Excuses om alcohol te nuttigen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Excuses om alcohol te nuttigen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 18:19

Eigenlijk.... zijn wij hollanders maar een stelletje alcoholisten :o . We hebben allemaal van die feestjes waar de meeste nederlanders een partij alcohol naar binnen gieten. Vanavond is het Koninginnenach en wordt het voor de meeste mensen natuurlijk zuipen.. Met voetbal is er alcohol, met kerst en oud en nieuw en met de verjaardagen is er alcohol. Natuurlijk is er morgen in Amsterdam een alcohol verbod wat ik alleen maar goed vind, maar ik denk dat er veel mensen thuis gaan indrinken. Wie heeft er net als ik nog meer een hekel aan alcohol?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Excuses om alcohol te nuttigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:22

Ik :D
Nou ja, ik vind het niet zo erg dat mensen alcohol drinken, maar ik moet er geen last van hebben.
En aan dronken mensen heb ik een verschrikkelijke hekel, maar ik heb dan ook een aantal nare ervaringen achter de rug met alcoholisten (niet dat ieder dronken mens direct een alcoholist is, maar het zorgt er wel voor dat ik een hekel aan drank heb gekregen.)
Zelf zal ik ook absoluut niet drinken, maar anderen moeten doen wat ze niet laten kunnen :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:25

Nederlanders drinken veel alcohol...?! Ik ken niet zo veel landen waar ze minder drinken hoor...
Ik heb niets tegen alcohol, en op dagen koninginnennacht/dag vind ik het er ook gewoon bij horen om een gezellig borreltje te drinken met vrienden of familie. Natuurlijk wel genuttigd op verstandige wijze en in verstandige hoeveelheden. Lamme mafkezen, die niet meer weten wat ze doen is voor iedereen vervelend. Ik begrijp de regeling in Amsterdam wel omdat er toch altijd redelijk wat jongeren het verschil niet weten tussen een gezellig glaasje en volkomen lazerus gaan, maar het is wel jammer voor de mensen die het wel gezellig kunnen houden.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 29-04-11 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:26

ieder zijn ding toch, zolang je er niemand mee lastig valt prima :)

Ik lust zelf graag wijn en drink dit regelmatig, zeker in combinatie met lekker eten een prima drank!
Maar ook om gezellig te terrassen met vrienden of vriendinnen!

Zoete drank en fris hou ik weer niet zo van :o

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:30

Ik heb niet een hekel aan alcohol maar wél aan de manier hóe sommige omgaan met alcohol.
Zoals b.v. dat "Comazuipen" dat slaat echt alles! En dan heb je nog: Dronken achter het stuur zitten,iemand aan rijden en er dan maar vandoor gaan.
Het is ongeloofelijk hoe de jeugd tegenwoordig drinkt,zo ontzettend veel,en dan ook nog op heel jonge leeftijd al. Ze kunnen dan wel de ouders er op aan kijken maar die kunnen er weinig tegen doen,ze kunnen moeilijk als spion achter hun kind aan gaan? toespreken? wow ja,dat helpt,maar niet heus.
Alcohol zelf heb ik geen hekel aan,maar de manier van alcohol nuttigen wél dus.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:38

Ik geloof dat het met Nederland wel mee valt in vergelijking met andere landen. En tja... ik houd zelf ook wel van een borrel. Alleen drink ik altijd met mate.

En als mensen dronken willen worden, gaan ze maar lekker hun gang. Als ik er maar geen last van heb en ze niet dronken aan het verkeer deelnemen (fiets a la). En als ze een kater hebben de volgende dag, heb ik geen medelijden.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:40

purny schreef:
Wie heeft er net als ik nog meer een hekel aan alcohol?

Ik! Ik ben geheelonthouder, maar dat schijnt - zeker in studentenkringen - toch wel bijna een unicum te zijn :+

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 15:36

Ik drink ook niet. Als tiener wel eens Shandy gedronken maar dat is ook voor zover ik weet de enige alcohol (de hele 0.2% :P ) die ik lekker vind. Doe mij maar een grote beker thee.
Ik moet ook zeggen dat ik er de lol niet van inzie om je eigen remmingen uit te schakelen. Die heb je niet voor niets...

Ik vind het trouwens prima als mensen gewoon lekker een glaasje drinken, maar dronken lui heb ik een hekel aan. Veel te onvoorspelbaar.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 15:38

Cayenne schreef:
Ik :D
Nou ja, ik vind het niet zo erg dat mensen alcohol drinken, maar ik moet er geen last van hebben.
En aan dronken mensen heb ik een verschrikkelijke hekel, maar ik heb dan ook een aantal nare ervaringen achter de rug met alcoholisten (niet dat ieder dronken mens direct een alcoholist is, maar het zorgt er wel voor dat ik een hekel aan drank heb gekregen.)
Zelf zal ik ook absoluut niet drinken, maar anderen moeten doen wat ze niet laten kunnen :)

sluit me hier helemaal bij aan :j

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 15:45

Narya schreef:
purny schreef:
Wie heeft er net als ik nog meer een hekel aan alcohol?

Ik! Ik ben geheelonthouder, maar dat schijnt - zeker in studentenkringen - toch wel bijna een unicum te zijn :+

Ik drink alcohol vanaf dat ik 14 was. Heel slecht. Zeker als ik daar naar terug kijk. Op mijn 16de - na een aantal dronken incidenten - heb ik besloten compleet te stoppen met drinken, wat in mijn omgeving echt apart was. Ik had oudere vrienden en iedereen dronk sowieso elke week. Tot mijn 18de heb ik niet meer gedronken en ging ik gewoon alcoholloos uit, wat ik prima vond. Ik had even veel plezier en ga even goed los als met alcohol. Veel mensen vonden dat maar apart, die hebben alcohol nodig om er een leuke avond van te maken. Dat vind ik maar raar. Ik ben wel weer gaan drinken, na mijn 18de, af en toe, met de grote feesten zoals inderdaad voetbal, koninginnennacht en soms op verjaardagen. Voor de rest ga ik meestal alcoholloos uit. Ik word soms wel aangeschoten, maar ik ben nooit dronken. Ik herinner altijd alles wat ik de vorige dag heb gedaan en heb als ik aangeschoten ben een antwoord klaar als iemand me vraagt om iets raars te doen "Nee, dat doe ik niet, want ik ben aangeschoten. Daar kan ik nu niet over beslissen. Vraag me morgen als ik nuchter ben nog eens." En dus doe ik meer rare dingen als ik nuchter ben haha.

Ik heb respect voor mensen die totaal geen alcohol drinken, zeker als student lijkt het me zo lastig. Toen ik het niet deed vond ik het soms best moeilijk, want ik werd wel onder druk gezet door de groep. Ik ben altijd nee blijven zeggen, totdat ik zelf - voor mezelf - de keuze nam dat ik af en toe best een glaasje mocht drinken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 16:19

Ik denk dat het op die leeftijd ook een stuk groepsdruk is?
Zelf heb ik me daar nooit wat van aangetrokken (ook niet toen steeds meer mensen in mijn omgeving gingen roken in pauzes op school) maar ik kan me wel voorstellen dat anderen daar gevoelig voor zijn.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 16:22

Ik lust best een drankje hoor, maar niet bij iedere gelegenheid. Het is wel zo dat er altijd wel een excuus is om een biertje of een ander drankje te kunnen nuttigen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 16:52

Cayenne schreef:
Ik denk dat het op die leeftijd ook een stuk groepsdruk is?
Zelf heb ik me daar nooit wat van aangetrokken (ook niet toen steeds meer mensen in mijn omgeving gingen roken in pauzes op school) maar ik kan me wel voorstellen dat anderen daar gevoelig voor zijn.

Dat is het ook voor een deel, maar ik wilde het zelf ook wel op die leeftijd, dat drinken. Blowen en roken heb ik bijvoorbeeld nog nooit in mijn leven gedaan, hoewel ik vaak genoeg een joint of sigaret aangereikt kreeg. Als ik nee zei dan stelde ik me aan en ik was een watje. Ze bleven ook maar aanbieden, hoe vaak ik ook nee bleef zeggen. Die mensen zijn geen vrienden meer, want ik vind dat je elkaars keuzes moet kunnen respecteren.
Ik ben er dus niet gevoelig voor, groepsdruk, maar ik wilde op die leeftijd zelf wel drinken. Ja, de groep introduceerde me eraan, maar ik had er toen zelf absoluut geen problemen mee om het te doen en voelde me ook niet gedwongen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:38

Heb nooit last gehad van groepsdruk, hoogstens af en toe wat vreemde blikken als mensen mij nog niet kennen. Is denk ik inderdaad afhankelijk van je omgeving. Mijn studentenvereniging is vrij braaf, daar is het heel gewoon om niet te drinken. Niemand in mijn vriendenkring heeft mij ooit een watje genoemd oid en dat zou ik ook niet kunnen waarderen >;)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:34

Alcohol is een hard drug, en veroorzaakt enorm veel problemen in de maatschappij. Mensen verliezen hun grenzen en doen bizarre dingen die niet alleen slecht zijn voor henzelf maar ook voor anderen... Dit jaar is er voor het eerst een alcohol verbod op de stations, en er zijn geen problemen, dat is geen toeval.
Ik vind dat alcohol in het rijtje hard drugs hoort, en daarom niet algemeen geaccepteerd moet zijn.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:46

Ik zag net toch genoeg drank in de trein hoor. :+
Was geen probleem om een fles mee te nemen. ;)
Mjaa ik vind dat het eens in de zoveel tijd wel mag, zolang het maar niet een gewoonte wordt.
Want dan is het een verslaving.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:50

Toch zijn we dan best slim als klein landje B-)

Maar nee, het is ook niet normaal. :\
Zolang het "normaal" blijft vind ik het niet erg, maar een groot deel van mijn klas gaat ook elke vrijdag "tappen". Laten we het er dan op houden, zuipen tot ze erbij neer vallen.. -O-

Edit; Zelf drink ik uiteraard ook niet. :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:55

Het vreemde van alcohol vind ik het misplaatste belang dat de meeste mensen eraan hechten in een feestelijke omgeving. Zo hoorde ik gisteren op de radio dat er steden zijn die voor Koninginnedag hadden afgekondigd dat er in de supermarkten nog maar één biertje per persoon mocht worden verkocht. Misschien idd wel een beetje overdreven maatregel, maar nu komt het: het eerste dat de dj zei was "één biertje maar? Dan wordt het toch nog nóóít gezellig?!"

Leg mij nou eens uit: Wat heeft alcohol nou met gezelligheid te maken? (net als roken trouwens, maar dat terzijde :D). Gezelligheid maak je met vrienden in een leuke omgeving, wat ik daarbij drink draagt daar echt niet toe bij. Ik heb het met een colaatje minstens net zo gezellig als wanneer ik er alcohol bij zou drinken, dat weet ik zeker! En gelukkig geldt dat voor de meeste van mijn vrienden ook!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 21:14

Kijk en dat snap ik ook niet van alcohol. Waarom moet het op een dag als vandaag altijd alcohol genuttigd worden want anders vinden de mensen het niet gezellig. Ik drink niet, maar ik heb het altijd gezellig.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:19

Ik ben niet tegen alcohol maar ik zie het nut er ook niet van in.
Snap ook niet dat ze zeggen dat het met alcohol op een stuk gezelliger wordt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:20

Ik ben niet tegen alcohol, drink het zelf ook op z'n tijd. Maar ik ben wel fel tegen mensen die door hun alcoholgebruik anderen mogelijk in gevaar brengen. Bvb mensen die met drank op auto gaan rijden, als is het maar één biertje, ik vind het walgelijk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:24

Ik ben ook niet tegen alcohol...
Maar met mate...

Helaas gebeurt het veel te vaak dat mensen doorslaan... teveel drinken... rare dingen gaan doen... andere in gevaar brengen...

Ikzelf drink eigenlijk niet.
Héééél soms na werktijd na een lange dag één glas cola-whisky.. en waarom? Omdat het lekker is.. :)
Dit komt misschien 1x in de 2 maanden voor...
Dit enkel als ik met de trein ben, en niet met de auto.

Alcohol en gezelligheid?

Ik kan prima gezellig zijn zonder drank op....

Alcohol maakt losjes... mensen durven meer... kunnen meer... zijn makkelijker...

Ach... t is troep... :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:45

gohya schreef:
Ik heb niet een hekel aan alcohol maar wél aan de manier hóe sommige omgaan met alcohol.
Zoals b.v. dat "Comazuipen" dat slaat echt alles! En dan heb je nog: Dronken achter het stuur zitten,iemand aan rijden en er dan maar vandoor gaan.
Het is ongeloofelijk hoe de jeugd tegenwoordig drinkt,zo ontzettend veel,en dan ook nog op heel jonge leeftijd al. Ze kunnen dan wel de ouders er op aan kijken maar die kunnen er weinig tegen doen,ze kunnen moeilijk als spion achter hun kind aan gaan? toespreken? wow ja,dat helpt,maar niet heus.
Alcohol zelf heb ik geen hekel aan,maar de manier van alcohol nuttigen wél dus.

Beetje veralgemenend dit ...

Is geen aanval op jou, maar met m'n 20 lentes behoor ik toch nog wel tot de jeugd van tegenwoordig.
En wij doen dit verkeerd, en wij doet dat verkeerd, en we drinken teveel, en we rijden roekeloos, en die duwende oma op de tram die iedereen voorbijstak op haar plaats zetten, is brutaal zijn.

Bon, ik drink, en graag.
Kan van een wijntje bij het eten genieten of een fris pintje op een warme zomerdag. Een cocktail met vriendinnen of een ad fundum als de oudere maten van het oudere vriendje me uitdagen.
Maar als m'n vriendin om half twee 's nachts smst dat ze wat last heeft van haar glas wijn (heeft heel lang niet mogen drinken vanwege haar cholesterol, en toen heb ik meegedaan) ben ik de eerste om te bellen en te vragen of ze een lift nodig heeft naar huis. Wat speciaal opstaan en rijden zou zijn, trouwens.
Trouwens is het m'n mama die het vroegste alcohol dronk hier in het gezin, want wat deed oma om mama stil te krijgen als ze niet wou slapen? Juist ja, tutje in .... }>

Ik ken m'n grens en drink principieel niet als ik nog moet rijden.
En oké, niet iedereen is zo (vriendje van bovenstaande vriendin niet, die kan binnekort een preek verwachten van me :( ) maar niet iedereen kruipt lazarus achter het stuur om wat fietsers omver te maaien en dan tegen een boom te kwakken.

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:11

Rijerijerije schreef:
Het vreemde van alcohol vind ik het misplaatste belang dat de meeste mensen eraan hechten in een feestelijke omgeving. Zo hoorde ik gisteren op de radio dat er steden zijn die voor Koninginnedag hadden afgekondigd dat er in de supermarkten nog maar één biertje per persoon mocht worden verkocht. Misschien idd wel een beetje overdreven maatregel, maar nu komt het: het eerste dat de dj zei was "één biertje maar? Dan wordt het toch nog nóóít gezellig?!"

Leg mij nou eens uit: Wat heeft alcohol nou met gezelligheid te maken? (net als roken trouwens, maar dat terzijde :D). Gezelligheid maak je met vrienden in een leuke omgeving, wat ik daarbij drink draagt daar echt niet toe bij. Ik heb het met een colaatje minstens net zo gezellig als wanneer ik er alcohol bij zou drinken, dat weet ik zeker! En gelukkig geldt dat voor de meeste van mijn vrienden ook!

Dat ene biertje uit de supermarkt is niet om drinken tegen te gaan maar om de kroegen en standhouders meer te laten verdienen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:51

Optiwolk schreef:
Trouwens is het m'n mama die het vroegste alcohol dronk hier in het gezin, want wat deed oma om mama stil te krijgen als ze niet wou slapen? Juist ja, tutje in .... }>

Je moeder kreeg als kind al alcohol zodat ze makkelijker ging slapen? :?