Taakstraf herkenbaarder maken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Taakstraf herkenbaarder maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 23:30

Ik denk dat de straf dan ook wat zwaarder wordt.....iedereen kan immers zien dat je wat uitgevroten hebt.....wij moesten vroeger de tuin van het politie bureau schoffelen,en iedere passant wist dan dat je iets uitgespookt had.....goede zaak dus.......of niet?

bron:de telegraaf:

'Taakstraffen in hesje uitvoeren'
Gepubliceerd: vandaag 10:00

Tot een taakstraf veroordeelden moeten tijdens hun werkzaamheden voortaan een hesje dragen met de tekst 'Werkt voor de samenleving’ en het logo van Reclassering Nederland. Dat heeft directeur van Reclassering Nederland, Sjef van Gennip zaterdag bevestigd naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf.

,,De samenleving heeft een vertekend beeld van taakstraffen. Met het dragen van de hesjes willen we tot uitdrukking brengen dat mensen die iets verkeerds hebben gedaan ook tot andere dingen in staat zijn.’’

Tammy_

Re: Taakstraf herkenbaarder maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:38

ik vind het een goede zaak, met name voor de jeugd. van die 14 jarige winkeldiefjes die stoer doen voor hun vriendjes en vriendinnetjes door een aansteker of oorbellen te jatten, laat ze maar voor schut staan voor de neus van hun vriendjes :j daar doe je ze veel meer mee dan met afval prikken in de berm :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:39

Ik krijg er heel erg de neiging van zelf zo'n hesje te willen hebben. Wel het liefst zonder een strafbaar feit te begaan... Ik zou hem ook dragen trouwens.

Ik vermoed dat zo'n hesje heel snel een hebbeding gaat worden voor de ietwat opstandigen onder ons.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:39

Lijkt me prima.
Lekker te kijk zetten, had je je maar moeten gedragen.
Al is dat niet de boodschap die men over wil dragen geloof ik :')

ikealover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:41

ligt eraan wat ze gedaan hebben, vind als ze gespijbelt hebben van school en ze doen daar hun taak voor dan betekend dat niet gelijk dat ze tot ergere dingen in staat zijn.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:43

ikealover schreef:
ligt eraan wat ze gedaan hebben, vind als ze gespijbelt hebben van school en ze doen daar hun taak voor dan betekend dat niet gelijk dat ze tot ergere dingen in staat zijn.

Volgens mij wordt er met 'andere dingen' juist goede dingen bedoeld: die taakstraf dus.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:50

Ik ben tegen.
Mijn vriend heeft voor problemen in zijn verleden iets heel doms gedaan, iets waar hij zich heel erg voor schaamt.
We zijn inmiddels 4 jaar verder en inmiddels is duidelijk dat hij 120 uur taakstraf moet doen.
Prima dat vind hij geen probleem maar zo'n hesje lijkt me niet nodig hij vind het al verschrikkelijk genoeg dat dit gebeurt is en hij hoeft hier niet extra voor gestraft te worden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:51

Ik ben tegen. Mensen die een taakstraf doen komen bijvoorbeeld ook bij ons int bejaardentehuis. Van dat soort hesjes enzo worden mensen alleen maar onrustig...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 23:53

Natasja91 schreef:
Lijkt me prima.
Lekker te kijk zetten, had je je maar moeten gedragen.
Al is dat niet de boodschap die men over wil dragen geloof ik :')

Dat is idd niet de boodschap....maar het schandpaal idee spreekt mij wel aan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:56

Ik denk trouwens dat we er dan ook maar een krat rotte tomaten naast moeten zetten zodat we kunnen gooien.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 00:09

Verreweg de meeste taakstraffen worden uitgedeeld door buro halt......voor jonge wets overtreders dus...in mijn ogen doet zo`n straf niet zoveel als hij anoniem wordt uitgevoerd....neem van mij aan dat het schaamte gevoel beter werkt als uitsluitend een plantsoenetje schoffelen op een mooie zomerdag.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 00:25

Of het word een hebbedingetje voor opstandige (niet zo) jongeren... Ik voorzie eigenlijk dat zoiets gaat gebeuren. Dat na een tijdje de helft van de jongeren en wat oudere jongeren zo'n ding gaan dragen uit protest.

Ik denk dat het in elk geval op alle mogelijke manieren z'n doel voorbij gaat schieten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:25

papagroom schreef:
Verreweg de meeste taakstraffen worden uitgedeeld door buro halt......voor jonge wets overtreders dus...in mijn ogen doet zo`n straf niet zoveel als hij anoniem wordt uitgevoerd....neem van mij aan dat het schaamte gevoel beter werkt als uitsluitend een plantsoenetje schoffelen op een mooie zomerdag.

Anoniem? Als ik een relatief jong iemand met zo'n prikker zie lopen, denk ik meteen dat hij wel een taakstraf aan het uitvoeren zal zijn. Daar is geen hesje voor nodig ;).

Verder vind ik de boodschap een beetje raar gebracht; het is nu alsof het 'goed' moet overkomen, terwijl je volgens mij meer het schandpaal idee krijgt.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:49

Als ze er dan ook nog wat vrolijker bij kijken.... :7 Die kinderen kijken net alsof ze iets heel ergs aangedaan wordt, zo erg is het ook weer niet hoor, iets terug doen voor de samenleving die jij verprutst. :(:)

En daarnaast vind ik het niet erg dat ze publiekelijk ten schande staan, moeten ze die domme dingen maar laten, eigen schuld. :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:50

Ik vind het een goed idee. :) Oke, in een bejaardentehuis is dat misschien anders, maar dan zien de mensen op straat je ook niet. Maar de mensen met een taakstraf mogen best te kijk gezet worden. :j

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:55

Lijkt mij een goed idee!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:59

Als je ergens schijt aan hebt dan heb je ook schijt aan zo'n hesje.
Daarbij het werk moet je nu eemaal toch doen en dat is de straf.
Vind het dus niet echt een verbetering van de straf.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:53

Eigenlijk vind ik plantsoenen schoffelen maar een rare taakstraf.
Er zijn mensen zat die dat werk voor hun beroep doen. Hoe moet het voor die beroepsmensen zijn dat hun werk wordt gepresenteerd als taakstraf? :?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:29

Ik ben tegen dat schandpaal idee.

Als iemand tot een taakstraf is veroordeeld betekent dat ook dat hij een strafblad krijgt. Het gaat niet alleen om die paar weken plantsoenendienst. En het is al gezegd, maar die oudjes in verzorgingshuizen krijgen een toeval als ze zien dat die hesjes hun ramen komen lappen.

Ik geloof ook dat er altijd hoop moet zijn op een beter leven als iemand tot inkeer komt. Er zijn zoveel mensen die in een bepaalde periode dingen hebben gedaan waar ze later echt spijt van hebben.
En buiten dat zijn er ook veel mensen die ten onrechte worden veroordeeld.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:40

Tegen!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:47

Ik ben voor...
Laat het maar zien dat ze een taakstraf hebben. Ik vind het wel wat anders in bijv. een bejaardentehuis of iets...

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:32

Ik ben tegen het idee. Het bejaardentehuis wordt al genoemd. Spijt werkt beter. Niet iedereen wordt gepakt. Taakstraffen mogen wat mij betreft wel uitgebreid worden. En plantsoenen schoffelen? Als er ook betaalde tuinmannen bij zijn, wordt hun taak toch makkelijker? Kunnen de tuinmannen delegeren i.pv. zelf schoffelen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:38

Ik heb ook een taakstraf moeten uitvoeren, 2 keer. Ik deed niet aan leerplicht :P Zou ik dan ook aan de schandpaal gezet moeten worden?

Overigens was het idee dus niet om ze aan een schandpaal te zetten, maar te laten zien dat die mensen ook iets goeds kunnen doen. (Ik werk voor de samenleving)
Persoonlijk vind ik het maar een raar idee. Ze werken niet voor de samenleving, ze werken zodat ze geen hogere straf krijgen. Denk ook niet dat de overtreders er blijer van worden zo'n hesje te moeten dragen.

En dat een taakstraf hetzelfde kan zijn als een baan wil niks zeggen. Zij doen die taak als straf, krijgen er niet voor betaalt hè. Moeten voor noppes hun vrije zater- en/of zondagen inleveren. (Aannemende dat er doordeweeks school of werk is).

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:53

Ersina schreef:
Ik ben tegen het idee. Het bejaardentehuis wordt al genoemd. Spijt werkt beter. Niet iedereen wordt gepakt. Taakstraffen mogen wat mij betreft wel uitgebreid worden. En plantsoenen schoffelen? Als er ook betaalde tuinmannen bij zijn, wordt hun taak toch makkelijker? Kunnen de tuinmannen delegeren i.pv. zelf schoffelen.

Wat ik bedoel is: hoe zou jij het vinden dat jouw werk wordt geclassificeerd als strafwerk?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:08

Vjestagirl schreef:
Ik denk trouwens dat we er dan ook maar een krat rotte tomaten naast moeten zetten zodat we kunnen gooien.

Goed idee! *D En dan op het hesje: 'ik heb een taakstraf'.
Kan er niet een omroeper bij: komt dat zien! Hij heeft een taakstraf! *D