Tour de France wanabee`s

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Tour de France wanabee`s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 09:10

De zomer zit er weer aan te komen......
De tijd dat iedereen weer meepraat over de tour de France,en menige oude kerel de Nederlandse fietspaden weer onveilig maakt.
Deze 50 plussers, knallen met een nietsontzienende noodgang,in de felstekleuren gehuldt,door het ganse land,en stoppen nergens voor.......

Ergeren jullie je ook zo aan dit rodewaasvoordeogenvolk.....

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:07

Ik snap hem denk ik niet zo.
Wat is hier grappig aan? Moet ik lachen om de dikke mevrouw?

papagroom

Re: Tour de France wanabee`s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 10:23

die is slechts ter verluchtiging van het geheel

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:26

ik erger mij er dood aan...van mij mogen ze fietsen,maar ze zorgen hier vaak voor levensgevaarlijke situaties.
Hier in frankrijk heb je bochtige wegen zonder uitzicht,ze fietsen dan gewoon met z'n vieren naast elkaar...levensgevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:41

1 of 2 heb ik niet zo'n probleem mee maar zo'n hele kudde _-:( .

Van fietspaden hebben ze nooit gehoord dus gebruiken hier gewoon de 80km wegen. Kom je zo'n meute tegen op een landweg met je paard dan ben je ook niet jarig. Het zijn hier vooral jonge mensen en die halen me toch snelheden. Ga je in het midden van de weg rijden in de hoop ze nog iets af te remmen dan hoor je de kopman roepen ......... SPLITSEN. Paard dwars op de weg zetten werkt dan weer wel :D

Laatst kreeg ik een grote mond terug toen ik de weg wat versperde om de groep te laten krimpen van 4 naar 2 breed. Weet je wanneer ze nog harder fietsen ......... met je paard er achteraan :)) .

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 12:22

Zouden 30 km zones etc ook gelden voor dit volk?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:24

Dat vraag ik me idd ook wel eens af PPG.
Ze komen hier knoerthard van de berg af, de bocht om. En ik moet precies achter die bocht oversteken. Auto's die zich aan de snelheid houden (30) zijn geen probleem, die hoor en zie je op tijd.
Maar al die gefrustreerde testosteronbommetjes in hun nietsverhullende smpakjes...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 13:00

En wat dacht je van dat volk dat je paard druk bellend en roepent van achter inhaald op een smal pad... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:01

Daar ben ik eerlijk gezegd al lang blij mee, als ze van te voren bellen. Dan schrikken zowel paard als ik ons tenminste niet te pletter.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 13:07

Das wel weer waar inderdaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:12

Nope geen last van :

anderen ergeren zich weer aan paarden, en wandelaars aan mountainbikers en weer anderen aan skeelers , heteluchtballonnen, loslopende honden, motorcrossers, nordic walkers, slome aanspanningen , en ik erger me aan brommobielen op 80km wegen.

dusseh nee , ik erger me niet , want we hebben allemaal onze hobby die plaats kost en aanpassingsvermogen van anderen.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:09

[quote="Suzanne F."]Ik snap hem denk ik niet zo.
Wat is hier grappig aan? Moet ik lachen om de dikke mevrouw?[/quote]
Inderdaad, niet erg grappig mensen uitlachen...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 14:25

onzin...waarom mag je niet lachen om een dikke dame....het hele plaatje is grappig...grappig fietsje..grappige dame....en als het een dunne dame was had het dan wel gemogen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:30

Ik heb een schijthekel aan wielrenners :(

Doen alsof ze de koningen van de weg zijn, hebben altijd voorrang en rode stoplichten gelden niet voor hun...Laatst ook weer een troep, ik had voorrang maar nee hoor, ze knallen de weg maar op. Heb me er mooi langzaam met de auto tussen gedrukt zodat de helft moest stoppen. Natuurlijk een paar boze mannen ertussen.

Ik doe mijn raampje naar beneden "Ja, meneer, wat is er aan de hand?" Nou, appelflap hier en daar, met de auto opflikkeren, midden in de groep, nog een appelflap.

"Oh, meneer, ik ben er toch echt van overtuigd dat ik voorrang heb hoor...! Misschien moet u nog eens een verkeerslesje nemen? Ik heb wel een goed adresje :))"

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:48

Hier jakkeren ze altijd met een noodgang over de wegen en als ze zijstraten naderen roepen ze in koor richting die zijweg 'Opgepast!!!'
:? Pas zélf op. Wat ze ook doen is gewoon vanaf het fietspad ineens de rijbaan op komen jakkeren. :roll:

Ik vind het tof als ik zie hoe massaal sportief men op zondag is, maar als je je nu eens gewoon aan de regels houdt.... (En die gelden ook als je 60-plusser bent.) Worden zij weleens op de bon geslingerd eigenlijk?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:17

als ze dat eens zouden doen dan heeft oom agent een boel schrijfwerk ........ die fietsen voldoen echt niet aan de regels en voor het gedrag op de weg kan je helemaal om de 100 meter een bon geven.

zag ze vanmorgen weer vliegen op een 80km weg 4 breed en de rest van het verkeer kan de berm in :(

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:06

alex66 schreef:
als ze dat eens zouden doen dan heeft oom agent een boel schrijfwerk ........ die fietsen voldoen echt niet aan de regels en voor het gedrag op de weg kan je helemaal om de 100 meter een bon geven.

zag ze vanmorgen weer vliegen op een 80km weg 4 breed en de rest van het verkeer kan de berm in :(

Dikgedrukt: Is dat dan een gedegen argument om er niet aan te beginnen?
Dikgedrukt 2: _-:(

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:56

Dan komen ze eindelijk ook een keer aan genoeg bonnen! En laten ze andere simpele overtredingen een keer rusten, omdat ze die uitschrijven om maar genoeg bonnen te schrijven... (is dat eigenlijk al afgeschaft ondertussen?).

Ik heb echt een schijt hekel aan wielrenners.... Hoe vaak ik daardoor al wel niet bijna van mijn fiets gevallen ben...

Als ze zich gewoon netjes aan de regels houden en rekening houden met het overige verkeer heb ik er totaal geen problemen mee, maar blijkbaar staan ze boven de wet! Vinden ze zelf...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:47

Ik vind wielrennen op tv een leuke sport om naar te kijken, zeker de grote rondes volg ik ook echt zoals nu de Giro. Sinds ik dat doe (nu een jaartje of 5) stoor ik me niet meer aan wielrenners. Ook al doe ik het zelf niet, ik snap wat er leuk aan is. Als je zelf gewoon ook een beetje oplet en er op bedacht bent kan er niks mis gaan, toch? Zeker als je op een paard zit moet je overal ogen en oren hebben, dus als het goed is zie je ze eerder aan komen als je paard.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:45

Voor elke wielrenner die ik deze zomer van zn fiets afrij heb ik mezelf een paar nieuwe schoenen belooft :P
Dus van de week maar naar ikea voor een nieuwe extra schoenen kast! :')

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 23:59

En dat doe je dan te paard of in de auto.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 00:02

Allebij, maar met paard mag ik zelfs 2 paar nieuwe schoenen kopen :')

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 00:04

Ik heb er ooit eens (echt waar) eentje tussen de trailer en de bus in gehad........hoeveel levert dat dan op???

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 00:06

Oehh uhmm nieuwe schoenen voor jou en je paard haha nee ze moeten alle wielrenners opsluiten tot het weer te slecht is voor de geschore benen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 00:10

Nou de zomer is begonnen,en ondanks het slechte weer.knallen ze weer 3 breed voorbij....