De Illuminatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xRoosss

De Illuminatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 00:55

Naar aanleiding van een reactie in een topic, kwam ik weer eens iets over de Illuminatie tegen.
In de zoekfunctie kon ik hier ook geen topic over vinden. Ik vind het zelf wel een erg interressant onderwerp,
heb even gegoogled en kwam o.a. dit filmpje tegen:

En ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hier in geloven? En waarom wel of niet? :)
Zelf weet ik niet goed wat ik er van moet denken omdat ik ook niet veel informatie kan vinden op het internet,
maar wat ik zoal in het filmpje zie, komt erg geloofwaardig op mij over. En nu ben ik eigenlijk wel benieuwd
naar de kijk van jullie op deze organisatie :)

_Tara_

Re: De Illuminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 03:20

Ik ga dit morgen even kijken! Kwam dit in het Bin Laden topic en media topic naar voren samen met Zeitgeist?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 05:18

Heb het gezien en meteen ook heel internet afgespit over dit soort onderwerpen. Dan kom je toch weer terug op heel veel andere dingen. Best freaky. Wel interessant, ga het topic ook zeker volgen :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 05:47

Ik vind het vooral ontzettend overdreven.
Je kunt op deze manier overal wel een theorie achter bedenken.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 07:09

Als ze nou met bewijzen komen... nu roepen ze allerlei loze kreten. Ik vind hier (dit filmpje) niet veel geloofwaardigs aan :D

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:10

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:49

Sja, denk dat die rappers het vooral heel interessant vinden staan om die teksten te gebruiken. Vanavond trouwens Het Bernini Mysterie om 20.00 uur op RTL4.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 11:10

Dju! Dan zit ik waarschijnlijk nog op het paard, boek heb ik er net van uit.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 13:15

_Tara_ schreef:
Ik ga dit morgen even kijken! Kwam dit in het Bin Laden topic en media topic naar voren samen met Zeitgeist?

Klopt, naar aanleiding van het topic over Bin Laden opende ik deze :j

Voor zover deze reactie's kijken jullie er nog erg nuchter tegenaan?

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 13:16

Moiryn schreef:
Ik vond het eerst heel overdreven maar toen las ik van iemand allerlei stukjes die er over schrijft en het uitlegt, en nu vind ik het juist ontzettend logisch. Even kijken of ik het kan vinden.

http://www.alatoerka.nl/2010/09/14/the- ... es-deel-1/

Er zijn wel 20+ delen :+

Interessant, ga het even lezen!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:26

ik weet eigenlijk nooit wat ik moet geloven, meestal doordat ik van die vreemde ideen heb. bv dat er gewoon 1 iemand is die iedereen bestuurd, maar dat we wel denken dat we het zelf doen, ja ik spoor niet aha

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:35

x_spekkie_x schreef:
Als ze nou met bewijzen komen... nu roepen ze allerlei loze kreten. Ik vind hier (dit filmpje) niet veel geloofwaardigs aan :D

Dat is nou juist ook het moeilijke, ze spelen meer in op het psyche van de mens (angst) dan te komen met bewijzen. Men gaat een overtuiging brengen, die ze compleet brengt voor lezers en dan dus als waar kunnen worden aangezien, ondankt dat het subjectief is.

Daarnaast is er een 'gevaar' om geheime genootschappen te gaan verheerlijken. Dus duistere groepen zijn onwijs interessant voor rappers om teksten op te schrijven, voor schrijvers om een spannend verhaal over te gaan maken, etc. Dus is het gek dat het voorkomt in raps en boeken? Nee! Die willen juist de aandacht trekken. Helemaal door wat tekens te gaan gebruiken en dergelijke.

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:57

Ik geloof er absoluut niet in,
een vriend van mij is er helemaal in de ban van,
maar voor mij is het niets anders dan een bezigheid,
eigenlijk net hetzelfde als wat boven mij wordt vertelt,
ik heb hem dat al duizend keer gezegd,en hij blijft zeggen 'wacht maar tot het zo ver is.'
Maar ik blijf erbij,het is gewoon een bezigheidje.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 14:14

_danieke_ schreef:
ik weet eigenlijk nooit wat ik moet geloven, meestal doordat ik van die vreemde ideen heb. bv dat er gewoon 1 iemand is die iedereen bestuurd, maar dat we wel denken dat we het zelf doen, ja ik spoor niet aha

Grappig dat je dat zegt, vroeger toen ik klein was dacht ik daar wel eens over na, dat wij zegmaar net zoals in
de Sims een soort van poppenkast zijn, en er iemand boven ons staat die ons zeg maar bestuurd. :o

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:17

ja het is heel stom, maar dan gaan heel mn gedachtes op hol, dan denk ik van, ja maar nu denk ik er wel overna, of wil diegene die ons zou besturen ( :') ) dat juist, wordt je gek van haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:20

Sommige dingen vind ik vergezocht, andere stukken denk ik van dat deze wel een deel waarheid zullen bevatten.
Het zet mij iig wel aan het denken en zorgt ervoor dat ik zelf verder ga nadenken en ga opzoeken/lezen/kijken.
(Illuminati/NWO/Vrijmetselaars/Codex Alimentarius etc. etc.)
Vind het allemaal mateloos interessant en doe het ook niet af als 'complottheorie', want waarom zou er geen waarheid in kunnen zitten? Denk alleen wel dat je zelf reeël moet blijven denken en (zoals met alles) het niet klakkeloos aan moet nemen als zijnde waarheid.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:36

ik heb net 2,5 uur zitten lezen en speuren op het net.
erg boeiend allemaal.
vooral over die NWO (de nieuwe wereld orde)
en waar zo plotseling de PVV(hoe komen ze aan het geld?) vandaan komt om een oorlog uit te lokken tussen de moslims en christenen.
en hoe we allemaal een bepaalde denkwijze aangeleerd krijgen en ideeën enz.

stel het is allemaal waar het het bestaat echt. wat willen wij er dan tegen doen?
en als de gewone mensen zullen winnen wat dan wie leid dan?

ik vind het allemaal interessante teksten, maar ik wil me er niet te veel mebezig houden dan word ik gek ;)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:49

Erg interessant, maar als de Illuminati zo veel macht heeft, waarom verwijderen ze dan niet alle informatie, films, boeken etc die op internet te vinden is?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:52

Lisann__ schreef:
Erg interessant, maar als de Illuminati zo veel macht heeft, waarom verwijderen ze dan niet alle informatie, films, boeken etc die op internet te vinden is?

mischien willen ze juist wel dat wij het vinden :D

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:53

Omdat het meerendeel van de mensen het onzin vindt, denk ik.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:55

_danieke_ schreef:
Lisann__ schreef:

Waarom? Dan zijn ze toch niet meer anoniem? Dan kunnen er slimmeriken zijn die alles gaan analyseren en onderzoeken.
Dan zouden, even ver gedacht, de Illuminati toch gepakt kunnen worden? Dan kunnen we er toch achter komen wie het zijn?

Ik ben zelf tegen het geloof, dus geloof hier ook niet echt in. Maar vind het wel interessant.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:56

maar waarom zouden zoveel mensen er iets over weten of gelove en zijn er wel dingen die kloppen, als het slechts een gerucht of roddel zou zijn ?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:58

Lisann__ schreef:
_danieke_ schreef:

Waarom? Dan zijn ze toch niet meer anoniem? Dan kunnen er slimmeriken zijn die alles gaan analyseren en onderzoeken.
Dan zouden, even ver gedacht, de Illuminati toch gepakt kunnen worden? Dan kunnen we er toch achter komen wie het zijn?

Ik ben zelf tegen het geloof, dus geloof hier ook niet echt in. Maar vind het wel interessant.

ja ik weet dat ook niet, maar als ik het hoor krijg ik altijd een beetje zo'n idee :
Afbeelding
een spelletjes idee, uitdagen uitlokken, en mensen prikkelen en verward maken. maar dat is mijn gevoel hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:03

Jeutje zeg, ze trekken eea wel verschrikkelijk uit z'n verband in dat filmpje. Vergelijk 't een beetje met een willekeurig christelijk feest, als je het over Pasen hebt kun je het eiereneten bedoelen of het christelijke feest... Heb het idee dat dat met die nummers ook een beetje het geval is, de helft van de tijd gaat het in feite over het eieren eten, maar dat wordt voor het gemak maar even vergeten :+

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:04

xRoosss schreef:
_danieke_ schreef:

Grappig dat je dat zegt, vroeger toen ik klein was dacht ik daar wel eens over na, dat wij zegmaar net zoals in
de Sims een soort van poppenkast zijn, en er iemand boven ons staat die ons zeg maar bestuurd. :o

Daar is niks raars aan! Je bent gewoon aan het filosoferen ;) (ik studeer momenteel 3mnden filosofie) vroeger waren er veel filosofen die bv zeiden dat de mens geen vrije wil heeft, maar leeft naar de wil van god. Of bv dat onze wereld niet de werkelijke wereld is, maar slechts een (slechte) kopie van het ideaal.

Heel interessant, maar ingewikkeld :p