Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kim14 schreef:Dieren die normaal worden geslacht, en dus geschoten worden ook niet verdoofd hoor. Maar dit wil niet zeggen dat ik voor halal slachten ben, absoluut niet
colette_007 schreef:Hier gaat zo ongeveer al een discussie over...
Ik vind het hypocriet dat je zegt: 5min (ruim genomen) pijn bij slachting is cru, slecht etc. Maar 6weken opgesloten in een hok waar je je kont nog niet kan keren en je 'celgenoten' je staart opvreten dat is niet zo erg hoor..
Juliette86 schreef:Ik tijwfel toch een beetje aan de juistheid van dit bericht. Het zal niet de eerste keer zijn dat deze partij de plank finaal mis slaat, omdat ze alleen de bel hebben gehoord maar de klepel 'miracueus en voor hun eigen gewin' niet konden vinden.
kanniet schreef:Over mijn vraag of de supermarkt mij kan garanderen dat ik geen ritueel geslacht vlees eet, als ik vleeswaren bij hun koop die niet gelabeld zijn als halal, heb ik nog steeds geen reactie gehad. Ik ben heel erg benieuwd of ik wel reactie ga krijgen.....
Kim14 schreef:Dieren die normaal worden geslacht, en dus geschoten worden ook niet verdoofd hoor. Maar dit wil niet zeggen dat ik voor halal slachten ben, absoluut niet
Mister01 schreef:kanniet schreef:Over mijn vraag of de supermarkt mij kan garanderen dat ik geen ritueel geslacht vlees eet, als ik vleeswaren bij hun koop die niet gelabeld zijn als halal, heb ik nog steeds geen reactie gehad. Ik ben heel erg benieuwd of ik wel reactie ga krijgen.....
ik heb gisteren van de AH gelijk een reactie gekregen dat ik me geen zorgen hoefde te maken, en dat er in hun winkels absoluut geen onverdoofd geslacht vlees word verkocht.
de dieren worden wel eerst versuft voordat ze worden gedood.
maar ik ben het met je eens dat je het dus nooit zeker weet tenzij het duidelijk op de verpakking wordt gezet!
Mister01 schreef:kanniet schreef:Over mijn vraag of de supermarkt mij kan garanderen dat ik geen ritueel geslacht vlees eet, als ik vleeswaren bij hun koop die niet gelabeld zijn als halal, heb ik nog steeds geen reactie gehad. Ik ben heel erg benieuwd of ik wel reactie ga krijgen.....
ik heb gisteren van de AH gelijk een reactie gekregen dat ik me geen zorgen hoefde te maken, en dat er in hun winkels absoluut geen onverdoofd geslacht vlees word verkocht.
de dieren worden wel eerst versuft voordat ze worden gedood.
maar ik ben het met je eens dat je het dus nooit zeker weet tenzij het duidelijk op de verpakking wordt gezet!
Jolliegirl schreef:De discussie over die 90 seconden pijn of hun 6 weken in een krap hokje is een mooie discussie.
Maar als je jezelf in kunt zetten om één van beide beter te maken...
Het schieten gaat véél sneller dan het snijden... dan kun je veel meer dieren slachten.
Ik kan me het niet eens voorstellen hoe ze alles in het amsterdams slachthuis doen.... alles snijden? Dan zijn ze per koe al 90 seconden bezig...