Radio 538 DJ's voorkomen zelfmoord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Radio 538 DJ's voorkomen zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:24

De Telegraaf

Citaat:
Radio 538-DJ's voorkomen zelfmoordpoging
HILVERSUM - Waar het voor radio 538-dj's Martijn Muijs en Kimberley van der Berkt tijdens hun nachtelijke uurtjes op de radio vaak lang leve de lol is, was het vannacht wel andere koek.

De twee kregen tijdens hun programma 53N8 een verontrustend telefoontje van een depressieve vrouw met zelfmoordplannen. Martijn en Kimberley grepen in en hielden de vrouw driekwartier aan de praat. Inmiddels stond de gealarmeerde politie bij de vrouw voor de deur.

De vrouw vertelde de dj's dat ze het leven niet meer zag zitten. Ze liet op de radio weten dat ze direct een eind aan haar leven wilde maken. Martijn en Kimberley probeerden de vrouw op andere gedachten te brengen en vertelden haar dat er altijd een uitweg is.

Veel luisteraars maar vooral de dj’s waren er aanslagen door dit verhaal. Martijn laat weten via Twitter: ‘Holy fiets. Deze plaat zal vanaf nu voor altijd anders klinken. Yvonne, deze is voor jou. Kimberley tweet: ‘Sterkte voor Yvonne. Vanaf nu een plaat met een hele bijzondere betekenis.'

Zit nu net het uur na te luisteren... kippenvel! Wat een helden de DJ's zeg.....
45 min hebben ze ingepraat op een vrouw die het echt niet meer zag zitten en hebben ondertussen de politie gebeld. In samenspraak met hun hebben z haar aan de praat proberen te houden. Op het moment dat ze echt op wilde gaan hangen kwam gelukkig de politie aan.

Haar moeder was ernstig ziek, had heftige ruzie met haar man en de zorg voor haar dochtertje met het Down syndroom. Dit was niet de eerste keer dat ze deze neigingen had. Ze heeft het eerder geprobeerd, toen is ze opgenomen en kreeg ze de diagnose Borderline.

Wat vinden jullie? Hadden de DJ's dit gesprek moeten afkappen en eventueel achter de schermen door moeten praten met haar?

Voor Yvonne! Y;( :(:)
Laatst bijgewerkt door Keet op 08-06-11 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Re: Radio 538 DJ's voorkomen zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:25

Waar kan je het uur naluisteren?

Er is ook eens een grap uitgehaald... belde er iemand die dood zou gaan..
bleek allemaal niet waar te zijn..

heftig dit joh..
wel zwaar triest dat deze vrouw heel het land erbij betrekt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:26

Ja en nee.
Ja omdat wie weet hoeveel aandacht trekkers nu hetzelfde gaan doen, nee omdat je niet kan weten hoe die vrouw dan had gereageerd, 'word niet gehoord', ect.

Ongeacht respect voor de DJ's.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:26

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:27

Dit was geen grap :n deze mevrouw meende het echt. In samenspraak met de politie hebben ze haar aan de telefoon gehouden tot ze er waren.

Edit: vast via de site. Ik heb het via mijn werk terug kunnen luisteren.
Laatst bijgewerkt door Keet op 08-06-11 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:27

Ik vind niet dat de dj's achter de schermen door hadden moeten gaan.
Zij heeft zelf de keus gemaakt om 538 te bellen.

Kan niet wachten om het zo te luisteren.

Adil

Naaaaaah, ik ben heeeeel erg eerlijk: Mensen die zo hun zelfdoding lopen te verkondigen ondernemen vaak geen actie. Veel praatjes, maar dat was het dan ook. Aandachttrekkerij in veel gevallen. En inderdaad, er is al eens zo'n ziekelijk geintje uitgehaald door iemand die beweerde dodelijk ziek te zijn en voor euthenasie had gekozen...

Jolliegirl

Evelli schreef:
Dit was geen grap :n deze mevrouw meende het echt. In samenspraak met de politie hebben ze haar aan de telefoon gehouden tot ze er waren.

Ik zeg ook niet dat het een grap is.....

Lees mijn bericht nogmaals. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:29

Jolliegirl schreef:
Evelli schreef:

Ik zeg ook niet dat het een grap is.....

Lees mijn bericht nogmaals. :)

Weet ik, had ik gelezen. Was ook nog een stukje aanvulling van mijn bericht.

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:29

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:31

Adil schreef:
Naaaaaah, ik ben heeeeel erg eerlijk: Mensen die zo hun zelfdoding lopen te verkondigen ondernemen vaak geen actie. Veel praatjes, maar dat was het dan ook. Aandachttrekkerij in veel gevallen. En inderdaad, er is al eens zo'n ziekelijk geintje uitgehaald door iemand die beweerde dodelijk ziek te zijn en voor euthenasie had gekozen...

Ik heb het stuk niet geluisterd en oordeel ook niet over of deze mevrouw wel of niet oprecht was over haar intenties, maar wat je zegt klopt wel. Diegene die het aan de grote klok hangen doen het vaak niet maar het is een gevaarlijk iets om zomaar iemand die je niet kent te overbluffen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:32

Oh oke, excusses. Begreep ik het verkeerd.
Zit het nu allemaal na te luisteren......

Adil

Asyaa schreef:
Adil schreef:

Ik heb het stuk niet geluisterd en oordeel ook niet over of deze mevrouw wel of niet oprecht was over haar intenties, maar wat je zegt klopt wel. Diegene die het aan de grote klok hangen doen het vaak niet maar het is een gevaarlijk iets om zomaar iemand die je niet kent te overbluffen.

Eens :j

ManonWL

ook ik ben het nu aan het luisteren. Ben benieuwd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:33

Asyaa schreef:

Ben het helemaal met je eens!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:34

Adil schreef:

Eens.

Nu ze de stempel borderline opgeplakt heeft gekregen kun je haast wel zeker nagaan dat ze het nooit zou doen. (Nou ja, zeg nooit nooit :+ )

Hier is imo sprake van aandrachttrekkerij
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 08-06-11 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:34

Asyaa schreef:
Adil schreef:

Deze mevrouw had het eerder geprobeerd, ze vertelt dat ze haar hebben "teruggehaald" en haar toen hebben opgesloten?
Terughalen kan natuurlijk verschillende betekenissen hebben.

Dat ziekelijke geintje ken ik inderdaad.
Heb ook nog een fragment van de engelse radio waarbij iemand tijdens de uitzending aan de telefoon komt te overlijden (hartaanval). Ook erg indrukwekkend.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:35

Evelli schreef:
Heb ook nog een fragment van de engelse radio waarbij iemand tijdens de uitzending aan de telefoon komt te overlijden (hartaanval). Ook erg indrukwekkend.

Dat meen je niet?
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 08-06-11 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:35

Jolliegirl schreef:
eenitraM schreef:

Ik vind dit een hele gewaagde uitspraak....!

En vind m nog vals ook...

Evelli schreef:

Dat meen je niet?

Even aangepast. Was idd een beetje kort door de bocht :+

Maar bij mensen met bordeline komt zoiets vaker voor
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 08-06-11 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:36

Zie dat je je post hebt aangepast. Verstandig.
Want vind het niet kunnen om dingen te zeggen waarvan je het niet weet.

Dat je er een eigen mening aan geeft, oke.
Maar weten doen we het niet...

Ik vind het in en in triest... voor die vrouw....

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:37

Ik kan het niet luisteren, staat het niet op YouTube

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:38

Samsie schreef:
Ik kan het niet luisteren, staat het niet op YouTube

Als het goed is komt er zo'n balke bovenin je browser dat moet je even inschakelen dat kan je hem lusiteren :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:39

Jolliegirl schreef:
eenitraM schreef:

Ik vind dit een hele gewaagde uitspraak....!

En vind m nog vals ook...

Evelli schreef:

Dat meen je niet?

Yup: http://forum.fok.nl/topic/801500/1/43

@eenitraM: Oee die opmerking vind ik bijzonder ongepast en vals, bah!
Edit: je hebt hem aangepast, maar toch........
Laatst bijgewerkt door Keet op 08-06-11 15:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:39

Ja maar zit met een iPad, dus denk dat ie het daarom niet doet