Gruwelijk beelden op tv

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Gruwelijk beelden op tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 22:13

Wat vinden jullie er nou van? Al die gruwelijk beelden van dieren die geslacht of mishandeld worden die zomaar verschijnen tijdens het journaal. Persoonlijk vind ik dit NIET kunnen! Ik zelf, en waarschijnlijk vele andere, ben vegetarisch. Dit ben ik niet voor niets, ik wil niet dat die dieren hoeven te leiden omdat wij als mens ze zo graag willen eten. Dat andere wel het vlees eten heb ik vrede mee dat is ieder zijn eigen keus. Maar ik vind het belachelijk dat zulke beelden doodleuk zonder waarschuwing in beeld komen. Voor mij is het vreselijk om aan te zien en ik blijf het beeld dagen tot weken lang nog voor me zien. Ik neem aan dat ik hier niet de enige in ben? Wat vinden jullie hier van? Graag zou ik jullie mening horen.

Groetjes Ella

Krissie0

Re: Gruwelijk beelden op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:17

Daar geef ik je helemaal gelijk in! Niet zo zeer voor mezelf maar voor mijn dochtertje die NL3 zit te kijken of de dog whisperer omdat ze dat leuk vind en dan komt er weer een reclame met zwaar verwaarloosde dieren voorbij het kind schrikt zich een ongeluk en kijkt meestal gelijk of de hondjes en konijntjes in orde zijn.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:24

Hoewel ik wel wat kan hebben verslikte ik me in mijn eten toen opeens het nieuws beelden liet zien van die koe die even gespietst werdt door die wilde olifant ja...
Note to self: niet meer eten en nieuws kijken... (of niet meer nieuws kijken en alleen nog maar nieuws lezen... )

Wel vreemd, want over het algemeen zeggen ze er wél bij dat sommige beelden heftig of shockerend kunnen zijn... Moeten we daar dan uit opmaken dat men denkt dat we toch wel steeds meer afgestompt zijn, en dergelijke waarschuwingen dus niet meer nodig.... ?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 22:25

Fijn dat je het met me eens bent! Ik vond het afschuwelijk toen het elke keer over dat ritueel slachten ging en je elke keer beelden voorbij zag komen van beestjes waarvan de keel door word gesneden. Ik kan dat zo niet hebben dat mensen dat doen, en kúnnen doen! Ik snap echt dat mensen dat vlees eten en het lekker vinden, maar ik vind niet dat dat maar zomaar zonder waarschuwing vooraf op tv mag komen. Voor jou dochtertje is het natuurlijk ook helemaal niet goed om ineens zulke beelden te zien.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 22:26

Creatas schreef:
Hoewel ik wel wat kan hebben verslikte ik me in mijn eten toen opeens het nieuws beelden liet zien van die koe die even gespietst werdt door die wilde olifant ja...
Note to self: niet meer eten en nieuws kijken... (of niet meer nieuws kijken en alleen nog maar nieuws lezen... )

Wel vreemd, want over het algemeen zeggen ze er wél bij dat sommige beelden heftig of shockerend kunnen zijn... Moeten we daar dan uit opmaken dat men denkt dat we toch wel steeds meer afgestompt zijn, en dergelijke waarschuwingen dus niet meer nodig.... ?

Daar heb je een punt, ik kan me herinneren dat een aantal jaren geleden werd gezegt: 'pas op deze beelden kunnen als schokkend worden ervaren.' of iets in die trant...

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:27

ben het met je eens hoor!
Vooral die reclames op Animal planet erger ik mij aan.
Ben je lekker iets aan het kijken over schattige puppies, komen er ineens
mishandelde dieren voorbij...
Ik moet dat dan ook echt even uit mijn gedachten zetten. bah.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:29

Het ligt bij mij eraan wat ze laten zien..
rituele dingen hoef ik niet te zien....

Maar gewoon een slacht, kan ik prima tegen. Dat is iets wat ik wekelijks zie.

Maar vind het niet netjes dat er geen waarschuwing bij komt.... :n :n

Maar om het nou direct gruwelijke beelden te noemen...
Dit is waar vlees vandaan komt....het is de realiteit...
En zo erg is slachten imo niet... :) mits dit correct gebeurt.
Het lijkt wreed, maar is het niet.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:30

Creatas schreef:

Dat is precies het beeld wat ik weer in mijn hoofd kreeg na het lezen van de titel van dit topic. :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 22:31

Je hebt helemaal gelijk hoor Jolliegirl, het is iets wat dagelijks gebeurt en met de technieken die de nederlandse slachttehuizen gebruiken hebben de dieren niks te leiden maar ik vind het gewoon niet prettig om te zien. En ik denk dat er zat andere mensen zijn die deze mening met mij delen.
Met gruwelijk bedoelde ik ook meer het ritueel slachten, mishandeling etc

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:31

EllaBellaah schreef:
Je hebt helemaal gelijk hoor Jolliegirl, het is iets wat dagelijks gebeurt en met de technieken die de nederlandse slachttehuizen gebruiken hebben de dieren niks te leiden maar ik vind het gewoon niet prettig om te zien. En ik denk dat er zat andere mensen zijn die deze mening met mij delen.
Met gruwelijk bedoelde ik ook meer het ritueel slachten, mishandeling etc

Ik begrijp je :j ben het ook met je eens, even voor de duidelijkheid als dit nog niet duidelijk was.... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:32

ach het word allemaal steeds normaler joh.. Ik kan me daar ook dood aan irriteren, net als al dat naakt op tv, soms komt er een voorstukje van een film waar je gewoon 2 mensen ziet ehh s*xen en de bovenkant van de vrouw bloot. Dan denk ik echt do eens normaal niet iedereen wil daar naar kijken! Net als idd reclames van dierenorganisaties met hun schokkende beelden. En het moet allemaal maar normaal gevonden worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:32

Ja inderdaad! Mijn zusje moest altijd huilen als we 'gezellig' naar Dogs/Cats 101 aan het kijken waren... :(:)

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:35

Ook ik herken dit, ik vind dat ze idd wel een waarschuwing mogen geven.. Die zielige beelden blijven dagen in mijn hoofdspoken, ik word er gewoon verdrietig van...

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 22:37

Het kan idd zo je gezellige film of tv kijk avondje verpesten als je het ene moment naar grappige hondjes zit te kijken met vreemde kapsels en vervolgens een reclame met mishandelde beren ziet..

Dat ze het laten zien oke, moeten zij weten maar geef dan áltijd een waarschuwing voor zulke beelden. Zoals VivaLaVida al zegt men gaat er van uit dat we er met z'n allen maar gewoon tegen kunnen tegenwoordig maar ik heb geen idee waar ze die gedachtes vandaan hebben gehaalt

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:41

Of op school, nog erger! Laatst moesten we doodleuk aankijken hoe een man uit zo'n stam even een speer in een olifant spiest, en hoe zeehondjes door eskimo's worden geslacht. Maar het ergste was toen we moesten aanzien hoe jongetjes in zo'n stam sneeën op hun hoofd krijgen gezet om te laten zien dat ze echt een man zijn. Echt vreselijk, allemaal jongetjes die op de grond liggen, mensen die eromheen dansen als wilde beesten en vaders die met messen diepe sneeën in de hoofden van hun zoons zetten. Lekker ingezoomd op het bloed en het snijden ook nog. Echt belachelijk.. Ik heb mooi met m'n handen voor mijn hoofd gezeten.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 22:42

He bah zeg! Laten ze je hier gewoon verplicht naar kijken op school?!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:44

Het punt is dat ze met die sneue-dieren-reclame, shocktherapie willen toepassen.
Punt is, mensen die een dergelijke ('dieren'-)zender kijken wéten echt wel wat er speelt, en doen daar al dan niet al iets aan... een niet-dierenliefhebber vind je niet zo snel op die zender.

Dan gaan ze de reclames verplaatsen naar de 'gewone' zenders... Daarmee word een groter publiek bereikt.. Met als effect dat mensen enkel in afschuw wegkijken of wegzappen.

Feiten prima, concrete voorbeelden ook prima... maar dergelijke beelden... je jaagt mensen enkel weg...

Hoe het dan wel zou moeten... ook geen idee van overigens..

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:44

Ja, echt belachelijk! De hele klas zat te gillen zo vies was het. Was daarna echt misselijk, en dan kan ik heel wat hebben hoor!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 22:52

He bah wat belachelijk zeg dat ze dat gewoon op een school laten zien!

Ja ze zullen inderdaad wel aan hun 'klanten' moeten komen. En dan proberen ze nog zulke reclames uit te zenden. Maar ik denk dat veel mensen zo snel mogelijk wegzappen als ze zo iets zien. Of het negeren en er niks mee doen.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:08

Op school kom je inderdaad ook wel eens van die dingen tegen. Ik moes van de week ook naar kleine zeehondjes kijken die doodgeknuppeld werden. En waar levend het bont vanaf werd gehaald.... Echt heel sneu...

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:13

Ik kan me er niet aan ergeren... shock therapie is nodig want die ver van je bed show, doet mensen niet wakker worden. Gelukkig zie ik afgelopen week veel op tv, vandaag Oprah over veganisme, en vanavond ook over het verband van de bio industrie met de EHEC. Pas als er doden vallen worden de mensen wakker...

Naar mijn mening moet iedereen die vlees eet, zelf een beest kunnen slachten, of tenminste weten hoe het er precies aan toe gaat. Dit soort beelden, hoe cru ook, doen kinderen nadenken, en hopelijk minder vlees eten. Als je geen smerige dingen wil zien, kijk geen tv, want het is overal. Op animal planet zie dagelijks honden die bijna dood gehongerd zijn, katten die door vlooien dood gezogen worden etc..

Zelf ben ik ook vegetariër.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:15

Zelf een beest slachten...
Dat wordt een mooie zooi... slachten moet je kunnen... dat is echt heel zwaar en vooral werk wat secuur moet gebeuren....

Ik denk dat jij doelt op het doden van een dier?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:47

Ik weet dat ik in noodgevallen een dier kan doden: levende kattenprooien die te ver heen zijn (en hopelijk doe ik dat op een snel en accuraat mogelijke wijze). Maar dan heb je het over miniformaat.

Ik ben vleeseter, koop bewust 1 of 2x in de week een stukje (verantwoord) vlees, ik weet hoe het er aan toe gaat, waar het vandaan komt in de meeste gevallen, en toch hoef ik het niet iedere dag te zien...
Als ik zelf een (groot) dier moest slachten, dan zou ik er lichamelijk niet toe in staat zijn... Of ik het geestelijk kan puur voor mijn stukje vlees... dat misschien ook nog niet eens.. Dan zou ik het wel laten denk ik..

Maar ik ben er grotendeels van overtuigd dat shocktherapie door die beelden ook niet helpt...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:49

Ik wil graag zelf bepalen wat ik wel/niet zie.

het doodknuppelen van zeehondjes wordt ik náár van...
dat hoef ik dus echt niet te zien...
evenals de walvisjacht...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:50

Ik ben vegetariër (eigenlijk zo goed als veganist) en vind het juist heel goed om deze beelden tijdens het journaal uit te zenden. :j Ik ken veel mensen die 'het niet willen zien omdat ze anders geen vlees meer willen eten' en ik vind dat echt een belachelijke naïeve houding. :+ Op deze manier wordt het ze min of meer opgedrongen en daar is in mijn ogen niets mis mee. :) Wat ze daarna zelf doen moeten zij weten maar ik vind dat ze moeten weten hoe hun stukje vlees behandelt is.