Citaat:Tiener vermoordt ex voor gratis ontbijt
AMSTERDAM - Een 16-jarige jongen staat in Wales terecht voor de moord op zijn 15-jarige ex-vriendin. De moord zou gepleegd zijn als deel van een weddenschap, waarbij de dader in ruil voor de moord een gratis ontbijt van zijn vrienden zou krijgen.
De 15-jarige Rebecca Aylward werd vorig jaar in oktober dood teruggevonden in een afgelegen bos bij Bridgend in het zuiden van Wales. Haar ex-vriendje, met wie ze nog regelmatig afsprak, had haar daar naartoe gelokt, zo schrijft Daily Mail.
Elke zaterdag trekt de verdachte naar een plaatselijke eettent om te ontbijten, blijkt uit getuigenverklaringen. Op één van die afspraken vertelde hij dat hij van plan was Aylward te vermoorden. Zijn vrienden lachten het weg, maar in een sms aan een vriend vroeg hij wat hij zou doen als hij haar echt zou vermoorden. "Dan betaal ik jouw ontbijt", antwoordde zijn vriend.
Regelmatig stuurden de twee berichtjes over het plan, tot twee dagen voor de moord. De verdachte stuurde een sms om binnenkort af te spreken in het eetcafé: "Hou dit voor jezelf, maar de kans is groot dat je me een ontbijt verschuldigd bent." Zijn vriend stuurde terug: "Het beste berichtje dat ik ooit gehad heb. Echt, als het waar is betaal ik met veel plezier je ontbijt."
Waarschijnlijk duurt het vijf wekend voor de rechtszaak is afgerond.
Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/1008 ... ijt__.html
Toen ik dit las zat ik echt van .....