Dode lag aantal dagen op de bodem van het zwembad...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Dode lag aantal dagen op de bodem van het zwembad...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 13:12

Wat ik nu toch weer tegenkwam...

Het lichaam van een verdronken vrouw heeft dagenlang in een zwembad in de Amerikaanse staat Massachusetts gelegen zonder dat het iemand opviel. Het zwembad was ondertussen gewoon open en werd zelfs nog bezocht door veiligheidsinspecteurs.

Marie Joseph (36) ging afgelopen zondag zwemmen met twee andere volwassenen en zes kinderen. Nadat ze van de glijbaan was geweest, kwam ze niet meer boven water in het vier meter diepe bad.

Toen de vrienden van Joseph haar aan het einde van de dag misten, speculeerden ze dat ze al naar huis was gegaan. Toen ze haar telefoon niet opnam, dacht familie dat ze gewoon niet gestoord wilde worden. Joseph was bovendien wel vaker dagenlang van huis.

Vervuiling

Hoewel maandag twee veiligheidsinspecteurs langskwamen voor een controle, viel het ook hen niet op dat er een dode op de bodem van het bad lag. Er werd alleen een aantekening gemaakt dat het water erg ondoorzichtig was door vervuiling.

Er wordt onderzocht of de vervuiling iets te maken had met het ontbindende lichaam.

Joseph werd pas dinsdagavond gevonden. Tieners die illegaal het zwembad waren ingeslopen om te zwemmen, stuitten op het stoffelijk overschot.

Geschokt

In de VS is geschokt gereageerd op het incident. Alle dertig zwembaden van de overheid in Massachusetts zijn tijdelijk gesloten om de veiligheidsprotocollen nog eens tegen het licht te houden. De staf van het betreffende zwembad is met verlof gestuurd, evenals de twee inspecteurs.

"Ik heb nog gezwommen in dat water. Kinderen dronken het zelfs", zegt een bezoeker tegen de Boston Globe. "Ik denk eraan een rechtszaak te beginnen."

Een woordvoerder van de overheid verzekert dat chloor het water veilig heeft gehouden. "Hoe schokkend het ook is, er zijn geen gezondheidsrisico's aan verbonden."

De politie onderzoekt nog hoe Joseph om het leven is gekomen. Daarvoor worden onder andere de beveiligingsbeelden van het zwembad bekeken. Mogelijk kon ze niet goed genoeg zwemmen en is ze per ongeluk in het diepe water terechtgekomen.

Bron: www.nos.nl

Getverderrie zeg! Daar moet je toch ook niet aan denken dat je daar nog gezwommen hebt. Wat ik wel enigzins bizar vind, is dat de mensen met wie ze bij het zwembad was er maar voor het gemak vanuit gaan dat ze al naar huis zou zijn gegaan...

Chocopasta

Re: Dode lag aantal dagen op de bodem van het zwembad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:14

Hoe weten ze nou of het chloor het zwembad schoon heeft gehouden?
Blijkbaar zijn de veiligheids-/hygiene maatregelen daar niet zo best..
Nasty..

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:14

Jeetje :oo Het zal je maar overkomen! Wat vreselijk dit... Dat gewoon niemand haar opgemerkt heeft..

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:15

Bizar zeg.. Ik vraag me echt heel sterk af hoe je dat nou niet kan opvallen zo'n lijk in het water. Naar bericht..

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:16

auk schreef:
"Ik heb nog gezwommen in dat water. Kinderen dronken het zelfs", zegt een bezoeker tegen de Boston Globe. "Ik denk eraan een rechtszaak te beginnen."

typisch Amerikaans :+

raar dat niemand merkt dat er een ontbindend lichaam op de bodem ligt, dat moet toch opvallen? en is het niet zo dat lichamen na een tijdje weer bovendrijven ivm gassen?

Naborah

Raar dat ze er inderdaad vanuit zijn gegaan dat ze al naar huis was gegaan. Dat check je toch wel?
4 meter is diep, maar ik moet er toch niet aan denken dat ik in een zwembad zwem waar een lijk in ligt. Dan niemand het is opgevallen! Toch wel apart... Wel een goede veiligheidsinspectie als ze wss op de kant blijven staan en een beetje rondkijken. Je zou denken dat er wel eens een bodem wordt schoongemaakt o.i.d.

Twiggy2008

Heel raar verhaal... ik las het ook net ergens. Snap ook niet dat als je met een groep vrienden gaat zwemmen je dan ook niet met z'n allen weer naar huis gaat? Hoe groot de groep ook, je let toch op elkaar? Vreemde gasten, die Amerikanen. :+

En dan het idee dat ze er TWEE dagen gelegen heeft en niemand wat ziet???? Hoe diep was dat zwembad? Maar dat ZIE je toch? Ik bedoel, ik zit wekelijks in het zwembad bij mijn dochter's zwemles.... Kan me er gewoon niets bij voorstellen. Heel raar verhaal. Brrrrrrr.......

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 13:16

Maar kinderen duiken toch ook onder water. Dan zou je toch zeggen dat íemand toch wel het lijk gezien zou moeten hebben...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:19

Er stond bij mijn bericht vanmorgen trouwens een foto van een zwarte vrouw bij...... Neem aan dat dat toeval was, want als ze echt zwart was, zou je haar zeker moeten zien in een zwembad. :+

Heb een zwart vriendje en daar ga ik wel eens naar de sauna. Nou, geloof me, die zie je wel hoor, ook al gaat 'ie nog zo diep het zwembad in. :D

Maar goed... het is natuurlijk een drama voor die nabestaanden.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:20

Hmm, lekker zwembad! my god wat een nalatigheid: tja water was troebel, doe er dan wat aan! Ze is vast al naar huis..??? check dat dan! raar raar!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:21

auk schreef:
Maar kinderen duiken toch ook onder water. Dan zou je toch zeggen dat íemand toch wel het lijk gezien zou moeten hebben...

Ja idd.....ik snap echt niet hoe dit kan....je zorgt toch dat je alle familieleden weer mee naar huis neemt aan het einde van de dag?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:21

Zelfs als water een beetje troebel is zie je toch nog een 'vlek'. Beetje vreemd verhaal en heel vreemd dat helemaal niemand haar zag.

In elk geval sterkte voor de nabestaande. Alhoewel ik mij toch wel zorgen zou maken als iemand meerdere keren dagenlang van huis is en je weet helemaal niks

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:25

Als het bad echt diep was dan zou het inderdaad wel kunnen dat een lijk op de bodem niet opvalt. als ik me het polo-bad van 4 meter diep met donkere bodem voor me haal wat ze hier in het zwembad hebben, dan zal je denk ik iemand niet (gauw) zien liggen. en helemaal als iemand dicht langs de rand of in hoek zou liggen. maar wel vreemd dat zo'n bad nog open blijft als er geconstateerd wordt dat het water troebel/vuil is.

Luclu

Woonplaats: Bosjesland, in de dozevilla, aan de koekiemonsterstraat met iloon, annie enn juudje <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:28

Gadver, het zou je maar overkomen dat je daar zwemt, ja spijt me voor die vrouw. Maar toch.
Ook niet heel slim om te gaan zwemmen als je niet eens kan zwemmen :P

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:32

Ik vind het vooral vreemd dat ze überhaupt is overleden... Ervan uitgaand dat ze gewoon kan zwemmen als volwassene, toch wel heel erg eng en vreemd dat dat dan gebeurt. Ik ben benieuwd wat de oorzaak is, ook vraag ik me af of ze verder gewoon gezond was, lichamelijk (en psychisch). Het kan zo veel zijn... Lijkt me vreselijk om zo te sterven, zo plotseling ook.

Idd ook een luguber idee als je in een zwembad met een lijk hebt gezwommen... Brr, echt shocking voor die mensen, lijkt mij! Je snapt idd niet hoe die mensen dat ontgaan kan zijn... En vreemde actie, naar huis gaan zonder compleet te zijn. Hoewel dit ook wel het laatste is wat je verwacht, dat iemand overlijdt. Wie weet was ze zo'n type dat wel vaker eerder wegging, wat meer op haarzelf...

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:47

raar verhaal....
donkere bodem, troebel water, 4 meter diep zou kunnen dat je een lijk niet ziet, maar toch...
idd lekkere vrienden om gewoon naar huis te gaan en geen actie te ondernemen, maar er staat wel dat ze vaker dagen weg was...
bizar verhaal...

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:49

Lijkt wel een beginscenario van CSI haha..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:59

Rosa__ schreef:
Ik vind het vooral vreemd dat ze überhaupt is overleden... Ervan uitgaand dat ze gewoon kan zwemmen als volwassene, toch wel heel erg eng en vreemd dat dat dan gebeurt. Ik ben benieuwd wat de oorzaak is, ook vraag ik me af of ze verder gewoon gezond was, lichamelijk (en psychisch). Het kan zo veel zijn... Lijkt me vreselijk om zo te sterven, zo plotseling ook....

Ik heb op teletext gelezen dat een jongen heeft geprobeerd de badmeesters te waarschuwen omdat die vrouw in nood was maar dat hij werd genegeerd??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:07

misschien zat ze vast onder water...

en nouja kijk als die vrienden denken dat ze naar huis is gegaan. dan was et zwembad waarschijnlijk ook niet op de hogte van de vermissing :P

mja, vind het alsnog wel erg bijzonder :')

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:14

Mijn mond valt hier echt van open... Dat kán toch niet, wat een inspecteurs zeg!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:20

Hè bah, je zal er maar in gezwommen hebben.. Wel erg vreemd dat niemand het gezien heeft, zo'n lichaam zakt niet in 2 seconden naar de bodem.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:23

Inderdaad Seraphim, en het gaat toch ook drijven? Of duurt dat langer?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:29

Vreemd dat ze dachten, dat ze al weg was. Haar spullen liggen er dan toch nog?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:31

Wat je natuurlijk wel hebt is dat het zwembad daar 4 meter diep is en bij de glijbaan heb je natuurlijk ook bewegend water. Maar buiten dat blijft het wel heel vreemd!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:37

Ik snap dit niet... bah... echt niet.....

Ik heb vorig jaar zelf meegemaakt dat er iemand verdronk...
Die was zó snel gezien op de bodem, welliswaar te laat.

Maar zoiets zie je....
Ik denk dat dit eraan heeft gelegen dat het water niet helemaal doorzichtig was..
Dan heb je al sneller moeite om 4 meter diep te kijken...

Ik roep niet dat het schuld is van iemand...
Maar bij een 4 meter diep bad met glijbanen, heb je toch bij elke glijbaan toezicht!
Wij moesten echt altijd controleren op een stageadres van mij 3 jaar geleden : Hoeveel mensen zijn er in het water. 2 minuten later weer tellen.... blijven tellen.. overzicht houden..
Hoeveel mensen zijn er bij het glijbaanbad... en blijven tellen...
Stonden daar met 8 man....

Ik kan dit niet begrijpen..
En vind het beginnen van een rechtzaak dus ook volkomen terrecht!
Dit had niét over het hoofd gezien mogen worden!

Dat je te laat bent om iemand te redden... maar wel gevonden hebt, hulp geboden hebt... oke.. daar heb ik inmiddels vrede mee na mijn ervaring..
Maar dat je iemand NIET ziet liggen... en pas na een aantal dagen vind...
nee... bah!