kind van 12 bevallen van baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDDMakkink

kind van 12 bevallen van baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 12:43

DDDMakkink schreef:
GRONINGEN - Een 12-jarig meisje uit Groningen is vorige week tijdens een schoolexcursie bevallen van een gezonde dochter. Het kind wist niet dat ze zwanger was, meldde een woordvoerder van de Hulpverleningsdienst Groningen dinsdag.
© ThinkstockDe scholiere was met haar klasgenoten van de basisschool een dagje op excursie, toen ze last kreeg van hevige kramp in haar buik.

Medewerkers van de gealarmeerde ambulance hebben de baby ter wereld geholpen.

Het is niet bekend hoe lang het meisje al zwanger was. Het was voor het kind, haar ouders en de omgeving van het meisje een grote verrassing dat ze zwanger bleek te zijn, aldus de zegsman.

Citaat:
Hulpinstanties

Moeder en dochter liggen nog in het ziekenhuis en maken het goed. Er zijn inmiddels meerdere hulpinstanties, waaronder Jeugdzorg, ingeschakeld om de tienermoeder bij te staan. Ook is er een voogd aangesteld die primair verantwoordelijk is voor de zorg voor de baby.

De ouders van klasgenootjes van het meisje zijn per brief geïnformeerd. Docenten en begeleiders hebben ondersteuning aangeboden gekregen. Waar de schoolexcursie plaatsvond, wil de woordvoerder niet kwijt.

Volgens de Stichting Ambulante Fiom, die tienermoeders begeleidt, blijkt uit recente cijfers dat in 2009 in ons land veertig meisjes van 15 jaar en jonger van een kind bevielen.
Citaat:

MelanieB

Re: kind van 12 bevallen van baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:44

Je hoort het wel eens vaker hoor dat je serieus niks doorhebt.
net zoals iemand hier op bokt toen, volgens mij werd ze ook gewoon ongesteld en geen eens dikke buik ofzo, meen ik me te herinneren.

12... belachelijk. :n

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:47

mijn oma heeft een heel dun postuur.. toen mijn mama werd geboren was iedereen verast. Niemand had het gezien. Mijn oma wist het natuurlijk wel ;)
Dus er zijn echt mensen die gewoon niet zo een buik krijgen. Bij andere denk je wooow die is zwanger van een olifant en dan komt er een inimini babytje uit :P
Vind trouwens 12/11 echt geen leeftijd om al sex mee te hebben. Maar ja, ik geloof dat het tegenwoordig heel normaal is ofzo :S Beetje jammer dat ze niet meer kind kunnen zijn tegenwoordig :(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:47

Kan me echt niet voorstellen dat je het niet door hebt, er valt wel wat uit te leggen vanaf haar kant naar haar ouders...

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 12:48

ik heb zelf twee kinderen gehad en helaas had ik niet zo een mazzel dat ik niks door had :+

ja ze is 12 met 9 maanden zwangerschap was ze misschien wel 11 toen ze zwanger raakte
en op je 11/12 al sex zonder voorbehoedsmiddel kan er bij mij niet in eigenlijk
wat moeten die ouders nu wel niet meemaken??
ik heb zelf een dochter en moet er niet aan denken dat ze op haar 12de zwanger thuis komt
geld ook voor mijn zoontje voor het geval hij een meisje zwanger maakt

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:50

Marietje_007 schreef:
mijn oma heeft een heel dun postuur.. toen mijn mama werd geboren was iedereen verast. Niemand had het gezien. Mijn oma wist het natuurlijk wel ;)
Dus er zijn echt mensen die gewoon niet zo een buik krijgen. Bij andere denk je wooow die is zwanger van een olifant en dan komt er een inimini babytje uit :P
Vind trouwens 12/11 echt geen leeftijd om al sex mee te hebben. Maar ja, ik geloof dat het tegenwoordig heel normaal is ofzo :S Beetje jammer dat ze niet meer kind kunnen zijn tegenwoordig :(

niet te snel oordelen.. ze kan natuurlijk verkracht zijn.. of vader.. je weet het niet..

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:51

DDDMakkink schreef:
ja ze is 12 met 9 maanden zwangerschap was ze misschien wel 11 toen ze zwanger raakte
en op je 11/12 al sex zonder voorbehoedsmiddel kan er bij mij niet in eigenlijk
wat moeten die ouders nu wel niet meemaken??

Misschien mis ik het? Maar er staat nergens dat zij vrijwillig seks heeft gehad? Er kan ook sprake van misbruik geweest zijn?
Meiske is 12 jaar, dan heb je vaak nog geen regelmatige menstruatie, als je daarnaast ook niet echt een buik krijgt of veel last hebt lijkt het me niet vreemd dat ze geen idee had.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:52

OMG! Eerst dacht ik: Heb je dr weer een!

Maar dat artikel.. ben je met je basisschool klasje een dagje uit!

Wat zullen die ouders hebben gedacht? Die denken dat het kind leuk een dagje weg is met school en dan worden ze ineens gebeld
dat hun basisschool kind zelf een kind heeft gebaard!! Halllooo :roll:

Zie de juf van die klas ook al leuk thuis komen 's avonds. Manlief: Hoe was de excursie met de kinderen vandaag? Juf: Nou... :')

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:52

MelisXFeikje schreef:
Marietje_007 schreef:

niet te snel oordelen.. ze kan natuurlijk verkracht zijn.. of vader.. je weet het niet..

Daar heb je helemaal gelijk in!! Maar er zijn tegenwoordig al wel kinderen vrijwillig actief op die leeftijd. Maar hoeft bij haar niet zo het geval te zijn.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 12:56

ja zou kunnen dat ze verkracht is
maar is er dan helemaal niemand die het door heeft gehad
na dat zoiets gebeurt sluit zo een kind zich toch af ov verandert in het gedrag?
zelfs vriendinnetjes wisten het niet?
nou ja kan er nu niks meer aan doen natuurlijk want de baby is er al
wat mij wel opvalt is dat ze in groning wel veel van eht ene uiterste naar het andere hebben
eerst een oma van 64 met een baby en nu een kind met een baby

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:56

MelisXFeikje schreef:
Marietje_007 schreef:

Daar heb je helemaal gelijk in!! Maar er zijn tegenwoordig al wel kinderen vrijwillig actief op die leeftijd. Maar hoeft bij haar niet zo het geval te zijn.[/quote]

klopt, het gebeurd wel maar ik denk in de meeste gevallen nog niet .. als ik mijn in mei 12 jarige zusje zie.. nee.. dat kan nooit vrijwililg zijn. het gebeurd mischien wel maar ik denk toch dat het meer richting misbruik is.. in de familie op school of ergens op straat..bah stomme kerels eigelijk }:0

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:57

Verschrikkelijk, voor het kind en het kind....

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:58

Ernstig hoor.

Als 11 jarige sexueel actief op vrijwillige basis of gewoon verkracht. Gewoon té ziek voor woorden :n

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:58

Je kunt het kind 'naar binnen dragen', dan maakt je lichaam meer plaats voor de baby en krijg je geen dikke buik. Vaak zijn er achteraf wel signalen, maar tijdens de zwangerschap worden die dan afgeschoven op andere oorzaken.

Volgens 'I didn't know I was pregnant' ;)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 12:58

medlam schreef:
Verschrikkelijk, voor het kind en het kind....

:)* verschrikkelijk voor de kinderen ;)

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:59

Iedereen reageert anders op misbruik, sommige mensen kunnen het helemaal afzetten en vergeten het zelf. Omdat ze het verdringen de omgeving kan het dan niet door hebben. Daarnaast is 12 toch een lastige leeftijd en kan zoiets (als ze zich afsluit of moeilijker te bereiken is) gestoken worden op de pupertijd.
Bah misbruik zou t nog erger maken, dan mag je een kind verzorgen van iemand die je misbruikt heeft :\

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 13:01

ja er valt van alles te bedenken wat het zou kunnen zijn natuurlijk
blijft wel erg hoor zo jong
al zouden ze nog kunnen besluiten om het kindje af te staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:08

moonsparkle schreef:
Kan me echt niet voorstellen dat je het niet door hebt, er valt wel wat uit te leggen vanaf haar kant naar haar ouders...

Haar ouders hebben ook wat uit te leggen............
Hoe kan het dat een 12-jarige zo naïef is om dat niet door te hebben? Waarom hebben haar ouders haar niet uitgelegd dat je op je elfde te jong bent voor sex?
Veel kinderen van die leeftijd denken ook dat je neit zwanger wordt als je voor het zingen de kerk uit gaat, en dat dat een prima manier is om je tegen SOA's te beschermen....... Aan de ouders om het kind dat uit te leggen. Nah, denk dat de ouders van het meiske meer uit te leggen hebben.......

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 13:10

yamcha:zo dacht ik ook hoor
maar het kan natuurlijk goed dat het kind verkracht is
maar dan nog blijf ik het wel raar vinden dat je niks merkt
zo een kind gaat toch schoppen en bewegen dat moet je toch voelen???
hoe vaak ik wel niet in elkaar dook omdat mijn kinderen in de buik
tegen de ribben aan schopte ^)

AaronYve

Re: kind van 12 bevallen van baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:12

Ik vind het een vaag verhaal hoor, hoe kan een kind van 12 dit niet opmerken. Moet toch buikpijn krijgen ed.
Ik snap dat er vrouwen zijn bij wie dit is gebeurd. Maar vind dit gewoon een raar verhaal.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:16

Ik heb het vaker gehoord dat je er niks van kan merken. Wat ik wel schrikbarend vind... 9 maanden zwanger... dan heeft op haar 11 de jaar al sexueelcontact gehad. Is wel erg jong. Ik speelde toen nog met me barbies om maar een voorbeeld te stellen. (ik ga er dan wel vanuit dat ze vrijwillig sexueel contact heeft gehad, voor het zelfde geld zit er een heel ander verhaal achter)

edit: van 11 maanden 9 maanden gemaakt foutje
Laatst bijgewerkt door Greentea01 op 29-03-11 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:17

AaronYve schreef:
Ik vind het een vaag verhaal hoor, hoe kan een kind van 12 dit niet opmerken. Moet toch buikpijn krijgen ed.
Ik snap dat er vrouwen zijn bij wie dit is gebeurd. Maar vind dit gewoon een raar verhaal.

Stel nou dat ze wel builpijn krijgt, en ze heeft alle symptomen uiteraard........ maar ze telt niet 1 en 1 bij elkaar op, omdat het gewoon niet in haar opkomt dat ze zwanger zou kunnen zijn......

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:18

het zal je dochter maar zijn, die gezellig mee is op een schoolexcursie........
Wat moet je hier mee? Geen idee! Hopelijk komt het meiske uit een stabiel gezin waarin het mogelijk is dat dit baby'tje op kan groeien, voorlopig als broertje/zusje.

RandyOrton25

Yamcha schreef:
AaronYve schreef:

Stel nou dat ze wel builpijn krijgt, en ze heeft alle symptomen uiteraard........ maar ze telt niet 1 en 1 bij elkaar op, omdat het gewoon niet in haar opkomt dat ze zwanger zou kunnen zijn......

je was me voor ;)

Yessy

Marcella_e schreef:
Ik heb het vaker gehoord dat je er niks van kan merken. Wat ik wel schrikbarend vind... 11 maanden zwanger... dan heeft op haar 11 de jaar al sexueelcontact gehad. Is wel erg jong. Ik speelde toen nog met me barbies om maar een voorbeeld te stellen. (ik ga er dan wel vanuit dat ze vrijwillig sexueel contact heeft gehad, voor het zelfde geld zit er een heel ander verhaal achter)

T is geen paard, mensen zijn 9 maanden zwanger :D