gohya schreef:Ik heb niet een hekel aan alcohol maar wél aan de manier hóe sommige omgaan met alcohol.
Zoals b.v. dat "Comazuipen" dat slaat echt alles! En dan heb je nog: Dronken achter het stuur zitten,iemand aan rijden en er dan maar vandoor gaan.
Het is ongeloofelijk hoe de jeugd tegenwoordig drinkt,zo ontzettend veel,en dan ook nog op heel jonge leeftijd al. Ze kunnen dan wel de ouders er op aan kijken maar die kunnen er weinig tegen doen,ze kunnen moeilijk als spion achter hun kind aan gaan? toespreken? wow ja,dat helpt,maar niet heus.
Alcohol zelf heb ik geen hekel aan,maar de manier van alcohol nuttigen wél dus.
Beetje veralgemenend dit ...
Is geen aanval op jou, maar met m'n 20 lentes behoor ik toch nog wel tot de jeugd van tegenwoordig.
En wij doen dit verkeerd, en wij doet dat verkeerd, en we drinken teveel, en we rijden roekeloos, en die duwende oma op de tram die iedereen voorbijstak op haar plaats zetten, is brutaal zijn.
Bon, ik drink, en graag.
Kan van een wijntje bij het eten genieten of een fris pintje op een warme zomerdag. Een cocktail met vriendinnen of een ad fundum als de oudere maten van het oudere vriendje me uitdagen.
Maar als m'n vriendin om half twee 's nachts smst dat ze wat last heeft van haar glas wijn (heeft heel lang niet mogen drinken vanwege haar cholesterol, en toen heb ik meegedaan) ben ik de eerste om te bellen en te vragen of ze een lift nodig heeft naar huis. Wat speciaal opstaan en rijden zou zijn, trouwens.
Trouwens is het m'n mama die het vroegste alcohol dronk hier in het gezin, want wat deed oma om mama stil te krijgen als ze niet wou slapen? Juist ja, tutje in ....
Ik ken m'n grens en drink principieel niet als ik nog moet rijden.
En oké, niet iedereen is zo (vriendje van bovenstaande vriendin niet, die kan binnekort een preek verwachten van me
) maar niet iedereen kruipt lazarus achter het stuur om wat fietsers omver te maaien en dan tegen een boom te kwakken.