Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:In het regeerakkoord is ook vastgelegd dat het aantal woningwaarderingspunten in regio’s met schaarste wordt verhoogd met maximaal 25 punten, afhankelijk van de WOZ-waarde.
pinkie87 schreef:die 120 euro is volgens mijn als je een hoger salaris krijg. dus niet voor de mensen met een laag salaris.
er komt alleen 1,5% op de huur of zo.
maar jah mensen die veel verdienen en wel een een goedkoop huurwoning zitten. vind ik ook erg.
want daardoor stroomt het niet door en kom ik hier nooit aan een huurwoning
Vjestagirl schreef:pinkie87 schreef:die 120 euro is volgens mijn als je een hoger salaris krijg. dus niet voor de mensen met een laag salaris.
er komt alleen 1,5% op de huur of zo.
maar jah mensen die veel verdienen en wel een een goedkoop huurwoning zitten. vind ik ook erg.
want daardoor stroomt het niet door en kom ik hier nooit aan een huurwoning
Aan de andere kant: als die mensen dat huis gekregen hebben toen ze heel weinig inkomen hadden, en nu blij zijn dat ze eindelijk aan het einde van de maand wat overhouden. Moeten die dan verhuizen omdat jij graag in hun huis wil?
BartVB schreef:Nou ja, op zich is het wel positief dat er iets wordt gedaan aan het 'scheefwonen'. De sociale huurwoningen worden voor een deel gesponsord door de staat om te zorgen dat huren betaalbaar blijft. Als je dan 100k/jaar binnen haalt per jaar met z'n tweeen dan mag het best gestimuleerd worden dat je doorstroomt naar een woonsituatie die beter bij je inkomenssituatie past.
De regelgeving zoals die er nu aankomt is echter wat aan de enthousiaste kant. Met 43k/jaar aan gezamelijk inkomen doe je niet veel op de particuliere huurmarkt en een huis kopen kan eigenlijk ook vergeten. De groep mensen tussen de 43k en, zeg, 55k per jaar vallen dus tussen de wal en het schip wat wonen betreft. Sociale huur worden ze uit gepest, kopen kunnen ze niet betalen. En die groep zit toch aardig rond modaal dacht ik.
BartVB schreef:Nou ja, veel verdienen... 43.000 zit je zo aan als je met z'n tweeën een baan hebt. En met 43k kan je een hypotheek krijgen van net iets meer dan 2 ton. Probeer daar maar een huis mee te kopen in een beetje bewoonde wereld
Daphna schreef:Ik zie het ze zo doen, lekker bezuinigen op de mensen die geen huis kunnen kopen, maar wel de hypotheekrente aftrek in stand houden....
BartVB schreef:Ik weet niet hoe de SP aan z'n informatie komt maar in de kamerbrief lees ik iets heel anders:Citaat:In het regeerakkoord is ook vastgelegd dat het aantal woningwaarderingspunten in regio’s met schaarste wordt verhoogd met maximaal 25 punten, afhankelijk van de WOZ-waarde.
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -2011.html
De huren rucksichtlos met 120 euro verhogen lijkt me niet heel realistisch