellen om te rellen, alhoewel er natuurlijk wel een oorzaak achter zit. Mensen gaan niet spontaan de halve stad in brand steken lijkt me.

Hopelijk houd het vlug op in elk geval!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:04

ressesie heeft er natuurlijk veel mee te maken. werkeloosheid en onvrede onder het volk. Maar ook dat is het niet alleen meer, dit gaat niet meer over een punt maken, dit gaat puur om vandalisme en diefstal. Als je ziet dat het bijna alleen jongere zijn, dan weet je al genoeg. doelloos jeugd!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:23

Dit heeft inderdaad absoluut geen doel, het is vakantie ze hebben niks te doen en hebben van dat ongeval een excuus gemaakt om zich te gedragen als een stel beesten. Vrienden van mij wonen nu nog in London (Gaan verhuizen naar Toronto) en zitten nu nog veilig (Greenwich). Ik hoop dat die mensen stuk voor stuk hard worden gestraft voor wat ze aan het doen zijn,

Nog geen jaar tot de Olympische spelen ook nog, ze waren in London druk bezig alles klaar te krijgen daarvoor. Dat heeft al miljoenen gekost, ,dit er nog bovenop zal London nog wel eens een arm en een been kunnen gaan kosten.

Sterkte voor de London mensen hier op bokt! hopelijk blijven jullie veilig.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:35

Rellen om het rellen inderdaad.

Het schietincident op donderdag waar de initiële demonstraties riep bij mij ook al wat vraagtekens op. Een vent van 27 wordt aangehouden door een speciale eenheid van de politie (een eenheid om vuurwapengeweld door 'african-Caraïben' mensen tegen te gaan). Hij schiet een politie-agent neer en schiet op een politie-auto. Logischerwijs wordt deze meneer neergeschoten.
Als reactie daarop komen demonstraties? Waarom? Deze meneer schiet op de politie, wat willen ze dan dat de politie doet? Dit was geen onschuldige burger die door politiegeweld om het leven is gekomen ofzo.

Dan vervolgens het rellen om het rellen. Schijnt dat door de sociale media mensen worden opgeroepen om te gaan rellen. Jammer dat het nu ook is omgeslagen naar andere steden.

Ik snap niet zo goed dat de politie niet harder optreed en ook niet dat het beestje gewoon bij de naam genoemd wordt. In Nederland als er rellen zijn met Marokkaanse jongeren in Gouda dan heet dat ook gewoon zo (hetzelfde met de rellen in Frankrijk met de Algarijnse jongeren).
In Engeland is het heel erg 'praten met mensen uit de community, jongeren hebben nooit kansen gehad, voelen zich achtergesteld etc.etc.etc..' ipv dat er gewoon gezegd wordt dat jongeren met african-caraïbische afkomst zich misdragen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:09

draag de consequenties van deze vandalisten maar door naar hun thuisbasis. Vader, moeder, broer of zus, hup, uitkering intrekken. Durf te wedden dat er haast geen enkel van die groep werkt, want je gaat niet je baan op het spel zetten. Iedereen die niet in engeland geboren is en hiermee te maken hebben, enkeltje terug naar geboorteland. Taakstraffen die niet kortdurig zijn en een duidelijk signaal uitdragen. gevangenisstraf heeft weinig zin, kost alleen maar geld. Laat ze maar kiezen. verplicht aanmelden voor het leger voor minimum look voor de komende 5 jaar ofzo. Het is te belachelijk dat ze nu inbreken bij mensen die thuis zijn. Stelletje vandalen zijn even enkelhandig een land op zeep aan het helpen. Ik ben er helemaal voor om gewoon rechten af te gaan nemen van dit soort mensen. Sociale zekerheid zoals ziektewet of overheid die helpt met het betalen van zienhuisbezoeken of tandarts etc, nee hoor, gehele gezin gestript van die voorrechten. Ga maar 5 jaar in het leger voor minimumloon. Bewijs maar eerst een dienst aan je land voordat je land jou weer een dienst verleend.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:15

Het gehele gezin vind ik te overdreven (jij en ik zouden bv gestraft kunnen worden voor iets dat ons broertje of zusje doet) , de verplichte dienst plicht of in ieder geval de training vind ik zeker geen gek idee. Leer ze maar dicipline bij. Ikzelf ben er altijd wel voor geweest om mensen weer terug te sturen als ze zich gaan misdragen op en manier dat echt niet kan. Werkstraf als in het helpen van het weer opbouwen van de afgebrande gebouwen, opruimen van de zooi. Helpen bij slachtoffer hulp om te zien wat hun gedrag heeft uitgehaald.

Gewoon hard loei hard straffen die lui.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 11:20

Ik wist niet dat ze in Engeland er zo 'soft' mee om gaan. Zonde, zoiets moet echt keihard aangepakt worden.

Vind het vooral zorgwekken dat het zo uitbreid en zo agresief is. Hele gebouwen in de vlammen op. Is een kwestie van tijd voor er echte slachtoffers vallen denk ik.
Dan is het hek helemaal van de dam.

Edit: Typfout
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 09-08-11 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:24

Benfan schreef:
Het gehele gezin vind ik te overdreven (jij en ik zouden bv gestraft kunnen worden voor iets dat ons broertje of zusje doet) , de verplichte dienst plicht of in ieder geval de training vind ik zeker geen gek idee. Leer ze maar dicipline bij. Ikzelf ben er altijd wel voor geweest om mensen weer terug te sturen als ze zich gaan misdragen op en manier dat echt niet kan. Werkstraf als in het helpen van het weer opbouwen van de afgebrande gebouwen, opruimen van de zooi. Helpen bij slachtoffer hulp om te zien wat hun gedrag heeft uitgehaald.

Gewoon hard loei hard straffen die lui.

:j

als je ziet dat de gemiddelde leeftijd tussen de 13 en de 20 ligt, dan denk ik dat ouders er wel op aangesproken kunnen worden. Dit is grotendeels nog jeugd dat thuis woont. Als jij als ouder je kind aangeeft, prima, dan ben je vrij van schuld, doe je dat niet, prima, dan ben je net zo schuldig als iedereen die meedeed.
In mijn ogen is dit gewoon een gebrek aan opvoeding en normen en waarden hoor. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik ooit aan zoiets mee zou doen, mn moeder ( en ik ben 30) die zou me nog op mn donder slaan met een houte stok. Maar hiero doen de ouders de deur open voor hun kinderen zodat ze de gestolen buit naar binnen kunnen dragen. Geef je gezin maar een hele goede reden om je te verraadden.
Jij ontneemt mensen hun huis, hun inkomen, hun zekerheid... hetzelfde zal voor jou gedaan worden.
Hoeveel tekort is er aan mankracht voor het leger, hoevaak worden soldaten opnieuw terug gestuurd. En dat zijn oprecht goede mensen die hun leven geven voor een stelletje eikels die dit doen. Schandalig. Laat ze idd maar 5 jaar zweten onder een smeerlap van een trainer en dan 10 jaar op de oproep lijst zetten. HUp, aanpakken en duidelijk maken dat er serieuze straffen op zitten. In de bak kost alleen geld en maken ze alleen plannetjes om nog ergere dingen te gaan doen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:28

ben ook helemaal voor een avondklok. iedereen die na 9 uur nog op straat is kan een rubbere kogel verwachten of een teasertje is zijn nekje!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:29

Lekker als je is op familiebezoek gaat :=

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 11:31

Denk dat de massaalheid en de wijdversprijde gebied ook een probleem vormen. Als je met honderden tegelijk optrekt tegen de politie duurt het wel even voor ze de boel weer onder controle hebben. En ondertussen zijn ze op tien andere plaatsen alweer bezig.

Avondklok zou ik wel begrijpelijk vinden. Wel erg dat er in 2011 in een stad als Londen zoiets kan gebeuren.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:32

lesilla schreef:
Lekker als je is op familiebezoek gaat :=

"Hey mam, ik las net op twitter dat vanavond de rellen in jouw straat zijn, zal ik gezellig op de koffie komen dan?" :Y)

Ik denk dat het wel duidelijk is waar de onrust gaande is, zorg iig in die buurten dat er een avondklok gaande is.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:32

En ik ga komend weekend een Londentripje doen...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:36

het zijn natuurlijk wel allemaal een beetje buitenwijken waar het gaande is. Niet de rijke buurten. Zo ook in bristol, birmingham en die andere steden. Het begint uiteraard in de probleemwijken, maar het is behoorlijk aanstekelijk als je ergens een nieuw paar merkschoenen of breedbeeld tv kan halen voor niets. Vooral als je weet dat je niet gepakt wordt omdat iedereen aan elkaar doorgeeft waar het veilig is om niet opgepakt te worden etc.
Wanneer politie komt dan roep je gewoon versterking op via sociaal network.
Het is idd TE belachelijk als je erover na denkt... toont weer aan dat dit een groep is die niet verder kijkt dan vandaag, want wat ze nu aan het kapot maken zijn, zullen ze zelf ook weer moeten opbouwen en alle andere mensen rond hun, die hier nu al onder lijden, ook.

Mamaliesje, londen city centre is geen probleem... dit zijn allemaal buitenwijken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:37

In sommige opzichten zijn wij in vergelijking met Engeland erg 'rechts'. In Engeland is in de jaren dat Labour in de regering zat er heel erg voorzichtig omgesprongen met minderheden. Probleemgroepen worden niet met naam genoemd. Er is heel veel gevoeligheid om ook maar vooral niet de zweem van racisme op te roepen. Dit heeft bijvoorbeeld tot gevolg dat autochtone Engelsen op de werkvloer cursussen krijgen over 'hoe om te gaan met minderheden'. Met andere woorden: om vooral niemand op de tenen te staan moet de autochtone Engelsman zich aanpassen aan de minderheden zodat vooral de minderheden zich welkom voelen in Engeland.

Hier in Nederland hebben we die discussie eventjes gehad, maar uiteindelijk is daaruit gekomen dat wij gewoon in het nieuws noemen dat Marokkaanse jongeren voor overlast zorgen, danwel Antilliaanse jongeren, wat dan ook.
Daarnaast is de mentaliteit volkomen anders in Nederland. De minderheden in Nederland hebben veel meer de houding van 'wij willen hier wonen, dus wij passen ons aan'. Dat gaat ook niet altijd even soepel en soms met wat frictie, maar over het algemeen is de houding andersom. Het zou onvoorstelbaar zijn dat wij in Nederland op de werkvloer verplichte cursussen zouden krijgen om ons te leren hoe om te gaan met minderheden om ze vooral niet te kwetsen.

Het gevolg is dat in Engeland je deze discussie eigenlijk niet kan voeren omdat je dan wordt uitgemaakt voor 'racist' of 'right wing'. Let maar op in de berichtgeving op de BBC. Iedereen wringt zich in allerlei bochten om zo politiek correct mogelijk zaken te omschrijven.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:39

Always a gentleman dus...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:44

apple, ben het wel met je eens, ik heb alleen wel een MAAR.
2012 is de olympische spelen in de uk. Ze staan nu zo onder druk om dit "correct" op te lossen omdat een deel van de wereld nu zit te kijken. Net zoals dat in china het geval was.
Waren er geen spelen volgend jaar, dan denk ik dat ze harder hadden aangepakt.

Dit is geen rel met een reden meer, dit is gewoon plunderen... vind dat hier ook niet meer op minderjarig of meerderjarig zijn, gekeken moet worden. Minderjarig, jammer, dan had je maar thuis moeten zitten waar je hoord... straffen die handel!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:45

MamaMiesje schreef:
En ik ga komend weekend een Londentripje doen...

Ik ben gisternacht terug gekomen uit Londen en heb er helemaal niks van gemerkt. Zou me er dus geen zorgen om maken :P

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:46

Kan zijn dat de Olympische spelen wel degelijk meespelen ja :j

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 11:47

Ik vraag me ook af als ze daar niet nog meer instroom hebben van 'illigalen'/buitenlanders dan wij hier.

Hier in de regio is er momenteel behoorlijk overlast van hopen illigalen die allemaal wachten op een oversteek naar Engeland en zo onderandere oogsten vernielen etc.
Als je bedenkt dat Groot-Briitagne zo al jarenlang het beloofde paradijs is, kon je erop wachten tot de dag dat het een keer goed uit de hand liep.

Blijkbaar beseffen ze dat daar niet zo goed, te lezen aan de post van Apple.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:51

moet je zien hoe de politie normaal in de uk optreed bij hooligans... nou die rammen dan flink door, ik heb de hele nacht maar 2x een klap gezien van de kant van de politie. Den kook dat dat een reden is waarom er nog geen water kannonnen zijn ingezet of traangas enzo. Ik denk dat het echt allemaal te maken heeft met dat de wereld mee kijkt ivm de spelen voor volgend jaar. Het olympisch commitee is toch ook ingevlogen en gaat vandaag vergaderen in de uk erover...