Wilders aanwinst voor de politiek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilders aanwinst?

ja
67 (51%)
nee
62 (48%)

Totaal aantal stemmen: 129

Annet_v

Wilders aanwinst voor de politiek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 17:16

Hallo bokkers,
De vraag is simpel. Is Geert Wilders met de PvV een aanwinst voor de politiek of niet? Verkondig je mening zo ongenuanceerd als de regels toelaten ;) . Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden.

TheHorseInn

Re: Wilders aanwinst voor de politiek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:18

ja zeker!
Wilders zegt te erge dingen.
Maar bedenk, Wilders kan dat niet allemaal uitvoeren wat hij zegt! :n

daarbij,een beetje tegengas voor Nederland is niet zo erg ;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:19

Nee, om zijn ideeën, organisatie en manier van politiek bedrijven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:21

Nee, omdat Wilders compleet ongenuanceerd is, zijn mening niet baseerd op feiten, en hij ronduit belachelijke ideeën heeft.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:22

Ik vind van wel. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar hij schudt wel mensen wakker.
En zo'n man is wel eens goed in Den Haag met al die grijze mannen in het pak.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:23

Annet_v schreef:
Hallo bokkers,
De vraag is simpel. Is Geert Wilders met de PvV een aanwinst voor de politiek of niet? Verkondig je mening zo ongenuanceerd als de regels toelaten ;) . Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden.

TS waarom heb je dit topic eigenlijk gemaakt. Omdat je het met jouw stelling eens bent of juist niet?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:24

Vjestagirl schreef:
Nee, omdat Wilders compleet ongenuanceerd is, zijn mening niet baseerd op feiten, en hij ronduit belachelijke ideeën heeft.

Dit dus.

Annet_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 17:25

mika11 schreef:
Annet_v schreef:
Hallo bokkers,

TS waarom heb je dit topic eigenlijk gemaakt. Omdat je het met jouw stelling eens bent of juist niet?

Omdat ik wilde weten hoe bokt hierover denkt. Op andere fora lees ik alleen mensen die Wilders en zijn ideeën belachelijk vinden, maar hier leeft het onderwerp en zijn er genoeg mensen die wel op hem stemmen en er misschien een andere mening op na houden.
Ik vind het interessant.

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:25

Nee, Wilders zijn ideeën zijn subjectief, en hij maakt de dingen enkel erger dan ze zijn, denk aan het self-fulfilling prophecy ect.
Naar mijn mening is hij een rascist en ik vind daarom niet dat hij in de politiek thuis hoort.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:26

Ja, eindelijk iemand die echt weet wat hij wil en dit ook durft te uiten.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:27

Geert Wilders vertegenwoordigt een gigantische groep mensen, dus het is eigenlijk onmogelijk om te beweren dat hij geen goede aanwinst voor de politiek is..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:27

mika11 schreef:
Annet_v schreef:
Hallo bokkers,

Omdat ik wilde weten hoe bokt hierover denkt. Op andere fora lees ik alleen mensen die Wilders en zijn ideeën belachelijk vinden, maar hier leeft het onderwerp en zijn er genoeg mensen die wel op hem stemmen en er misschien een andere mening op na houden.
Ik vind het interessant.[/quote]

Maar hier geven mensen hun mening, zeggen echt JA of NEE, maar jij blijft nog zo vaag.
Dat bedoelde ik juist, ben jij nu zelf voor of tegen je eigen stelling?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:30

Het 100-ste-Wilders,-vinden-jullie-hem-goed-of-slecht-topic. :Z

Annet_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 17:30

mika11 schreef:

Annet_v schreef:
Ik vind het interessant.

Maar hier geven mensen hun mening, zeggen echt JA of NEE, maar jij blijft nog zo vaag.
Dat bedoelde ik juist, ben jij nu zelf voor of tegen je stelling?

Ik geloof dat ik voor ben. Ik ben het niet met hem eens, maar politiek blijft mensenwerk. De gemiddelde Nederlander weet niet wie Emile Roemer is, maar wel wie Geert Wilders is. Dat vind ik goed van hem, hij betrekt de maatschappij erbij. (Wel op een aparte manier: een deel van Nederland zucht opgelucht, eindelijk iemand die ze begrijpt en de andere helft maakt zich enorm boos :+ )

Annet_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 17:31

H_Nalanta schreef:
Het 100-ste-Wilders,-vinden-jullie-hem-goed-of-slecht-topic. :Z

Nee, dat was dus niet mijn bedoeling. Of je het goed vind dat hij er is of niet, i.p.v zijn gedachtegoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:36

Vjestagirl schreef:

Dit ben ik met je eens, maar tóch vind ik hem een aanwinst voor de politiek.
Hij vertegendwoordigt wel het gevoel van een groot deel van de mensen die anders de politiek links laten liggen, en dat is ook belangrijk. Hoe oneens ik het er persoonlijk ook mee ben.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:37

iedereen is een aanwinst voor de politiek....hoe gemeleerder hoe beter.....iedere mening telt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:42

Kijk ook maar naar soapseries:
De 'slechteriken' in de series blijven de mensen het meest bij.
Daarom willen veel acteurs graag een 'slechterik' spelen.
Ik denk daarom ook dat Wilders voor een deel acteur is die op een bepaalde manier zijn mening verkondigd.
En hij heeft er succes mee, iedereen kent hem.
Dat doen niet veel mensen hem na.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:15

Wilders is absoluut een aanwinst. Hij spreekt duidelijke taal, als je op hem stemt weet je waarvoor hij staat, dat kun je van maar weinig politici zeggen.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:50

Nee. Als het aan mij ligt mag hij weg. Liever gister dan vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:01

JuliaMaria schreef:
Geert Wilders vertegenwoordigt een gigantische groep mensen, dus het is eigenlijk onmogelijk om te beweren dat hij geen goede aanwinst voor de politiek is..

ben ik het niet echt mee eens, ik weet namelijk niet of de groep die Wilders aanhangt wel een aanwinst is voor de politiek/democratie.
En dat vind ik echt een heel lastig iets,

want aan de ene kant denk ik dat het gevaarlijk is voor een democratie als mensen alleen maar op iemand stemmen 'want hij doet tenminstuh waar die voor staat, verder ben ik het niet met hem eens ofzeu' of 'Alle marokkanen zij k.ut, stem Wilders' . En ik wil niet zeggen dat iedere wilders-stemmer zo denkt, maar een hele grote groep nu eenmaal wel.

Aan de andere kant, kun je politieke participatie nu eenmaal niet beperken tot de hogeropgeleide mensen, want dat is net zo goed in strijd met onze democratie. En daarnaast schijnt het statistisch zelfs zo te zijn dat de meeste Wilders-stemmers hoog opgeleid zijn.
Toch heb ik het idee dat mensen vaak om de verkeerde redenen op Wilders stemmen, en daarmee vind ik het zeker geen aanwinst.

Daarnaast heeft hij (of nouja, eigenlijk was dat Fortuyn al) volgens mij ook een beetje trend gezet binnen de politiek om allemaal populistische ongenuanceerde uitspraken te doen, en dat vind ik helemaal niet zo'gunstige ontwikkeling denk ik.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:22

Citaat:
'Alle marokkanen zij k.ut, stem Wilders'

Met deze zin laat je wel erg duidelijk blijken dat je niet weet waar Wilders voor staat. Jammer dat je zo ongenuanceerd napraat wat de media en veel tegenstanders van Wilders roepen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:32

@kanniet: Nee, dat is niet waar. Ze laat juist zien dat ze weet dat er veel mensen zijn die wel zo denken. En ja, dat is echt wel zo. Je kunt het hier op Bokt nogal makkelijk nazoeken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:34

kanniet schreef:
Citaat:
'Alle marokkanen zij k.ut, stem Wilders'

Met deze zin laat je wel erg duidelijk blijken dat je niet weet waar Wilders voor staat. Jammer dat je zo ongenuanceerd napraat wat de media en veel tegenstanders van Wilders roepen.

mijn hele punt is juist, dat veel aanhangers het zo zien,
Dat is wat ik in mijn directe omgeving zie :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:43

Menino: Het is toch niet aan jou om te bepalen of iemand wel of niet om de juiste reden stemt? Als iemand op de PVV stemt omdat diegene wil dat de vervelende niet-westerse allochten strenger aangepakt worden, dan is dat een waardevolle stem, even waardevol als die van jou of van mij. Of jij of ik dat een goede reden vind doet er niet toe.

Daarbij komt dat het ook niet aan jou is om te oordelen over iemand die op Wilders stemt in verband met allochtonen. Er zijn namelijk een hele hoop mensen die écht overlast hebben van niet-westerse allochtonen, overlast die echt met een cultuurverschil te maken heeft (bijvoorbeeld de ''net op de grens'' opmerkingen tegenover vrouwen, om maar iets te noemen: dat is daar normaal, hier niet). En dat zij daar graag verandering in willen zien is toch hartstikke logisch? Een oprechte reden om op een bepaalde partij te stemmen is altijd subjectief, en daarom zijn al deze redenen éven waardevol, aangezien ze allemaal even subjectief zijn.

Er is na mijn idee nooit een verkeerde reden om op een partij te stemmen, iedere gefundeerde stem is waardevol en alle stemmen samen weerspiegelen wat er in het land gebeurt. Er is ontzéttend veel op Wilders gestemt, en dat is representatief voor de onvrede die er is. Dit wordt door mensen die anti-Wilders zijn keihard weggeveegd ''alleen laagopgeleiden stemmen Wilders'', ''ze weten niet waar ze het over hebben''. Maar ondertussen wordt er wel zo gestemd, en dat is gewoon niet te ontkennen. Het is niet aan anderen om smoezen te gaan verzinnen waarom mensen zo stemmen. Dat er massaal op Wilders gestemd is betekent dat er onvrede is, en dat mensen verandering willen zien. Het is onzinnig om al deze mensen laagopgeleid te noemen, of om te beweren dat ze niet weten waar het over gaat... That makes no sense.

Of zie ik dit nou helemaal verkeerd? Zeg het maar. :)