109 miljard naar Griekenland.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lifeofmarit

109 miljard naar Griekenland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 16:44

Ik zag hem hier nog niet tussen staan dus bij deze :]

Wat vinden jullier ervan? 109 miljard naar Griekenland, 50 miljard moet van de banken komen (ons dus :Y))

Citaat:
Verwarring over nieuw Grieks hulppakket
Laatste update: 22 juli 2011 16:47 info
BRUSSEL - Er heerst verwarring over het nieuwe steunbedrag dat de leiders van de eurolanden donderdag tijdens een top in Brussel hebben toegezegd aan Griekenland.
Foto: ANP Volgens premier Mark Rutte gaat het tot 2014 om 109 miljard, waarvan 50 miljard voor rekening komt van banken en andere private partijen. Maar de Europese Commissie hanteert een totaalbedrag van 159 miljard.

Volgens de woordvoerder van Rutte komt de verwarring doordat de Europese Commissie andere bedragen meetelt, waardoor het bedrag van 109 miljard stijgt.

http://www.nu.nl/economie/2572062/verwa ... akket.html
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 22-07-11 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Een topic op NM moet aan bepaalde eisen voldoen, bij deze een link + artikel

Prrrr

Re: 109 miljard naar Griekenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:48

Overheid is nog meer 'ons' dan banken...

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:51

Zo maken ze de euro écht kapot.... :n

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 16:51

Leonoor bedankt voor toevoeging! kon zelf zo snel niets vinden,
@prrrr je hebt idd gelijk, maar ik vind toch dat wij te veel mee betalen,
in afrika gaan ze dood van de honger en in griekenland zitten ze lekker te wachten op ons geld...

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:52

lifeofmarit schreef:
Leonoor bedankt voor toevoeging! kon zelf zo snel niets vinden,
@prrrr je hebt idd gelijk, maar ik vind toch dat wij te veel mee betalen,
in afrika gaan ze dood van de honger en in griekenland zitten ze lekker te wachten op ons geld...

Daar zeg je wat!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:53

Wat ik er van vindt? Het blijft een vat zonder bodem, en zo lang er daar geen drastische maatregelen genomen worden, en de mentaliteit van de mensen niet verandert, is het een schip van bijleg, en kunnen de bedragen nog zo groot worden, helpen doet het niet.

Dat Griekenland ooit bij de Euro is gekomen is een grote fout geweest, en ik kan me voorstellen dat de landen binnen de EU die de scherven mogen oprapen daar niet blij mee zijn. Ik ben er iig niet blij mee. Maar als Griekenland moet gaan, hoe zit dat dan met Portugal, Spanje, Ierland en Italie? Wip die landen eruit en de Euro stelt niets meer voor.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:06

Ik walg hier echt van, kindjes in afrika(hele gezinnen trouwens) gaan dood van de honger...

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:16

Ik vind dit niet normaal.
De overheid wil namelijk gaan bezuinigen op de PGB (PersoonsGebonden Budget).
90% van de mensen zal minder of geen PGB meer krijgen!

Mijn broertje is hiervan afhankelijk. Hij heeft een geestelijke handicap waarvan nog niet duidelijk is welke dit is. Maar wel is duidelijk dat zijn hersenen altijd zullen blijven op de leeftijd van drie jaar..
Ook heeft hij scoliose. Zijn rug is aan het vergroeien. Hij heeft hiervoor speciale schoenen nodig, die zorgen dat zijn rug zo goed mogelijk recht kan groeien.

Deze schoenen kosten 500 euro. Deze worden voor een groot gedeelte vergoed door de PGB. Maar hoogstwaarschijnlijk krijgt hij dit niet als deze plannen worden doorgevoerd. Daardoor worden die schoenen dus ontzettend duur voor mijn ouders.

Nou kunnen mijn ouders dit nog wel betalen, maar er zitten ook kindjes bij mijn broertje in de klas die ouders hebben die dit niet kunnen betalen. En die kinderen zitten bijvoorbeeld in een rolstoel.

Ook zijn er al kinderen van mijn broertje's school af omdat ze 'niet gehandicapt genoeg waren'. Wat een onzin!

En ook vind ik dat dit geld veel beter naar Afrika had kunnen gaan...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:20

Niks Afrika! Niks Griekenland!
Los eerst die oliebol in eigen land maar eens op!!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:21

Sja, we moeten wel.
We hebben genoeg geld in Griekenland zitten, als Griekenland failliet gaat, zijn wij ook veel geld kwijt.

Ofwel, ellende maar we hebben niet veel keuze denk ik :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:40

LimaMambo schreef:

Heel verstandig voor eens kleine land dat zo van export afhankelijk is :n vooral nu we in de euro zitten kan je je ogen niet sluiten voor andere europese problematiek.

Als we met oogkleppen op alleen maar bezig zijn met binnenlandse politiek en financiën verlies je een enorme exportmarkt en is is zorg en scholing straksalleen nog maar beschikbaar voor de rijken.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 00:12

Ach, de hele wereld is gewoon knettergek aan het worden.

109 miljard euro naar Griekenland verbaasd me niks. Who's next? Ierland? Spanje? Polen? :z

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 00:20

Illusion schreef:
Ik walg hier echt van, kindjes in afrika(hele gezinnen trouwens) gaan dood van de honger...

Daar gaat echter ook veel geld naar toe. Ik wil niet bot zijn met de volgende uitspraak maar er is soms ook een over kill aan goede doelen. Soms doe ik de deur open en dan is er weer zo'n jongen/meid die vraagt naar mijn ouders voor WNF/kika/doe een wens/brooke/ enz enz. Natuurlijk ik hou heel veel van dieren maar soms dan denk ik echt jongens mag ik even ademen? Wij maken trouwens als geld over naar goede doelen hoor daar niet van en ik doe ook vrijwilligerswerk in een asiel, alleen niet zoveel meer aangezien ik het simpelweg niet meer red dus geen verkeerde indruk krijgen hoor.

Ik denk eerlijk gezegd dat je beter gezegd dat je het geld ook beter aan Griekenland kan schenken als aan Afrika. Griekenland gaat dit op den duur terug betalen (als het goed is) En Afrika.. tsja van een kale kip kan je niet plukken(even bot gezegd) en ik heb ook wel eens gehoord dat regering het dan lekker in eigen zak steekt. Ik denk dat je in Afrika beter gewoon hulp kan verschaffen en hun zelf de rest moet laten opbouwen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 00:33

De EU wil hetzelfde systeem als men in de USA heeft. Alle staten bloeden, alle staten profiteren van wat de economie ook doet. Wat men echter even 'vergeet' is dat de europese lidstaten verschillen op het gebied van de zorg voor de bevolking. Waarom wordt de pensioenleeftijd in NL verhoogd tot 67 jaar en moeten we nu de Grieken te hulp schieten, terwijl zij op hun 56e al met pensioen gaan?

Ik begrijp dat 'we' nu een bondgenoot niet kunnen laten vallen. Maar ik hoop echt dat men gaat inzien dat de goeden niet steeds moeten boeten voor wat de underdog niet weet te bereiken. En anders wordt het misschien eens tijd voor een fijn protest bij de bevolking..?

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 00:42

LimaMambo schreef:

helemaal mee eens ze vergeten voor het gemak de kinderen in eigen land die zonder ontbijt naar school gaan of zonder warm eten s'avonds omdat ze het geld er niet voor hebben!!
pgb, onze eigen ouderen die in hun vieze bed liggen te wachten op de verpleging en ga zo maar door waar trekken ze de grens met het uitgeven van ons geld.

kijk eens voor de lol naar zo'n debat ze spreken daar over miljoen/miljarden of het om een paar euro gaat en wij maar bezuinigen en zij maar uitgeven over onze rug!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 00:47

LimaMambo schreef:

Niks Afrika?
Hoe goed wij het hier in Nederland hebben is niét te vergelijken met de situatie in Afrika nu.
Al ben je hier arm, je hebt meestal een dak boven je hoofd en eten en in Afrika hebben ze helemaal niks.
Begrijp me niet verkeerd, in Nederland is het op dit moment ook niet makkelijk maar dat is niks in vergelijking waarmee ze nu in Afrika te kampen hebben, steun en hulp vind ik dan ook op zijn plaats.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:40

Illusion schreef:

ik sluit me hier volledig bij aan.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:04

Persoonlijk vind ik dat ze griekenland er wel uit mogen knikkeren.
Zoals hierboven al gezegd, zij gaan met 56 al met pensioen en wij met 67, zodra er iets bezuinigd word zetten ze het hele land op zn kop, ze steken wat ze kunnen in hun eigen zak, ze liegen de EU voor en houden wel lekker hun handje op?

Nee, van mij mogen ze het lekker zélf uitzoeken. Dat geld kunnen wij hier ook prima gebruiken, er word megaveel op zorg & onderwijs bezuinigd en daarmee zie ik het hier in NL eigenlijk ook niet helemaal goedkomen :n

Vind afrika allemaal vreselijk wat die mensen overkomt, maar Nederland speelt teveel het heilige boontje van Europa/wereld door veel ontwikkelingsgeld te geven, dus die ontwikkelingshulp mag van mij best op een wat lager pitje.
Het is al jaren zo, er verandert zeer weinig qua regeringen etc, burgeroorlog hier, burgeroorlog daar, je moet ook gewoon prioriteiten stellen en wat mij betreft ligt dat met deze crisis op het eigen land.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:39

Laat Nederland eerst eens naar zichzelf kijken, en ervoor zorgen
dat alles hier in orde is. Neem alleen al de gehandicaptenzorg,
verpleeghuizen, en verzorgingshuizen......Ze bezuinigen voor andere
landen lijkt het haast wel...... |o

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:26

Nou ja of het nou naar Nederland gaat of naar Afrika (of een gulden middenweg)... Na mijn idee hoort het in ieder geval niet in Griekenland.. Dat is een centrumland wat gewoon niet zo diep in de sh*t terecht had moeten komen..

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:53

Het is wel heel gemakkelijk op Griekenland te schelden, maar zo eenvoudig zit het niet in elkaar. Ik denk dat er heel wat criminelen rondlopen in Griekenland die de ellende op hun geweten hebben. Daarom loopt het volk ook te staken als "dank" dat ze een pot geld van 220 Miljard te leen krijgen.

Te leen, want ze horen het terug te betalen. Hoe ze dat gaan doen is een tweede, ik zou het wel zo handig vinden als (een aantal van) degenen die verantwoordelijk zijn voor die ellende eens berecht zouden worden. De gewone man in Griekenland krijgt de rekeing gepresenteerd.

Verder is het zo dat dit geld de rekening is voor de weelde van de Euro. De Euro is een soort volksverzekering die rond Europa gesteld is. Vergelijk het maar met een WW premie. Velen betalen die om een kleiner deel van de minder fortuinlijke bevolking te helpen. Daar kan je moeilijk over doen (zoiets van: ik ben toch niet werkeloos), maar feitelijk kan dat iedereen overkomen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:01

kimberley12 schreef:
Laat Nederland eerst eens naar zichzelf kijken, e|o

Terug naar de gulden en ophouden met alle sociale geneuzel over solidariteit en steun aan zwakken.

Grenzen weer om een onafhankelijk NL.
Turf steken en aardappels eten.

Het is geen steun aan Griekenland maar een reddingsboei voor de Euro.
Als de Euro instort, is NL één van de grootste slachtoffers omdat de economie sterk steunt op de internationale economie.

Het verbaast míj meer dan een beetje dat er zo weinig geraas is over de Britse bank welke de boeken van de Griekse economie frauduleus opgepoetst heeft op basis waarvan de EC tot toelating over is gegaan.
Net als met de hele economische malaise op zich blijkt dat de bankiers de grote winnaars zijn. Veroorzaken grote tekorten door zichzelf te trakteren, worden gered door de collectieve kleine man en gaan vrolijk verder met zichzelf goed te bedienen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:42

Huertecilla schreef:
Het is geen steun aan Griekenland maar een reddingsboei voor de Euro.
Als de Euro instort, is NL één van de grootste slachtoffers omdat de economie sterk steunt op de internationale economie.

Ben het grotendeels wel met je post eens hoor HC. Men had véél strikter moeten zijn en met dergelijke leugens nóóit laten wegkomen!

Vraag me alleen wel af wat er gaat gebeuren na de steun aan Griekenland. Er zijn meer landen met tekorten, met opgepoetste boeken, met een sociale maatschappij die heel anders in elkaar zit dan hoe het bij de 'goedlopende landen' is geregeld.

Er zijn landen binnen Europa die níet mee wilden en achteraf lijkt dát economisch en internationaal gezien de beste keuze...

joostvangestel schreef:
De gewone man in Griekenland krijgt de rekeing gepresenteerd.

Vind je? Het lijkt er nu op dat de gewone man in Duitsland/ Frankrijk/ Nederland/ etc de rekening gepresenteerd gaat krijgen...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:54

Chubby schreef:
joostvangestel schreef:
De gewone man in Griekenland krijgt de rekeing gepresenteerd.

Vind je? Het lijkt er nu op dat de gewone man in Duitsland/ Frankrijk/ Nederland/ etc de rekening gepresenteerd gaat krijgen...

Onderschat het drama voor de gewone griek niet! Lonen die gehalveerd worden en als je klaagt heb je pech, voor jou 30 anderen. Na je studie een baan vinden? Als je meer dan 600 euro wil verdienen per maand is het kansloos. 40 uur per week willen werken? Sorry, dan lig je er uit, te weinig, werk maar 60 uur per week voor die paar honderd euro. Ga je klagen of staken of ontslag nemen nadat je al 4 maanden geen salaris hebt gehad? Dan weet je zeker dat je het nooit meer zal krijgen. De gewone griekse bevolking in loonslaaf van de grote bedrijven geworden, vergeet de cao's en contracten, je mag al heeeeeel gelukkig zijn als je genoeg krijgt je eten en vaste lasten te betalen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:14

Odetteke _/-\o_

Eindelijk iemand die het begrijpt.
De gewone man in Griekenland is inderdaad de dupe. De lonen zijn erg laag, velen hebben in het toeristenseizoen 2 banen ('s morgens timmerman en 's avonds barman). Goede zorg is alleen maar mogelijk als je geld onder de tafel schuift enz.
Een heel klein groepje Grieken heeft geprofiteerd en een groot deel van de Grieken is de dupe.