Kinderen steken jongen(11) met mes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Kinderen steken jongen(11) met mes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 10:55

LadyMadonna

Re: Kinderen steken jongen(11) met mes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:58

Hmmz, waar gaat het heen met ouders dat kids van 9 zo met een mes naar buiten kunnen? Of dat het in ze op komt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:15

stef schreef:
Hmmz, waar gaat het heen met ouders dat kids van 9 zo met een mes naar buiten kunnen? Of dat het in ze op komt?

Misschien al die videogames??? Waarin je mensen kan neerschieten en neersteken?
Ik speelde vroeger Super Mario, je kon hooguit een paddestoel op iemands kop slaan.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:20

Triest dit zeg..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:22

Suzanne, is al onderzoek naar gedaan dat videogames geen invloed hebben op iemands acties.
Ik speel regelmatig Assasins Creed, waarbij ik mensen met diverse wapens te lijf ga, moet ik dan ook maar mn vleesmes pakken en naar buiten rennen? Nee, want ik heb besef van wat wel en niet normaal is, en wat wel en niet realiteit is. Stuk opvoeding dus :j

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:26

stef schreef:
Suzanne, is al onderzoek naar gedaan dat videogames geen invloed hebben op iemands acties.
Ik speel regelmatig Assasins Creed, waarbij ik mensen met diverse wapens te lijf ga, moet ik dan ook maar mn vleesmes pakken en naar buiten rennen? Nee, want ik heb besef van wat wel en niet normaal is, en wat wel en niet realiteit is. Stuk opvoeding dus :j

Daar ben ik het wel mee eens inderdaad. Zelf speel ik ook left 4 dead en ik word daar (ook onbewust) echt niet agressiever van. (misschien anders dan iemand die zulke spellen 24/7 speelt)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:28

Stukje mentaliteit ook misschien? Het is inderdaad gebleken dat videogames geen effect hebben. Kinderen moeten weten dat het niet normaal is om een mes mee te nemen naar buiten en al helemaal niet om er mee te steken, dat is natuurlijk helemaal de drempel die ze niet over moeten gaan.

Te belachelijk voor woorden en al helemaal niet dat ze niet vervolgd kunnen worden...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:44

Het wordt tijd dat ouders leren opvoeden.

Ik vind het eigenlijk belachelijk dat iedere mafkees maar kinderen mag krijgen... Alsof het niks is. :n
Maar ja dat mag je mensen natuurlijk niet ontnemen.......

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:50

Ouders spelen een heel grote rol maar je hebt niet alles in de hand als ouders zijnde. Dat dit uberhaupt gebeurt is natuurlijk waanzinnig!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:04

Als je als ouder persoonlijk overwicht hebt en je kinderen leert dat zulke dingen niet horen, dan zal je je kind voor zulke fouten behoeden. Kinderen trekken zich dan daadwerkelijk wat van je aan en willen je niet teleurstellen. Daarom halen ze het nog niet eens in hun hoofd.

Dit is tevens waar het grootste probleem zit bij ouders ''van tegenwoordig'', hoe vaak hoor je wel niet ''Nee jij luistert naar mij, want ik ben je moeder!''
Typisch geval van juridisch overwicht, maar een groot gebrek van persoonlijk overwicht.. Anders zou die laatste zin er helemaal niet bij hoeven, kind luistert al omdat jíj vraagt of hij wil luisteren. ;)

Natuurlijk heb je als ouder niet alles in de hand, maar een kind leren dat er niet gespeeld wordt met de messen uit het keukenblok, en dat je anderen niet zeer doet, valt daar na mijn idee niet onder. Dat heeft puur met opvoeding en normen en waarden te maken, dat daar bij een kind twijfel over kan bestaan is normaalgesproken niet aan de orde.

Maar ja, opvoeden is nou eenmaal niet zo makkelijk.... Dat denken veel mensen wel maar dat is absoluut niet zo. :n Daarom wordt het tijd dat jan en alleman zich eerst eens gaan verdiepen, voordat ze aan baby's beginnen... Dat zou de wereld een stuk mooier maken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:09

Ik ga geen discussie aan over opvoeding want daar begin ik een beetje moe van te worden. ;) Is helemaal hot op bokt.

Dat zeg ik, opvoeding, normen en waarden! Maar het is geen garantie dat je kind dan ook nooit iets zal doen. Dat is eigenlijk wat ik wilde zeggen. :)

Wat mij betreft zouden deze kinderen en ouders wel eens een goede vervolging mogen krijgen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 12:12

Ik zeg: Terugsturen naar Somalië. Laat ze maar eens leren dat het hier niet kan en dat zij blij mogen zijn dat ze niet op de somalische straffen worden vervolgd.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:15

oh oh oh arme jongen, ben je lekker aan het buiten spelen en gebeurt er dat.

ik vind overigens best wel dat de kinderen straf mogen krijgen. en mischien niet van de ouders zelf
maar van de politie. dat ze toch denken van ohjee dat moeten we niet nog een keer doen.

en wat Purny zegt,: lekker terug naar hun eigen land. mischien vinden ze het daar leuker.

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:18

Ik vind toch echt wel dat die kinderen straf verdienen! ? Niet de bak in, oké, maar ze komen er zomaar vanaf op deze manier! :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 12:25

Dit geeft naar mijn idee ook een stempel naar de andere kinderen onder de 12 jaar. Die denken straks: Als ik iets doe dan krijg ik toch lekker geen straf...

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:34

purny schreef:
Dit geeft naar mijn idee ook een stempel naar de andere kinderen onder de 12 jaar. Die denken straks: Als ik iets doe dan krijg ik toch lekker geen straf...

ja inderdaad en denk erom dat ze dat weten hoor op die leeftijd.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:36

Kunnen die ouders niet iets van een straf krijgen? Die moeten toch verantwoordelijk zijn voor zulke kinderen. Sommige ouders zijn stront eigenwijs als het om opvoeden gaat, maar zodra zij straf krijgen voor iets wat de kids hebben gedaan is het wel over met de pret voor de kids en wordt er waarschijnlijk wel wat aan gedaan.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:45

Zoals ook al gezegd werd door vele psychologen nadat Tim Kretschmer in het Duitse Winnenden op zijn school een bloedbad aanrichtte en zichzelf aansluitend het leven nam, hebben videogames wel degelijk een bepaalde invloed. Echter zijn andere zaken die hierbij een rol spelen, bijvoorbeeld het geslacht en psychische problemen, zoals bij Kretschmer die ook veel gewelddadige videospelletjes speelde en ook zo actief was met wapens (o.a. door zijn vader).

Ik denk dat iedereen het verhaal kent van de jongetjes die, na het spelen van een videospel, met een Samoerai-zwaard een vriendje doden en zo zijn er wel meer voorbeelden.

Natuurlijk speelt je leeftijd ook een rol. Ik zie hier mensen reageren die ook videospelletjes spelen, zich echter niet meer in de leeftijdscategorie van de jongens in kwestie bevinden. Op latere leeftijd kun je veel makkelijker relativeren en werkelijkheid van fictie onderscheiden, wat de invloed van dergelijke spelletjes ook weer beperkt.

Maar goed, dat met de videospelletjes is maar gespeculeer, in eerste instantie hebben de ouders van de 3 jongens zich eens flink achter de oren te krabben, want er is iets goed misgegaan in de opvoeding. Ik vind dus inderdaad ook dat ouders medeverantwoordelijk moeten worden gemaakt voor deze daad gezien de jonge leeftijd van de daders. En die jongens....Op zijn minst een psychiatrische behandeling, die moeten weer even met beide voeten op de grond komen (en wat mij betreft ook een flink pak rammel...).

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:47

Het wordt ook steeds jonger.... :n

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:55

Mijn kind doet zoiets niet .... zucht

Daar wordt ik moe van. Het niet willen zien of geloven dat hun kinderen andere kinderen
pesten, aan de drugs zitten, stelen enz. Ook al worden ze op de feiten gedrukt en komen ze
met dat eerste zinnetje. Handen boven het hoofd houden, vreselijk !

Dat dit kan gebeuren, wat zal dat kind een trauma hebben ...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:30

Ophangen, als ze al zo jong zijn en dit doen, nou daar komt niks van terecht.
Gestraft moeten ze worden! Sowieso weg hier uit dit land. Pokkejong!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:48

Suzanne F. schreef:
stef schreef:

Misschien al die videogames??? Waarin je mensen kan neerschieten en neersteken?
Ik speelde vroeger Super Mario, je kon hooguit een paddestoel op iemands kop slaan.

tegenwoordig kan je ook al met vuurballetjes gooien :')

maar wel ontzettend erg.!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:50

stef schreef:

:')

Helemaal mee eens, hoe ik ook af en toe de kids hier elkaar te lijf zie gaan zeg!! Met stenen (bakstenen) naar elkaars hoofd gooien, en die ouders zitten gewoon binnen, paar straten verderop :n

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:30

Verschrikkelijk wat gaat dat later brengen.......

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:45

LiNdA1986 schreef:
Ophangen, als ze al zo jong zijn en dit doen, nou daar komt niks van terecht.
Gestraft moeten ze worden! Sowieso weg hier uit dit land. Pokkejong!

Oja iemand ophangen is het goede signaal.

:Y)