Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luxx schreef:Misschien beter een onderwerp kiezen waar je wel een uitgesproken mening over hebt?
Magrathea schreef:Hypotheekrenteaftrek moet inkomensafhankelijk worden gemaakt. Iemand die hier aan de Kralingseweg woont (huizen die beginnen bij een miljoen) kan écht wel zonder.
Ik merk bij dit kabinet dat hoge inkomens het beter krijgen en lage inkomens worden gestraft.. dit zal daar wel weer zo'n voorbeeld van worden
Quellian schreef:Ik ben voor de hypotheekrenteaftrek![]()
Denk dat veel mensen hun huis zouden moeten gaan verkopen als het wordt afgeschaft.
Berdien schreef:Een woning van een miljoen vereist sowieso een bepaald inkomen. Kun je die woning niet van je inkomen alleen betalen, dan moet je niet in een woning van een miljoen gaan wonen.
Als je de hypotheekrente-aftrek nodig hebt om je woonlasten op te brengen dan doe je gewoon iets fout. HRA is een leuke extra om bijvoorbeeld te sparen en terug in je woning te steken maar mag geen voorwaarde zijn om een woning te kunnen kopen.
Vind ik
veerledec schreef:Het heet al een flink aantal jaren het 'eigenwoningforfait' hoor.
Brainless schreef:Het ligt niet direct verbonden aan je huis, en daarom is het sowieso niet aftrekbaar.