wie word er ook zo moedeloos van de ramp actie´s inzameling.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ship

wie word er ook zo moedeloos van de ramp actie´s inzameling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 22:47

oke ik ga beginnen over de bekende giro 555 stort nu mensen zijn uw hulp nodig...ja of ik word gek kan ook natuurlijk.

ik volg zo wel een beetje de rampen en wat er na gebeurt maar na al die miljoenen die zijn verzameld wonen er nog duizende mensen in kartonnen dozen en plastic om maar droog te kunnen slapen nu praat ik even over haiti die ramp is nu een jaar geleden en nog zijn er mensen zonder huis. snappen jullie dat nu ik zou haast zeggen zet de rekening nummer van de betrevende mensen online en als iedereen daar nu 1 euro naar overmaakt zijn die mensen meer mee geholpen dan bv 10 PP euro naar giro 555 om het maar zo te zeggen.

zo zijn er meer rampen natuurlijk maar valt gewoon nu weer op dat in haiti mensen zitten zonder huis omdat die vergaan is met de ramp dit is in mijn oog verschrikkelijk ik slaap ook niet graag in een doos met plastic.

zijn er meer mensen die dit opvallen, of ligt dit gewoon aan mij.

Daphne__

Re: wie word er ook zo moedeloos van de ramp actie´s inzameling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:49

Ik vindt het niet zo vreemd... het opbouwen van zoiets duurt verschrikkelijk lang, dus ookal hebben ze miljoenen, mensen zullen nog wel een jaar of 2 op straat leven. Niet allemaal, maar ze kunnen niet iedereen meteen aan een nieuw huis helpen :)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 22:51

nee oke dat snap ik maar er zijn toch meer mogelijkheden geef dan die mensen een normale tent of zo waar normaal in geleeft kan worden dan die dozen langs de wegen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:52

Die mensen krijgen nu eten, lijjkt me ook wel belangrijk.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 22:57

jah ook dat dat realiseer ik mij zeker dat dit wel gebeurt maar er zijn zoveel meer dan ze nodig zijn en toch maak je geld over en vervolgens hoor en zie je er eingelijk niet zo veel van kijk ik zeg maar zo in een kartonnen doos kun je niet droog leven al is eten en drinken ook belangrijk maar een droog dak ook om gezond te blijven

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:00

Wat wil je er van horen dan?

"Goh jouw 3 euro is naar 2 broden gegaan die de familie ... op straathoek ... hebben opgegeten?"

Kost tijd, kost geld.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 23:03

nee dat hoeft echt niet zo lettelijk maar tenminste wel van goh zo ver zijn we er staan al weer zoveel huizen voor zoveel inwooners maar waarom geld geven terwijl mensen niet eens droog kunnen slapen nee daar worden mensen gezond van.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:04

hihihi, maar ik begrijp de TS wel in deze. Ik geloof ook dat er vreselijk veel aan strijkstokken blijft hangen. Ik zou ook wel rechtstreeks aan die mensen willen geven maar vraag me af of ze daar op Haiti een bankrekeningnummer hebben. Die inzamelacties, tja, beter iets dan niets natuurlijk. Beter iets geven en dat dan de helft aan een strijkstok blijft hangen dan helemaal niets doen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:06

En wat denk je dat er gebeurd als je het niet collectief verstuurd :+ ? Nu kunnen ze met kleine beetjes van veel mensen grote dingen aanpakken. Zoals die kernreactor die uit moet, eten voor mensen (en dit ook verdelen), ze kunnen de slechtste gebieden als eerste aanpakken.

Je hebt mensen die geld geven, mensen die geen geld geven, je hebt mensen die hun kop in het zand steken en je hebt mensen die erover gaan zeuren. En die laatste zijn voor mij een persoonlijke ergernis. Wat wil je nu met dit topic bereiken?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:07

Ik vind dat Nederland veel te veel steun aan het buitenland geeft. In verhouding met andere landen geven 'wij' zo onwijs veel geld weg. Laat anderen dat ook eens doen. Ik vraag me af wat wij kunnen verwachten als er hier iets gebeurt. Natuurlijk moet er geholpen worden. maar IK VIND dat Nederland teveel doet.
Hier in Nederland is zo onwijs veel armoede, laten we daar ook eens iets aan doen.

Ik dnek ook dat er op Haiti al veel gedaan had kunnen zijn met al die miljoenen die daarheen zijj gegaan.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:09

In Nederland armoede? Sorry, maar wij kennen geen échte armoede. Wij kennen geen hongersnoden, uitbraken van dodelijke ziektes ed.

Ik ben het wel met je eens dat de verhoudingen wat betreft de landen beter verdeeld kunnen worden.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:09

Mikkk schreef:
En wat denk je dat er gebeurd als je het niet collectief verstuurd :+ ? Nu kunnen ze met kleine beetjes van veel mensen grote dingen aanpakken. Zoals die kernreactor die uit moet, eten voor mensen (en dit ook verdelen), ze kunnen de slechtste gebieden als eerste aanpakken.

Je hebt mensen die geld geven, mensen die geen geld geven, je hebt mensen die hun kop in het zand steken en je hebt mensen die erover gaan zeuren. En die laatste zijn voor mij een persoonlijke ergernis. Wat wil je nu met dit topic bereiken?

NOu agressieve reactie zeg. Hoezo zeuren? Kritisch zijn mag hoor.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:10

In nederland is wel degelijk armoede. Natuurlijk is het heel wat anders dan de armoede/ hongersnoden in Afrika. Maar het is hier meer dan je denkt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:10

Ik snap TS wel, ik denk er soms zelf ook zo over. Er gaan miljoenen naartoe, maar van buitenaf lijkt het alsof er niets mee gebeurd. Ik ben zelf redelijk zuinig met geld geven door alle spookverhalen die je over goede doelen hoort (geld naar directie etc etc) en als ik dan beelden zie waarvan ik denk "joh, wat is er dan mee gebeurd?" Dan twijfel ik weer even.

Misschien ligt het aan mij hoor, misschien mis ik iets, maar ik merk weinig van dat er ook gemeld wordt van wat voor verbeteringen er gemaakt zijn en dat zou van mij best wel mogen.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 23:11

dankje suuzepuus dit is nu net wat ik wil berijken al die miljoenen er had al veeeel meer kunnen gedaan zijn deze mensen hadden niet meer omder een doos hoeven slapen en idd hier in nederland is armoede zat hier zijn ook mensen die van 35 euro moeten leven met 3 kinderen per week waaom daar geen inzameling actie voor.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:14

Omdat zij uitkeringen kunnen krijgen, een baan kunnen zoeken, een dak boven hun hoofd hebben, etc.

Ff om op jouw opmerking in te gaan: weet jij dan wat er met het geld is gedaan? Hoeveel mensen voedsel hebben gekregen? Er zijn zooo veel mensen getroffen, tegen deze ramp kun je met miljarden niet tegen opboksen.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 23:17

nou ja 111 miljoen euro kunnen toch echt wel mensen voor aan het werk worden gezet om huizen of eventeeel tenten opzetten toch. neem aan dat mensen dit niet in 1 jaar opeten tja of dit ligt echt aan mij.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:18

Citaat:
Omdat zij uitkeringen kunnen krijgen, een baan kunnen zoeken, een dak boven hun hoofd hebben, etc.

verdiep jij je er maar eens verder in. Ga eens langs bij het leger des heils.
Het si hier in Nederland echt niet zo makkelijk als jij denkt.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:19

ship schreef:
nou ja 111 miljoen euro kunnen toch echt wel mensen voor aan het werk worden gezet om huizen of eventeeel tenten opzetten toch. neem aan dat mensen dit niet in 1 jaar opeten tja of dit ligt echt aan mij.

Ik wilde hierop reageren maar heb mn reactie toch maar weggehaald....

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 23:21

suuzepuus schreef:
ship schreef:

Ik wilde hierop reageren maar heb mn reactie toch maar weggehaald....

nou ja alles mag gezegt worden iedereen heeft zijn menig toch gewoon je reactie plaatsen,

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:22

111 miljoen is echt niet veel...

@ Suuzepuus, ik weet prima hoe het hier in NL werkt helaas. In NL heeft men iig iets (idd het Leger des Heils bijvoorbeeld).

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 23:24

111 miljoen niet veel nou ja in mijn ogen veel geld en voor dit geld hoeven veel mensen niet zo te leven als ze nu doen lijkt mij het hout is daar niet zo duur als hier en een tent al helemaal niet en dan vinden ze het nog zo gek dat mensen ziek worden daar.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:26

Ff een klein stukje van http://www.nederlandhelptjapan.nl :

Citaat:
Bijna 150.000 huizen zijn compleet verwoest of zwaar beschadigd...

Als je het alleen over de huizen hebt hè, 111 miljoen euro delen door 150.000 huizen, is 740 euro per huis...
En dan heb ik voedsel etc nog niet eens meegerekend.

Of 111 miljoen euro delen door 200.000 mensen... 555 euro per persoon. Hier moeten ze een maand van leven, oké, dat is wel te doen. Maar reken de wederopbouw etc eens mee...

200.000 mensen in opvangcentra die allemaal onderhouden moeten worden, 16.000 vermist....
Laatst bijgewerkt door ponymeid1 op 05-04-11 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 23:26

Mikkk schreef:
111 miljoen is echt niet veel...

@ Suuzepuus, ik weet prima hoe het hier in NL werkt helaas. In NL heeft men iig iets (idd het Leger des Heils bijvoorbeeld).

wilde toch nog even melden dat mensen bij het leger des heils ook nog moeteb betalen voor kleding en zelfs dat geld hebben veel mensen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:33

suuzepuus schreef:
Citaat:

verdiep jij je er maar eens verder in. Ga eens langs bij het leger des heils.
Het si hier in Nederland echt niet zo makkelijk als jij denkt.

Nou het is hier wel degelijk makkelijk ;)
Grotendeels is de armoede hier een eigen keuze/consequentie van verkeerde beslissingen. Want het hoeft echt niet.
En dan nog zijn er zo veel regelingen en hulpinstanties en opties...
(en ja ik weet waar ik het over heb, tis m'n werk ;))

En Ship, ligt eraan...hoeft ook echt niet altijd hoor, dat er voor betaald moet worden.

De zogenaamde armoede die hier is, is absoluut niet te vergelijken met ontwikkelingslanden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-04-11 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt